Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: 850r - 09.12.2011, 19:31:57

Otsikko: Cooleria/ahtoputkistoa 850:Seen
Kirjoitti: 850r - 09.12.2011, 19:31:57
Ajatuksena olisi vaihtaa ic ja  samalla lyhempi ahtoputkisto 850:seen Ärrään, onko suomessa tarjontaa kl-racingin tuotteille? vakionahan molemmat ic putket sojottaa suoraan taaksepäin, tarjolla olisi yksi kl cooleria vastaava jäähy jossa alempi lähtö näyttää alanurkasta suoraan sivulle, ja ylempi kuin vakio, onko tossa tiloja/järkeä alkaa sovittaan tollasta? vai  fiksumpaa hommata suoraan bolt on?

Kiitos viisaammille

NIM:Ensimmäinen 850:nen
Otsikko: Vs: Cooleria/ahtoputkistoa 850:Seen
Kirjoitti: HTK - 09.12.2011, 22:06:49
Kaiken saa kyllä sovitettua. Heitä vähän tuon katsomasi coolerin mittoja jos bolt-on:ia kaipaat?
Otsikko: Vs: Cooleria/ahtoputkistoa 850:Seen
Kirjoitti: hevonen - 09.12.2011, 22:12:55
Jep. Ei taida kyllä paljoo hyötyä olla vähän lyhyemmästä ahtoputkesta.
Otsikko: Vs: Cooleria/ahtoputkistoa 850:Seen
Kirjoitti: 850r - 11.12.2011, 19:26:12
Tossapa mittoja

Paksuus 75mm
kiinnikkeiden väli 680mm (sama kokonaisleveys)
Korkeus 500mm

Mitat ilmeisesti samat kuin vakiossa, paitsi paksuus jytympi.. tekeekö toi alempi lähtö v-mästä ongelmaa asennuksee?(suoraan sivulle päädystä) cooleri pitäs olla ihan mallikohtainen, mutten ymmärrä minkä takia toi alempi lähtö on kuitenkin toisessa paikassa pvakioon nähde.

Otsikko: Vs: Cooleria/ahtoputkistoa 850:Seen
Kirjoitti: arttu - 11.12.2011, 19:41:12
Tuo 75mm paksuus tuo heti modattavaa vaikka "mallikohtainen" olisikin. Jo 60mm kanssa joutuu tekeen lisää tilaa, katso esim käyttäjän don projekti. Mulla on itellä 50mm ja se menee ilman leikkaamista ja moodamista paikalleen. Nyt puhun siis noista ns. mallikohtaisista coolereista. Toki jos jättää ilmastoinnin pois, niin tilaa saa mukavasti lisää ::)

KL-Racingin tuotteita voipi kysäistä vaikka clubin yhteistyökumppanilta: F:ma A.Norrback
Otsikko: Vs: Cooleria/ahtoputkistoa 850:Seen
Kirjoitti: 850r - 11.12.2011, 19:56:55
Kiitos, sitä arvelinkin.. aiheesta poiketen, asensin tänään ahtomittarin tohon, vajaa 0.8 ahtaa, lastu pitäs olla? ei minun aikaan laitettu.. säädetäänkö tossa softalla haluttu ahto, vai ruuvaanko hukkistangolla tai bleedillä sinne karvan yli kiloon halutessa? autoon vaihdettu v70r  16#7 pesällä.. voisko esijännitys olla vaan kellolla niin löysä, ettei ahda enempää vaikka lastu olisikin.
Otsikko: Vs: Cooleria/ahtoputkistoa 850:Seen
Kirjoitti: 850r - 12.12.2011, 13:11:40
Tuo 75mm paksuus tuo heti modattavaa vaikka "mallikohtainen" olisikin. Jo 60mm kanssa joutuu tekeen lisää tilaa, katso esim käyttäjän don projekti. Mulla on itellä 50mm ja se menee ilman leikkaamista ja moodamista paikalleen. Nyt puhun siis noista ns. mallikohtaisista coolereista. Toki jos jättää ilmastoinnin pois, niin tilaa saa mukavasti lisää ::)

KL-Racingin tuotteita voipi kysäistä vaikka clubin yhteistyökumppanilta: F:ma A.Norrback

Tuonne laitoin mailia ja koittanut soitella... ei vaan tunnu tavoittavan.
Otsikko: Vs: Cooleria/ahtoputkistoa 850:Seen
Kirjoitti: j_tapio - 13.12.2011, 07:03:36
Tuo 75mm paksuus tuo heti modattavaa vaikka "mallikohtainen" olisikin. Jo 60mm kanssa joutuu tekeen lisää tilaa, katso esim käyttäjän don projekti. Mulla on itellä 50mm ja se menee ilman leikkaamista ja moodamista paikalleen. Nyt puhun siis noista ns. mallikohtaisista coolereista. Toki jos jättää ilmastoinnin pois, niin tilaa saa mukavasti lisää ::)

KL-Racingin tuotteita voipi kysäistä vaikka clubin yhteistyökumppanilta: F:ma A.Norrback

Tuo 75mm mallikohtainen istuu paikoilleen helpommin kuin 50 & 60mm vastaavat, koska yläpää on muotoiltu pyöreäksi ja siksi se asettuu helpommin ihan ylös. Kiinnikkeet ja se alaputki tietysti teetättää vähän askareita.

(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/Volvo850/3in%20jaahy/jhytedest.jpg)
Otsikko: Vs: Cooleria/ahtoputkistoa 850:Seen
Kirjoitti: 850r - 13.12.2011, 13:38:38
Noi kl-racingithan on 40,50 ja 60mm malleja.. tollanen 40mm on varmaan ok valinta jos haussa sen reilut 300hv..  luultavasti kaiken kivuton asennus.