Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => FAQ (Isot etuvedot 2007 ->, Volvo P3-alusta) => Aiheen aloitti: (Miksu) - 28.10.2010, 01:25:57

Otsikko: Huoltovalon nollaus
Kirjoitti: (Miksu) - 28.10.2010, 01:25:57
Aseta "avain" sille tarkoitettuun pesään, pohjaan saakka.
Paina start näppäintä lyhyesti, tällöin virta kytkeytyy I asentoon "radio asento"
Paina trip:n (osamatkamittari) nollausnappi pohjaan.
Paina start näppäintä pitkään, kunnes auto "herää eloon" eli virta kytkeytyy asentoon II "sytytysvirta"  Pidä edelleen trip:n nollausnappi painettuna.
Seuraa mittaristossa keskellä olevaa merkkivaloa, kohta merkkivalo alkaa vilkkua, kolmannella vilkahduksella päästä trip:n nollausnappi vapaaksi.
Huoltovalo on nyt nollattu.

Painaessasi start näppäintä älä koske auton polkimiin, varmista, että käsijarru on kytketty, sekä manuaalivaihteisen auton vaihde asetettu vapaalle,  automaattivaihteisen auton vaihde kytketty P tai N asentoon.
Tällä ehkäistään moottorin vahingossa käyntiin lähtiessä auton liikkeelle lähteminen.
Otsikko: Vs: Huoltovalon nollaus
Kirjoitti: D5GT - 21.04.2014, 19:28:51
Tein ilmeisesti jotain väärin / väärässä järjestyksessä.. Tauluun tuli vaihtelevia numerosarjoja (ulkomuistista): 161, 021 ja 040 -mitä noi kertoo? Jotain "korjaamattomia" vikoja, jotka vaatii toimia ennen nollausta vai?
Otsikko: Vs: Huoltovalon nollaus
Kirjoitti: (Miksu) - 21.04.2014, 19:38:52
Tein ilmeisesti jotain väärin / väärässä järjestyksessä.. Tauluun tuli vaihtelevia numerosarjoja (ulkomuistista): 161, 021 ja 040 -mitä noi kertoo? Jotain "korjaamattomia" vikoja, jotka vaatii toimia ennen nollausta vai?

En jaksa kirjoittaa, mutta tossa oon jo aiemmin kirjoittanut eri osioon selityksen noista numeroista
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=34259.msg614689#msg614689


Kun ei nollautunut, niin jotain painelit väärin, todennäköisesti et päästänyt ajoissa trip napista irti, jos muutoin teit ohjeen mukaan.
(muista se tripin nappi laittaa pohjaan kun olet laittanut virrat I asentoon ja sen tripin painamisen jälkeen laitat heti virrat II asentoon.)
Otsikko: Vs: Huoltovalon nollaus
Kirjoitti: remes - 01.06.2017, 19:02:19
Tähän voisi lisätä näiden 2014--> (?) mallien huoltoilmoituksen nollauksen.

Muuten sama kuin Miksun ohjeistus mutta tripissä pitää olla valittuna T2 ja starttinapin yhteydessä pidetään viiksen "OK"-nappia pohjassa. Kun näyttöön ilmestyy "I" ja kuuluu piippaus voit päästää molemmat painikkeet ja huoltoilmoitus on nollattu.

Tuossa vielä videolinkki: https://www.youtube.com/watch?v=3kpWZSHqbWM (https://www.youtube.com/watch?v=3kpWZSHqbWM)
Otsikko: Vs: Huoltovalon nollaus
Kirjoitti: Perttuxiv - 25.10.2018, 13:37:04
Ja mun s80 mkII 2008 tomaattiin ei päde mitkään täältä löytyneet ohjeet...
Tympeetä ku huoltoon menee pari tuntia ja valon nollaukseen viikkoja. Prkl.
Otsikko: Vs: Huoltovalon nollaus
Kirjoitti: hessu80 - 25.10.2018, 14:20:36
Tuo ensimmäinen ohje toimii kyllä. Ovi pitää muistaakseni olla kiinni, ja jossakin autossa pitää olla oikea trippi valittuna ja tripissä pitää olla lukema, mutta olikohan se Toyotassa niin.
Otsikko: Vs: Huoltovalon nollaus
Kirjoitti: mn64 - 16.07.2019, 14:16:38
Tähän voisi lisätä näiden 2014--> (?) mallien huoltoilmoituksen nollauksen.

Muuten sama kuin Miksun ohjeistus mutta tripissä pitää olla valittuna T2 ja starttinapin yhteydessä pidetään viiksen "OK"-nappia pohjassa. Kun näyttöön ilmestyy "I" ja kuuluu piippaus voit päästää molemmat painikkeet ja huoltoilmoitus on nollattu.

Tuossa vielä videolinkki: https://www.youtube.com/watch?v=3kpWZSHqbWM (https://www.youtube.com/watch?v=3kpWZSHqbWM)

Tämä toimi ainakin S80 D3 2013 mainiosti. Kiitos.
Otsikko: Vs: Huoltovalon nollaus
Kirjoitti: Arvi69 - 06.06.2020, 17:28:05
Aseta "avain" sille tarkoitettuun pesään, pohjaan saakka.
Paina start näppäintä lyhyesti, tällöin virta kytkeytyy I asentoon "radio asento"
Paina trip:n (osamatkamittari) nollausnappi pohjaan.
Paina start näppäintä pitkään, kunnes auto "herää eloon" eli virta kytkeytyy asentoon II "sytytysvirta"  Pidä edelleen trip:n nollausnappi painettuna.
Seuraa mittaristossa keskellä olevaa merkkivaloa, kohta merkkivalo alkaa vilkkua, kolmannella vilkahduksella päästä trip:n nollausnappi vapaaksi.
Huoltovalo on nyt nollattu.

Painaessasi start näppäintä älä koske auton polkimiin, varmista, että käsijarru on kytketty, sekä manuaalivaihteisen auton vaihde asetettu vapaalle,  automaattivaihteisen auton vaihde kytketty P tai N asentoon.
Tällä ehkäistään moottorin vahingossa käyntiin lähtiessä auton liikkeelle lähteminen.

Hienosti onnistui ja kerralla. Kiitos miksu!
V70 2010.
Otsikko: Vs: Huoltovalon nollaus
Kirjoitti: apvolvo - 23.08.2020, 15:23:26
Ohje toimi hienosti XC60 2009
Otsikko: Vs: Huoltovalon nollaus
Kirjoitti: Ziis - 17.01.2021, 19:30:35
Omassa S60 -13 huoltovalon nollaus onnistui tämän videon ohjeella

https://youtu.be/HO-R_zCx-rg (https://youtu.be/HO-R_zCx-rg)
Otsikko: Vs: Huoltovalon nollaus
Kirjoitti: N_ikkerton - 25.04.2023, 14:48:09
Ja mun s80 mkII 2008 tomaattiin ei päde mitkään täältä löytyneet ohjeet...
Tympeetä ku huoltoon menee pari tuntia ja valon nollaukseen viikkoja. Prkl.

Mulla kans 2008 D5 S80 autom. Ja ei toimi millään noist ohjeista. Tietoa mikä auttais?