Samppasport  Futurez

B230FB + FT'n turbo hilppeet?

  • 12 Vastauksia
  • 6550 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 744s

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
B230FB + FT'n turbo hilppeet?
« : 25.06.2012, 23:00:31 »
Tallista löytyy b230fb kone 531 nokalla, pihalla lojuu taas kansi/kone vikainen 740 88' b230FT (garretti).
Pitkän selailun jälkeen selvisi jotenkuten että FB kone tuolla nokalla olisi ahtimen kanssa ihan menevä yhdistelmä.
Mutta mikä on todellisuus? Onko alakerta kuitenkin kauheasti erinlainen? Kestääkö esim yli 1 baarin ahtoja?

Ja kuinka monimutkaista olisi vaihtaa kone? Olisko plug 'n go vaiko kuinka esim. FT'n ruiskuboxi, pakosarjat ynm käy?  :-\


Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FB + FT'n turbo hilppeet?
« Vastaus #1 : 25.06.2012, 23:23:50 »
Siis mikä on menossa minne?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 744s

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FB + FT'n turbo hilppeet?
« Vastaus #2 : 25.06.2012, 23:44:23 »
No muotoillaan näin - Onko b230fb (531 nokka) kone aivan mielipuolista turbottaa semmoisenaan? Eli löisi siihen b230ft'n pakosarjat, ahtimet, välijäähdyttimet ynm.

Pahoittelut epäselvästä viestistä.  :D

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: B230FB + FT'n turbo hilppeet?
« Vastaus #3 : 26.06.2012, 01:08:22 »
Mä vähän luulen että -88vm seiskas ei oo ollu vielä tuota FT konetta.. Eikö sielä oo ihan ET kone? Korjatkaa jos olen väärässä. Ja tosiaan sun nokkas ei ole 531, vaan kansi. Nokka siinä on aika varmasti VX3. Se kansi ja nokka onki hyvät asiat täs jälkiturbottamises. Voihan tuo kone toimiakkin turbolla jos vain käyttää pieniä ahtopaineita. Puristussuhde on kuitenkin FB koneessa 9,3:1. Suuttimet ja bensanpaineensäätimen joudut vaihtamaan myös turbo koneesta. Ja tietenkin moottorinohjauksen.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2012, 01:10:56 kirjoittanut 855R »
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

hevonen

  • Vieras
Vs: B230FB + FT'n turbo hilppeet?
« Vastaus #4 : 26.06.2012, 06:58:24 »
Jep, voi olla et tai sitten ft jos on loppuvuoden -88 auto.
 Ft tuli -89. Mitäs siinä kun ruuvaa kiinni, ei tuota kyllä vakiovempeleillä voi ahtaa yli baarin, on sen verta kovat rutut.

 Jos se on et, lämpöaikakytkin pitää vaan jättää johtojensa päähän johonkin kannen koloseen(ulkopuolelle), kun ei kannessa ole sille paikkaa. Se la-kytkin pitää sitten maadoittaa rungostaan.
 Kyllä tuo vakioahdoilla varmaan pelittää tai sitten joku säädettävä ruutta niin saa ahdettua enempi.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230FB + FT'n turbo hilppeet?
« Vastaus #5 : 26.06.2012, 09:23:46 »
Olihan FT:tä jo ainakin -88, ellei jo -87:kin, plus että jenkeissähän niitä oli jo kymppisarjan koneiden aikaan.

Vakion FT:n osat kun siirtelee kaikki FB:hen niin toimiihan se silläkin, mutta ei tuolla nyt mitään mainittavan suurta parannusta saa FT:hen verraten, kun kanget on edelleen arvassa että mitä sieltä löytyy ja turbon öljynpaluun joutuu ranettamaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

hevonen

  • Vieras
Vs: B230FB + FT'n turbo hilppeet?
« Vastaus #6 : 26.06.2012, 11:23:13 »
Olihan FT:tä jo ainakin -88, ellei jo -87:kin, plus että jenkeissähän niitä oli jo kymppisarjan koneiden aikaan.

Vakion FT:n osat kun siirtelee kaikki FB:hen niin toimiihan se silläkin, mutta ei tuolla nyt mitään mainittavan suurta parannusta saa FT:hen verraten, kun kanget on edelleen arvassa että mitä sieltä löytyy ja turbon öljynpaluun joutuu ranettamaan.
Joo, näin voi olla tosiaan. Meillä oli -87 230 tbo ja se oli vielä et. Sitä en osaa sanoa, tehtiinkö niitä päällekkäin?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230FB + FT'n turbo hilppeet?
« Vastaus #7 : 26.06.2012, 12:00:05 »
Meillä oli -87 230 tbo ja se oli vielä et. Sitä en osaa sanoa, tehtiinkö niitä päällekkäin?
Tehtiin. Syytä voin vain arvailla  :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: B230FB + FT'n turbo hilppeet?
« Vastaus #8 : 26.06.2012, 12:51:42 »
Tehtiin. Syytä voin vain arvailla  :P

Kiitokset tästä tiedosta!
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FB + FT'n turbo hilppeet?
« Vastaus #9 : 26.06.2012, 18:54:50 »
Ft on tod näk muuttoauto PohjoisAmerikasta. Vm 89 alkoi kattiautoja ilmaantumaan eurooppaan. Suomesta alkoi saamaan lyijytöntä bensaa 89-90.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FB + FT'n turbo hilppeet?
« Vastaus #10 : 30.06.2012, 00:03:18 »
Joko laittaa paksumman kannenpahvin tai ajelee viinalla tuo homma onnistunee

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FB + FT'n turbo hilppeet?
« Vastaus #11 : 30.06.2012, 00:33:35 »
Ihan turhaa madaltaa puristuksia alle barin ahdoilla.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230FB + FT'n turbo hilppeet?
« Vastaus #12 : 30.06.2012, 17:44:29 »
B230 + pikku garretti ja 1bar ahtoa saa koneen käyttäytymään kuin DSL. Vetoa on 2500-4000rpm ja äänikin saattaa muistuttaa noki vasaraa. Pikku ahtimella 0,6bar piisaa

744s: tilaa joku isompi halpisahdin. Esim 3/4 kiinapuhallinta sai välillä 60dollarilla, eurolla tai punnalla, en muista enää valuuttaa, jokatapauksessa pikkurahalla
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron