Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Kaziganth - 23.12.2011, 12:15:16

Otsikko: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 23.12.2011, 12:15:16
Voisin laittaa tästä omasta kulkineesta kanssa topicin pystyyn niin ei tarvi lainailla muiden aiheita pikkujutuilla.

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/21122011220.jpg)

Eli autona on vuosi sitten ostettu farkku jolla oli silloin ajettu mittarin mukaan 439 809km.
Tällä hetkellä mittarissa 449 971 eli aika tarkkan 10tkm tullu vuoden aikana

Tekniikkana on B200F + M45
Lisävarusteina löytyy keskuslukitus ja penkinlämmittimet edestä mutta siihen se jääkin.

Talven aikana tuli tutustuttua vehkeeseen ja vedettyä mm. uudet piuhat takaluukulle ja kas vain, minulla oli nyt toimiva keskuslukitus myös takaluukussa  :hello:
Samalla korjaantui lisäjarruvalo ja pyyhkijä.

Maaliskuussa alkoi tarkempi syyni katsastusta varten, missä löytyi sitten seuraavaa
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/18022011215.jpg)
Tankkilaiteesta tuli bensat läpi=reikä menoputkessa
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/01032011222.jpg)
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/01032011220.jpg)
Kummastakin varapyöränkotelosta oli suhteellisen isot reiät paikattu kitillä, ja sama käsittely oli toistettu myös kuskin helmaan

Samaan syssyyn kun tuli reiät paikattua vaihdoin polttoainesuotimen(paikalla olleessa oli oli valmistuspäivämäärä 80-luvulla :idiot2:), öljyt+suodattimen sekä ilmanputsarin, ja käsijarrukengät.
Leima tuli huomautuksella repsikan sivuvilkusta.
Sen jälkeen tuli ajeltua ilman suurempia huollon tarpeita

Lopputalvesta tosin lankomiehen kanssa pidettiin puuhaviikonloppu ja hiottiin, paklattiin ja maalattiin takaluukku ja takakaaret.

Lokakuussa ostin uudet vanteet ja renkaat mitkä ehostin uudelleen.

Jarrutkin tuli remontoitua, ja tulpat, piuhat virranjakajan kansi ja pyörijäkin vaihdettua viikko sitten.

Nyt on onglemana tyhjäkäynti. Sekin todennäköisesti johtuu osittain imuvuodosta mitä en ole kunnolla pystynyt paikallistamaan, sekä ilmeisesti Lambda-anturista.

Kirjotellaan sitä mukaa lisää kun saa aikaseks :)
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 23.12.2011, 12:15:51
En mä näköjään kyllä mikään tarinankertoja ole  ;D
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 26.12.2011, 17:43:33
Koulu kun alkaa taas niin pitäis hitsailla muutamat paikat pohjaan että saa katsastettua. Mielessä on muutaman kerran käynyt jos sitä repis kokonaan lattiamatot ja penkit valmiiks pois ja hitsais kunnolla ettei sitten sen jälkeen enää tarvis pohjaan koskee pariin vuoteen nyt ainakaan. Auto on kuitenkin melkein joka päivä ajossa niin ei viittis niitä mennä repimään vielä irti mutta kun polttelee kun ei muutakaan tekemistä oikein olisi ::)

Ja onhan siellä ainakin repsikan takavalon reikä alkanu hapettumaan
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 27.12.2011, 17:19:25
:tickedoff:
Käväsin autotallissa ottamassa takaluukun verhoilut ja takapenkin+selkänojan pois, ja sieltä paljastu jotain mitä en olis halunnu nähdä  :-\

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/27122011223.jpg)
Kuskin puolella oli kaks aika rapeeta kohtaa ja ikävissä paikoissa
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/27122011226.jpg)
iskarin yläpää aika heikolla kiinnityksellä
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/27122011225.jpg)
ja pitkittäispalkin päältä kanssa pellit putoili lattialle kun koputteli


(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/27122011227.jpg)
repsikan puoli ei ainakaan tässä kohtaa vaikuttanut niin pahalta
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/27122011229.jpg)
silti oli sielläkin iskarin yläpään kiinnitys huonona
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/27122011230.jpg)
ja samasta kohtaa palkin päältä myöskin


kaiken kukkuraksi sain rikottua c-pilarin muovisuojan astumalla sen päälle :/ sellaista saa halvalla tarjota
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/27122011231.jpg)


Edit: onkos tämä muuten jonkinsortin huohotin?
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/20122011213.jpg)
siitä lähtee letku imusarjaan ja putkeen ennen kaasuläppää
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: InlineFour - 27.12.2011, 18:11:19
Sepä se
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kisko - 27.12.2011, 19:12:01
Aika yleinen mädäntymispaikka tuo. Onneksi sulla on farkku niin on vähän vähemmän vattumainen korjata vrt. sedan.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 27.12.2011, 19:24:33
Näinpä. Ja koulussa pääsee kunnon nosturille jne.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Tomppade - 27.12.2011, 22:25:51
Jostain kummansyystä nää 80/90 taitteen farkut tuntuu olevan järjestäen mätiä. pari kipaletta purkanut ja yks on nyt pihassa niin jokaisessa on enemmän tai vähemmän mätävikaa. toi seiskakutonen on koriltaan paljon parempi vaikka on viettänyt suuren osan elämästään ruohikolla  :D
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 27.12.2011, 22:37:12
Tätä ennen oli 244 -82 sedan, ja se oli kanssa ihan yhtä huonossa kunnossa. Tästä ei oo onneks vielä löytyny muita yhtä mukavia yllätyksiä. Tosin koko ajan vituttaa enemmän että myin sen sedanin pois  :(
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 28.12.2011, 12:32:00
Tänään lähti sitten myöskin etujakkarat ja lattiamatto pois, ja näky oli oikeastaan hyvin lähellä odotettua

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/28122011235.jpg)

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/28122011234.jpg)

Taas saa MIGgi olla kuumana kun tätä rupee leimalle laittamaan  :-\
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: patera - 28.12.2011, 12:53:32
 ::)  ::) nooh, ei tuo vielä kovin pahalle näytä...  ;)
Muistahan kopistella takaa tunkin korvakkeiden ympäriltä helmoja myös....  ???
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 28.12.2011, 13:43:19
Joo tarkotus olis käydä aikas tarkkaan niin ei tarvis ihan heti uudestaan hitsailla kun nää mätähommat on aivan hanurista :ristus
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 01.01.2012, 12:58:17
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/28122011238.jpg)

Siinä näkyykin aika liki kaikki mitä on tapahtunu, eli kuskin pelkki kuorittu ja selkänojahan oli kahdesta kohtaa murtunut poikki, eli lisää hitsattavaa  :nohnoh
Autolla piti kuitenkin päästä eilen liikkeelle, joten kuskin istuinosa kasaan ja repsikan selkänoja siihen kiinni, asennus ja matkaan hopea. Kummasti muuttu mukavuus kun on ehjä selkänoja  ;D
Lisäksi tuli tinattua ja teipattua kuskin pillugrilli kondikseen kun oli johto mennyt sieltäkin poikki. Enää ei voi kauheita tehdä ennenkun pääsee kouluun hitsaileen
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 02.01.2012, 11:52:55
Pakko keksiä jotain tekemistä ettei nukahda, kun jäi viime yönä tuo uni väliin, niin kahdeksalta menin pesutupaan jynssäämään lattiamattoja  :2funny: Siellä ne nyt sit kuivuu. Sit tullu mietittyä pitäiskö se vaihtaa takaiskarit kun ne tulee kuitenkin irrotettua että pääsee hitsaileen reikiä paremmin umpeen
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: tombrez - 02.01.2012, 15:54:59
eihä tää oo edes paha itellä on mattamusta 245 d24 koneella 5 paikkanen paku helemat esim  kaikki lokasuojat ja lattiat pitää tehä uusiksi ja myös penkin koroke pinnat.... Perkele
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 06.01.2012, 21:07:03
Hiljasta ollu kun löyty toisen sivun puolenvälin jälkeen  ;D

Mutta tänään lähinnä oon suunnitellu valojen releistystä, sekä lisävalojen asennusta mitkä sosialisoin porukoiden varastosta  :P

Ja lämpötila-anturi on kyrvähtäny, kun en siitä kerran vastusta saanu mitattua  :idiot2: Lambda antaa tyhjäkäynnillä tasasta lukemaa, taisi olla 0,44. Kun antaa kaasua ja päästää irti, kierrosten laskiessa tippuu alle 0.1. Jännite lähti nousemaan kun anto kaasua, mutta ei paljoo. Voipi olla että olis noussu lähelle yhtä jos olis ajon aikana tutkinu.
Vikakoodeiksi tyrkkäs tänään ekaa kertaa 2-2-1 aikaisemman 2-3-1 kaveriks. Tosin autoa käytin jonkin aikaa ilman kytkettyä labdaa kun kokeilin miten vaikuttaa. Ainakin kierrokset tippu.

