Elekma  Autoracing

Hestec + tyhkäynti FT:n tyhjäkäyntiventtiilillä

  • 0 Vastauksia
  • 3021 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Kirjoitetaan nyt uudelle foorumille aiheesta mihin en oo ehtinyt hirveesti perehtyä, nimittäin en oo saanut tota Volvon tyhjäkäyntiventtiiliä toimimaan oikein Hestecillä. Jonkun verran kokeilin eri vaihtoehtoja, mutta tuli mieleen, josko jollain ois ollu sama ongelma. Ratkeaa tuo varmaan Hariselle soittamallakin, mutta ongelma ei oo juuri haitannut normaalia käyttöä. Pelivara ei tunnu riittävän tuossa, vaikka LH:lla toimi ihan normaalisti. Eli jos kaasuläppä on säädetty kuten aiemminkin, ja säädän tyhjäkäynnin kohdalleen lämpimällä koneella, niin kylmälle koneelle ei tyhjäkäynnin aukeama riitäkään. Vastaavasti, jos säädän sen kylmälle koneelle oikein, tyhjäkäynti on korkea lämpimänä. Reserviä pitäisi siis olla, mutta tietyn rajan jälkeen, kun moottorinohjaus yrittää nostaa tai laskea tyhjäkäyntiä, se ei enää vaikuta. Mihinkähän tuo PWM lähdön taajuus vaikuttaa? Piileekö siinä ratkaisu, vai eikö nuo komponentit vain ole yhteensopivia? Ei tässä sen kummempaa ajoa estävää ongelmaa ole, mutta kylmänä pitää pitää vähän kaasulla käynnissä.

 

KL-varaosat  Race.fi