Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: aPS - 12.07.2014, 01:33:34

Otsikko: BW55 -> AW71L
Kirjoitti: aPS - 12.07.2014, 01:33:34
elikkäs ois tarkoituksena tehdä tämmöinen muutos tässä jossain vaiheessa ja tiedustelisinkin että
mitäs elintärkeätä tähän operaatioon oikeen tarvitsee.. autohan on 244 GLE.
hakuakin jonninverran käyttäneenä (sekä googlea) ei löytynyt äkkiseltään mitään fiksua ja selkeätä ohjetta muutakuin
senverran että käsittääkseni kardaanin etupätkä pitää ainakin olla pidempi? jostain faq:sta löysin että bw55:ssa on 56cm?
ja aw70/71 sekä m47 58cm? eli se ainakin hankintalistalla. laatikko on tulossa nyt aluksi b19e koneen perään joten käykö se suoraan?
mites kickdown vaijeri? entä vaihteenvalitsin? senverran kai? ymmärsin että aw70/71 on vaihdekaavio sama kuin bw55 eli PRND217
joten keppi sopisi suoraan? vauhtipyöränkiinnitys? ym ym.. tässä nyt pientä ihmettelyä omaltapuolelta toivottavasti saisi jotain apuja jos joku ois tän rumban suorittanut
joskus?
Otsikko: Vs: BW55 -> AW71L
Kirjoitti: mvesanen - 20.07.2014, 20:27:47
En ole ko. operaatiota suorittanut, mutta tässä ihan fiilispohjalta tietoa,kun noita laatikoita on lattialla pyöritelly:
AW7x on ylivaihteen verran pidempi kuin BW55 (~10cm), eli kardaanin etupätkän pitää olla lyhempi. AW71 sopii suoraan B19 koneen perään ja bw55 vetolevyyn, kickdown vaijeri tulee laatikon mukana ja on sen saman ~10cm pidempi(tai ~20cm jos AW71 laatikko on ruiskusta). Vaihteenvalitsin käy, mutta tarvit sähköiselle ylivaihteelle releen ja napin(tai järeähkön napin, ylivaihteen solenoidi nappaa ~1A).