Ateho  Elekma

940 korkea kulutus ja lambdavalo

  • 47 Vastauksia
  • 7885 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #30 : 10.04.2019, 20:28:54 »
Muuhun en ota kantaa mutta omassa kierrokset laskee kun se "jutkahtaa 4 " päälle. Nuoli valokin toimii vaekka se solenoidi on dremelöity avonaiseksi "ura".
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa mhuhtsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #31 : 10.04.2019, 20:34:21 »
Muuhun en ota kantaa mutta omassa kierrokset laskee kun se "jutkahtaa 4 " päälle. Nuoli valokin toimii vaekka se solenoidi on dremelöity avonaiseksi "ura".
Kierrokset kyllä laskee nelosen kytkeytyessä. Nuolivalo ei pala edes autoa käynnistäessä. Tosin tilasin jo IPD:stä sen solenoidin tilalle tulevan levyn, ajattelin että pääsen helpommalla kun en ala dremelöimään "uria", mun tuurilla joku siinä menee kuitenkin pieleen ;D

Kankikari

  • Vieras
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #32 : 10.04.2019, 20:47:13 »
Nelonen kytkeytyy lämpösenä jo 55 kmhssa.. lukko vasta 100 kieppeillä.

Paikalla Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #33 : 10.04.2019, 20:48:05 »
Se lukko on helppo todeta. 100-110 mittariin ja nostaa kaasun ylös. Ei saa kierrokset laskea kuten pienemmissä nopeuksissa
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa mhuhtsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #34 : 10.04.2019, 20:50:20 »
Nelonen kytkeytyy lämpösenä jo 55 kmhssa.. lukko vasta 100 kieppeillä.
Se lukko on helppo todeta. 100-110 mittariin ja nostaa kaasun ylös. Ei saa kierrokset laskea kuten pienemmissä nopeuksissa
En kyllä huomannut lukon kytkeytymistä. Pitääkin testata uudelleen tämän mukaan!

Poissa mhuhtsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #35 : 13.04.2019, 11:27:33 »
Testaus jatkuu. Vaihteiston suhteen kaikki lienee kunnossa. 4.vaihde kytkeytyy ja lukkokin tuntuu menevän päälle kaikesta huolimatta. Vaihdoin jakohihnan ja jako oli mun silmillä katsottuna hiukan pielessä





Nyt on jako laitettu oikein ja tuntus käyvän tyhjäkäyntiäkin hiukan nätimmin, koeajolle en vielä ole ehtinyt.

Vaihdoin myös lambdan. Vanha oli karseassa kunnossa ja joku varmasti osaa tulkita vanhan osan ulkonäöstä jotain



Poikkean tästä vielä koeajolle.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #36 : 13.04.2019, 12:40:12 »
Millä ohjeella laitettu jako? Molemmissa kuvissa mielestäni vähän vieressä. Tällä menetelmällä menee ainakin oiken:

Muoks: mulla on siis alasuojankin mukaan nollakohta alhaalla enemmän oikealla, näkyy tässä. Kuten Challkin kirjoitti, niin kannattaa katsoa jako siitä rattaasta, koska pyörän vulkanisointi on voinut pettää.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2019, 13:26:05 kirjoittanut Acke »

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #37 : 13.04.2019, 13:09:11 »
Kampiakselilta kun katsot, tuossa hihnapyörässä on (ehkä ehjä) vulkanointi välissä, ja merkit muovissa. Paremmin näet suoraan jakopään rattaasta

Poissa mhuhtsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #38 : 13.04.2019, 14:45:53 »
Millä ohjeella laitettu jako? Molemmissa kuvissa mielestäni vähän vieressä. Tällä menetelmällä menee ainakin oiken:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Muoks: mulla on siis alasuojankin mukaan nollakohta alhaalla enemmän oikealla, näkyy tässä. Kuten Challkin kirjoitti, niin kannattaa katsoa jako siitä rattaasta, koska pyörän vulkanisointi on voinut pettää.
Täältä foorumilta varmistin ohjeen vielä ennenkuin kiristin osat paikoilleen. Eli oikein on laitettu nyt. Vaihdoin samalla kampiakselin stefan, oli vähän vuotanut öljyä sieltä.

Toistaiseksi auton toiminta vaikuttaa normaalilta, ei vikavaloja, ehkä hivenen parempi suorituskyky..johtuen oikein laitetusta jakopäästä. Kulutukseen en vielä ota kantaa.

Häiriöinä vielä ahtopaineen vähyys (liekö se FK:n kello laitettu jostain syystä), nopeusmittari ja matkamittari ei toimi sekä ecun vikakoodit ei tule Tonin lukijalla läpi (Lukijassa ei vikaa, testattiin tänään Tonin kanssa hänen autollaan).

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #39 : 13.04.2019, 15:22:53 »
Testaus jatkuu. Vaihteiston suhteen kaikki lienee kunnossa. 4.vaihde kytkeytyy ja lukkokin tuntuu menevän päälle kaikesta huolimatta. Vaihdoin jakohihnan ja jako oli mun silmillä katsottuna hiukan pielessä





Nyt on jako laitettu oikein ja tuntus käyvän tyhjäkäyntiäkin hiukan nätimmin, koeajolle en vielä ole ehtinyt.
Ylemmäs kuvas kampuranpyörä ei oo nollamerkis, muuten ois luultavasti nokkapyöräki osunu merkkiin.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa mhuhtsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #40 : 13.04.2019, 18:02:03 »
Ylemmäs kuvas kampuranpyörä ei oo nollamerkis, muuten ois luultavasti nokkapyöräki osunu merkkiin.
Jahas..
« Viimeksi muokattu: 13.04.2019, 18:16:16 kirjoittanut mhuhtsa »

Poissa mhuhtsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #41 : 13.04.2019, 18:08:10 »
Tosiaan itse asetin alahihnapyörän kohdilleen täältä forumilta löytyvän ohjeen mukaan eli lohkossa olevan ulokkeen mukaisesti (kts kuva)

Nokka-akselin pyörän laitoin toki kotelossa olevan merkin mukaan ja väliakselin suurinpiirtein merkin mukaisesti (päätyjakaja, ei kuulemma niin tarkka sovitus).

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #42 : 13.04.2019, 19:52:51 »
Tosiaan itse asetin alahihnapyörän kohdilleen täältä forumilta löytyvän ohjeen mukaan eli lohkossa olevan ulokkeen mukaisesti (kts kuva)

Nokka-akselin pyörän laitoin toki kotelossa olevan merkin mukaan ja väliakselin suurinpiirtein merkin mukaisesti (päätyjakaja, ei kuulemma niin tarkka sovitus).


Juurikin näin. Ja sillä apuakselin asennolla ei tosiaankaan ole mitää merkitystä, pääasia että pyörii.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa 945turbo23

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #43 : 25.04.2019, 11:42:06 »
Moro!

AW:n rele on toi vihree tossa oikeella.

Kuinka ton ajoituksen voi tarkastaa, kun ylä muovit sulaneet ja poissa?
-95 945 B230FK + AW71L
-98 945 B230FT + AW71L

Poissa mhuhtsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 korkea kulutus ja lambdavalo
« Vastaus #44 : 27.04.2019, 14:23:11 »
Kuinka ton ajoituksen voi tarkastaa, kun ylä muovit sulaneet ja poissa?
Oliko tämä kysymys minulle?

 

Samppasport  Futurez