Kotiin kun pääsin ja ajoin auton talliin, nappasin maskin, valojen kromireunat ja puskurin "ylälistat" mukaan. Niistä puskurin listoista otin muovipäälysteen pois(jälkiasennettuja?) ja aloin kiillotushommiin. Enemmän olis pitäny ottaa kuvia ennen kiillotusta villasukalla ja hammastahnalla, mutta tässä nyt jotain.

Ennen
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/06012012242.jpg)

Jälkeen
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/06012012252.jpg)

Ennen
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/06012012243.jpg)

Jälkeen
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/06012012253.jpg)

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/06012012244.jpg)

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/06012012248.jpg)

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/06012012245.jpg)

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/06012012247.jpg)

Ja vielä yleiskiiltoa  :pomo:

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/06012012246.jpg)
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kisko - 06.01.2012, 21:15:43
Niistä puskurin listoista otin muovipäälysteen pois(jälkiasennettuja?)
Kyllä tehtaan paappa ne on asentanut.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Mrop - 06.01.2012, 21:23:42
kylä kiiltää niin perhanasti.

hyvä prokkis hyviä kuvia, lisää vaan kuvia ja kertomusta kun jaksaa ahertaa, ittellä samallainen rassi, ni kovalla innolla kattelen kuvat ja sepustukset läpi että tietää vähän mitenkä itte sit lähtee korjailee.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 06.01.2012, 21:28:39
Kyllä tehtaan paappa ne on asentanut.

No perhana.. Lähti vaan irti niin helposti ja pinta siellä välissä niin kiiltävältä että aattelin niiden olevan jälkiasennus  ;D
Pitää kattoo kuinka tyhmältä niiden sauma näyttää että laitanko niitä takas :P
kylä kiiltää niin perhanasti.

hyvä prokkis hyviä kuvia, lisää vaan kuvia ja kertomusta kun jaksaa ahertaa, ittellä samallainen rassi, ni kovalla innolla kattelen kuvat ja sepustukset läpi että tietää vähän mitenkä itte sit lähtee korjailee.

En mä noita olis ruvennutkaan kiillotteleen jos en olis sun projektia lukenu  :2funny:
Pitäis iteltä kans ottaa se tankkilaite irti ja sulla oon nähny ainoot kuvat siitä kruunusta irtonaisena ja tankista ilman tankkilaitetta  O0
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Mrop - 06.01.2012, 21:49:51
Pitäis iteltä kans ottaa se tankkilaite irti ja sulla oon nähny ainoot kuvat siitä kruunusta irtonaisena ja tankista ilman tankkilaitetta  O0

ota luukusta letkut irti ja kömmi auton alle tiputtamaan tankki pois, muista myös täyttöputken klemmari.
tankki on 5 pultilla kiinni, suosittelen ehdottomasti tankin tiputtamista ja sitten vasta sen putkihässäkän irroittamista, muuten menee hermot siellä auton sisällä väkertäessä eka pokstonkeilla avittaa ja sit kiertää ja sit ku se pitäs ujuttaa se letkuhässäkkä sielt ulos ni oivoi.

tankin pudottamisessa menee ekakertalaiselta reipas puolituntia ja tunti jos ottaa kuvat joka vaiheesta.
kuten varmaan oot lukenu mun prokkiksesta jätä korrekin purkka hyllyyn ja osta sitä plastik paddinkia.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 06.01.2012, 21:54:04
ota luukusta letkut irti ja kömmi auton alle tiputtamaan tankki pois, muista myös täyttöputken klemmari.
tankki on 5 pultilla kiinni, suosittelen ehdottomasti tankin tiputtamista ja sitten vasta sen putkihässäkän irroittamista, muuten menee hermot siellä auton sisällä väkertäessä eka pokstonkeilla avittaa ja sit kiertää ja sit ku se pitäs ujuttaa se letkuhässäkkä sielt ulos ni oivoi.

tankin pudottamisessa menee ekakertalaiselta reipas puolituntia ja tunti jos ottaa kuvat joka vaiheesta.
kuten varmaan oot lukenu mun prokkiksesta jätä korrekin purkka hyllyyn ja osta sitä plastik paddinkia.

Oon joskus kauheessa kännissä ottanu tankin irti, tosin sekin volvo oli katollaan  :2funny:
Ja lankomiehen kanssa kun tutkailtiin sitä tossa keväämmällä niin uhos että se voi tinata siihen uutta putkee, putkirunkkari kun on :)
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 07.01.2012, 23:09:46
Tänään tuli laitettua ne listat ja maski takasin paikoilleen. En oikein tiedä kumpi on parempi kun ilman niitä kumisuojia on aika iso toi listan ja umpion väli.

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/21122011220.jpg) vs (http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/07012012254.jpg)


Sitten tuin motonettiä ostamalla sieltä sähkötarvikkeita ja aloin väsäämään valojen releistystä ja samalla olis lisävalot tosiaan tulossa. Ainoo este tällä hetkellä on ettei löytyny motonetistä 2.5mm2 piuhaa. Lankomieheltä sain sen verran että tänään sai jotain tehtyä. Kaikki liitokset tietenkin tinan ja kutistesukan kanssa poislukien akulta sulakerasialle kun ei olis sukkaa saanu tinauksen jälkeen. Kuvat kertokoon loput.
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/07012012260.jpg)
Sieltä löysi releet ja sulakerasia paikkansa. Reikä rasian kiinnitykselle oli jo, ei raaskinu porata uutta  ::)

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/07012012258.jpg)

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/07012012259.jpg)

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/07012012263.jpg)

Saas nähdä miten meikäläisen patentit toimii. 16mm2 piuhaa siinä on kuitenkin, että kaippa se tarpeeks sähköö siirtää sulakerasialle saakka.

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/07012012262.jpg)

Noiden lisäks jokunen herätepiuha 1.5mm2 johdostakin tuli tehtyä.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 08.01.2012, 20:51:03
Tänään löyty nurkista mustaa piuhaa sen verran, että sai releistyksen tehtyä toiselle puolelle loppuun. Orkkispiuhoilla lukemat polttimolta 10.93, uusilla piuhoilla 11.74 akun jännitteen ollessa 11.83. Eli jännitehäviö tippu 0.9:stä 0.09:n.

Mutta sit aloin taas ihmetteleen mikä käynnissä on vikana. Taas jälleen ties monennenko kerran koitin sitä säätää, mutta aina heittää vikakoodit päälle. Sit koitin nyppiä yks kerrallaan tulpan naruja irti, ja kakkospytyn kohdalla ei käynti muuttunut   ??? Puolalta saakka kaikki alle kuukauden vanhaa  :idiot2: Pitää tuo nyt sit selvittää ja sit ruveta taas miettimään sitä tyhjäkäyntiä. Otin (huonon) kuvan kakkosen tulpasta, jos viisaammat siitä saa jotain selvää

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/08012012264.jpg)

Kärki(edit: eli kärjellä tarkoitamme siis maaelektrodia, oli pakko tarkistaa oikea termi  ;D) ei oo noin valkonen, tuli salama ssaatana ja sit loppukin jo akku   ;D
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Mrop - 08.01.2012, 23:21:47
eihän tuo nyt niin pahan näköinen ole, koititko tueeko kipinää tulpanjohdosta?
tulpanjohdon hattua kuorii, kuin esinahkaa ja pitää vanttuut kädessä johki korin mutterin pielessä ja kaveri pyöräyttää konetta.
jos lyä, niin tulpassa vika.

mietein tuossa et voit mitata jännitehäviön myös laittamalla DC asennossa yleismittarin pluspiuhan akun plusnapaan ja miinuspiuhan valojen plusnapaan, tällöin se näyttää suoraan jännitehäviön.

ja btw 11.83 on aivan liian heikko akun jännite. 12,1 on ok, 12,5 on terve täyteenladattu vesiakku 12,9 on terve täyteenladattu AGM akku.

lisäks kurkkaa sinne jakajan kanteen, jos pyöriä jäänyt asennusvaiheessa aavistuksen ylös ja jakajan kansi jää kenolleen jolloin silloin tällöin pyöriä ei anna kakkospytylle kipinää. itte tänään pyöriää asentaessa oli hieman onkelmia saada se pohjiin asti, mutta ruuvimeisseli ja pikkuvasaralla kun naputteli ruuvarin kumivarteen sai naputeltua pyöriän paikoilleen että jakajan kansi istui nätisti.

siis ruuvimeisseli poikittain ja pyöriän päällä ennenkuin joku keksii et oon koittanut taltta&vasara -menetelmällä hakata pyöriää.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Elk - 09.01.2012, 00:40:16
Satavarma, ettei oo imuvuotoa kakkospytyllä?
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: TVS - 09.01.2012, 00:57:28
Tai kakkosen suuttimen liittimestä sielut karannu liittimen sisälle?
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 09.01.2012, 01:38:26
Satavarma, ettei oo imuvuotoa kakkospytyllä?

Imuvuoto on olemassa, mahdollisesti kakkospytyllä. Tarkistamme asian. Pitänee samalla vaihtaa nokkaremmi jos kannen käyttää irti kun ei sen iästä tietoa ole.
Tai kakkosen suuttimen liittimestä sielut karannu liittimen sisälle?

Tämäkin mahdollista. Asiaan perehtyminen jatkuu ensi viikolla. :)


Kiitoksia ideoista mistä lähteä etsimään  :hello:
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 09.01.2012, 02:20:38
eihän tuo nyt niin pahan näköinen ole, koititko tueeko kipinää tulpanjohdosta?
tulpanjohdon hattua kuorii, kuin esinahkaa ja pitää vanttuut kädessä johki korin mutterin pielessä ja kaveri pyöräyttää konetta.
jos lyä, niin tulpassa vika.

Kun ei kumpikaan noista ole vissiin ainakaan kokonaan rikki, kun kerran näyttää siltä että edes joskus lyö kipinää, ja kierroksilla ainakin kuulostaa että lähtee mukaan.
Mutta eipä ole paha tarkistaa tuokaan

Lainaus
ja btw 11.83 on aivan liian heikko akun jännite. 12,1 on ok, 12,5 on terve täyteenladattu vesiakku 12,9 on terve täyteenladattu AGM akku.

Asialla on mahdollisesti jotain yhteyttä eilis-illasta saakka palaneella hanskalokeron valolla  ::)

Lainaus
lisäks kurkkaa sinne jakajan kanteen, jos pyöriä jäänyt asennusvaiheessa aavistuksen ylös ja jakajan kansi jää kenolleen jolloin silloin tällöin pyöriä ei anna kakkospytylle kipinää. itte tänään pyöriää asentaessa oli hieman onkelmia saada se pohjiin asti, mutta ruuvimeisseli ja pikkuvasaralla kun naputteli ruuvarin kumivarteen sai naputeltua pyöriän paikoilleen että jakajan kansi istui nätisti.

siis ruuvimeisseli poikittain ja pyöriän päällä ennenkuin joku keksii et oon koittanut taltta&vasara -menetelmällä hakata pyöriää.

Lisätään pyörijän tarkistaminen things to do-listaan :)
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: wh - 09.01.2012, 04:56:10
seurantaan menee tämäkin, juuri sopivaa pikku fiksailua, itsellä 940, mutta samaan kastiin sekin menee ja kuulostat jopa ikä luokaltasi samalta kun minä. :hello:
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Elk - 09.01.2012, 06:27:03
Kun ei kumpikaan noista ole vissiin ainakaan kokonaan rikki, kun kerran näyttää siltä että edes joskus lyö kipinää, ja kierroksilla ainakin kuulostaa että lähtee mukaan.
Imuvuoto. Tekee just tuota että lähtee kierroksilla mukaan. Onneks F-koneen imusarjassa ei ole vesikiertoa niin on pikkusen mukavampi vaihtaa se tiiviste.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 09.01.2012, 21:36:09
Imuvuoto. Tekee just tuota että lähtee kierroksilla mukaan. Onneks F-koneen imusarjassa ei ole vesikiertoa niin on pikkusen mukavampi vaihtaa se tiiviste.

 P> P> P> P> P> P>

*taavih-> *taavih->

Vaihdettiin imusarjan tiiviste, ja ei ole koskaan käynyt noin tasaisesti tyhjäkäyntiä  S*

Vielä pitää säätää sitä hieman pienemmälle, kun varmaan tuhannen paikkeilla nyt. Nyrkit on paskassa kun vaihdettiin samalla vuotava venakopan tiiviste ja varmistettiin vielä silikonilla. Sitähän on nyt jokapaikassa, varmaan kainaloita myöden  ;D
Suuttimien tiivisteetkään ei ollut enää loistossaan, mutta näytti pitävän. Vaihdetaan kun keretään :)
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 09.01.2012, 22:08:12
http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/0901201226.jpg (http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/0901201226.jpg)

Onko tossa olettamat oikein?
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kisko - 09.01.2012, 22:11:33
Oikein, oikein, oikein ja oikein.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 10.01.2012, 18:28:49
vittuperrkele.

Tien varressa kun heitti vedet pihalle
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Turbo 242 - 10.01.2012, 19:39:46
vittuperrkele.

Tien varressa kun heitti vedet pihalle

Se on sitä motorsporttia. :juhau:
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Turbo 242 - 10.01.2012, 19:44:10
Sitäpä sitä
(http://www.flyingdutchy.nl/davinci/gallerij/headshot.gif)

Mistä työnsi vetet pihalle?  ???
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 10.01.2012, 19:49:43
Mistä työnsi vetet pihalle?  ???

