Carcom Oy  Elekma

V70 jousen pohjaanlyöntikumi

  • 5 Vastauksia
  • 5394 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pakettivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
V70 jousen pohjaanlyöntikumi
« : 12.06.2011, 22:24:22 »
Vasemmalla takana on jousen pohjaanlyöntikumi irrallaan jousen sisällä. Miten tuon pitäisi olla kiinni siinä rungossa kiinni olevassa osassa? Tuleeko se pultilla ja isolla prikalla? Entä mikä on helpoin tapa irroittaa jousi, riittääkö tunkkaus vai pitääkö iskarin alapää päästellä irti?
Ex: 340, 340, 340, 240, 460, 460, T4, V70 2,4 Nyt: V70 TDI, 940.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: V70 jousen pohjaanlyöntikumi
« Vastaus #1 : 16.06.2011, 15:50:41 »
Pohjaanlyönti kumi tulee jousen yläpäähän, jousen ja korin väliin. (ei millään muttereita/pultteja)

1. Nosta auto ylös.
2. Jousipuristimilla jousi kasaan.
3. irroita jousen alapuolelta mutteri.
4. Irroita iskarin alakiinnitys.
5. ota jousi pois.

Huomioi että voit tarvita uuden alapuolisen jousikiinnikkeen.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 jousen pohjaanlyöntikumi
« Vastaus #2 : 17.06.2011, 16:48:36 »
Vasemmalla takana on jousen pohjaanlyöntikumi irrallaan jousen sisällä. Miten tuon pitäisi olla kiinni siinä rungossa kiinni olevassa osassa? Tuleeko se pultilla ja isolla prikalla? Entä mikä on helpoin tapa irroittaa jousi, riittääkö tunkkaus vai pitääkö iskarin alapää päästellä irti?

Mikäli tuon uudempikorisen (Mk 2) pohjaanlyöntikumet käy tohon niin mulla olisi molemmille puolille kumet.
Jäi ylimääräisinä kun auto lähti kiertoon.
Pistä YV:tä jos kiinnostaa.
Volvoton

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 jousen pohjaanlyöntikumi
« Vastaus #3 : 17.06.2011, 17:16:02 »
Pohjaanlyönti kumi tulee jousen yläpäähän, jousen ja korin väliin. (ei millään muttereita/pultteja)

1. Nosta auto ylös.
2. Jousipuristimilla jousi kasaan.
3. irroita jousen alapuolelta mutteri.
4. Irroita iskarin alakiinnitys.
5. ota jousi pois.

Huomioi että voit tarvita uuden alapuolisen jousikiinnikkeen.

Ainakin T5 takaisin lähtee jousi ilman puristimia kun vain irroittaa iskarin alapäästä ja tunkkaa riittävästi ylös.



Poissa pakettivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 jousen pohjaanlyöntikumi
« Vastaus #4 : 03.07.2011, 20:49:40 »
En ole nyt vilkaissut auton alle, mutta minusta se näyttää tältä kuin tässä kuvassa? Eli osa 5 lienee irronnut, jolloin kumi on tippunut jousen sisään? Noita saanee Volvolta? Mutta pitää tutkia konstruktio ennenkuin hankkii mitään mistään, jos se onkin yhtenäinen mötikkä.

Ex: 340, 340, 340, 240, 460, 460, T4, V70 2,4 Nyt: V70 TDI, 940.

Poissa pakettivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 jousen pohjaanlyöntikumi
« Vastaus #5 : 14.07.2011, 23:01:26 »
Pohjaanlyönti kumi tulee jousen yläpäähän, jousen ja korin väliin. (ei millään muttereita/pultteja)


On varmaan kyse eri pirssistä? Sain tänään tuon em. kaaviossa olevan osan nro 5. Maksoi Volvolla 1,5 euroa. Kyseisellä tapilla kiinnitetään pohjaanlyöntikumi ylempään jousilautaseen. Kuva osasta:

Ex: 340, 340, 340, 240, 460, 460, T4, V70 2,4 Nyt: V70 TDI, 940.

 

Carcom Oy  Elekma