Kulkukoira  Proturbo

242 vm:79

  • 8 Vastauksia
  • 2805 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
242 vm:79
« : 02.05.2011, 09:40:24 »
tuli tommonen kesä auto pihaan. autossa oli alla nuo 14" aluvanteet mutta vaihdoin sitten toisesta projektista noi 15" huulivanteet alle. tarkoitus olisi vähän ehostaa tuota kesäksi, eli maalipintaa pitäisi uusia mahdollisesti kiiltävällä mustalla, alustaa madaltaa useita senttejä, kirkkaat vilkut eteen, ehkä vanhentaa pyöreillä umpioilla ja sitten vastaavasti uudistaa lookkia uudemmilla puskureilla. tästä puskuri asiasta ollaan varmaan montaa mieltä mutta itse en pidä noista orkkispuskreista pätkääkään niin ne saa vaihtua.
sisältä orkkiskuosissa ja siinä ois tarkoitus pitääkkin lukuunottamatta soittimen ja mahdollisesti kaiuttimien päivitystä.
tekniikkana toimii vinokone strömpällä ja 4v. manuaali.
laitan lisää kuvia kun muistan ottaa kameran matkaan ja kun edistystä tulee.

edit: täytyy opiskella tuo kuvien lisäys näköjään vielä. noniin, nyt onnistu jo tuo kuvatusten laitto. pitäis hommata paremmat mutterin pyörille niin mahtuis keskikupitkin paikalleen. ja taakse ei ois pahitteeksi parin sentin levitys palat.

uusimmissa kuvissa keulaa hieman pudotettu. ja tietty yhden taustalla komeilee toinen projekti.


« Viimeksi muokattu: 04.05.2011, 18:42:13 kirjoittanut nenonen2 »

Poissa v-n

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 vm:79
« Vastaus #1 : 02.05.2011, 10:13:04 »
kuvia tulemaan.. Suunnitelmat kuullostaa kyllä hyvälle  ;) eihän auto tarvii muuta kuin sopivat vanteet, siisti maali ja tonttiin.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: 242 vm:79
« Vastaus #2 : 03.05.2011, 22:00:37 »
komea volvo ja hyvät suunnitelmat... ;) aikalailla samanlainen tulossa kuin oma on nyt... :hello:

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 vm:79
« Vastaus #3 : 04.05.2011, 06:55:49 »
joo, sikäli näissä suunnitelmissa ei ole mitään uutta mutta ei viitsi alkaa väkisin vääntää mintään erikoista. ja tärkeintähän tietty on että omaan silmään edes näyttää hyvältä.

katselin juuri tuota jori k:n autoa ja kieltämättä hyvin pitkälle samalla linjalla ollaan. tosin itse yritän pysyä edes tämän auton kohdalla helpoissa modauksissa niin ei sitten jäis kesken ainakaan ajokunnottomana ilman tekniikkaa mihinkään.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2011, 09:45:32 kirjoittanut nenonen2 »

Poissa Biisoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
Vs: 242 vm:79
« Vastaus #4 : 25.08.2011, 12:15:53 »
Onkos edistynyt mihinkään?
Volvo S60 T5 -2004

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 vm:79
« Vastaus #5 : 13.11.2011, 18:56:06 »
ei ole edistynyt, tai no on tullu laitettua kirkkaat vilkut eteen ja toinen moottori olis hommattuna kun vaan kerkeis laittaa kiinni. d24 holsetilla ja isolla nestepäällä pitäis laitella. ja eteen uudet tolpat ja tallin nurkalla odottaa myös se lukkoperä asentamista. no mutta jos talven aikaan sitten ellei tule rahapulassa myytyä tota autoo.

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 vm:79
« Vastaus #6 : 09.12.2011, 21:31:28 »
tuli tuossa irroteltua moottori ja vaihteisto autosta. pitäis vaihtaa tohon d24 vaan 200 sarjan öljypohja ja -pumppu, laittaa isompi nestepää ja vaihtaa jakohihna niin jos sitten sais alettua laittaa sitä paikalleen.
niin ja kytkin pitäis ostaa.

edit: tuli kytkin ostettua, tiedä sitten millanen tuo on. orkkis 740 tdic:n sachs kytkin. löyty paikallisen liikkeen hyllystä, ovh oli n.380e. no myyjä halusi eroon niin sain 210e tuon. samalla otin pumpun hihnan ja dieselin kumityynyt.
tehostetun ohjauksen hain myös, nyt pitäis alkaa suunnitelemaan kanssa tuota alustaa. pitäis saada matala ja laillinen. ja halpa.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2011, 14:32:29 kirjoittanut nenonen2 »

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 vm:79
« Vastaus #7 : 12.12.2011, 11:38:54 »
Nestepään vaihto meneillään, muutenkin konetta ropataan sopivammaksi 242 keulille. Mietin sitten tuossa mistä kohtaa lähtee 200 sarjan dieselissä lämppärin letkut. Takanahan on paikat kannessa ja lohkossa, kummasta olisi viisainta laittaa nestekierto? Ja mihin paikkaan kannattaa laittaa turbon paluu putken paikka?

edittii:
Nestepää vaihdettu ja pumppu ajoitettu. Pistin n. 0,96 mm ennakkoa. Pumpun K-mittaa en säätänyt, tiedä sitten kuinka pielessä on. Vai tuleeko siihen suuri muutos kun vaihtaa tuon nestepään?

Nyt kun ajattelin säätää samalla tuota ahdonalaista syöttöä niin huomasin ettei kara nouse millään ylös, kone on ollut vuosia käyttämättä niin oisko se tanko sitten jumissa mitä tuo säätää. Millähän sen sais ylös?

Lähtihän se kun otti kaasuvivun pois ja kuusiokolo propun siitä niin pääsi edestakaisin nitkuttamaan tuota tankoa.
Kätevä päivitellä tännä kaikkee nyt kun on kone tässä tallilla mukana, ehkä liiankin kätevää.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2011, 14:27:44 kirjoittanut nenonen2 »

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 vm:79
« Vastaus #8 : 06.05.2012, 14:36:54 »
Tuli tätäkin vähän rassattua. Koneenkorvakkeen vaihdoin niin sain moottorin oikeelle paikalle. Öljynpaluu tuli tehtyä ja laitettua öljypohja paikalleen. Uuden sachsin kytkimen ruuvasin myös paikalleen. Laatikkoon sorvasin holkin tuolle silmälaakerille, jäi laatikon asennus kesken kun täytyy kaivella jostain toinen kytkin käpälä että saa tuon 740 painelaakerin käymään.
Tuli myös etupuskuri vaihdettua muoviseen.

 

Ateho  Elekma