Futurez  Kulkukoira

VEA Diesel tekniikan lastutus?

  • 61 Vastauksia
  • 20146 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1839
  • Tampere - Pori
Vs: VEA Diesel tekniikan lastutus?
« Vastaus #60 : 15.04.2021, 23:56:32 »
Useampi ohjelmaa tarjoava lupaa D2 versiosta ~200 hv lukemia. Ilmeisesti tässä versiossa koneen turboahdin (Garrett GT1244SZ) on mitoitettu noin 130 hv teholle. Onko kenelläkään kokemuksia ohjelmoidun moottorin turbon kestosta (tai koneen ylipäänsä) pidemmältä ajalta tai suuremmilta ajokilometreiltä?

D3 150hv on identtinen tekniikka kuin D2. Monta taksia olen tehnyt ja yli 300tkm tiedän ainakin kymmenkunta kun on ajanut ohjelmoinnin 210hv ja 420Nm jälkeen ongelmitta. Osaan tietty on vaihdettu moottori tätä ennen ja uudella moottorilla tulleet ehkäisemään uutta vauriota. Eli toisien sanoen kestää kyllä aivan normaalisti turbo.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa VelvetTune

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: VEA Diesel tekniikan lastutus?
« Vastaus #61 : 16.04.2021, 07:02:42 »
D3 150hv on identtinen tekniikka kuin D2. Monta taksia olen tehnyt ja yli 300tkm tiedän ainakin kymmenkunta kun on ajanut ohjelmoinnin 210hv ja 420Nm jälkeen ongelmitta. Osaan tietty on vaihdettu moottori tätä ennen ja uudella moottorilla tulleet ehkäisemään uutta vauriota. Eli toisien sanoen kestää kyllä aivan normaalisti turbo.

Monessa paikassa ollut, että olisi sama tekniikka, mutta ainakin Wikin mukaan eri ahtimet. Myös tällä palstalla juttua asiasta: https://www.volvov40club.com/threads/chiptuning-a-120hp-d2.24049

 

KKD Motorsport  Samppasport