Futurez  Kulkukoira

2.4T Kaasuläppä

  • 34 Vastauksia
  • 1869 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: 2.4T Kaasuläppä
« Vastaus #15 : 08.07.2023, 14:32:22 »
Kiitti tiedosta, tsägällä sain tämän vanhan läpän joka on kai aika kestävä
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 2.4T Kaasuläppä
« Vastaus #16 : 08.07.2023, 22:17:45 »
Mikäs noissa läpissä sen sopivuuseron vapari/turbo oikeen tekee jos molemmat on marelleja?
Siis mikä vaparissa teettää niitä hommia jos saman numeroisen laittaa?
Miksi taas turbo menee heittämällä. ???
Vapareissa taisi olla kolmea eri ohjelmistoversiota ja niiden läpät on muutenkin tarkempia.

viallinen vvt solenoidi kyllä aiheuttaa kaikkea kaasuläpän tapaista vikaa.
jos mikään koodi ei viittaa kaasuläppään niin siinä tuskin on ongelma.
Voi olla tämäkin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa seiskakymppitdi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T Kaasuläppä
« Vastaus #17 : 13.07.2023, 21:33:06 »
Jos kaasuläppä samanvuotisesta samaisesta moottorista, niin onko mahdollista ohjelmoida se toimivaksi?
Vain automaatilla

Poissa seiskakymppitdi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T Kaasuläppä
« Vastaus #18 : 13.07.2023, 21:33:39 »
Vaikka numerot ei täsmäisikään.
Vain automaatilla

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Old
Vs: 2.4T Kaasuläppä
« Vastaus #19 : 15.07.2023, 00:04:15 »
Multa löytyy sacereita, Volvon logolla ja ilman, 80€ kpl nolnelviis 1234700 Tikkurilassa
RTS

Poissa n0ke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T Kaasuläppä
« Vastaus #20 : 04.08.2023, 10:22:50 »
Nyt on sacerin putikka asennettu, ei anna kaasyläpältä vikakoodia vaikka miten päin ajelisi. Youtubesta katoin ohjevideon missä ei jostain syystä sanallakaan mainittu sitä jännitteen mittausta, eli eka yritys epäonnistui :D Auto kävi pari sekuntia hyvin kunnes sekosi eikä enää käynnistynyt.

Loota uudelleen auki ja magneettia pyörittelemään kohdilleen, piti hioa magneetin kolo isoksi että mahtui vapaasti pyörimään akselilla. Sain jännitteen 1.47V ja hyvin on toiminut jo parisataa km. Kertaus on opintojen äiti.

Nyt vielä odotellaan vpartsilta vvt solenoidia jos lähtis viimenenkin vikakoodi...

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T Kaasuläppä
« Vastaus #21 : 04.08.2023, 14:09:16 »
mullakin automaatti turbo ja 1999 vm ja Magneti Marelli ja Wetterillä Roissa 699,- osat vaihtoineen ja reitittämisineen, kallis, mutta toimii.

Poissa n0ke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T Kaasuläppä
« Vastaus #22 : 04.08.2023, 22:25:29 »
mullakin automaatti turbo ja 1999 vm ja Magneti Marelli ja Wetterillä Roissa 699,- osat vaihtoineen ja reitittämisineen, kallis, mutta toimii.

Itsellä meni 80e, pari tuntia aikaa ja kädet likaantui. Ja toimii

Poissa wikke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T Kaasuläppä
« Vastaus #23 : 11.08.2023, 18:26:49 »
Mulla on vm. 2000, kylläkin vapari 2.4. Sain täältä jostain ketjusta vinkkiä ATECH2 AB firmasta Malmössä. Tekevät "parannettuja" versioita Marelleista, ilmeisesti vaihtavat hall-anturit ja jotain muuta. Lähetin vanhan sinne, ottivat siitä ohjelman ja paluupostissa tuli vaihto-osa sillä minun vanhalla ohjelmalla. 2v. takuu tuolla osalla ja hyvin alkoi toimimaan. Hintaa tuli 370 euroa.

Poissa n0ke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T Kaasuläppä
« Vastaus #24 : 14.08.2023, 14:47:21 »
Mulla on vm. 2000, kylläkin vapari 2.4. Sain täältä jostain ketjusta vinkkiä ATECH2 AB firmasta Malmössä. Tekevät "parannettuja" versioita Marelleista, ilmeisesti vaihtavat hall-anturit ja jotain muuta. Lähetin vanhan sinne, ottivat siitä ohjelman ja paluupostissa tuli vaihto-osa sillä minun vanhalla ohjelmalla. 2v. takuu tuolla osalla ja hyvin alkoi toimimaan. Hintaa tuli 370 euroa.

Okei, hyvä tietää :) Itse tutkiessani löysin vaan tietoa Xemodexistä, jolla hinta reilusti yli 500e ja sijaitsee käsittääkseni Jenkeissä, eli rahtimaksuakin tulisi siis vielä päälle.

Poissa eepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T Kaasuläppä
« Vastaus #25 : 17.08.2023, 12:45:18 »
Sen kaasuläpän vois saada korjattua silläkin että taivuttaa hieman sivuun niitä "laahaimia" mitkä laahaa sitä kuluvaa vastusfoliota vasten. Siis taivuttaa niin että ne laahaa eri kohtaan siihen folioon.

Vaihdoin omaan kans sacerin aikoinaan ja katoin silloin että folio oli kulunut puhki ja leveyssuunnassa foliossa olisi varaa jos taivuttais niitä "juttuja".

Poissa n0ke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T Kaasuläppä
« Vastaus #26 : 17.08.2023, 13:00:31 »
Sen kaasuläpän vois saada korjattua silläkin että taivuttaa hieman sivuun niitä "laahaimia" mitkä laahaa sitä kuluvaa vastusfoliota vasten. Siis taivuttaa niin että ne laahaa eri kohtaan siihen folioon.

Vaihdoin omaan kans sacerin aikoinaan ja katoin silloin että folio oli kulunut puhki ja leveyssuunnassa foliossa olisi varaa jos taivuttais niitä "juttuja".

Ymmärtääkseni saa myös ohjelmoitua niin, että siirtyy kuluneesta kohdasta ehjään. Mutta sehän on vaan väliaikainen korjaus :P

Poissa Roope92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T Kaasuläppä
« Vastaus #27 : 26.01.2024, 03:34:56 »
Turboihin on helppo vaihtaa käytettykin läppä. Samalla numerolla oleva toimii normaalisti suoraan, eikä tarvitse ohjelmointeja tai muuta veivaamista kuten Magneti Marellin läpällä varustetussa vaparissa.

Mulla on 2,4Turbo vm 2000 ja siinä just vaihdettiin kaasuläppäkotelo 800€, ja oli nimenomaan magneti marelli

Poissa n0ke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.4T Kaasuläppä
« Vastaus #28 : 23.02.2024, 11:06:42 »
Mulla on 2,4Turbo vm 2000 ja siinä just vaihdettiin kaasuläppäkotelo 800€, ja oli nimenomaan magneti marelli

Kyllä on kallista lystiä...  :'( Harmillisen paljon on väärää tietoa tällä foorumilla liikkeellä, ettei sitä voisi itse korjata, kun todellisuudessa voi, ja vielä yllättävänkin helposti.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 2.4T Kaasuläppä
« Vastaus #29 : 23.02.2024, 13:45:03 »
Niin ja oikeesti tuohon olis saanut 50-80e purkuosan ja turbo malleissa on mennyt aina ilman ohjelmointia komeesta keskenään.

 

Proturbo  Autodiagnoosi