D5 on raksuttanut menemään samalla kun muut autot vain seisoo. Kokeilin siihen alle kakkoskorisen ärrän pyöriä, mutta mieluummin ulkonäöllisesti laitan takavedon omat. Ja onhan alustakin sentin-kaksi liian korkea noille.
Valkean katsastusaika päättyy kuun lopussa, joten otin sen ajoon ja jätin D5:n toistaiseksi pois liikenteestä.
Ensimmäisenä hyvin pikainen pölyjen huuhtaisu päältä ja sen jälkeen tuulilasinvaihto alulle. Olisi ollut aikakin vaihtaa jo pari vuotta sitten
Alkuperäinen lasi on vielä -92:ssakin butyylillä, eikä hyllyssä ollut enää tarpeeksi pitkää pätkää butyylinauhaa, joten ei muuta kuin poistoon vaan. Hommaa oli, mutta lähti ihan hyvin. Lasin alla oli hyvä maalipinta ilman ruostepilkkuja ja pyyhkäisin koriinkin primerin jotta butyyliä poistaessa mahdollisesti tulleet naarmut ei ihan niin herkästi lähtisi ruostumaan. Reunalistan ja kumihuulen siirsin vanhasta. Nurkista löytyi uusi listanpäiden välikappale, vanhasta oli alapuoli hävinnyt kokonaan.