Samppasport  Futurez

Kiinacooler-kokemuksia

  • 63 Vastauksia
  • 29456 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #15 : 20.07.2011, 22:59:26 »
Jos kierrokset tippuivat, niin kaikki ei ole kunnossa. Koska coolerilla ei ole mitään tekemistä tyhjäkäynnin kanssa.
Oisko taas jotain tekemistä immun kanssa? virtaus paranee ja immu vittuilee? Ainakin mulla tuli immun kanssa riitely osaksi arkipäivää vaihdettuani jo "ylikokomitsun" eli 18T:n vakion tilalle. Nämä taas niitä villejä veikkauksia..  :idiot2:

edit.Ja vain hyviä kokemuksia kiinacoolereista, persdynon mukaan tuli lisää paukkua orggikseen verrattuna ja huomattavasti viileämpi(jopa kylmä) oli ajon jälkeen "kylmän" puolen ahtoputki. Nykyään Fin-Turbon valmistama kampe keulilla.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2011, 23:03:50 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #16 : 21.07.2011, 13:12:13 »
Oisko taas jotain tekemistä immun kanssa? virtaus paranee ja immu vittuilee? Ainakin mulla tuli immun kanssa riitely osaksi arkipäivää vaihdettuani jo "ylikokomitsun" eli 18T:n vakion tilalle. Nämä taas niitä villejä veikkauksia..  :idiot2:

edit.Ja vain hyviä kokemuksia kiinacoolereista, persdynon mukaan tuli lisää paukkua orggikseen verrattuna ja huomattavasti viileämpi(jopa kylmä) oli ajon jälkeen "kylmän" puolen ahtoputki. Nykyään Fin-Turbon valmistama kampe keulilla.

Öööö.... ei vaahteramäen eemelillä pitäisi olla mitään tekemistä kierrosluvun kanssa. Tai ainakaan en keksi mitään mekanismia, joka vaikuttaisi siihen Immun kautta (tosin se, etten keksi sitä, ei tarkoita, ettei sellaista olisi).

Kyllä, omassakin kontissa coolerin jälkeinen putkisto on kädellä kokeillen kylmä ajon jälkeen, mitä se ei ollut koskaan vakio coolerilla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #17 : 21.07.2011, 13:24:05 »
Öööö.... ei vaahteramäen eemelillä pitäisi olla mitään tekemistä kierrosluvun kanssa. Tai ainakaan en keksi mitään mekanismia, joka vaikuttaisi siihen Immun kautta (tosin se, etten keksi sitä, ei tarkoita, ettei sellaista olisi).

Kyllä, omassakin kontissa coolerin jälkeinen putkisto on kädellä kokeillen kylmä ajon jälkeen, mitä se ei ollut koskaan vakio coolerilla.
Niin itsellä tosiaan samaa vikaa kiihdytyksen jälkeen eli joko sammuu tai pysyy käynnissä noin 500rpm kierroksilla.. jos käyttää sammuksissa ja starttaa taas niin pyörii ihan normaalisti. En keksi mitään muutakaan syytä kuin immun aiheuttama häiriö, jonka ohjainlaite luokittelee sitten viaksi ja pistää vikakoodia (liian laiha tai rikas seos yleensä osakuormalla). Oireet tulivat heti kun vaihdoin ahtimen. Tämän taasen saisi toimimaan säätämällä kaasuläppää hitusen auki?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #18 : 22.07.2011, 00:04:33 »
Niin, täällä jossakin tai sitten museossa oli tuo tyhjäkäynnin perussäädön ohje.
Eli millä varveilla kone käy tyhjäkäyntiservon piuha irti?

Vaappuvaa tyhjäkäyntiä sain itse aikaiseksi huotusletku irti unohtuneena.
Ja samaten kun bypassin kanssa kikkailin (jäykempi jousi).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

EVO8

  • Vieras
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #19 : 22.07.2011, 14:46:36 »
Purista tyhjäkäyntimoottorille menevä letku tukkoon (kunnolla) ja säädä läppä niin että juuri ja juuri pysyy käynnissä. Varmista että läppäanturi pysyy tk asennossa ja säädä tarvittaessa.


Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #21 : 28.07.2011, 21:31:20 »
Nätti asennus.

Ei muuten varmast katsuri tiä ettei o orggis jossei o tarkemmi turbovolvoihin tutustunu.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa 940 TURBO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #22 : 28.07.2011, 22:19:10 »
Nätti asennus.

Ei muuten varmast katsuri tiä ettei o orggis jossei o tarkemmi turbovolvoihin tutustunu.


 ;)  No semmoinen taka ajatus tässä kyllä olikin.... :pomo:

Poissa 940 TURBO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #23 : 28.07.2011, 22:22:02 »
 ::) Vielä kun sais jostain semmoisen öljynvaihto-tarran, jollasia tuli ennen öljykanisterin mukana... ois niin orkkista, niin orkkista... ::)

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #24 : 29.07.2011, 10:20:23 »
::) Vielä kun sais jostain semmoisen öljynvaihto-tarran, jollasia tuli ennen öljykanisterin mukana... ois niin orkkista, niin orkkista... ::)


Käy volvolta ostamassa ö-suodattimia, ja kärtä tarroja mukaan.

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #25 : 29.07.2011, 20:33:45 »


Olisi pitänyt silkkarimutkat olla vain kokonaan mustia.
Jos katsuri on vähänkään yhtä tarkkanäköinen kuin minä tulee hylky kun sininen paistaa mattamustan sprayn alta.  ;D
Holset siellä lukee..

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #26 : 30.07.2011, 20:14:47 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Olisi pitänyt silkkarimutkat olla vain kokonaan mustia.
Jos katsuri on vähänkään yhtä tarkkanäköinen kuin minä tulee hylky kun sininen paistaa mattamustan sprayn alta.  ;D
Mutta saahan konehuone ja putket olla minkä väriset hyvänsä, ei se väritys tee konetta viritetyksi. Näin sanoin viimeks ku uteli katsuri :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa 940 TURBO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #27 : 30.07.2011, 20:30:16 »
Mutta saahan konehuone ja putket olla minkä väriset hyvänsä, ei se väritys tee konetta viritetyksi. Näin sanoin viimeks ku uteli katsuri :D

  ;DNiin justiisa... no meinaan kuitenkin varmuuden maksimoiseksi vaihtaa nuo rosteri lemamrit perinteisikis lemmareiksi, ja suihkauttaa mattamustaa silikonimutkien päälle, leimaan on vielä liki puolivuotta.... :pomo:

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #28 : 30.07.2011, 20:40:26 »
pitää uskaltaa olla erilainen ja mennä vaikeimman kautta :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiinacooler-kokemuksia
« Vastaus #29 : 04.12.2013, 20:31:13 »
Mistä porukka on hommannut? eBaystä kattelin ja monessa on kenno todella harvas. DNSF:sivulta lueskelin ja muutama saanut tieheällä kennolla olevan coolerin. Jos tietäis myyjän/"merkin" mitä lähtisi etsimään, niin olisi iso hyöty..  ::) useimmat ei edes ota kuvaa kennon tyypistä, eli melko varmaan harvaa on..

 

Autoracing  KL-varaosat