KL-varaosat  Race.fi

Automaatti nykäisee kun vaihtaa P>>>D (geartronic)

  • 11 Vastauksia
  • 10151 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Huomasin kun pitkästä aikaa ajoin volvolla että nykäisee aika tosi kovasti kun laittaa vaihteiston P...D lle. D3 ja 6 vaihteinen loota. Öljyt vaihdettu 143tkm ja nyt lasissa 210tkm. Muuten vaihtaa siististi. Mikähän vialla ja kannattaako tehä mitään?
« Viimeksi muokattu: 18.08.2015, 17:56:23 kirjoittanut juho82 »

Poissa Nipa83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
Vs: Automaatti nykyisee P>>>D
« Vastaus #1 : 15.08.2015, 01:46:44 »
Onkos auto parkkeerattu esim mäkeen silloin kun sitä tekee ilman käsijarrua? Oma edellinen auto (ei volvo) teki sitä aika herkästi että nykäisi jos jäi parkkilukkoa vasten lepäämään.
Ex: Volvo V70 -04 2.5T BSR Stage 2
Nykyinen: Volvo V60 R-Desing T8 -19

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaatti nykyisee P>>>D
« Vastaus #2 : 15.08.2015, 07:51:55 »
Ei ole siitä nykäisystä nyt kyse. Jätetään aina käsijarrulle.
« Viimeksi muokattu: 15.08.2015, 09:33:29 kirjoittanut juho82 »

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaatti nykäisee kun vaihtaa P>>>D (geartronic)
« Vastaus #3 : 19.08.2015, 22:04:26 »
Onkohan tähän kellään mitään tietoa? Nyt ei ole taas rusahellut kun laittaa d:lle.. Ens viikolla merkkiliikkeeseen öljyn vaihtoon ja nollaavat jonkun mukautuksen. Katsotaan kuinka käy..

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaatti nykäisee kun vaihtaa P>>>D (geartronic)
« Vastaus #4 : 20.08.2015, 08:44:53 »
Auttaako jos pitää N asennossa pari sekuntia ja siirtää sitte vasta D ?
S80 Executive D5 AWD

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaatti nykäisee kun vaihtaa P>>>D (geartronic)
« Vastaus #5 : 20.08.2015, 16:36:21 »
Kyllä auttaa. Silloin kun enemmän rusahteli niin N asennossa kun piti hetken niin ei nykäissyt..

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaatti nykäisee kun vaihtaa P>>>D (geartronic)
« Vastaus #6 : 20.08.2015, 16:55:06 »
Olen viisaampien puheista ymmärtänyt että nämä nykäykset johtuisivat  kuluneesta venttiilipöydästä ja/tai öljynpaineesta. Uudet paksut öljyt varmasti lievittää.
S80 Executive D5 AWD

Poissa Apotius

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaatti nykäisee kun vaihtaa P>>>D (geartronic)
« Vastaus #7 : 23.03.2021, 12:10:05 »
"Olen viisaampien puheista ymmärtänyt että nämä nykäykset johtuisivat  kuluneesta venttiilipöydästä ja/tai öljynpaineesta"

Ja minä vielä vähemmän viisas :D

Venttiilipöytä. Vaihteiston venttiilipöytä? Öljynpaine viitannee vaihteiston hydrauliikkaan.

Olen aikeissa ostaa 150 tkm ajetun Volvo V60 2013 automaatin, jossa juuri tämä ongelma eli alkoi D asentoon laitettaessa nytkähtää. Mietin kustannuksia, jos ostan sen ja haluan laittaa heti ensimmäiseksi kuntoon.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2886
Vs: Automaatti nykäisee kun vaihtaa P>>>D (geartronic)
« Vastaus #8 : 23.03.2021, 12:21:56 »
Juu, vaihteiston venttiilipöytää tuolla tarkoitetaan. Ottaen huomioon autosi vuosimallin, niin toi nytkähtäminen voi johtua myös vaihteiston sisäisten tiivisteiden pettämisestä.

Poissa varttimondeo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaatti nykäisee kun vaihtaa P>>>D (geartronic)
« Vastaus #9 : 23.03.2021, 16:26:40 »
Jos autolla on ajettu esim kaupunkiajoa 150tkm ilman vaihteiston öljyn vaihtoa niin kulunut se laatikko on ja nykii. Taksissa vaihtoväli 60 tkm, eli öljyt olisi ollut hyvä vaihtaa jo kahteen kertaan, ilmeisesti laiminlyöty. Jos tuollaista on ostamassa  lienee parasta varautua uuden vaihteiston vaihtoon, halpa remontti olisi jo tehty. Purkulaatikon vaihtaminen on myös oma juttunsa, se voi olla samanlainen kun vanha.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2021, 16:35:11 kirjoittanut varttimondeo »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Automaatti nykäisee kun vaihtaa P>>>D (geartronic)
« Vastaus #10 : 06.04.2021, 04:56:13 »
Minulle kertoi hämiksen asentaja tämän töksäytyksen kun pysähdytään ja kytketään vaihde uudelleen olevan näissä TF-alkuisissa vaihteistoissa enemmänkin ominaisuus kuin vika. Omakin -12 geartronic jysäyttää välillä kuumana ja juuri tähän tiedustelin ohjelmistopäivitysten olemassaoloa kun täällä niistä on puhetta ollut. Kehui mun autossa olevan uusimmat softat viime käynnin jäljiltä ja kertoi että tuo vaihteen päälle jysähtäminen riippuu täysin siitä että mihin asentoon eri osat vaihteiston sisällä jäävät pysähdyttäessä. Tämä selittäisi ainakin minulle sen että miksi sitä ei tapahdu läheskään joka kerta, vaan sitten kun joskus sattuu osumaan kaikki asiat oikeaan (tai tässä tapauksessa väärään) asentoon toisiinsa nähden niin lopputulos on tuo melko karkea vaihteen kytkeytyminen.

Ei kai kukaan näissä kuitenkaan enää vaihtele vaihdetta kepistä vapaalle liikennevaloissa tms. seisoessa? Sitä vartenhan vaihteistossa on tuo neutral control-ominaisuus...
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ande2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaatti nykäisee kun vaihtaa P>>>D (geartronic)
« Vastaus #11 : 29.04.2021, 20:47:26 »
Itsellä V50 vanhemmalla geartronicilla sekin nytkähtelee/metallinen napsu varsinkin kun vaihtaa P->R. Öljyt vaihdettu ajallaan ja ajossa ei mitään ongelmia. Vetareita vaihdettu yms, vikoja ei löydy. Olen jo lakannut miettimästä sitä kai se on joku ”ominaisuus”

 

Samppasport  Futurez