Ateho  Elekma

940 korkea kulutus ja lambdavalo

  • 47 Vastauksia
  • 7878 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mhuhtsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #15 : 09.04.2019, 20:10:20 »
Kui paljon kierroksia tuossa 110 vauhdissa? Alle vai yli 2100 tai yli 2500
Aika tarkka 2500rpm

Kankikari

  • Vieras
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #16 : 09.04.2019, 20:29:52 »
Eli joko tihee perävälitys tai lootan lukko ei kytkeydy. Ehkä jopa molemmat.

Ite ajoin joskus kireellä kickdown vaijerilla tre karjaa välin. Sai tankata jo linnatuulessa ja lohjalla uudestaan.
Vaijerin pään suojatutti oli kaasurullan välissä ja 3. Oli isoin pykälä. Autos aavikkoperä ja alle 2000 kun lukko veti kii maantiellä 98kmh ssa.
« Viimeksi muokattu: 09.04.2019, 20:33:27 kirjoittanut Kankikari »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #17 : 09.04.2019, 20:37:54 »
Lambdalle ääni. Itselläkin oli aikoinaan korkea kulutus, lambdavalo syttyi välillä. Sain mitattua että näytti oikeanlaisia arvojakin mutta niin vain korjaantui sen vaihdolla.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa mhuhtsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #18 : 09.04.2019, 20:43:33 »
Eli joko tihee perävälitys tai lootan lukko ei kytkeydy. Ehkä jopa molemmat.

Ite ajoin joskus kireellä kickdown vaijerilla tre karjaa välin. Sai tankata jo linnatuulessa ja lohjalla uudestaan.
Vaijerin pään suojatutti oli kaasurullan välissä ja 3. Oli isoin pykälä. Autos aavikkoperä ja alle 2000 kun lukko veti kii maantiellä 98kmh ssa.
No niin, eli uutta murhetta siis  :D Saako tuon lukon kytkettyä jotenkin manuaalisesti? Ja tämähän jo selittää hieman tuota kulutusta..Mistä lähtisin selvittämään tätä uutta murhetta?

Poissa mhuhtsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #19 : 09.04.2019, 21:16:48 »
Lambdalle ääni. Itselläkin oli aikoinaan korkea kulutus, lambdavalo syttyi välillä. Sain mitattua että näytti oikeanlaisia arvojakin mutta niin vain korjaantui sen vaihdolla.
Jes, uus mallikohtainen Bosch-lambda tilattu   8)

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #20 : 09.04.2019, 21:18:20 »
Siellä vaihteiston kyljessä on solenoidi joka yleensä kiukuttelee,haulla aw71 solenoidi saat varmasti lisätietoa
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa mhuhtsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #21 : 09.04.2019, 21:27:22 »
Siellä vaihteiston kyljessä on solenoidi joka yleensä kiukuttelee,haulla aw71 solenoidi saat varmasti lisätietoa
Just tässä samalla yritän etsiä tietoa. Mikäli solenoidi osoittautuu vialliseksi, niin voiko sitä korjata vai ostanko suosiolla uuden?

Kankikari

  • Vieras
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #22 : 09.04.2019, 21:32:38 »
Just tässä samalla yritän etsiä tietoa. Mikäli solenoidi osoittautuu vialliseksi, niin voiko sitä korjata vai ostanko suosiolla uuden?

Testilenkille. Kytkeekö 4. Vaihteen jälkeen jossain 100 paikkeilla turbiinilukon. Kierrokset laskee noin 200 ja kuulee sekä tuntee

Solenoidin voi ohittaa avaamalla sen öljykanavan mutta samalla poistuu 3. Vaihteen lukitus
« Viimeksi muokattu: 09.04.2019, 21:34:20 kirjoittanut Kankikari »

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #23 : 09.04.2019, 21:35:58 »
Ite tein siihen sen uran ja tai saa siihen valmiitakin laeppoja ainakin ulkomailta sitä koko solenoidia en ole löytäny suomesta uutena ,itteäkin kiinnostaes uus tae toimiva käytetty.
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa mhuhtsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #24 : 09.04.2019, 21:38:05 »
Ite tein siihen sen uran ja tai saa siihen valmiitakin laeppoja ainakin ulkomailta sitä koko solenoidia en ole löytäny suomesta uutena ,itteäkin kiinnostaes uus tae toimiva käytetty.
Näyttäis löytyvän uusi solenoidi KL-Racingistä 68e. Tuon uran taidan tehdä itsekin ensin, kokeillaan sillä.

