Autoracing  KL-varaosat

Volvo 240 GL Injection -88

  • 2 Vastauksia
  • 3102 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoKu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
Volvo 240 GL Injection -88
« : 18.06.2011, 13:32:31 »
Laitetaanpa volvo näytille  ;D

Tuli joulukuussa -09 hankittua kakkosautoksi tällainen perus kaksatanen Volvo B200E moottorilla. Ja auton hankinnan kriteerithän olivat; Volvo 240 ja halvalla. Ostettaessa oli vähän jälkeä pienistä korjauksista korin puolella, mutta tekniikka vaikutta luotettavalta. Pohjaa en päässyt paljoa ostaessani kurkistelemaan, mutta heti montulla sekin paljastui todella hyvä kuntoiseksi. Tekniikka pelasi varsin hyvin, lukuun ottamatta lataushäiriöta, mutta sekin korjaantui akun kenkien puhdistuksella. Kaiken kaikkiaan ihan hyvä ostos pikkurahalla.





Tuon näköinen Kruunuhymy ilmestyi 23.12.2009 meidän pihalle

Pari kuukautta myöhemmin päätin että ulkonäölle voisi tehdä jotakin. Tuli mahdollisuus päästä kokeilemaan auton maalausta ensimmäisen kerran, niin ajattelin vaihtaa väriä. Jostain tullut idea tehdä katolle ruutulippukuvia ja muu auto maalata punaiseksi päätettiin toteuttaa. Ensin yhtenä viikonloppuna maalailin kattoon kuvion. Toisena pohjustin muoviosat. Sitten Vapuksi 2010 asetettuun aikatauluun, maalasin korin Vappua edeltävänä viikonloppuna. Noh.. Täysin ennen ruiskua kädessä pitämättä suihkin värit pintaan. Lopputuloksena "on siellä hyväkin kohtia" :D















Maaliksi tuli oletetun lopputuloksen takia edullinen työkoneisiin tarkoitettu maali. Ja värivalinta oli räikeä RAL 3000. Rekisterikilvet tuli myös uusittua, koska vanhat kulahtaneet oli nyt jotenkin rujon näköiset. Katsatukseen oli vielä puolivuotta, mutta edellisessä katsastuksessa tulleet huomautukset toisesta takavalon lasista ja toisesta etuvilkun lasista, pisti ostamaan uudet lasit. No nehän tietysti piti hommata kirkkailla vilkuilla motonetistä. Viskon repäisin moottorin edestä huutulan kukkuun ja tilalle tuli jostain tunnistamattomasta romutetusta japanilaisesta autosta sähköflekti. Syylärissäkin sattui olemaan lämpöanturi valmiina, joten flektin automatisointi hoitui helposti. Ei muuta kuin kovaa ajoa.





Repsahntaneen kuskin penkin takia olin ostosta asti etsinyt uusia penkkejä, mutta tuloksetta. Kaveri sattuikin tarjoamaan parilla kympillä E36 compacti Bemarin penkkejä, joten päätin sovittaa ne tuohon. Muutama sovituspala latasta ja kulmaraudasta ja penkit kiinni.





Sen jälkeen olikin huoletonta ajoa. Katastuksesta läpi heittämällä. Ainoa huomautus tuli huonosta pyyhkijän sulasta. Kai sen jotain piti keksiä.. Talveksi sain hommattu 15" piikkirenkaat. Lopulta kun pääsi jääradalle, pitkän odotuksen jälkeen, kesti sitä riemua 4 kierrosta. Kannentiiviste petti. Siihen saatoi syy löytyäkin edellisen omistajan vastikään vaihtamasta syyläristä. Vedet pihalle ja öljyä jäähdytyksen puolelle. Tässä kohtaa hylkäsinkin auton kolmeksi kuukaudeksi pihan perukoille odottamaan inspiraatiota. Alkukesästä vaihdoinkin sitten kannentiivisteen ja kaikki muut yläpään tiivisteet samalla. Samalla paikallinen kyläseppä nappasin kannesta pari milliä pois. Miksi? Ihan huvin ja urheilun vuoksi! ;D en sitten tiedä toiko tässä remontissa mikä kohta autoon, joko kadotetut pollet takaisin vai tuliko niitä jostain lisää, mutta nyt tuntuu liikkuvan huomattavasti entistä ripeämmin.

Saas nähä mitä seuraavaksi keksitään ::)

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Volvo 240 GL Injection -88
« Vastaus #1 : 18.06.2011, 14:08:15 »
Tämä pirssi pongattu usein erään paikallisen fabriikin parkkipaikalla. Erottuu taatusti joukosta!

Ahdin määrää tahdin??  -vink- -vink- ;)

Poissa Tapsae

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 GL Injection -88
« Vastaus #2 : 06.04.2012, 17:38:28 »
Moro! Auto majailee nykyään meikäläisellä. Joitakin muutoksia tehty


 

Proturbo  Autodiagnoosi