Carcom Oy  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
700, 900 & S/V90 / Vs: 740 g80 ulisee
« Uusin viesti kirjoittanut ylinen tänään kello 21:17:48 »
Veikkaisin myös jotain muuta kun perän sisäistä. Perä lähtee kyllä kuluman takia veto päällä vähitellen ulvomaan mutta muutos tapahtuu niin vähitellen ettei sillä niin haittaa ole. Toki olisi hyvä silloin simmata kuntoon. Onko tietoa jos joku joskus kasannut vaihtanut välityksen katsomatta hammaskosletusta jos näin niin silloin voi ääni tulla välityksestä
eioo tietoa, auto ollut minulla n. puoli vuotta eikä aikaisempi omistaja ainakaan asiasta maininnut. Vika kuitenkin tullut vasta äskettäin jota ennen ei ole pitänyt ylimääräistä ääntä, joten luulisin että ei ole ollut asennusvirheestä vaan ajansaatteessa tapahtuneesta kulumasta.
Pitää tarkistaa tuo tukilaakeri. Voiko sen tarkistaa autossa kiinni vai pitääkö vaan suoraan ottaa käteen?
2
Ostetaan ja myydään muut myös autohifi / M: VW Polo 1.2 Tdi vm. -12
« Uusin viesti kirjoittanut vemppu tänään kello 21:11:09 »
Heps,

vaimo päivitti ajelunsa hyrpiidiaikaan ja nyt olis ylimääräisenä edellinen luottoratsu, eli otsikon mukainen kulkine.

Väri on valkoinen ja hivenen on kiveniskemiä konepellissä luonnollisesti, koska ajettuja kilometrejä on 250tkm. Lukua ei kannata pelästyä koska alkuvuodesta juuri tehtiin se jakopään remontti (Carcom suoritti) ja sitä aiemmin korjattiin tyyppivika eli öljynsuodattimen jalan vaihto (sen suoritti ystäväni, joka on entinen VW-korjaaja, omassa pajassaan), samalla vaihtui laturin laakeri yms. ja eteen uudet jouset ja jarrukamat... Lisäksi tyyppivikana ollut apukuskin turvatyynyn on/off -katkaisin on vaihdettu uuteen marmoritiskiltä ostettuna. Lisäksi myös kuskin oven ikkunakoneisto on uusittu (Topin-Auto Seinäjoki).

Mukana tulee vähänajetut talvi- ja kesärenkaat peltivanteilla.

Ainiin, manuaali ja sähkölasit ja -peilit toki on. Muita "erikoisvarusteita" ei ole, lukuunottamatta penkinlämmittiiä (on myös ohjauspyörä).

Auto sijaitsee Seinäjoella ja kuvia saa,  karkkipapereiden ja  imuroinnin jälkeen, pyytää privaviestillä.

Alustava hintapyyntö vrcf-jäsenille on 3950,- (euroja, ei sloteja tai muita valuuttoja)

yhteys siis privaviestin kautta.
--

ps. mainitsin yritykset siksi, ettei ole pelkästään minun hoivissani ollut vaan myös ihan ammattilaisten!
3
Magneettikytkimen kela rikki ja halvempi vaihtaa koko kompura
4
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: uusien volvojen lämmitys?
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 tänään kello 21:08:33 »
Pakkanen on palannut kabiiniin. Tuolla johdon irroituksella ei tosiaan ole mitään vaikutusta asian kanssa. Syynä oli, että ilmastointi järjestelmä oli täysin tyhjä  :2funny:
Eikä järjestelmästä löytynyt edes vuotoja.. Eli ihan vain täyttöhuollolla korjautui tai ainakin vielä vaikuttaa siltä..
Kiva kun pelaa näillä keleillä. Ei tuo systeemi viidessä vuodessa tyhjäksi mene ilman vuotoa. Vai olisiko mahdollista, että on jonkun remontin yhteydessä jäänyt täyttämättä? Aika vuodon toki paljastaa.
5
Mekaaninen moottorin viritys / Vs: Tinakoneiden(B4/5/6xxx) viritys"reseptit" ja dynolaput
« Uusin viesti kirjoittanut Mhaikki tänään kello 21:03:30 »
Jotain sellaista varmasti on. Noilla eväillä pitäisi tehon olla ihan eri sataluvulla.

