Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 2.4T -02 Aut., aloitusvaikeuksia -> The End

  • 86 Vastauksia
  • 7319 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70-24t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T -02 Aut., aloitusvaikeuksia
« Vastaus #15 : 09.07.2022, 14:33:53 »
Onko siitä äänestä videota?

Nyt on. Aika selvästi riippuvainen kompuran käynnistä, ei tosin häviä ihan kokonaan vaikka AC on pois päältä. Kompuran käynnistymisen kyllä kuulee ja tuntee.

Korjaamon mukaan ilman hihnaa ääni hävisi. Huoltokirjassa on maininta kiristimen vaihdosta, mutta taitaakin olla jakohihnan kiristin. Täytyy tsekata tämä kiristin, jos vaan saa T60 sopimaan sinne väliin... Rullan pultin päästäkin onnistuu, mutta on hankalampi. Olihan toi hihna jo kertaalleen irti, mutta uskoin korjaamon diagnoosia enkä kiinnittänyt noihin huomiota.

https://youtu.be/ock2IOyxnSQ

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: V70 2.4T -02 Aut., aloitusvaikeuksia
« Vastaus #16 : 11.07.2022, 13:05:23 »
Jos viittiit niin ota vielä videota ja ääntä konepelti auki apulaitehihan pyörimisestä, näkee vähän miten tärisee ja seilaako kiristin ja kuulee äänetkin parhaiten. Itse aina etsin äänet ottamalla hihnan löysälle/puoliksi irti ja pyörittelen käsin niitä rullia, pyöriikö hyvin ja mihin suuntiin, lisäksi onko kiinnityksessä väljää johonkin suuntaan, jos on vika muualla kuin kompurassa löytyy jo sillä tavalla monesti. Laturissa jos on vapaakytkin sen pitäisi luistaa vaan toiseen suuntaan mutta bensamallissa ei välttämättä ole sellaista toimintoa. Sitten jos apulaitehihnan urat on kovin syviksi kuluneet, sekin voi jo aiheuttaa ääntä. Mut kompuralle tosiaan iso epäilys jos ääni elää sen käydessä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: V70 2.4T -02 Aut., aloitusvaikeuksia
« Vastaus #17 : 11.07.2022, 13:32:36 »
Vähän kakspiippunen juttu.
Kompura vaikuttaa mutta sehän kiristää remmiäkin ottaessaan voimaa, tai löysää.
Mulla on se ihan mekaaninen stetoskooppi, on kyllä pettämätön vehje. Sen kun tökkää johkin niin kuulee kyllä missä laakerissa vika on.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/testauslaitteet/stetoskoopit/stetoskooppi-2000018564
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/korjaamovarusteet/testauslaitteet/stetoskoopit/elektroninen-stetoskooppi-2000033418

Joo, tiedetään, voihan sen vaikka ruuvimeisselin tökätä jotakin vasten ja tunkee toisen pään korvaansa, joskus ihan puutarhaletkun pätkäkin riittää mutta onhan tuo stetoskooppi luottamusta herättävän näkönen seinällä. :2funny:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa V70-24t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T -02 Aut., aloitusvaikeuksia
« Vastaus #18 : 11.07.2022, 21:51:24 »
Kutakuinkin kaikkia edellä kuvattuja menetelmiä on nyt käytetty ja tuomio on selvä. Kompura kaput. Ainakin se siis.
Jatketaan sen uusimisella, eipä siihen sitten enää jääkään kuin laturi ja kiristin...

Tänään tuli postissa uusi MAP-anturi, asennettu ja meno muuttui selvästi. Kaasupolkimen nopea painallushan aiheutti pahan yskähdyksen, tämä ilmiö on tipotiessään. Jalan saa oikaista niin napakasti kuin vain suinkin pystyy, eikä kone yski yhtään.

Saatan olla väärässä. Mutta, ilmastointi kun menee päälle, niin moottorillehan kerrotaan että nyt tuli lisäkuormaa ja tarvitaan vähän lisää höyryä. Veikkaan, että automatiikka saattaa avata vähän kaasuläppääkin siinä yhteydessä, ettei kone nyykähdä. Pikatestillä tämäkin ilmiö katosi, sukua siis tuolle em jutulle.