Syyläristä. Kaverilla seisoo turhaan yks samanmoinen vehjes, koitan sitä saada kiinni jos voisin käydä anastamassa  ;D
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 13.01.2012, 22:25:00
Juu tuli sitten syyläri vaihdettua, hieman ihmetyttää että on näinkin kauan vanha pitänyt vedet sisällä  :idiot2: Hapettumaa löyty. Ja valot on releistetty, saas nähdä saako niistä räpellyksistä sen verran siistejä että kehtais laittaa kuvia :) Vielä pitäis samaan konkurssiin saada laitettua lisäpitkät, kunhan jaksais koulussa pokkailla kilventaustan/lisävaloille telineen, rele kun on piilotettuna ja läpiviennit ym. mietittynä :) Saa muuten omista lisävalo-asennuksista laittaa kuvia/linkkiä miten toteutettu. Reikiähän ei saa puskuriin tehdä  :nohnoh  :knuppel2:
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: JAMH - 13.01.2012, 23:45:21
Saa muuten omista lisävalo-asennuksista laittaa kuvia/linkkiä miten toteutettu. Reikiähän ei saa puskuriin tehdä  :nohnoh  :knuppel2:

Mä ainakin ostin edelliseen Volvooni siniseltä sellaset suunnilleen L-muotoiset tukiraudat, jotka tulee kiinni puskurin taakse siihen peltiin
ja sit ne tulee maskin alla olevasta raosta esille. Auto oli siis -82 eli flathood-maskilla. En muista onko uudemmassa maskissa enää
niin isoa rakoa maskin ja sen pellin välissä.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 15.01.2012, 19:54:31
Viikonloppu oltu hyvinkin pitkälti horisontaalisesti asemoituna, ei ole jaksanut. Tänään oli pakko käydä kummilikan syntymäpäivillä, ja tankatessa kiinnitin huomioo tarraan mitä en aiemmin ole sisäistänyt. Mitäs kaikkea tuosta nyt saa selville?
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/15012012274.jpg)
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: JiiV70 - 16.01.2012, 08:03:12
Ja valot on releistetty

Omassa kattilassa sama juttu. Joku ex-omistajista on ne releistäny.
Vikana vaan on, että johdoissa kulkee ilmeisesti jatkuvasti jonninlainen hituvirta, eli toisin sanottuna kovin pitkä auton seisottaminen syö akun tyhjäksi.

Ehkä päävirtakytkin auttas asiaa?  ::)
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 16.01.2012, 09:00:42
Omassa kattilassa sama juttu. Joku ex-omistajista on ne releistäny.
Vikana vaan on, että johdoissa kulkee ilmeisesti jatkuvasti jonninlainen hituvirta, eli toisin sanottuna kovin pitkä auton seisottaminen syö akun tyhjäksi.

Ehkä päävirtakytkin auttas asiaa?  ::)

ootko varma että johtuu releistyksestä? Se on tehty väärin jos siitä johtuu.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: JiiV70 - 16.01.2012, 17:02:42
ootko varma että johtuu releistyksestä? Se on tehty väärin jos siitä johtuu.

Taitaa olla mutuilua, mutta näin mulle sen tuon auton ex-omistaja, volvomiehiä sekin, selvitti.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: TVS - 16.01.2012, 19:31:31
Taitaa olla mutuilua, mutta näin mulle sen tuon auton ex-omistaja, volvomiehiä sekin, selvitti.
Eipä oo ollu sähkömiehiä...
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 16.01.2012, 19:45:17
Taitaa olla mutuilua, mutta näin mulle sen tuon auton ex-omistaja, volvomiehiä sekin, selvitti.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=134.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=134.0)

ota ja päräytä tollalailla uutta piuhaa, niin ei pura valot akkua :)
Mulla on kaks tuplarelettä, taisi olla yht. max 9€, uudet lampunkannat yht. 6€. Sulakerasiakaan ei paljoo maksanu. Siinä ne sit olikin jos on valmiiks jo piuhaa ja muut tykötarpeet.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Turbo 242 - 17.01.2012, 04:45:48
Juu tuli sitten syyläri vaihdettua, hieman ihmetyttää että on näinkin kauan vanha pitänyt vedet sisällä  :idiot2: Hapettumaa löyty. Ja valot on releistetty, saas nähdä saako niistä räpellyksistä sen verran siistejä että kehtais laittaa kuvia :) Vielä pitäis samaan konkurssiin saada laitettua lisäpitkät, kunhan jaksais koulussa pokkailla kilventaustan/lisävaloille telineen, rele kun on piilotettuna ja läpiviennit ym. mietittynä :) Saa muuten omista lisävalo-asennuksista laittaa kuvia/linkkiä miten toteutettu. Reikiähän ei saa puskuriin tehdä  :nohnoh  :knuppel2:

Motonetissä kilven taakse tuleva lisävaloteline maksoi alta kympin, ruostumattomalla oli hintaa ~25€. Ei tartte tehdä reikiä puskuriin.  ;) Golfiin laitoin tuolla lisäpitkät, xenoneilla tietenkin. :juhau:
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: JiiV70 - 17.01.2012, 07:40:20
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=134.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=134.0)

ota ja päräytä tollalailla uutta piuhaa, niin ei pura valot akkua :)
Mulla on kaks tuplarelettä, taisi olla yht. max 9€, uudet lampunkannat yht. 6€. Sulakerasiakaan ei paljoo maksanu. Siinä ne sit olikin jos on valmiiks jo piuhaa ja muut tykötarpeet.

 -H-

Katotaan, jahka kerkiäis asialle jotain tehdä!
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 17.01.2012, 14:47:10
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/th_17012012014.jpg) (http://s852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/?action=view&current=17012012014.mp4)

Paska video, mutta siitä nyt selviää kuitenkin. Eli siis "hieman" pääsee lunta tupaan. Ei vaan viitti vielä irrottaa lasia jos sitä ei saakaan saman päivän nimiin takasin.

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/Lpileikkaus.jpg)  onko se lasi kutakuinkin noin kiinni?
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: patera - 17.01.2012, 14:55:16
Juu, kyllä lankussa on liimalasi, se tiiviste o vain silmänlumeeksi ja siistimmän ilmeen antamiseksi....  :)
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 17.01.2012, 15:15:11
eli se tiiviste menee sinne lasin ja pellin väliin kuitenkin?
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: patera - 17.01.2012, 15:22:29
eli se tiiviste menee sinne lasin ja pellin väliin kuitenkin?

Ei, vaain lasi on kiinni pellissä liimalla, lista ja kumitiiviste taas muovisilla kiinnikkeillä siinä päällä, ne saa irti, kunhan maltilla irrottelee, jottei muovihärpäkkeet riku.
Tuolloin toki pääset lisäämään esmes koriliimaa lasin ympärille tukkimaan rakoa, josta tulee lunta tupaan, mutta sehän on vain ensiapua - lasi on irti joltain kohtaa korista jokatapauksessa.
Pahimmillaan siel peitelistan alla on kuppa, joka on syönyt pellit puhki.....
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 17.01.2012, 15:35:32
Juu juu.. Nythän mä hokasin :) Eli periaatteessa voin ottaa listasta tiukan otteen ja heittää sen norjan yli kuubaan ja tuulilasi jää siihen vielä paikalleen?

Ja lasi taitaa olla useammastakin kohtaa irti, alareuna ainakin melkein kokonaan.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: estate - 17.01.2012, 18:06:17
Taitaa olla enää pyhällä hengellä lasi kiinni kun luntakin tulee tupaan :o.
Listan voi repiä irti ja nakata naapurin tontille ja lasi jää reikäänsä, listan kiinnikkeet menee enemmän kuin todennäköisesti rikki kun listan irrottaa. Ruostereikien paikkaamiseenkin saa varautua kun ottaa lasin irti, karmin alakulmissa on yleensä reiät. Ja lankun lasi on kiinni butyylinauhalla, ei liimalla kuten vaikka 740:ssä. Karmin ja lasin huolellinen putsaus vanhoista "liimoista" ja ruosteista ja lasi takaisin kiinni vaikka Sikaflex-521FC:llä tai Sikaflex-11FC:llä. Mitään silikonia ei pidä mennä laittamaan, koska niissä on etikkaa, joka ruostuttaa pellit nopsaan.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 17.01.2012, 18:22:33
Taitaa olla enää pyhällä hengellä lasi kiinni kun luntakin tulee tupaan :o.
Listan voi repiä irti ja nakata naapurin tontille ja lasi jää reikäänsä, listan kiinnikkeet menee enemmän kuin todennäköisesti rikki kun listan irrottaa. Ruostereikien paikkaamiseenkin saa varautua kun ottaa lasin irti, karmin alakulmissa on yleensä reiät. Ja lankun lasi on kiinni butyylinauhalla, ei liimalla kuten vaikka 740:ssä. Karmin ja lasin huolellinen putsaus vanhoista "liimoista" ja ruosteista ja lasi takaisin kiinni vaikka Sikaflex-521FC:llä tai Sikaflex-11FC:llä. Mitään silikonia ei pidä mennä laittamaan, koska niissä on etikkaa, joka ruostuttaa pellit nopsaan.

Joo näin taitaa olla.. Rupesin tutkaileen ja ainakin sieltä mistä lunta tulee, tuo butyylinauha on irti noin 20cm matkalta ja roikkuu sisällä  :2funny: en vaan saa sitä mustaa reunusta sisältä pois, kun on peili yhden ruuvin kohdalla eikä sitä saa auki  :idiot2: Mutta kiitoksia taas näistä ohjeista, pitänee piakkoin ainakin tuo lista ottaa pois että saa käsityksen paljonko on hitsattavaa  :) Ja ilmeisesti pussillisen saa http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/471661/0 (http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/471661/0) noita ostaa? Ei taida tuulilasissa muita olla
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: estate - 17.01.2012, 20:23:36
Joo noilla se lista tulee kiinni. Jos haluaa vielä vähän siistimmän niin etsii uudemman mallisen matalemman kokomustan listan (vaihtuu -91/-92), suhinat vähenee ja se pysyy paremmin kiinni. Ihan lasiliikkeestäkin sellaisen pitäisi saada ostettua.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 17.01.2012, 20:29:01
Mutta eikös se ole se missä ei oo se missä ei oo/mihin ei saa tuota kromilistaa? Mua suhinat kiinnosta, kunhan näyttää hyvältä  ;D
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: estate - 17.01.2012, 20:40:01
Joo se on uudempi malli on koko musta. Eli tilaat motonetistä kiinnikkeet ja lyöt (varovasti) kromilistan kiinni.
Ex-lankussa se lista oli niin kovettunu ettei sitä saanu pysymään paikallaan ja irvisteli nurkista ku se oli varmaan pienentyny kovettuessaan, annoin sitten repsottaa ku kyllästyin asettelemaan :D
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Turbo 242 - 18.01.2012, 04:54:53
Pahimmillaan siel peitelistan alla on kuppa, joka on syönyt pellit puhki.....

Tuo on täysin mahdollinen vaihtoehto. Itsellä, tosin 12v vanhemmassa yksilössä oli molemmissa alakulmissa reiät. Ja taisi olla yläkulmissakin.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 21.01.2012, 18:35:26
Tuo on täysin mahdollinen vaihtoehto. Itsellä, tosin 12v vanhemmassa yksilössä oli molemmissa alakulmissa reiät. Ja taisi olla yläkulmissakin.

Saa olla reiät, koripuolen opettaja luvannu hitsata Volvosta reiät umpeen  ;D

Nyt soi musiikkikin hieman laadukkaammin, kun otin ikivanhat kaiuttimet veks ja laitoin hieman modernimpaa tilalle. Oli vaan hieman liian isot noi uudet niin piti jonkin verran miettiä kiinnitystä että mahtuu lasi auki ja menee ovipahvi nätisti. Mutta sinne ne uppos ja hyvin jytää  :pomo: Vielä pitäis jossain kohtaa kun varallisuus antaa myöden jonkinlaista vahvistusta alapäähän saada, nyt ei paljoo menobiiseissä oleva tublabasari kuulu  :-\
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Elk - 21.01.2012, 19:19:43
Saa olla reiät, koripuolen opettaja luvannu hitsata Volvosta reiät umpeen  ;D

Nyt soi musiikkikin hieman laadukkaammin, kun otin ikivanhat kaiuttimet veks ja laitoin hieman modernimpaa tilalle. Oli vaan hieman liian isot noi uudet niin piti jonkin verran miettiä kiinnitystä että mahtuu lasi auki ja menee ovipahvi nätisti. Mutta sinne ne uppos ja hyvin jytää  :pomo: Vielä pitäis jossain kohtaa kun varallisuus antaa myöden jonkinlaista vahvistusta alapäähän saada, nyt ei paljoo menobiiseissä oleva tublabasari kuulu  :-\
Allekironnut suosittelee Focalia sinne subbaripäähän. Paitsi tietty jos kärsit painevammasta niin Focalilla ei älyttömyyksiin pääse. Kivasti toi Focal Performance P30 DB soi kuitenkin saman valmistajan Solid 1:n ruokkimana.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 21.01.2012, 19:40:46
Allekironnut suosittelee Focalia sinne subbaripäähän. Paitsi tietty jos kärsit painevammasta niin Focalilla ei älyttömyyksiin pääse. Kivasti toi Focal Performance P30 DB soi kuitenkin saman valmistajan Solid 1:n ruokkimana.

En ole niin paljoo tohon hifipuoleen perehtynyt, että osaisin sanoo kärsinkö painevammasta. Mutta tärkeempää on terävyys eikä se että kilpi rämisee  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=E81-JW18WW8 (http://www.youtube.com/watch?v=E81-JW18WW8) Eli esim. tuolta pitäis subbarilla saada tuossa alussa hyvin kuuluva rumpalin jalkojen epilepsia-kohtaus nostettua esiin. Vai meneekö ennemmin midien puolelle?
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Elk - 21.01.2012, 19:51:57
En ole niin paljoo tohon hifipuoleen perehtynyt, että osaisin sanoo kärsinkö painevammasta. Mutta tärkeempää on terävyys eikä se että kilpi rämisee  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=E81-JW18WW8 (http://www.youtube.com/watch?v=E81-JW18WW8) Eli esim. tuolta pitäis subbarilla saada tuossa alussa hyvin kuuluva rumpalin jalkojen epilepsia-kohtaus nostettua esiin. Vai meneekö ennemmin midien puolelle?
Pari 10" subia tai yks 12". Tosin toi tuntus menevän midien puolelle, ei subbari oikeen heränny :) Jos ois läppäri niin vois autossa kokeilla, allekironneen käyttis kun on '87 245 GL.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 21.01.2012, 19:53:55
Niin mä vähän meinasin että alkuun vissiin yks kymppi, kattoo sit jossain kohtaa jos tarvii toisen kaveriks.
Ja jos mopo karkaa käsistä, tänään irrotin takaoven pahvin, sinne mahtuis tekeen vaikka mitä  V:>
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 22.01.2012, 16:05:53
Tänään ajelin porukoiden talliin ja ajattelin että korjaan keskuslukituksen kun se rupes eilen vittuilemaan. Työkalut esille, valaistus kuntoon, polvilleen auton viereen että näkee kojetaulun alle johtohelvettiin, laita taakse menevien keskuslukituksen piuhojen liitin kiinni ja kasvata otsaan kyrpä oman tyhmyyden takia  :2funny:

Problem solved, aikaa auton kimpussa 10sekuntia.

Otin sitten mittariston irti ja aloin trippiä korjaileen, sitä kun ei ole saanu nollattua meikäläisen aikana. Taitaa olla aika perus huttua näissä vehkeissä. Tappi oli katkennut juuresta poikki. Kuvia en muistanut/jaksanut ottaa, mutta tein muovilirpakkeeseen reiän mistä ruuvasin ruuvin nollaustapin sisään. Hyvin toimii. Mittaristo paikalleen ja kelta-valkonen piuha jäi ilman paikkaa kun en muistanu enkä löytänyt sille mitään kohtaa. Ja vasemman puoleinen mittariston valokin pimeni. Edit: Samalla lakkas kello liikkumasta

Miten muuten mittarikehyksen saa osiin? On se muovi niin paskanen sisäpuolelta että vois sitä  putsailla.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Turbo 242 - 24.01.2012, 09:05:48
Nyt soi musiikkikin hieman laadukkaammin, kun otin ikivanhat kaiuttimet veks ja laitoin hieman modernimpaa tilalle. Oli vaan hieman liian isot noi uudet niin piti jonkin verran miettiä kiinnitystä että mahtuu lasi auki ja menee ovipahvi nätisti. Mutta sinne ne uppos ja hyvin jytää  :pomo: Vielä pitäis jossain kohtaa kun varallisuus antaa myöden jonkinlaista vahvistusta alapäähän saada, nyt ei paljoo menobiiseissä oleva tublabasari kuulu  :-\

Muistelisin että aikoinaan kun 242:seen erillissarjaa oviin laitettiin niin 6,5" keskiäänet tartti ~12mm korokerenkaan että lasinnostin ei ottanu magneettiin kiinni ja veivi mahtu pyöriin kaiuttimen ohi. Melko tarkkaa... :juhau:
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 24.01.2012, 15:04:54
Muistelisin että aikoinaan kun 242:seen erillissarjaa oviin laitettiin niin 6,5" keskiäänet tartti ~12mm korokerenkaan että lasinnostin ei ottanu magneettiin kiinni ja veivi mahtu pyöriin kaiuttimen ohi. Melko tarkkaa... :juhau:

Taitaa nuo olla ihan 4"  :idiot2: kaverilta ostin vitosella :D mutta ei tarvinu erillistä korokerenkasta, käänsi vaan niin että kiinnityskorvakkeet nousi pois sieltä kaiuttimen syvennyksestä ja uudet reiät peltiin
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 21.02.2012, 19:45:40
Taitaa nuo olla ihan 4"  :idiot2: kaverilta ostin vitosella :D mutta ei tarvinu erillistä korokerenkasta, käänsi vaan niin että kiinnityskorvakkeet nousi pois sieltä kaiuttimen syvennyksestä ja uudet reiät peltiin

Vaan eipähän tahtonut kuskin ovessa pysyä piuha kiinni, niin tänään piti juottaa liittimet kaiuttimeen kiinni. Ruuvit auki, ja kaiutin lattialle  :facepalm: Nyt on siis vain yksi kaiutin :-\
Jos sitä sitten sais ostettua jonkinmoiset tilalle vaikka ihan kaupasta kun rikastuu. Mrop jos sattuu tän vahingossa lukemaan, niin kerroppas "ammattilaisena" tekeekö noilla http://www.autostudio.fi/autohifi/autokaiuttimet/5-1-4-paakaiuttimet/alpine-5-25-2-tie-kaiutin.html (http://www.autostudio.fi/autohifi/autokaiuttimet/5-1-4-paakaiuttimet/alpine-5-25-2-tie-kaiutin.html) mitään?

Ja siis ei ilmeisesti ollut 4", vaan tuo 5.25" :P ainakin kokonaishalkaisija ja asennussyvyys täsmää.


Ja muuten on vaan odotettu että auton saa hitsattavaks ja ajettu.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Turbo 242 - 21.02.2012, 21:43:15
Ja muuten on vaan odotettu että auton saa hitsattavaks ja ajettu.

Onko sun tarkotus joskus moottoria tehdä tähän? Nyt olis osia tarjolla... :juhau:
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 22.02.2012, 07:11:01
Onko sun tarkotus joskus moottoria tehdä tähän? Nyt olis osia tarjolla... :juhau:
Kyllähän se voi olla että tosta pitäis joskus saada enemmän ku tällä hetkellä pellin alla majailevat noin 85heppa. Väillä kyllä tuntuu että siellä on 60 laiskaa hevosta :D eli kyllä joo, mutta lompakko on ollu niin tiukalla laihdutuskuurilla että turha on unelmoida edes vakio-osista :( kuten ehjästä pakoputkesta.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Turbo 242 - 22.02.2012, 14:24:25
Kyllähän se voi olla että tosta pitäis joskus saada enemmän ku tällä hetkellä pellin alla majailevat noin 85heppa. Väillä kyllä tuntuu että siellä on 60 laiskaa hevosta :D eli kyllä joo, mutta lompakko on ollu niin tiukalla laihdutuskuurilla että turha on unelmoida edes vakio-osista :( kuten ehjästä pakoputkesta.

Asia selvä.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 25.02.2012, 19:38:36
Mahtaakos muuten kaikissa 200-sarjalaisissa olla samanlaiset ikkunat takaovissa? eli esim. -85 mallisesta saa ikkunan vastaavaan oveen mikä löytyy -90 vuonna valmistetusta?
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: TopiK - 25.02.2012, 20:17:44
Mahtaakos muuten kaikissa 200-sarjalaisissa olla samanlaiset ikkunat takaovissa? eli esim. -85 mallisesta saa ikkunan vastaavaan oveen mikä löytyy -90 vuonna valmistetusta?
Kyllä on samankokoiset. sävyssä voi olla eroa...
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kisko - 25.02.2012, 23:54:38
Kyllä on samankokoiset. sävyssä voi olla eroa...
Oliskohan niin että tuossa ikäluokassa DL:ssä on kirkkaat lasit ja GL:stä ylöspäin sävylasit. (mutu)
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 26.02.2012, 10:09:14
Kyllä on samankokoiset. sävyssä voi olla eroa...
Oliskohan niin että tuossa ikäluokassa DL:ssä on kirkkaat lasit ja GL:stä ylöspäin sävylasit. (mutu)

Juu nuo vuosiluvut tuli randomilla, eikä sillä olis edes väliä onko jotain pientä sävyeroa :) kiitoksia vastauksista ^^
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 26.02.2012, 22:16:39
Noniin tänään käytiin hakemassa toinen kartano taloon :smitten: Tää on vaan leimaamaton ja seissyt ilman kuskinpuolen takaoven ikkunaa tuulessa ja tuiskussa, mutta silti näytti nopeesti vilkastuna olevan terveemmät pellit kun toisessa. Auto on nyt tallissa sulamassa, ja huomenna olis tarkotus jonkin verran perehtyä tarkemmin mitä on leimalle edessä, jos en sitä varaosa-autoks laita. Tiedossa on ainakin latausongelmat ja se ikkuna. Lisäks kaveri joka sen meille ajo, sano että jarrut nypyttää, eli voipi olla tuossakin jarruremppa edessä. Huomenna pitäis saada tarkempaa kuvausta kapineesta :) Koneena olis http://www.volvoclub.org.uk/vin_200.shtml (http://www.volvoclub.org.uk/vin_200.shtml) tuon mukaan B19K ja 370tkm ajettu, -88 M45 laatikolla.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Elk - 27.02.2012, 06:18:42
Kyllä se kone on B200K jo tuon ikäisessä.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 27.02.2012, 07:29:55
Joo niinhän mä sitten arvasin ja sain varmistuksen kun tutkailinh http://gamma.nic.fi/~pakana/264/200-koneet.html (http://gamma.nic.fi/~pakana/264/200-koneet.html) tota listaa :) näyttäis tossa motissa ainakun uutena olleen enemmän vääntöö kun tossa ruiskussa.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 27.02.2012, 13:06:22
nyt on sisusta purettu pois ja laitettu kuivumaan. Korista ei löytynyt kun yks läpi asti ulottuva reikä, ja se on vasemman takaoven kynnyskotelossa, noin etusormen pään kokoinen.  Lisäks kummallakin puolella on vastaavissa kohdissa kuin toisessakin ruostetta takarenkaiden etupuolella pitkittäispalkin reunalla. Latauksen sain pelittään vaihtamalla jännitteensäätimen. Vanhasta oli hiilet aivan finaalissa. Nyt odottelen että auto kuivuu(sieltä rätillä puristelin jo kolme muovikuupallista vettä).
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 28.02.2012, 15:56:46
Nyt alkaa olemaan selvillä mitä tuohon tarvii tehdä ennenkun saa tulokkaan leimattua. Hitsauksia ei tähän tarvi tehdä sen yhden tiedetyn kohdan lisäksi, eikä senkään pitäisi olla esteenä leimalle. Tosin muutama kohta vaatii huomioo viimeistään ensi kesänä. Vaihteiston kannatinpalkki on entinen, sivuikkuna pitänee laittaa, kuskin ikkunamekanismissa jotain häikkää(ei pysy ikkuna ylhäällä) ja siihen se sitten taitaakin jäädä ens hätään. Ja sainpahan muuten tästäkin sitten kuskinpenkistä selkänojan rikottua  :facepalm: Ja jarrutehostimen tietämiltä kuuluu jonkinsorttista suhinaa koneen sammuttamisenkin jälkeen, taitaa mennä siitä letku uusiks. Ja takaluukku on entinen.

Jonkin verran sain vielä kuviakin tänään napattua vaikka tilat onkin ahtaat.

http://s852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo2/
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: JiiV70 - 29.02.2012, 11:18:04
Tosin muutama kohta vaatii huomioo viimeistään ensi kesänä.

Eikös nuo kannata hipstuikkailla nyt samalla?
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 29.02.2012, 11:23:50
Se on kyllä vaihtoehtona että en laita sisälle kun välttämättömät kiinni että saa leiman viidelle hengelle ja iltasin rupeen sitä laittaan. Riippuu aivan siitä miten sen saa leimakuntoon.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 01.03.2012, 17:22:37
Vanha tukipalkki
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo2/28022012425.jpg)

Uusi palkki kun avasin paketin(Kiitos 240  P>)
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo2/01032012380.jpg)
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo2/01032012379.jpg)

Ja sama muutamaa tuntia myöhemmin
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo2/01032012385.jpg)
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo2/01032012386.jpg)


Eli tukkalaikalla ruosteet ja maalit pois, muutama kerros sinkkimaalia ja siihen päälle massat :) Taas on yhden askeleen lähempänä leimaa.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: jen - 01.03.2012, 17:38:47
leima tulee varmasti kun inssi näkee ton palkin.vaikkei nyt muuten oiskaan ihan viimisenpäälle tiptop. :hello:
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 01.03.2012, 17:40:21
leima tulee varmasti kun inssi näkee ton palkin.vaikkei nyt muuten oiskaan ihan viimisenpäälle tiptop. :hello:

Kiitoksia :) Siinä kun hinkkasin tuota, niin mietin että vaikka menis volvo ojaan tai myyntiin, niin vaihdan sinne jonkun toisen palkin ja jos ei tolle tuu käyttöö, niin sitten vaikka kirjahyllyyn koristeeks  :2funny:
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: jen - 01.03.2012, 17:46:16
juuri näin!!!!!!,ei sun tarvi muuta kun ottaa palkki kainaloon ja paperit povariin ja marssia konttorille niin leima on siinä! :2funny:
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 07.03.2012, 20:34:50
Juupa juu.

Ei oo volvo vielä mun nimissä kun ei kaveri löytäny luovaria ennenkun lähti seinäjoelle töihin, niin enpä sitä viitti leimatakaan, kun kerran pitäis verorästejä jonkin verran maksella pois. Ei oo isoja summia, mutta periaatteesta en niitä maksa ennenkun auto on mun nimillä.

Puuhailua on silti riittäny :D Eilen meni ikkuna paikalleen kuskinpuolen takaoveen. Tänään siivoilin ovipahveja, ne kun oli osa homeessa ja vaihdoin kuskin oven ikkunan nostomekanismin.
Eikä ne ovipahvit oo kaikki ees samanlaisia  ;D Tajusin vasta kun ne oli kaikki vierekkäin.
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo2/07032012393.jpg)
Tuli siis hommatua vääränlainen pahvi, oikeella oikeenlainen.
Sitten myöskin akku vaihtui ja kävin heittään pienen koelenkin että sai auton vähän lämpöseks. Tulpat, tulpanjohdot, ilmanputsari ja öljyt+suodatin pitäis vaihtaa jossain kohtaa. Takaluukku on aivan läpimätä. Jostain kun löytyis kohtuullinen aihio, vois sen laittaa tuohon toiseen vehkeeseen ja siitä entrata luukun tähän kun tästä ei saa enää pelastettua.

Ähväläiseen vaihdoin vihdoinkin laturin ja tehostimen remmit kun ne on jonkin aikaa tupannu vinkumaan sillontällön. Ei kenelläkään olis mittoja siitä palikasta mikä on ylemmän kiinnikepultin varressa ja siihen tulee se kiristinpultti? Olis huomattavasti helpompi kiristää sitäkin kun ei tarvis kun kympin avaimen.
Jotenkin tuntuu että kauheen vähän tapahtunu kuluneisiin tunteihin nähden  :o Mutta eiköhän se siitä
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 08.03.2012, 19:40:08
Kyllä sitä rupee mätää löytyyn kun oikein kunnolla ettii  :-[

Koko autoo en ehtiny käydä läpi uuden parhaan ystäväni kanssa(http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=78-4031 (http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=78-4031)),
mutta silti sitä löyty ihan liikaa meikäläisen makuun. Onneks ei löytyny kun yks katsastukseen vaikuttava reikä. Loput saa ajan kanssa laitettua kuntoon.
Tässä taas pari hassua kuvaa
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo2/08032012399.jpg)
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo2/08032012398.jpg)
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo2/08032012397.jpg)

Ja kaikkiin tööttäsin sinkkimaalia perään mistä maalipinnan rikoin. Toi vika kuva vaan voi olla sellasesta paikasta otettu että onkin vittumainen fiksata
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 17.03.2012, 09:49:06
Auto ollu keskiviikosta saakka koululla että hitsaisivat tuosta tulokkaasta sen yhden reiän ja mittaisivat päästöt leimaa varten. Jos ens viikon loppuun mennessä saisivat aikaseks.

Varapyöränkotelot siinä oli hyvässä kunnossa kun niitä ehdin hieman raapimaan ennenkun sen koululle ajoin, yksi n. 2€-kolikon kokoinen reikä kummassakin aivan ulommassa etukulmassa.
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo2/10032012400.jpg)

Tänään hipoilin takapuskurin alle tulevaa lippaa, oli hieman päässyt harmaantumaan vuosien mittaan ;D

(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo2/17032012406.jpg)
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo2/17032012410.jpg)
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 21.03.2012, 17:19:59
Leimakin tuli tulokkaaseen kun vielä alapallonivelen vaihtoi  *taavih-> *taavih->

Nyt voi viedä otsikon kulkineen koululle hitsattavaks, että siihenkin sais jossain kohtaa lisää ajoaikaa :)
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 10.10.2012, 19:42:46
(http://farmwars.info/wp-content/uploads/2010/12/its-alive.jpg)

"Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista."

Joo'o. Jos tätäkin päivittelis :D Eipä ole paljoo ton hitsailun kohdalla tapahtunu mitään. Toisen puolen sai opettaja hitsattua ennen kesälomaa(alunperin piti olla valmista maaliskuussa), ja maanantaina kun alko jakso tuolla ammatillisissa opinnoissa ajattelin sit ite tehdä asialle jotain jos sen sais vaikka tän vuoden puolella kuntoon. Kesälomalla oli autosta käyty varastamassa takalasin pyyhin varren kanssa, ja tankki imetty totaalisen kuiviin :tickedoff: Eli ei siirtynytkään ajamalla halliin ;D Työntäminenkin vaati jonkinmoista voimaa kun oli ollu käsijarru kesän päällä :nohnoh Mutta kun sen sai nosturille niin aloin aukomaan ruostepaikkoja, kuvia voisin ottaa huomenna. Helmasta on tällä hetkellä hävöksissä sellasen n.65cm keskeltä ja jonkin verran takaa. Tarkoituksena olis nyt siis noita ruosteita käydä läpi, herkistellä (käsi)jarrut, käyttää tankki irti ja tehdä tankkilaitteelle jotain.

Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Miuzo - 10.10.2012, 19:47:57
kun tolleen oot hitsausvauhtiin päässyt niin tuu tänne päin jatkamaan mun farkkuni kanssa  :D
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 10.10.2012, 19:56:39
Kyllä mä voin sinne tulla ruosteet laikkaan pois, hitsausta ei oo tapahtunu vielä senttiäkään  ;D
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 11.10.2012, 15:22:51
Tänään jatkoin korjauspalojen tekemisen yrittämistä, ja kyllä siitä jotain tuli. Ainakin tuohon vehkeeseen niitä kehtaa laittaa kiinni kun ei se priima ole muutenkaan  ;D Sitten tuli otettua takajarrut pois jarrukilpien vaihtoa varten. Kilpiä ei tosin vielä ole, mutta eipä tässä kiirettäkään ole ::) Vetareissa oli boorit suorat, laakerit varmaan kannattais vaihtaa, mutta taidan iskee vaan uudet rasvat vaikka toisen ulkokoolissa olikin jotain pientä jälkee ulkoreunalla. Käsijarrun mekanismin purin kummaltakin puolelta, hioin ruosteet pois ja (reilun) kuparisprayn kanssa kasaan. Kuvia löytyy halukkaille tuolta Photobucketista (http://s852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/), vaikken oikein osaakaan niitä ottaa. Nyttenkin jäi kaikki muut reiät kuvaamatta lukuunottamatta tuota isointa. Huomenna ja ens viikolla ei tapahdukaan mitään kun lähden heti kuudelta ajaan koulun autoo poriin lisäpenkin asentamista varten ja sit on syysloma, mutta ehkä sen jälkeen taas  :hello:
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 13.10.2012, 00:16:15
Päivitetään tätä nyt kun kuitenkin tuli tänään(eilen) tehtyä kuitenkin jotain. Sain siis otettua jopa kuvan (http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/IMAG0182.jpg) kun oli tosiaan päässy repsikan puolen jarrukilpi happamaks. Ei kuskinpuolellakaan kauheen paljoo parempi, niin menee uusiks kummatkin. Lisäks kun ajeltiin porista takasinpäin, poikettiin Biltemasta hakemassa laakeri- (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Korin-osat/Pyorien-laakerit/Pyorien-laakerisarja/Pyoranlaakerirasva-36414/) ja jarrurasvaa (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Jarrujarjestelma/Jarruhydrauliikka/Jarrusatula/Jarrusylinterirasva-361826/). Tässä iltasella sain inspiraation kun oltiin porukoille menossa käymään ja muistin vihdoinkin ottaa vaihdelaatikosta sen osan mukaan missä on metallinen sihti kiinni. Sieltä alta sai siis kunnon työkaluilla ne tulpat pois ja alta putsaileen. Oli sihti (http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/IMAG0183.jpg) hieman paskassa, suurimmaks osaks metallia :facepalm: Toi M46 tuli siis ostettua kesällä kun räkänokan kanssa siitä tehtiin kännipäiten kauppaa ja halvalla sen lupas  :2funny: tosin en enää myöhemmin muistanu että oli 700-sarjalaisesta eikä vitonen pysyny päällä  :buck2: kuullessa muistin kyllä että se oli kerrottu kun kauppoja hierottiin  ::) Osaakos kukaan kertoa, meneekö mukana tullut etupätkä vahingossakaan tähän autoon ilman mitään muutoksia, vai pitääkö sen etupää yhdistää nyt paikallaa olevan M45:n etupätkän takapään kanssa?
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: lassii - 13.10.2012, 09:43:04
Takapätkä on aina saman mittanen, etupätkät on erimittasia. Kannatinlaakeri on aina samassa paikassa katsos.
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 13.10.2012, 10:11:21
Takapätkä on aina saman mittanen, etupätkät on erimittasia. Kannatinlaakeri on aina samassa paikassa katsos.
Joo, niin mä vähän arvelin, mutta ajattelin kuitenkin kysyä jos se oli kuitenkin ollu lyhkäsempi seiskasatasessa :)
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: 8-pätkä - 13.10.2012, 15:30:01
Tuohon vitosen päällä pysymiseen vois auttaa ihan ylivaihteen o-rengasremontti. Löytyy täältä foorumiltakin jostain kuvalliset ohjeet. Toimiessaan tuo sähkövitonen vaan on aika loistava keksintö... S*
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 13.10.2012, 15:33:40
Tuohon vitosen päällä pysymiseen vois auttaa ihan ylivaihteen o-rengasremontti. Löytyy täältä foorumiltakin jostain kuvalliset ohjeet. Toimiessaan tuo sähkövitonen vaan on aika loistava keksintö... S*
Joo siihen on o-renkaat vaihdettu, tosin ei oo männät vielä paikallaan. Enää pitää tiivisteisiin tehdä pulttien reiät ja hommata stefa. :) Ja kasata tietenkin :D
E: Oli muuten saatanan hankala löytää ne o-renkaat. Volvolta ei enää saanu, eikä etrastakaan löytyny kun milliä pienemmällä sisähalkasijalla  :idiot2:
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: eke - 13.10.2012, 16:14:21
Mä ostin viimeksi O-renkaat TIIVISTEKESKUKSESTA ,mallin mukaan oikean kokosia.(ja oikeaa ainetta)
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 13.10.2012, 16:49:37
Mä ostin viimeksi O-renkaat TIIVISTEKESKUKSESTA ,mallin mukaan oikean kokosia.(ja oikeaa ainetta)
http://www.tiivistekeskus.fi/fi/jalleenmyyjat/hameenlinnna/
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 23.10.2012, 14:05:00
Dodih, nyt on taas hieman nytkähtäny eteenpäin tämän liikenteeseen saaminen. Koulussa tänään aloin hitsaileen joitain paikkoja jo paikalleen, kolme sain kokonaan ja kahta ehdin alottamaan ennenkun piti kotio lähtee. Tosta (http://s852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/?action=view&current=IMAG0194.jpg) kun kattoo, niin näkyy niistä mitkä sain valmiiks, yks tosin kuvan ottamisen hetkellä kesken. Vaihdelaatikkokin on läjässä, stefa tuli postitse Kulmamieheltä(kiitosta vielä  :hello:). Liemet sinne pitäis laskee sisään ja sit olis valmiina paikalleen laittoa varten. Jarrukilvet tuli kanssa tuossa syysloman aikana ostettua. Eipä siinä muuta, huomenna jatkuu jos ei opettajatkaan parempaa keksi  :buck2:
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 01.11.2012, 20:21:44
Taas täällä.
Mätähommissa alkanu laiskottamaan, ei oo saanu vielä edes kaikki paikkoja laitettua mitkä on tehny jo valmiiks, niiden jälkeenkin muutama isompi ja pari pienempää paikkaa jäljellä.
Tankin tipautin toissapäivänä pois, ja siellähän on kyljessä reikiä (http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo/IMAG0199.jpg) :facepalm: Toisesta tankista tehty jo kauppaa, toivotaan että se olis ehjä. Lankomies luvannu tinata uutta putkee tankkilaitteeseen kun putkissakin on parantamisen varaa. Eteenpäin sano mummo lumessa 8)
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Mrop - 09.11.2012, 10:55:11
tankkilaite tuo minunkin murheenkryyni.
mulla on toinen tankkilaite varastossa, mutta en oo vielä keksinyt tapaa korjata sitä.

mietein et koittais itte juottaa, mut en oo vielä uskaltanut aloittaa :D
Otsikko: Vs: 245 DL -89
Kirjoitti: Kaziganth - 04.03.2013, 11:23:41
Ja muoviämpäri. Paaliin koko paska