Ateho  Elekma

200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?

  • 28 Vastauksia
  • 8530 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #15 : 18.08.2011, 07:11:17 »
joku getrakki vaikka bmw:stä
niihin on adaptereitakin myynnissä mikä helpottaa asennusta.
volvo 240 tdi :)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #16 : 25.08.2011, 22:57:37 »
joku getrakki vaikka bmw:stä
niihin on adaptereitakin myynnissä mikä helpottaa asennusta.

M90 940 Volvosta niin ei tarvitse adaptereita.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #17 : 26.08.2011, 08:11:10 »
veikkaan että getrakki tulee halvemmaksi.
volvo 240 tdi :)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #18 : 26.08.2011, 08:52:22 »
veikkaan että getrakki tulee halvemmaksi.

Mä veikkaan, ettei tule.

Esim:

M90 laatikko markkinapaikalta 400 - 500 € sopii suoraan kiinni koneeseen.

Getrag 262 4 v 350 € + sovitusosat 150 € ja jos haluaa 5 v getragin eli 265 niin se maksaa noin 500 € ja tällöin vaihdelaatikko on vasta 30 vuotta vanha.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #19 : 26.08.2011, 09:28:33 »
niinno joo :)

minua vähän sekotti ku itellä on doitseli.
siihen asia on vähä erikanttinen ku nuita m90 ei hirveenä ole.
volvo 240 tdi :)

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #20 : 08.01.2012, 22:22:52 »
avataan nyt vähä vanhaa juttua :)

onko m47:lla ja m90:llä pituus eroa?
 
volvo 240 tdi :)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #21 : 08.01.2012, 22:31:43 »
M90 on lyhyempi johtuen etuvetosukulaisuudesta
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #22 : 08.01.2012, 22:33:37 »
Edellisellä sivulla olevan, FAQista lainatun taulukon mukaan M90 on peräti 11 cm lyhyempi.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #23 : 08.01.2012, 23:01:12 »
aivan. niin itsekkin laskin mutta m47 on kahta pittuutta.
ja tuossakaan ei tiedetty kumpaa tuossa on...

volvo 240 tdi :)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7598
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #24 : 08.01.2012, 23:08:32 »
aivan. niin itsekkin laskin mutta m47 on kahta pittuutta.
ja tuossakaan ei tiedetty kumpaa tuossa on...
242:ssa on M90 perässä mittarivaijerilähdöllä varustetun M47 ristikollinen etupätkä, joten pituusero ei suuri ole. Kardaanintukipalkkiin pitää porata uudet reiät pari senttiä sivuun jotta tukikumi osuu kohdilleen kunnolla, sen verran lyhyempi M90 on.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #25 : 08.01.2012, 23:21:45 »
okei. kiitos avusta :)
volvo 240 tdi :)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #26 : 22.01.2012, 20:50:30 »
Kyselisin tosta vaihdekepin irroittamista siirtäjästä..miten se tapahtuu? Mistä kohdasta sen saa purettua sillee, että sais käpin irti laatikosta..tarkotuksena irroittaa kone (laatikko mukana).

Siinä on joku semmonen metallinen "pusla" joka on kiinni siirtäjän päässä..? Saako sen puslan irti, ja jos saa niin miten?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #27 : 23.01.2012, 09:01:50 »
Tuossa kuva (klikkaamalla isontuu) 240:n kepistä ja siirtotangosta (740:ssä muuten sama mutta keppiteline on erilainen):


Kepin alapäästä pieni kuusiokoloruuvi (41) pois ja puristaa kepin ja siirtotangon yhdistävä tapin (6) irti. Tai sitten laatikon päästä siirtäjä irti (ei välttämättä onnistu kuin M45:ssa, on ahtaassa välissä): peltirengas (8 ) siirtotangon ja laatikon sisään menevän akselin yhdistävän "mokkelon" (7) päältä sivuun ja työntää "mokkelon" ja siirtotangon toisissaan pitävän tapin (9) irti ja nyppää siirtotangon irti. Keppiteline on irrotettava laatikosta auton alla, se on neljällä pultilla laatikossa kiinni.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 200 sarjan laatikoiden kiinnitykset?
« Vastaus #28 : 23.01.2012, 11:01:08 »
Itse oon aina ottanut vain tuon putkisokan irti kepistä (ilmeisesti numero 22) ja tiputtanut laatikon pois, asennus käänteisessä järjestyksessä. Taikka nyt kun tarkemmin muistelee niin piti se kehyskin varmaan irrottaa kepin ympäriltä. No, on kuitenkin siistiä sisätyötä, niin omasta mielestä helpoin tapa.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

 

RallyBaron  Samppasport