Edit: Siis kompuran kytkeytymisessä ilmeni myös pieni koneen yskähdys.

Liittyen ihan muuhun, mutta saako jostain metritavarana näissä vehkeissä johtosarjojen päällä käytettyä halkaistua "kurkkutorvea"?
« Viimeksi muokattu: 13.07.2022, 09:23:41 kirjoittanut V70-24t »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: V70 2.4T -02 Aut., aloitusvaikeuksia
« Vastaus #19 : 11.07.2022, 23:00:16 »
Sähkömiehiltä ja vaikka biltemasta, se vaan ei oo halkaistua mutta tuntuu se halkeavan. ;)
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sahkojarjestelma/johtosukat/taipuisa-asennusputki-11-mm-2000048194
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Volsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T -02 Aut., aloitusvaikeuksia
« Vastaus #20 : 13.07.2022, 10:35:48 »
Kutakuinkin kaikkia edellä kuvattuja menetelmiä on nyt käytetty ja tuomio on selvä. Kompura kaput. Ainakin se siis.
Jatketaan sen uusimisella, eipä siihen sitten enää jääkään kuin laturi ja kiristin...

Tänään tuli postissa uusi MAP-anturi, asennettu ja meno muuttui selvästi. Kaasupolkimen nopea painallushan aiheutti pahan yskähdyksen, tämä ilmiö on tipotiessään. Jalan saa oikaista niin napakasti kuin vain suinkin pystyy, eikä kone yski yhtään.

Saatan olla väärässä. Mutta, ilmastointi kun menee päälle, niin moottorillehan kerrotaan että nyt tuli lisäkuormaa ja tarvitaan vähän lisää höyryä. Veikkaan, että automatiikka saattaa avata vähän kaasuläppääkin siinä yhteydessä, ettei kone nyykähdä. Pikatestillä tämäkin ilmiö katosi, sukua siis tuolle em jutulle.

Edit: Siis kompuran kytkeytymisessä ilmeni myös pieni koneen yskähdys.

Liittyen ihan muuhun, mutta saako jostain metritavarana näissä vehkeissä johtosarjojen päällä käytettyä halkaistua "kurkkutorvea"?

Oliko tämä anturi siinä välijäähdyttimeltä tulevassa putkessa?
S80 2.5T AWD VM. 2004. Only E85 by JC Performance.

Poissa V850

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T -02 Aut., aloitusvaikeuksia
« Vastaus #21 : 13.07.2022, 13:18:03 »
Ilmastoinnin kompurassa on vapaakytkimen laakeri mikä voi pitää rohinaa. Siis vaikka itse kompura oiskin ihan ehjä. Voihan toki kompurakin olla rikki, mutta laakerin kuulee kun pyörittelee hihnapyörää käsin ilman remmiä.

Vaihdoin omaan mk1 2000 vm. Onnistui laakerin vaihto purkamatta kompuraa. Tein ulosvetimen millä sai vapaakytkimen irti kompurasta. Ei tarvinnu ees kylmäaineita laitella kun pelkän laakerin irrotti.
Laakeri maksoi pari kymppiä ja siihen varaosanumero jostain keskustelusta.

Ilmastoinnin kompuran vapaakytkimen Nsk laakeri 35BD219T12VVCG21 tämä oli mulle sopiva mk1 2000vm. Automaatti ilmastoinnille, sitä en tiedä sopiiko mk2
« Viimeksi muokattu: 13.07.2022, 13:37:38 kirjoittanut V850 »

Poissa V70-24t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T -02 Aut., aloitusvaikeuksia
« Vastaus #22 : 13.07.2022, 21:19:25 »
Oliko tämä anturi siinä välijäähdyttimeltä tulevassa putkessa?

Juu, juuri se.

Poissa V70-24t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T -02 Aut., aloitusvaikeuksia
« Vastaus #23 : 13.07.2022, 21:31:12 »
Ilmastoinnin kompurassa on vapaakytkimen laakeri mikä voi pitää rohinaa. Siis vaikka itse kompura oiskin ihan ehjä. Voihan toki kompurakin olla rikki, mutta laakerin kuulee kun pyörittelee hihnapyörää käsin ilman remmiä.

