KL-varaosat  Race.fi

S70R koneeseen paljon uutta osaa, mietintää suuttimista & säädätyksestä.

  • 0 Vastauksia
  • 1689 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Nyt saattaa mennä ihan väärään paikkaan mutten oikeen löytänyt parempaakaan topiccia mihin laittaa, eniten kuitenkin moottorinohjaus jutut tässä mietityttää.

Eli auto on S70R manuaali vm. -98, koneella ajettu 330tkm ja nyt teen sen uusiksi ja samalla pientä kutittelua;
-Alakerran laakerointi ja rengastus
-H-kanget
-Kannesta venttiilien läppäys
-Vaparin nokat ja niitten säätö oikeisiin kohtiin (ollu täälä foorumilla puhetta, pari astetta sinne ja tänne  ;D)
-Vaparin imusarja ja kaasuläppä
-Japanin pakosarja, kanavat tiivisteen mukaan kohdistettuna, muuten vakio.
-TD04 Turbona, kinugawan 20T setti billet hukkaportilla (Jouset 0.8, 1, 1.2 ja 1.5bar)
-2.5" putkisto yhdellä vaimentimella ilman kattia
-E-vac scavenger suoraan huohottimelta
-PLX laajakaista
-DO88 big pack cooleri satsi
-BSR cold air intake kit
-Joku lastu jolla penkitetty 270hv muuten vakiosta? (vakio lastu löytyy kuitenkin tallesta)
-Kova vauhtipyörä 10 tappisesta, kytkinpinta ajettu uusiksi koska 228mm levy->240mm levy
-850R kytkin ja levy (uusia volvolta)

Sitte vähä yleistä mietiskelyä joka ei tälle puolelle kuuluis mutta ei viittis joka paikkaan erikseen kirjotella, pian joku voi jopa murahtaakki  ELK
-Ajattelin lähinnä kaasuläpän takia imusarjan vaihtoa, onko t5 ja vapari sarjoissa muuta eroa kuin kaasuläpän reikä ja pulttien paikat?
-Pistääkö kellään silmään mitään epäkohtia tosta kokoonpanosta?
-Riittääköhän toi kytkin tolle setille vai pitääkö laittaa 6-lapanen jousitettu sintteri?
-Onko jotain pakollista tehtävää tolla kokoonpanolla vielä?

Ja sitte ne mitkä kuuluu tälle puolelle;
-Mihin asti suuttimet riittää? Oon ymmärtäny että tosta löytyis siniset suuttimet, vihreet riittää sitte siihen mihin toi kokoonpanoki?
-Jos ajan alkuun vaikka noilla vakio suuttimilla, 0.8-1.2bar paineilla enkä säädätä ja pidän ton lastun mikä sielä on niin meneekö laihalle tai onko pakollista säädättää alkuun/pystyykö ajeleen normaalisti säädättämiseen asti?
-Kumpi lastu pitää olla kiinni säädätyksessä?
-Kuka, missä, paljolla ja miten toi sitte kannattaa säädättää? Ilmeisesti pitää olla sitte suuttimien vaihdon jälkeen joku räätälöity kikkare boksissa? Katoin ainaki et Doni oli käyny Jykylässä MoTestilla mut löytyykö muita jotka tämmöseen autoon tekis ja mistä?  ^-^

Kiitos jo etukäteen  -H-
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron