Kulkukoira  Proturbo

Ikkunoiden tummennus

  • 510 Vastauksia
  • 266952 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #375 : 18.01.2014, 14:56:23 »
Auttaahan se jo siinäkin vaiheessa.
Yhteen 7satku farkkuun joskus tein juuri noin ja onnistui. Silloiseen omaan 9satkuun en ollut tehny niin, ei ollu täydellinen.

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #376 : 18.01.2014, 15:25:03 »
Auttaahan se jo siinäkin vaiheessa.
Yhteen 7satku farkkuun joskus tein juuri noin ja onnistui. Silloiseen omaan 9satkuun en ollut tehny niin, ei ollu täydellinen.

Ookkei.

Aina oon ilman lämmitystä laittanu. Ja takalasit 2-3 osasta. Sivulasit sattunu aina olee niin suoria että menny ilman lämmitystä hyvin. Nyt sit aattelin kokeilla tota lämmittämistä ja yhdestä palasta tehdä takalasin. Mut siihen voisin neuvoja ottaa vastaan.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #377 : 18.01.2014, 18:01:13 »
Ookkei.

Aina oon ilman lämmitystä laittanu. Ja takalasit 2-3 osasta. Sivulasit sattunu aina olee niin suoria että menny ilman lämmitystä hyvin. Nyt sit aattelin kokeilla tota lämmittämistä ja yhdestä palasta tehdä takalasin. Mut siihen voisin neuvoja ottaa vastaan.
Kun oon käyttänyt Lustigilla tummentamassa, niin se kyllä laittaa yhdestä osasta tuon takaikkunankin.
Jopa mun Ex Honda Civicin takalasin, mikä omasta mielestä oli aika kaareva.
Tuommoiset saumat häiritsevän enemmän tai vähemmän ajan kanssa;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #378 : 18.01.2014, 18:06:06 »
Kun oon käyttänyt Lustigilla tummentamassa, niin se kyllä laittaa yhdestä osasta tuon takaikkunankin.
Jopa mun Ex Honda Civicin takalasin, mikä omasta mielestä oli aika kaareva.
Tuommoiset saumat häiritsevän enemmän tai vähemmän ajan kanssa;)

Nii no siks vähän neuvoo kyselenki. :) Kyllä ne ammattipajoilla yhdestä palasta tekee takaikkunat ja kaikki.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #379 : 18.01.2014, 18:11:43 »
Nii no siks vähän neuvoo kyselenki. :) Kyllä ne ammattipajoilla yhdestä palasta tekee takaikkunat ja kaikki.
Lämmittämällä se niitä on tehnyt 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #380 : 18.01.2014, 18:15:20 »
Lämmittämällä se niitä on tehnyt 8)

No juuri näin, mutta aluperäinen kysymys mulla olikin että missä kohtaa hommaa se muotoonsa lämmittäminen kuuluu oikeaoppisesti tehdä.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #381 : 18.01.2014, 18:51:17 »
No juuri näin, mutta aluperäinen kysymys mulla olikin että missä kohtaa hommaa se muotoonsa lämmittäminen kuuluu oikeaoppisesti tehdä.
Taisi lämmitellä samalla, kun taivutteli kalvoa lasiin ::)
Lämpötilasta en tiedä, mutta tuskin kauhean kuuma puhalsi?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #382 : 18.01.2014, 19:32:30 »
No juuri näin, mutta aluperäinen kysymys mulla olikin että missä kohtaa hommaa se muotoonsa lämmittäminen kuuluu oikeaoppisesti tehdä.

Siinä kohdassa kun kalvo on lasin ulkopuolella "väärinpäin".

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #383 : 19.01.2014, 17:21:29 »
Siinä kohdassa kun kalvo on lasin ulkopuolella "väärinpäin".

Kitoos! :)

Nyt tuli takalasi YHDESTÄ palasta, ilman kuplia ja ryppyjä.

Ensin leikkasin ulkopinnalla lasin mukaan, työntelin lastalla niin sileeks kun sai, lämmitystä kuumailmapuhaltimella niihin kohtiin missä pomppas lasista juova irti ja lastalla sileeks. Sit "suojamuovi" pois, sisäpuolelle kiinni, lastalla sileeks, viimeistely leikkaukset, hieman lämpöä ja lastaa lisää muutamaan kohtaan. Ja niin on lasissa kalvo ilman ryppyjä. :)

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #384 : 20.01.2014, 09:50:38 »
Kitoos! :)

Nyt tuli takalasi YHDESTÄ palasta, ilman kuplia ja ryppyjä.

Ensin leikkasin ulkopinnalla lasin mukaan, työntelin lastalla niin sileeks kun sai, lämmitystä kuumailmapuhaltimella niihin kohtiin missä pomppas lasista juova irti ja lastalla sileeks. Sit "suojamuovi" pois, sisäpuolelle kiinni, lastalla sileeks, viimeistely leikkaukset, hieman lämpöä ja lastaa lisää muutamaan kohtaan. Ja niin on lasissa kalvo ilman ryppyjä. :)

Just näin. Ja kun ulko, että sisäpuolelle suihkii saippualiuosta reilusti, on kalvoa kiva passata kohdilleen.

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #385 : 20.01.2014, 11:01:54 »
Just näin. Ja kun ulko, että sisäpuolelle suihkii saippualiuosta reilusti, on kalvoa kiva passata kohdilleen.

Kyllä. Silleen ennenkin tehnyt. :) Toi lämmittäminen oli vaan se mitä ennen en oo kokeillu. :)

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #386 : 07.02.2014, 23:49:46 »
Nyt selaillut tän topicin läpi, ens viikolla pitäis varmaan yrittää kalvottaa ton 740:n lasit. Saas nähdä kuinka käy, ei ole aiempaa kokemusta...  ::)
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa Irual

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #387 : 13.02.2014, 09:27:52 »
Nyt selaillut tän topicin läpi, ens viikolla pitäis varmaan yrittää kalvottaa ton 740:n lasit. Saas nähdä kuinka käy, ei ole aiempaa kokemusta...  ::)

Jos siis 740 farkku niin se on ainaki helppo kohde ekaks kokeiluks. :) On niin suorat lasit. Sedanissa takalasi voi olla v-mäinen laittaa, mutta onneks sekin on melko suora. Täältä minäkin saanut hyviä neuvoja tohon kalvottamiseen, ensin ite laittanu ja kokeillu hommaa ja sitte kyselly neuvoja ongelmakohdissa. Varmaan sait vastauksen tuohon "työjärjestykseen" jos kahlasit topicin läpi, mutta laitan sulle ny silti tiivistelmän (muut saa korjata jos joku meni väärin):

-pese lasit kunnolla sisä ja ulkopuolelta
-suihkuta fairyvettä lasin ulkopintaan
-laita kalvo lasin ulkopintaan ja leikkaa se rullasta poikki silleen että jää varoja reunoille
-suihki fairyvettä kalvon päälle ja lastaile kalvo niin sileeks ku saat siihen ulkopintaan ja leikkaa tarkasti muotoonsa
-lämmitä kuumailmapuhaltimella ryppyjenkohtia ja reunoja ja lastaa heti suoraks, varo lämmittämästä reunaa liikaa tai kärtsähtää ja kutistuu rumaks
-sitte reilusti fairyvettä lasin sisäpintaan
-ota suojamuovi kalvosta irti ja siirrä varovasti kalvo lasin sisäpintaan, kun siinä on tarpeeks fairyvettä, niin se kalvo liukuu siinä lasin pinnalla ja saat sen muovien/karmien alle nätisti
-suihki fairyvettä kalvon päälle ja lastaa sileeksi
-kynsilakalla voi viimeistellä reunat ni ei lähde sitte irti, varsinkin avattavien lasien yläreuna

tuossa ny ohjeet siten miten itse olen tehnyt ja ohjeet saanut. Ja ihan hyvin on onnistunu. Avattavat lasit on hieman ärsyttävämpi laittaa kuin kiinteet, kannattaa ovipahvi ottaa irti ni helpottaa laittamista. Ja millään bilteman "uudelleen laitettavalla" kalvolla ei kannata tehdä, se on niin paksua ja paskaa että ei tule hyvä, eikä siitä nää pihalle. Ite en oo raaskinu ostaa mitään hyvää ja kallista kalvoa ku on aina pelko persuksissa että mitäs jos meneeki aivan päin persettä, ni oon motonetistä ostanu sitä 12,95e maksavaa. Se on 50cm*300cm rulla, ihan hyvin toimii, toki kalliimpi ja parempi kalvo olis helpompi ja parempi laittaa (varmaankin). Ja siitä kalvosta näkee uloskin. Kaks rullaa kannattaa varata.

