Autoracing  KL-varaosat

Maxxxed's Volvo S40 BTCC '97

  • 239 Vastauksia
  • 74241 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Maxxxed's Volvo S40 T4 -97
« Vastaus #90 : 15.11.2020, 13:01:01 »
Onkos noissa D2 satuloissa jo männät kasvaneet vuosien saatossa? Kaveri osti tollaset ei havaittavaa muutosta jarruissa, mittausten jälkeen oli pinta-ala männissä huomattavasti pienempi kuin vakio satuloissa. Oli lievä pettymys.

Tosin tuolla saatu tehtyä se, että pääsylinteriä ei tarvitse vaihtaa...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Maxxxed's Volvo S40 T4 -97
« Vastaus #91 : 15.11.2020, 14:17:31 »
Vaikuttaa siltä ettei ainakaan ajettavuudesta jää kiinni, tolla on varmaan ilo päästä radalle kunhan on säädöissään.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Volvo S40 T4 -97
« Vastaus #92 : 15.11.2020, 15:56:02 »
Onkos noissa D2 satuloissa jo männät kasvaneet vuosien saatossa? Kaveri osti tollaset ei havaittavaa muutosta jarruissa, mittausten jälkeen oli pinta-ala männissä huomattavasti pienempi kuin vakio satuloissa. Oli lievä pettymys.

Tosin tuolla saatu tehtyä se, että pääsylinteriä ei tarvitse vaihtaa...

Pienet männät ovat, herkkyys on ihan eriluokkaa kuin yks isompi. Sekä on noissa jarruvoima suurempi. Äijät tuolla jarruttaa +300kmh nopeudesta samanlaisilla satuloilla  :)

Vaikuttaa siltä ettei ainakaan ajettavuudesta jää kiinni, tolla on varmaan ilo päästä radalle kunhan on säädöissään.

Toivon parasta, ens kevät tuo testit vastaan sitten  S*
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Maxxxed's Volvo S40 T4 -98
« Vastaus #93 : 15.11.2020, 18:23:29 »
D2 6mäntäset satulat tulee mulle.  :)

Juu no luulis pysähtyvän  ;D
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Volvo S40 T4 -97
« Vastaus #94 : 19.11.2020, 18:42:21 »
Tällä viikolla on kasailtu alustan osia paikoilleen.

Takapäätä





Etupäätä





Kuvat Connyl

Hiukan puuttuu vielä osia jotka jarruttaa tekoa, eteen tulollaan vielä uudet Jarrukilvet ja ainakin taakse uusia pultteja. Pikku hiljaa hyvä tulee  S*
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Maxxxed's Volvo S40 T4 -97
« Vastaus #95 : 20.11.2020, 13:52:31 »
Imakan sävyiset tukivarret  :D Tekeekö noilla jarrukilvillä oikeastaan mitään tässä käytössä? Tuli vaan mieleen joku päivä kun tuota 240:n taka-akselia tuijotin että miks edes hommasin ne kilvet siihen...
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Volvo S40 T4 -97
« Vastaus #96 : 20.11.2020, 14:50:42 »
Imakan sävyiset tukivarret  :D Tekeekö noilla jarrukilvillä oikeastaan mitään tässä käytössä? Tuli vaan mieleen joku päivä kun tuota 240:n taka-akselia tuijotin että miks edes hommasin ne kilvet siihen...

Sanoisin että radalla tekee, kadulla ei niinkään. Ilmanvirta kulkeutuu sinne minne kuuluu. Meinaan kyllä tehdä ilmakanavat myös.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Volvo S40 T4 -97
« Vastaus #97 : 03.12.2020, 21:27:00 »
Alkaa etujarrut hahmottua myös. Vielä pikku juttuja  :)




Ainaki omasta mielestä näyttää ihan asialliselta  :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: Maxxxed's Volvo S40 T4 -97
« Vastaus #98 : 05.12.2020, 00:12:25 »
minkäs kans tää sit kilpailee ?
Connylle ei ainakaan  :2funny:
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa connyl

  • Tinasotilas
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
  • Recycle Racing #08
Vs: Maxxxed's Volvo S40 T4 -97
« Vastaus #99 : 05.12.2020, 17:15:13 »
Onkos noissa D2 satuloissa jo männät kasvaneet vuosien saatossa? Kaveri osti tollaset ei havaittavaa muutosta jarruissa, mittausten jälkeen oli pinta-ala männissä huomattavasti pienempi kuin vakio satuloissa. Oli lievä pettymys
Tosin tuolla saatu tehtyä se, että pääsylinteriä ei tarvitse vaihtaa...
Teidän matikkapäät on melko surkeita. Vakiomäntä on 54mm ja D2 satulan männät 36mmx4 +26x2=196mm eli mun mielestä  196 versus 54  - siinä on aika iso ero. Toki D2 jarrupalat on erittäin huonoja.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Maxxxed's Volvo S40 T4 -97
« Vastaus #100 : 05.12.2020, 19:34:31 »
Teidän matikkapäät on melko surkeita. Vakiomäntä on 54mm ja D2 satulan männät 36mmx4 +26x2=196mm eli mun mielestä  196 versus 54  - siinä on aika iso ero. Toki D2 jarrupalat on erittäin huonoja.
2.25-kertaisen pinta-alan kasvun minäkin päissäni tästä sain. Ja vaikka monimäntäsatulan pinta-ala olisikin vaikka sama kuin yksimäntäisessä liukusatulassa niin onhan ne nyt kuitenkin ihan erilaiset.

Oliko niin että näihin D2 satuloihin kävi vaan niiden omat palat että aftermarket-palat ei käy?

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Volvo S40 T4 -97
« Vastaus #101 : 05.12.2020, 21:55:43 »
2.25-kertaisen pinta-alan kasvun minäkin päissäni tästä sain. Ja vaikka monimäntäsatulan pinta-ala olisikin vaikka sama kuin yksimäntäisessä liukusatulassa niin onhan ne nyt kuitenkin ihan erilaiset.

Oliko niin että näihin D2 satuloihin kävi vaan niiden omat palat että aftermarket-palat ei käy?

Käy. Itellä on Ebc yellowstuff näissä nyt, Conny käyttä ferodon tällä hetkellä. Ainakin molempia saa näihin.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13504
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Maxxxed's Volvo S40 T4 -97
« Vastaus #102 : 12.01.2021, 17:20:58 »
Mistä olet hommannut uretaani puslia? en ite ole löytänyt mitään mistään... jotain camper pultteja tarjoo powerflex ei muuta...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Maxxxed's Volvo S40 T4 -97
« Vastaus #103 : 12.01.2021, 17:52:45 »
Teidän matikkapäät on melko surkeita. Vakiomäntä on 54mm ja D2 satulan männät 36mmx4 +26x2=196mm eli mun mielestä  196 versus 54  - siinä on aika iso ero. Toki D2 jarrupalat on erittäin huonoja.

Joo ne D2 jarrupalat on kun puupalaset.

Vaikka olen matikkapäältäni ilmeisen surkea niin, liukuvan satulan pinta-ala kerrotaan kahdella.
Eli tuo 54mm = 2289.06mm2 x2 = 4578.12mm2. D2 = 5130.76mm2.

Tietenkin jos haluaa kevyemmän "tehokkaamman tuntuisen" polkimen niin vaihtaa vakioiden tilalle samanlaiset (pinta-alaltaan), mutta 4 mäntäiset... Koska taas tilavuus kasvaa.

Siinä on syynsä miksi monet merkit (bmw m5) ajaa 2 mäntäisellä liukuvalla satulalla. Tai liukuvilla yksmäntäsillä. Lähinnä se on aika toimiva (kadulle) ja halvempi. :)

Mutta männät on siis tainneet d2 kasvaa tai muissa autoissa vaan isompia vakio jarruja? Vakio nissanissa tais olla jotain 40-42mm x4 ja volkkarissa tais olla jotain 1x 57-58mm? En nyt tarkkaan muista.
Saahan tuohon 54mm jarruihin siis päivitystä, luulin että s40 ois ollut isommat satulat jo vakiona.

Jokainen voi leikkiä vaikka tällä: https://brakepower.com/help_abc_27_PAC_t.htm
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Volvo S40 T4 -97
« Vastaus #104 : 12.01.2021, 19:12:03 »
Mistä olet hommannut uretaani puslia? en ite ole löytänyt mitään mistään... jotain camper pultteja tarjoo powerflex ei muuta...

Pikkuvolvo foorumin puolella jonkin verran juttua. Etu alatukivarsiin pikkupuslat löytyy powerflex valikoimasta mustana muistaakseni, taka isompi löytuu mitsibishi fto:na. Takapäähän evo 3 pitkälti.

Ja sit tarkastaa superflex tarjonta.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2021, 19:25:48 kirjoittanut Maxxxed »
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron