RallyBaron  Samppasport

Ikkunoiden tummennus

  • 510 Vastauksia
  • 266293 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #465 : 11.03.2016, 09:46:22 »
35% on jo vähän semmonen että sokeekin sen huomaa... Tuossa allekirjoituksen autossa ol 50% niin ei poliisit ikinä stopannu vaikka muutaman kerran ollaan sitkeesti vastakkain katottu toisiamme  :2funny:

Laitontahan se on joo, mutta  ::)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #466 : 11.03.2016, 10:48:47 »
35% on jo vähän semmonen että sokeekin sen huomaa... Tuossa allekirjoituksen autossa ol 50% niin ei poliisit ikinä stopannu vaikka muutaman kerran ollaan sitkeesti vastakkain katottu toisiamme  :2funny:

Laitontahan se on joo, mutta  ::)
Ilmeisesti se on tuon kyseisen poliisin fetissi/bravuuri. Luultavasti muista 99,99% poliiseista asia ei kiinnosta pätkääkään. Toki jos autoon ei sisälle näe yhtään, niin voi tuota 99,99% alkaa kiinnostamaan ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

myyrä

  • Vieras
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #467 : 11.03.2016, 11:43:35 »
Huomaahan tuon kalvon joo mutta 50% niin haalea että siitä ei ole ainakaan itselle mitään iloa sama sitten onko ollenkaan ja jos jotain poliisia sattuu nuo asiat kiinnostamaan niin kyllä se huomaa 50% kalvon yhtä hyvin kun 35%
Mutta maku asioitahan nääkin on jokainen tekee ja laittaa mikä itseä miellyttää ja haluaa:)

Poissa Valtterifani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #468 : 12.05.2016, 01:23:02 »
Itselläni on tummennettu:takalasi,takasivulasit ja takaovien lasit 5% kalvolla ja oikein tyytyväinen olen ollut.
Etuovienlaseja ja tuulilasin tummennusta en ole edes harkinnut.Tuulilasissa on kyllä ylhäällä tumma raita häikäisysuojana.
Päivällä ja aamu-/iltahämärässä näkee ikkunoista ihan hyvin ulos mutta yöllä kyllä on sitten todella pimeää.
Hyvin olen nähnyt kyllä takalasista ulos parkkihalleissa joten ei sen pitäisi olla mikään ongelma ja ainahan voi kurkistella peileistä tai roikkua ovesta ulkona. :D
Kyllä tulee samalla kaavalla tästä eteenpäinkin tummennukset.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #469 : 12.05.2016, 22:22:02 »
Minä haluaisin 50% kalvot takasivuikkunoihin ja takaikkunoihin. Olen vain ollut laiska, enkä ole jaksanut alkaa opettelemaan kalvottamista.

Senverran nihilisti olen, että takaovien lasit käyttäisin irti ja kalvottaisin, ettei jää rajoja.

The moose

  • Vieras
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #470 : 01.08.2017, 01:07:43 »
Minä haluaisin 50% kalvot takasivuikkunoihin ja takaikkunoihin. Olen vain ollut laiska, enkä ole jaksanut alkaa opettelemaan kalvottamista.

Senverran nihilisti olen, että takaovien lasit käyttäisin irti ja kalvottaisin, ettei jää rajoja.

Vanhaa juttua mut taitaa merikonteissa riittää pelkkä ovipahvin irrotus et saa kalvot kunnolla. En oo ite vetäny mut omassa näyttäis niin tehdyltä kun kattelin pahvin taakse.

Poissa volovos80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #471 : 14.09.2017, 09:42:28 »
Tarkotus olisi harmaa mk1 s80 takalasit tummentaa mutta mitä mieltä olette millä tummuudella, 20-25 vai 30-35%? Vai takalasi tummemmalla ja takasivut hiukan vaaleammalla?

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #472 : 19.09.2017, 17:33:05 »
Tarkotus olisi harmaa mk1 s80 takalasit tummentaa mutta mitä mieltä olette millä tummuudella, 20-25 vai 30-35%? Vai takalasi tummemmalla ja takasivut hiukan vaaleammalla?


20% vaa joka ikkunaa b-pilarin jälkee. Menee auto tummaksi mutta silti normaali näköaistin omaava näkee niistä läpi hämärälläkin.
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #473 : 19.09.2017, 18:24:43 »
Tuunatkaa vaan ihan vapaasti edelleen mutta jos laatua tavoittelee ja pitkäkestoisuutta on tehdastummennetut lasit ainoa oikea tapa, ennemmin lue myöhemmin ne kalvot naarmuuntuu haalenee irtoaa tai muuten vaan menee piloille, no nyt kiireisimmät sanoo: Joo ne sun tehdaslasit isketään rikki!  Kyllä mutta omavastuun maksamalla saan taas tehdastummennetun tilalle. Ei pidä hermostua jutusta vaan ottaa se ainoana oikeana ohjeena........ :D ;D :) ;)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #474 : 19.09.2017, 19:12:53 »
Tuunatkaa vaan ihan vapaasti edelleen mutta jos laatua tavoittelee ja pitkäkestoisuutta on tehdastummennetut lasit ainoa oikea tapa, ennemmin lue myöhemmin ne kalvot naarmuuntuu haalenee irtoaa tai muuten vaan menee piloille, no nyt kiireisimmät sanoo: Joo ne sun tehdaslasit isketään rikki!  Kyllä mutta omavastuun maksamalla saan taas tehdastummennetun tilalle. Ei pidä hermostua jutusta vaan ottaa se ainoana oikeana ohjeena........ :D ;D :) ;)
Saahan ne kalvotetut lasit uudelleenkin kalvoitettua. Niin ja kannattaa katsoa vakuutusehdot, ettei käy hassusti uusien sivuakkunoiden kanssa....
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #475 : 19.09.2017, 19:37:32 »
Tuunatkaa vaan ihan vapaasti edelleen mutta jos laatua tavoittelee ja pitkäkestoisuutta on tehdastummennetut lasit ainoa oikea tapa, ennemmin lue myöhemmin ne kalvot naarmuuntuu haalenee irtoaa tai muuten vaan menee piloille, no nyt kiireisimmät sanoo: Joo ne sun tehdaslasit isketään rikki!  Kyllä mutta omavastuun maksamalla saan taas tehdastummennetun tilalle. Ei pidä hermostua jutusta vaan ottaa se ainoana oikeana ohjeena........ :D ;D :) ;)
Kaikilla ei ole tehtaalta tilattua autoa  :o Mut joo, "pienellä" etsimisellä ja vaivalla on mullakin nyt -84:ssa 240:ssä originaalit vihreät (vai vihertävät) sävylasit  8)

V60:ssa ei ollut tehdastummennuksia. Kesän alussa laitettiin 3M:n kalvoilla takalasi 20%, takasivut+takaovien lasit 35% ja etusivut 50%. Omasta mielestä on aika hyvässä harmoniassa lasien vaalentuessa kohtuu tasaisesti takaa eteen sivusta katsottaessa.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2017, 19:42:41 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #476 : 19.09.2017, 19:38:04 »
Tuunatkaa vaan ihan vapaasti edelleen mutta jos laatua tavoittelee ja pitkäkestoisuutta on tehdastummennetut lasit ainoa oikea tapa, ennemmin lue myöhemmin ne kalvot naarmuuntuu haalenee irtoaa tai muuten vaan menee piloille

En allekirjoita. 3M laatukalvo ja hiukan harjoittelua;







Ja joo, kyllä tossa vikassa kuvassa on kalvo laseissa. Olisi vaan pitänyt ottaa tummemmat :D

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #477 : 19.09.2017, 19:55:08 »
Kyllä!  Sinullahan ns. Kiinteät ikkunat nuo kaikki, mites jos laitat liikkuviin eli avattaviin/suljettaviin laseihin kalvot?

Onko kokemusta niistä vai mutu?

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #478 : 19.09.2017, 20:02:17 »
Kyllä!  Sinullahan ns. Kiinteät ikkunat nuo kaikki, mites jos laitat liikkuviin eli avattaviin/suljettaviin laseihin kalvot?

Onko kokemusta niistä vai mutu?

Niistä ei vielä ole kokemusta (talven mittan ehkä tulee), mutta luulisi että ovat yhtä helppoja laittaa, kuin nuo pikkulasit suoran pintansa takia. Tuskin siinä muuta vaikeaa on, kuin että kalvon saa ujutettua sinne tiivisteen taakse. Ja samalla lailla ne tehtaalla laitetutkin naarmuuntuu, kuin jälkiasenteiset, naarmuuntumisherkkyys on vain kalvosta kiinni.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #479 : 19.09.2017, 20:10:41 »
Niistä ei vielä ole kokemusta (talven mittan ehkä tulee), mutta luulisi että ovat yhtä helppoja laittaa, kuin nuo pikkulasit suoran pintansa takia. Tuskin siinä muuta vaikeaa on, kuin että kalvon saa ujutettua sinne tiivisteen taakse. Ja samalla lailla ne tehtaalla laitetutkin naarmuuntuu, kuin jälkiasenteiset, naarmuuntumisherkkyys on vain kalvosta kiinni.
  Jos sallit olen ihan eri mieltä!  Kyllä se pehmeä kalvo on heikko verrattuna oikeaan lasiin. Mutta ei ilmeisesti hyödytä jatkaa keskustelua kun puhumme eri asiasta. Tuunatkaa rauhassa  :)

 

Ateho  Elekma