Proturbo  Autodiagnoosi

XC90 V8 ahtaminen

  • 8 Vastauksia
  • 4198 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa XC90 V8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
XC90 V8 ahtaminen
« : 24.07.2012, 16:46:06 »
Mitä mieltä olette, että pystyisikö ahtamaan ja kestääkö muut auton osat?

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: XC90 V8 ahtaminen
« Vastaus #1 : 24.07.2012, 19:15:40 »
Onhan kaikki mahdollista, mutta käytännössä melkoisen kunnianhimoinen ajatus.

-Neliveto tuskin kestää, kun se hajoaa jo tavallisissa dieselmalleissakin.
-Onko konehuoneessa tilaa ahtimelle/ahtimille?
-Katsastus periaatteessa mahdotonta. Päästömittaus hyväksytysti VTT:llä voi olla aika kova pala.

Poissa Petski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 V8 ahtaminen
« Vastaus #2 : 25.07.2012, 09:01:36 »
Nettivirittäminen on aina hauskaa  :D Joku remmiahdin vois olla hyvä vaihtoehto tollaseen

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13536
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: XC90 V8 ahtaminen
« Vastaus #3 : 25.07.2012, 09:04:35 »
Evolve on ahtanut yhdellä turbolla ja oli kyllä semmonen ahtaminen tosiaan että huhhuh.. ahdin istu jossain laatikon päällä kun ei muualle mahtunut... remmi kai olis paras tapa ahistaa ko. moottoria...

oho muistin väärin... oli muutan S40 missä oli se ahdin ja en oo enää varma oliko sekään evolve....
« Viimeksi muokattu: 26.07.2012, 13:03:05 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: XC90 V8 ahtaminen
« Vastaus #4 : 26.07.2012, 12:42:26 »
Evolve on ahtanut yhdellä turbolla ja oli kyllä semmonen ahtaminen tosiaan että huhhuh.. ahdin istu jossain laatikon päällä kun ei muualle mahtunut... remmi kai olis paras tapa ahistaa ko. moottoria...
Oliko se punainen levitetty XC90 Evolven tekemä? Luulin että se oli ihan Volvon itse tekemä konsepti?

Tuo kone taitaa kestää ahtamista. Se kun löytyy ahdettuna noble m600 urheiluautosta.

Edit:
Tuo Volvon XC90 olikin mekaanisella ahtimella ja VCNA rakentama:
http://www.seriouswheels.com/cars/top-2005-Volvo-XC90-PUV.htm
« Viimeksi muokattu: 26.07.2012, 12:45:44 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: XC90 V8 ahtaminen
« Vastaus #5 : 31.07.2012, 14:38:37 »
VTT:n päästömittauksissakin saattaa tulla se ongelma vastaan, että VTT:llä ei ole enää voimassa olevaa akkreditointia henkilöautojen päästömittauksien tekemiseen. Siis EU:n hyväksymää akkreditointia.

Uusien matkailuautojen CO2 mittauksissa Trafi ainakin kieltäytyi hyväksymästä VTT:n tekemiä mittauksia, koska Suomi tai mikään muukaan ETA-maa ei ole ainakaan toistaiseksi ilmoitanut VTT:tä EU:ssa hyväksyttyjen mittauslaboratorioiden joukkoon.

Tuulilasi teki tästä asiasta käytännön testin ja samalla kantelun oikeuskanslerille, joka totesi että Trafin menettely olla hyväksymättä VTT:n tekemiä CO2 mittauksia on aivan oikea, koska tuo EU:n hyväksymä akkreditointi nykyään puuttuu. Oikeuskanslerin toteamus (linkki koko juttuun viestin lopussa):

Kantelussa esitetty maininta, että VTT:n tekemiä mittauksia ei hyväksytä, on oikea. Asia johtuu siitä, ettei VTT ole Suomen tai jonkun muun ETA-valtion nimeämä ja ilmoittama tutkimuslaitos.

En tiedä koskeeko samat määräykset myös turboahtamisen yhteydessä tehtäviä päästömittauksia, mutta näihin Euro-normeihin ja niiden täyttämiseenhän tuokin päästömittaus myös turboahtamisen yhteydessä liittyy, joten voisi olettaa ongelmia olevan edessä jos VTT:n testeillä yrittää läpi. Nuo VTT:n testit maksaa helposti sen 1000-2000e per testiveto, joten ainakin kannattaa selvittää etukäteen, tekeekö niillä mittaustuloksilla käytännössä mitään lupia hakiessa. ;)

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/valitus-oikeuskanslerille-ja-trafin-linjamuutos-ajoneuvoverotuksessa

Hankalaksi on tehty kaikenkaikkiaan uusien autojen laillinen virittäminen.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2012, 14:45:43 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: XC90 V8 ahtaminen
« Vastaus #6 : 31.07.2012, 18:08:40 »
"EU:ssa hyväksytty mittauslaboratorio"

Mistä tuollaisen sitten löytää?  ???

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: XC90 V8 ahtaminen
« Vastaus #7 : 31.07.2012, 20:52:32 »
Mitäs muuten nämä ovat?

http://www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/hyvaksytyt_asiantuntijat

VTT:llä on siis ainakin HA-luokan (testaukset ja tarkastukset kansallista piensarjaa, kansallista tyyppihyväksyntää ja yksittäishyväksyntää varten) hyväksyntä koskien direktiiviä 70/220/ETY - 2006/96/EY, Päästöt (M1, N1). Mitä kaikkea tuo sitten pitää sisällään, en tiedä enkä jaksa selvittää. Mutta jotain ne saavat testata. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: XC90 V8 ahtaminen
« Vastaus #8 : 31.07.2012, 22:58:36 »
Mitäs muuten nämä ovat?

http://www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/hyvaksytyt_asiantuntijat

VTT:llä on siis ainakin HA-luokan (testaukset ja tarkastukset kansallista piensarjaa, kansallista tyyppihyväksyntää ja yksittäishyväksyntää varten) hyväksyntä koskien direktiiviä 70/220/ETY - 2006/96/EY, Päästöt (M1, N1). Mitä kaikkea tuo sitten pitää sisällään, en tiedä enkä jaksa selvittää. Mutta jotain ne saavat testata. :)

HC-luokan Hyväksytty Asiantuntija! Aika HardCore titteli!

 

Futurez  Kulkukoira