Mittailin infrapunalla termarin ollessa auki, ja kymmenen astetta sinne eberille häviää ihan paikallaan seistessä. Eli moottorista oli tulossa tyyliin 65°c ja eberin jälkeen 55. Kennolla käytyään neste oli 53°c muistaakseni, tästä nyt on jo aikaa kun mittailin
Kennoa tiirailin, imuroin ja puhalsin roskia takaisin päin paineilmalla. Irrotin keskisuulakkeet ja siitä näki kennon, joka näyttää äkkiseltään alkuperäiseltä, tai ainakin kauan paikoillaan olleelta. Suurin ero lämmön tuloon tuli lämmönsäädintä renkkaamalla, eli sen käyttö mekanismissa/hanassa on varmaan suurin vika. Totesin tässä yksi päivä kun pakkasta oli 17, että eberi puskee jo kymmenen minuutin jälkeen kuumaa koppiin, puhallin ykkösellä ja puhallus lasille. Lämpöö kyllä irtoo parkissa, mutta ei ajaessa, paitsi Eberi päällä tulee kyllä kuumaakin.
Jos moottorin sisäinen lämpötila riehuu siellä 85°C yläpuolella, mihin termari sen ehjänä rajoittaakin, niin silloinhan tuossa on kyse liian heikosta veden kierrosta, eli joko hana ei avaudu täysin, tai kenno tms tukossa. Tietysti kun se eberi on siinä samassa linjassa sarjassa se eberikin voi tukostaa, esim sen kiertovesipumppu jumissa. Tuo kiertovesipumpun toiminta on helppo testata: tuleeko lämmintä koppiin eberillä jos kone ei käy?
Joskus oli kuorkissa lämpöongelmia kun hanaa säätävä vaijeri oli sen verran venähtänyt, että se hana ei auennut kokonaan. Löysät oli tietysti säädetty niin että sen sai kesällä kokonaan kiinni, jolloin pakkasten painuessa alle -25°C alkoi hytti jäähtymään. Kun keksi konepeiton alta kääntää sen hanan kokonaan auki sisälämpö nousi vartin kahvitauon aikana, luokkaa 30°C.. Hemmetin kuuma siellä oli.