Vaihdoin omaan mk1 2000 vm. Onnistui laakerin vaihto purkamatta kompuraa. Tein ulosvetimen millä sai vapaakytkimen irti kompurasta. Ei tarvinnu ees kylmäaineita laitella kun pelkän laakerin irrotti.
Laakeri maksoi pari kymppiä ja siihen varaosanumero jostain keskustelusta.

Ilmastoinnin kompuran vapaakytkimen Nsk laakeri 35BD219T12VVCG21 tämä oli mulle sopiva mk1 2000vm. Automaatti ilmastoinnille, sitä en tiedä sopiiko mk2

Tämä osoittautui aika selväksi tapaukseksi, kompura päällä pitää aika rohinaa. Laitetaan nyt sitten uusi kompura, tilattukin on jo. Kuivaimeen sain heikon näköyhteyden, kun oikein lampun kanssa tiirailin, mitä reittiä se on paras vaihtaa? En muista paljastuiko se kun flektin otti pois, oli huomio silloin ihan muualla. Eteen vaihdettu tänään uudet jarrusatulat. Palat ja levyt vielä oikein kelvolliset.

Tuon ylimääräisen äänen kun vielä saa pois, niin alkaa olla ihan kelvollisessa käyttötilassa. Eikä tuosta muutenkaan juuri moitteen sijaa löydy. Hyvä sillä on päästellä menemään. Kääntösäde on suurempi kuin mihin olen tottunut, niin sen kanssa tulee ylimääräisiä vekslaamisia. Siihenkin varmaan tottuu.

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Vs: V70 2.4T -02 Aut., aloitusvaikeuksia
« Vastaus #24 : 14.07.2022, 12:40:27 »
Kääntösäde on suurempi kuin mihin olen tottunut, niin sen kanssa tulee ylimääräisiä vekslaamisia. Siihenkin varmaan tottuu.

Kannattaa tarkistaa minkä väriset käännönrajoittimet tukivarsissa on.
Jos mustat niin onhan se melko kankea kääntymään. Nämä tarkoitettu 225/45 tai sitä leveämmille renkaille.


Poissa V70-24t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T -02 Aut., aloitusvaikeuksia
« Vastaus #25 : 14.07.2022, 20:57:23 »
Kannattaa tarkistaa minkä väriset käännönrajoittimet tukivarsissa on.
Jos mustat niin onhan se melko kankea kääntymään. Nämä tarkoitettu 225/45 tai sitä leveämmille renkaille.


Mustat on. Ja rengaskoko on juuri tuo, joten kai se on vain totuteltava.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: V70 2.4T -02 Aut., aloitusvaikeuksia
« Vastaus #26 : 14.07.2022, 22:12:16 »
No, 10.9 metriä kääntöympyrä, revi siitä.
Ei se paikallaan käänny, ISO auto. :arkkupakastin:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa V70-24t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T -02 Aut., aloitusvaikeuksia
« Vastaus #27 : 15.07.2022, 16:57:32 »
No, 10.9 metriä kääntöympyrä, revi siitä.
Ei se paikallaan käänny, ISO auto. :arkkupakastin:

No miepä revin  :)
On tässä pihassa ollut ketterämpiäkin, myös isoja. Ei ongelmaa, tottumiskysymys, tuntui vain aluksi oudolta.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T -02 Aut., aloitusvaikeuksia
« Vastaus #28 : 15.07.2022, 17:59:59 »
No miepä revin  :)
On tässä pihassa ollut ketterämpiäkin, myös isoja. Ei ongelmaa, tottumiskysymys, tuntui vain aluksi oudolta.

Joo, tyypillisesti ketterämpiä on takavedot. Eipä tuo kääntösäde usein tule vastaan, harvassa pihassa auton voi kääntää peruutusvaihdetta käyttämättä  :)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: V70 2.4T -02 Aut., aloitusvaikeuksia
« Vastaus #29 : 15.07.2022, 18:18:56 »
Se on tämän auton ainoa huono ominaisuus, ei päässyt poliisiautoksi paitsi jos koira mukana (iso kontti) kun ei voi tehdä uukkaria normaalilla tiellä. Muuten tosi hyviä ikäisekseen ja harrastajia liittyy.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo