Edit: ongelma ratkaistu letkutermostaatilla. Audin vaihteistotermari mahdollisimman lyhyillä letkuilla kiinni vaihteiston lämmönvaihtimen ja syylärin välissä. Jonkinlainen jatkuva kierto avautumisen varmistamiseksi piti hoitaa sahaamalla termostaattipatruunaan rautasahalla pari uraa. Lämmöt nousee nyt maantienopeuksissa ilman webastoakin. Fiatin kolmiletkuinen termari olisi ollut ehkä parempi vaihteiston kannalta, mutta ei viitsinyt alavesiletkua katkaista ohituskierrolle. Tuntuu laatikko lukittuvan nyt jo nopeammin kuin ennen muutosta, joten jatkuvaa nestekiertoa ei kai lämmityksen takia tarvitse...
Alunp. onhelma:
Onko kukaan tutkinut tarkemmin tuota d3:n nestekiertoa termarikotelolta automaattilaatikon lämmönvaihtimelle ja egr jäähdytykselle.
Ihmettelen tuota logiikkaa, että vesi jäähdytetään syylärissä, vaikka se ei ole lämmennyt lähellekään termarin avauslämpötilaa. Käytännössä kone ei siis lämpene kuin 60 asteeseen. Jos automaattilaatikon jäähdytysvesiletkun puristaa littuun, niin kone lämpeää normaalisti yli 80 asteen.
-Jarno