Ja veikkaan ettei noiden vikojen etsiminen ole ihan helppoa. En usko että näitä mekaanikoille niiin paljoa olisi sattunut vielä kohdalle että tietäisi heti missä vika.
Onhan se uusi juttu automekaanikoille touhuta korkeampijännitteisten laitteiden kanssa. Mitähän se sitten vaatisi, että vianetsintää tehtäisiin samalla tavoin, kuin automaatiolaitteistoissa? Esim. jos on todettu eristysvuotoa (oletan, että tarkoitetaan huonoa eristysvastusta), niin erotetaan eri järjestelmän osia ja tehdään niihin erikseen eristysvastusmittauksia. Miten sitten nuo mittaukset korjaamolla tehdään? Mittaako auton oma järjestelmä, vai mitataanko koko järjestelmä yhdestä pisteestä ulkoisella meggerillä, kun akusto on tyhjennetty?
Tämä on tällaista arvailua vaan minulta, mutta olisi mielenkiintoista saada tietää..