Testilenkille. Kytkeekö 4. Vaihteen jälkeen jossain 100 paikkeilla turbiinilukon. Kierrokset laskee noin 200 ja kuulee sekä tuntee

Solenoidin voi ohittaa avaamalla sen öljykanavan mutta samalla poistuu 3. Vaihteen lukitus
Täytyy käydä testilenkillä. Tuosta solenoidin ohituksesta juuri lueskelenkin https://www.brickboard.com/FAQ/700-900/TransmissionAuto.htm#OverdriveRelay


Kankikari

  • Vieras
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #25 : 09.04.2019, 21:41:50 »
Joo kiva korjata monivammasta autoo.. tuttu tunne.

Poissa mhuhtsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #26 : 09.04.2019, 21:46:17 »
Joo kiva korjata monivammasta autoo.. tuttu tunne.
Hommat vähän eskaloitui tän auton kanssa ;D Volvo on seissyt tallissa yli vuoden verran niin väitänpä että osa vioista johtuu pelkästään vaan siitä.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #27 : 09.04.2019, 22:46:00 »
Aika tarkka 2500rpm
Kaikki kunnossa silloin, normaali välitys ja laatikko kytkee nelosen ja luultavimmin myös turbiinilukon. Tulisi mieleen tarkistaa jako, mun omassa oli ostettaessa jako 2 hammasta pielessä, ja muuten auto toimi normaalisti mutta vetoja oli hukassa aika runsaasti, ja mikäli mittaria uskoisi niin kuluttikin ihan reiluhkosti. Nykyisellään pakovuotojen kanssakin vie matkapainotteisessa työmatkassa tommosta vajaata kymppiä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mhuhtsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #28 : 09.04.2019, 22:54:03 »
Kaikki kunnossa silloin, normaali välitys ja laatikko kytkee nelosen ja luultavimmin myös turbiinilukon. Tulisi mieleen tarkistaa jako, mun omassa oli ostettaessa jako 2 hammasta pielessä, ja muuten auto toimi normaalisti mutta vetoja oli hukassa aika runsaasti, ja mikäli mittaria uskoisi niin kuluttikin ihan reiluhkosti. Nykyisellään pakovuotojen kanssakin vie matkapainotteisessa työmatkassa tommosta vajaata kymppiä.
Tarkistetaan asia viikonloppuna, kun olis muutenkin tarkoitus vaihtaa jakohihna tuohon. Kieltämättä tuntuu yllättävän laiskalta turboksi ja varsinkaan motarilla ohituskiihtyvyys ei ole mieltä ylentävää (saa ihan huolella lyödä poljinta lattiaan että jotain tapahtuu)

Poissa mhuhtsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #29 : 10.04.2019, 19:36:29 »
Kävin testilenkillä ja tunnustelin vaihteiston toiminnan läpi. Kyllä tuosta se 4.vaihde löytyy mutta hirmu nopeasti se vaihtaa sen 3.vaihteen jälkeen. Pitäisikö tuon 4.vaihteen vaihdon jälkeen vielä tapahtua jotain? Lootan pitäisi olla AW71L mutta lukon kytkeytymistä en ainakaan havaitse perstuntumalla enkä kierrosluvustakaan.
Semmosen asian huomasin että vaihdekepin pikkunapista painamalla ei tapahdu mitään. Senhän pitäisi sytyttää mittaristoon nuolivalon ja eikö se myös pakota 4.vaihteen pois käytöstä esim kärryn vetoa varten? Relekään ei naksu nappia painaessa..

Kattelin releitä niin ei tuolta ainakaan löydy sellasta isoa valkoista Overdrive-relettä?!?

« Viimeksi muokattu: 10.04.2019, 19:49:14 kirjoittanut mhuhtsa »

 

KL-varaosat  Race.fi