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #388 : 13.02.2014, 22:33:34 »
Terve!
Saapiko kysyä mitä prosenttia takalasit?
Sopii kyllä hyvin autoon..


Tossa Tumeklassin kalvot, 50 eteen ja 13 taakse


Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: Ikkunoiden tummennus
« Vastaus #389 : 09.03.2014, 05:51:20 »
Jos siis 740 farkku niin se on ainaki helppo kohde ekaks kokeiluks. :) On niin suorat lasit. Sedanissa takalasi voi olla v-mäinen laittaa, mutta onneks sekin on melko suora. Täältä minäkin saanut hyviä neuvoja tohon kalvottamiseen, ensin ite laittanu ja kokeillu hommaa ja sitte kyselly neuvoja ongelmakohdissa. Varmaan sait vastauksen tuohon "työjärjestykseen" jos kahlasit topicin läpi, mutta laitan sulle ny silti tiivistelmän (muut saa korjata jos joku meni väärin):

-pese lasit kunnolla sisä ja ulkopuolelta
-suihkuta fairyvettä lasin ulkopintaan
-laita kalvo lasin ulkopintaan ja leikkaa se rullasta poikki silleen että jää varoja reunoille
-suihki fairyvettä kalvon päälle ja lastaile kalvo niin sileeks ku saat siihen ulkopintaan ja leikkaa tarkasti muotoonsa
-lämmitä kuumailmapuhaltimella ryppyjenkohtia ja reunoja ja lastaa heti suoraks, varo lämmittämästä reunaa liikaa tai kärtsähtää ja kutistuu rumaks
-sitte reilusti fairyvettä lasin sisäpintaan
-ota suojamuovi kalvosta irti ja siirrä varovasti kalvo lasin sisäpintaan, kun siinä on tarpeeks fairyvettä, niin se kalvo liukuu siinä lasin pinnalla ja saat sen muovien/karmien alle nätisti
-suihki fairyvettä kalvon päälle ja lastaa sileeksi
-kynsilakalla voi viimeistellä reunat ni ei lähde sitte irti, varsinkin avattavien lasien yläreuna

tuossa ny ohjeet siten miten itse olen tehnyt ja ohjeet saanut. Ja ihan hyvin on onnistunu. Avattavat lasit on hieman ärsyttävämpi laittaa kuin kiinteet, kannattaa ovipahvi ottaa irti ni helpottaa laittamista. Ja millään bilteman "uudelleen laitettavalla" kalvolla ei kannata tehdä, se on niin paksua ja paskaa että ei tule hyvä, eikä siitä nää pihalle. Ite en oo raaskinu ostaa mitään hyvää ja kallista kalvoa ku on aina pelko persuksissa että mitäs jos meneeki aivan päin persettä, ni oon motonetistä ostanu sitä 12,95e maksavaa. Se on 50cm*300cm rulla, ihan hyvin toimii, toki kalliimpi ja parempi kalvo olis helpompi ja parempi laittaa (varmaankin). Ja siitä kalvosta näkee uloskin. Kaks rullaa kannattaa varata.

Huippuohjeet oli, kiitos :)
Näillä siis mentiin ja ihan ok tulosta tuli. Ainahan voisi parempaakin olla, mutta ekaksi kerraksi ihan jees.
Kalvona oli motonetin halvin 35%, yksi rulla piisasi takasivulaseihin. Yksi rulla vielä lisää takalasille, etulasit jollain vielä miedommalla.
Tuli huomattua että ei ainakaan auta kiirettä pitää tässä hommassa... Ensimmäinen lasi onnistui tosi hyvin, jonka jälkeen kasvoi itseluottamus sfääreihin ja tuli kiirehdittyä turhaan  :-\



EX: 440x2,340,360,760+muut

 

Futurez  Kulkukoira