Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: juhamann - 21.03.2019, 19:25:22

Otsikko: 745 putki -> 965?
Kirjoitti: juhamann - 21.03.2019, 19:25:22
Linkin mukainen putki; onko miten työläs asentaa 965 B6304F -malliin? Onko mitään hyötyä/järkeä? Vakioputki putoaa kohta tielle...

https://www.scstyling.fi/bilmodeller/volvo/740/84-89/pakoputkisto/3-puolijarjestelma-sisaltaen-2-kpl-aanenvaimentajaa   
Otsikko: Vs: 745 putki -> 965?
Kirjoitti: Lankku - 21.03.2019, 19:35:19
Katalysaattorin liitoskohta pitää muuttaa tai liittää alkuperäinen etupöntön puoli uuteen putkeen. Muuta ei tarvitse jos kyseessä on vanhakorinen auto. Uusikorinen multilinkillä vaatii todennäköisesti muutoksen akselinylitykseen. Tosin ite tein 3" putken uudempikoriseen ja se kävi suoraan jäykän akselin kanssa.
Otsikko: Vs: 745 putki -> 965?
Kirjoitti: juhamann - 21.03.2019, 20:15:48
Kiitoksia! Voisihan tuon kokeilla asentaa. Samalla voisi ottaa pois ne pakosarjan "kuristusputket", eikös ne tuossa ole?
Otsikko: Vs: 745 putki -> 965?
Kirjoitti: Lankku - 21.03.2019, 21:58:05
Kaikissa kutosissa etuputket on pienellä halkaisijalla. Pakosarjan laipan läheltä alkava paksumpi putki on vain lämpösuoja.
Otsikko: Vs: 745 putki -> 965?
Kirjoitti: juhamann - 03.04.2019, 17:38:50
Putki tuli Ruotsista perille varsin vikkelään. Kuljetusliike toi kotiin asti ja toimituskulut huimat 7,44 euroa koko paketille.

Tuo paketin kuristusmuhvi ei siis ilm.suoraan mene alkuperäiseen etuputkeen katin jälkeen?
Otsikko: Vs: 745 putki -> 965?
Kirjoitti: juhamann - 08.04.2019, 07:24:41
Noniin rööri on kiinni. Liitokset joutui tosiaan taikinoimaan itse, ei menny suoraan. Kiinnikkeitä sai myös vähän "modifoida". Paketin mukana tulleella pakoputken päällä jäätävä pörinä matalilla kierroksilla, mutta sen kun korvas pelkällä 3" putken palalla niin voi jo puhua puhelimeenkin autossa :D