Nokat tuli ajoitettua syksyllä uusiks, mutta penkissä ei tullut käytyä. Nyt käytiin penkissä ja 710hp ja 880nm törkkäs ulos. Nyt jäi 1mm imu auki kun aikaisemmin sielä oli 1.6mm... syttyy kivasti ja dct:n kanssa työntää koria aika hienosti  8)
6
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: uusien volvojen lämmitys?
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 20:50:01 »
Pakkanen on palannut kabiiniin. Tuolla johdon irroituksella ei tosiaan ole mitään vaikutusta asian kanssa. Syynä oli, että ilmastointi järjestelmä oli täysin tyhjä  :2funny:
Eikä järjestelmästä löytynyt edes vuotoja.. Eli ihan vain täyttöhuollolla korjautui tai ainakin vielä vaikuttaa siltä..
Jännä. Eikös sinulla ollut kanssa MY2020 ikäinen vehje? Täällä saman ikäinen V90 kävi juuri ilmastointihuollossa ja vajaassa viidessä vuodessa oli hävinnyt ainetta vain 160g muistaakseni.
7
joo tolleen on ainakin ykköskoppasessa.
mut tässä on tuo 3 pinninen kuivaimen päällä suoraan kiinni, ei ole putkessa kiinni niinkuin ykköskoppasessa, siksi mietin että onko tuossa sellasta sulkeutuvaa venttiiliä vai karkaako aineet kun ton ruuvaa irti.
vida näyttää nimenomaan tuon 3pinnisen anturin arvoa, joka on siis paineanturi, se kaksi pinninen on vain on off kytkin, ja en ole varma onko tossa kakkos koppasessa sellaista?

olen huijannut autoa tunkemalla kaksi vastusta tuon kuivaimen päällä olevan anturin johtoon, jolloin kompura lähti pyörimään, eli muut osat ilmastoinnista pitäisi toimia. en kuitenkaan uskalla pyörittää kuin hetken, kun en tiedä onko siellä oikeasti 0kpa niinkuin vida näyttää... ei jaksaisi mennä täyttämäänkään ennen kuin tuon anturin fiksailee, jos se edes on rikki.

auto on seissyt monta vuotta, ja nyt otettu uudestaan käyttöön, joten on mahdollista että systeemi on tyhjä, mutta en kyllä ihmettelisi jos anturikin on jotenkin jumiutunut ja rikkoutunut tuossa ajassa.
8
Yleinen keskustelu / Vs: T8/T6 hybridin kulutus
« Uusin viesti kirjoittanut eke tänään kello 20:34:13 »
Lauantain helteessä 177 km pelkällä polttoaineella , nopeudet 50 -80 -100 , vakkarilla paljon. Auton mittari näytti keskikulutukseksi 7,00 L/100km . XC60 T8 -24 LR
9
Mitä ite ajoin yhteen toiseen askiin niin siinä kesti yhtäjaksoisesti kyllä 1.5h että sain kaikki opetusvaiheet kuitatettua mittariston kolmiolla. Omaan S ään se hoitui ehkä puolessa tunnissa vaikka tässä oli toimintoja kuitattavana enemmän kuin aiemmassa. Aiemmassa se vaan vaati enemmän kertoja että hyväksyi. Vaihtotapahtumassa oli jokakerta eroa edeliseen. Eli ohjainlaite kokeili, muutti ja kokeili eri arvoa kunnes havaitsi hyväksi.
10
Showroom / Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Uusin viesti kirjoittanut Vauxi tänään kello 20:25:01 »
Noudin syksyllä ostamani lievästi soikeat talvivanteet korjauksesta. Teetätin samalla sitten ihan kaiken mitä voi. Mittaus, oikaisu, syövytys, hionta ja pulverimaalaus. Minun käsitykseni vannehopeasta on hiukan eri mitä firmalla on. Ovat enemmänkin harmaat kuin hopeat. Onneksi ei merkkaa ihan hirveesti mun kirjassa kun etenkin kyse talvivanteista. Muuten kyllä todella hyvältä näyttävää jälkeä. En ole laittanut tasapainotuskoneeseen kiinni että näkisi onko soikeat enää. Tuskin ovat. Kesemmällä uudet kitkarenkaat vielä niin eiköhän taas pääse noiden puolesta 4+ talvea ilman jumputusta satasen vauhdissa.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Kulkukoira  Proturbo