Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: SamiKla - 13.03.2018, 23:04:57

Otsikko: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: SamiKla - 13.03.2018, 23:04:57
Ikäkriisin painaessa päälle ja nelivetoisen kiesin himoissa tuli selailtua nettiautoa ja erityisesti V70 nelivetoja, yhtä sellaista kun pääsin vielä kokeilemaan talviolosuhteissa niin kaikki muut vaihtoehdot karsiutuivat pois. Porissa oli myynnissä kuvien ja kuvausten perusteella kelvollinen yksilö. Laitoin siellä asuvan kaverin käymään koeajolla jonka päätteeksi hetkinen puhelimessa rupateltiin. Kaverini keljumaisuuttaan ojensi puhelimensa autoliikkeessä myyjälle ja voi taivas kun oli taitava myyjä. Noin tunnin kuluttua löysin itseni allekirjoittamassa papereita autoliikeketjun Kokkolan myymälässä. Tästä pari päivää eteenpäin ja auto saapui kotipihaan josta sitten ennen pitkää kimppahallille.

(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvo_markana.jpeg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvo_markana.jpeg/_smaller.jpg)
(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvo_markana_takakulmasta.jpeg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvo_markana_takakulmasta.jpeg)

Vuosimallia -07 V70 2.5T AWD Classic Business, mittarissa 224 tkm. Sisällään mustaa nahkaa ja silikonia. Sitä en tiedä, että kenen idea on ollut tyhjentää purkkitolkulla spraysilikonia auton joka nurkkaan, konehuoneesta lähtien. Auto on nyt ollut minulla reilun kuukauden, sinä aikana tuota silikonia, vanhan vihtahousun liukkaria, on koitettu hinkata pois parhaan mukaan kaikkialta. Ymmärrän, että kojelauta voi näyttää kivalta kun on silikonia päällä, mutta mielestäni nahkaistuimien päällystäminen silikonilla on vain typerää. :idiot2: Sitä on jakkaroista hinkattu irti kissasaippualla, ovat jokseenkin paremmat, mutta ennen pitkää koitan uudelleen pestä ne, ajan kanssa.

(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvo_sisakuva.jpeg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvo_sisakuva.jpeg)

Yksi ehtoo auto sai ehostusta pesun merkeissä. Väri lienee Electric Silver, tai näin minulle on kerrottu. Jossain vaiheessa saanee jonkinasteisen kiillotuksen. Odottelemme, että budjetti sallii ja Henri on halukas tekemään.  :D

(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvo_pestyna.jpeg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvo_pestyna.jpeg)
(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvon_maalipinta.jpeg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvon_maalipinta.jpeg)

Toinen ehtoo sai vähän lisää ulkonäkömuokkausta, HenkkaR1 pyöräytti usvat pois ajovaloista ja takapään merkinnät pois, paljon kiitoksia hänelle siitä vielä täälläkin.  :)

(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvon_tuikut_ennen.jpeg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvon_tuikut_ennen.jpeg)
(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvon_tuikut_jalkeen.jpeg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvon_tuikut_jalkeen.jpeg)

(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvo_takaa_pimeassa.jpeg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvo_takaa_pimeassa.jpeg)
Mielestäni paljon siistimmän näköinen. Kuva on vähän huonolaatuinen, puhelimella yön pimeydessä napsaistu.

Ei tietenkään mitään niin hyvää ettei jotain huonoakin, säikäytti pahemman kerran ajossa kun alkoi auto valittamaan öljyn määrän vähyyttä ja tarkastessani öljyn määrää tulin pyöräyttäneeksi öljykorkin auki. Majoneesinomaista tavaraahan siellä, kauhukuvat kansivioista alkoivat pyöriä mielessä. Syyksi paljastui kuitenkin pikaisella diagnostiikalla huohotinjärjestelmä, öljyloukku varmaankin täynnä/jäässä.

(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvo_majoneesi.jpeg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/volvo_majoneesi.jpeg)

Nyt pirssi käynee elämänsä viimeistä kertaa merkkihuollossa. Laitetaan jakopää ja huohottimen öljyloukku, samalla apulaitehihnaa ja muuta pientä mukavaa ettei niistä tarvitse sitten stressata.

Saa nähdä siirtyykö tämä jossain vaiheessa projektiosioon. Suunnitelmia on tosiaan kiillotuksen ja muutenkin ulkonäön saralla, mutta myös äänentoiston kanssa. Pohdinnassa 2-DIN kosketusnäyttösoitin, uudet kaiuttimet ja vahvistin, vaimennuksia oviin ja muualle, kenties subbaria varapyöräkoteloon. Nämä saavat nyt toistaiseksi odottaa rahakkaampia päiviä…
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: Kraft - 13.03.2018, 23:30:19
Tyylikkään ja siistikuntoisen yksilön olet löytänyt, onnittelut! Menee ehdottomasti seurantaan tämä.  O0

Tuo huohotin on aikalailla klassinen näissä, tahtoo melkein aina olla tukossa, hyvä että sait korjattua samantien niin ei aiheuta jatkossa mitään ongelmia, pysyy öljyt ja stefat siellä missä pitää.

Luulisi poppien riittävän kun autossa ilmeisesti Premium sound system, eli Volvon paras alkuperäinen järjestelmä kun on tuolla HU-850 soittimella?  :o
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: SamiKla - 13.03.2018, 23:41:15
Tyylikkään ja siistikuntoisen yksilön olet löytänyt, onnittelut! Menee ehdottomasti seurantaan tämä.  O0

Tuo huohotin on aikalailla klassinen näissä, tahtoo melkein aina olla tukossa, hyvä että sait korjattua samantien niin ei aiheuta jatkossa mitään ongelmia, pysyy öljyt ja stefat siellä missä pitää.

Luulisi poppien riittävän kun autossa ilmeisesti Premium sound system, eli Volvon paras alkuperäinen järjestelmä kun on tuolla HU-850 soittimella?  :o

Kiitoksia, onhan tuo ihan siisti yksilö.  :)

Vakiopoppien sointi on ihan hyvä, mutta soittimen haluaisin vaihtaa, saisi lisää tomintoja bluetoothin, ekvalisaattorin ja peruutuskameran kanssa, ja kun vaihtaa soittimen niin sama vaihtaa kaiuttimetkin ja vaimentaa ovet ja loputon suo on edessä…  :D
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: Kraft - 13.03.2018, 23:46:06
Jos tuo peruutuskamera on sellainen minkä voi rustia pois niin Grom-audio tai Yatour adapteri voisi olla varteenotettava vaihtoehto, jos haluaa tuon alkuperäisen lookin säilyttää.

Töitähän saa tehdä juuri niin paljon kun itelleen niitä luo.  ;D

Mutta jos tuntuu että vakio poppivehkeistä pitää päästä eroon niin pistä yv:tä.  ::)
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: Maxxxed - 14.03.2018, 07:18:42
Upean näköinen Classic, värikin hieno.

Itelläni oli tuollainen etuvetoinen jota hiukan jatkojalostin. :)

Olenkin tästä jo saanut muutaman kuvan aiemmin nähdä  8)
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: HenkkaR1 - 14.03.2018, 12:38:45
Eiköhän se kiillotus onnistu. Voidaan kattoa loman aikana vaikka. :)
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: SamiKla - 14.03.2018, 20:25:35
Pirssi kävi huollossa, jakopäät ja vesipumput ja muut pumputtimet laitettu. Oli kyllä sen verran mukava kuitenkin tuo kokemus että en tiedä oliko nyt sittenkään tuon kaaran viimeinen merkkihuolto.  8) Kallishan se toki oli, vähän vajaa 900e, mutta onpa nyt laitettu, ei tarvitse kuitenkaan jakopäätäkään laittaa joka vuosi niin olkoon kallis. Toivon mukaan ei tuota öljyloukkuakaan tarvitse heti ensi vuonna uudestaan laittaa, jos joku tietävämpi tätä ketjua nyt lukee niin kernaasti voisin vastaanottaa tietoa siitä millaisilla intervalleilla nuo yleensä täyttyy/tukkeutuu?

Tämän budjettiloven jälkeen varmaan hetken saa taas odotella ennen kuin on varaa mitään uutta sijoittaa. Jossain välissä käynen puunaamassa sisustaa uudelleen, ehkäpä tällä kertaa dokumentoin toimenpidettä vähän tänne.
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: SamiKla - 14.03.2018, 20:27:14
Eiköhän se kiillotus onnistu. Voidaan kattoa loman aikana vaikka. :)
Kenen loman?  :D Nyt on rahakirstu niin tyhjillään että pitää katsoa varmaan joskus tulevaisuudessa.  :-\
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: HenkkaR1 - 14.03.2018, 20:49:59
Kenen loman?  :D Nyt on rahakirstu niin tyhjillään että pitää katsoa varmaan joskus tulevaisuudessa.  :-\
Mun lomaa tarkotin, voidaan toki kattoa myöhemminkin. :)
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: Kraft - 14.03.2018, 20:50:44
Pirssi kävi huollossa, jakopäät ja vesipumput ja muut pumputtimet laitettu. Oli kyllä sen verran mukava kuitenkin tuo kokemus että en tiedä oliko nyt sittenkään tuon kaaran viimeinen merkkihuolto.  8) Kallishan se toki oli, vähän vajaa 900e, mutta onpa nyt laitettu, ei tarvitse kuitenkaan jakopäätäkään laittaa joka vuosi niin olkoon kallis. Toivon mukaan ei tuota öljyloukkuakaan tarvitse heti ensi vuonna uudestaan laittaa, jos joku tietävämpi tätä ketjua nyt lukee niin kernaasti voisin vastaanottaa tietoa siitä millaisilla intervalleilla nuo yleensä täyttyy/tukkeutuu?

Tämän budjettiloven jälkeen varmaan hetken saa taas odotella ennen kuin on varaa mitään uutta sijoittaa. Jossain välissä käynen puunaamassa sisustaa uudelleen, ehkäpä tällä kertaa dokumentoin toimenpidettä vähän tänne.
150tkm on huoltoväli tuolle huohotinpöntölle, turboissa se on vielä herkempi menemään tukkoon jostain syystä kuin vapaasti hengittävissä. Saahan sen jo ennen tuotakin lukemaa tukkoon, riippuu paljolti ajotyylistä, jos on lyhyttä pätkäajoa kuten mun omalla autolla oli ollut ja noudatetaan tuota 30tkm öljynvaihtoväliä, niin menee tukkoon jo 100tkm kieppeillä.

Kyllä nyt kelpaa kun on huollettu kovalla rahalla, ompahan mielenrauha että kaikki pelaa.  :)
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: SamiKla - 14.03.2018, 20:55:41
150tkm on huoltoväli tuolle huohotinpöntölle, turboissa se on vielä herkempi menemään tukkoon jostain syystä kuin vapaasti hengittävissä. Saahan sen jo ennen tuotakin lukemaa tukkoon, riippuu paljolti ajotyylistä, jos on lyhyttä pätkäajoa kuten mun omalla autolla oli ollut ja noudatetaan tuota 30tkm öljynvaihtoväliä, niin menee tukkoon jo 100tkm kieppeillä.

Kyllä nyt kelpaa kun on huollettu kovalla rahalla, ompahan mielenrauha että kaikki pelaa.  :)

Kiitos informaatiosta, ei siis tarvi pelätä ihan heti tuon uudelleen tukkeutumista.  :)
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: SamiKla - 25.03.2018, 19:58:46
Tämä kiesi on eilen "viinastettu", eli asennettu eFlexFuel-muutossarja. Kuvia ei valitettavasti tullut otettua, kun projekti tehtiin kahden ihmisen voimin hivenen kiireisellä aikataululla. Kone käy ja kukkuu etanolilla todella nätisti ja asennuksessa ei tarvinnut puukottaa auton alkuperäisiä polttoaineletkuja eikä muitakaan johtoja, mikä on aina positiivista. Negatiivisena asiana mainittakoon, että muutossarjan moottorin lämpötila-anturi oli rikkinäinen, ilmoitti lämpötilaksi joko 0c tai 127c, asiasta on valmistajalle lähetetty sähköpostia. Toivon mukaan voivat lähettää uuden anturin joka sitten kolvaillaan kiinni nyt asennettuun johtosarjaan, ei hirveästi inspiroisi lähteä vaihtamaan koko johtosarjaa yhden komponentin takia. Siinä vaiheessa kun saadaan lisää tietoa miten tuon anturin kanssa käy niin napsitaan vähän kuvia asennuksesta. Tällä hetkellä siis muutossarja on asennettuna ja toimii ns. vikatilassa, eli boksi ei huomioi lämpötila-anturin arvoa laskiessaan seossuhteita. Kylmäkäynnistys siis kärsii tuosta.

Hiestin myös sisustaa taas marseillesaippualla, tästäkään en älynnyt ottaa mitään kuvia. Se ei tosin harmita koska ehdin putsailla pelkkiä etupenkkejä, eli takapenkit otetaan käsittelyyn toistamiseen jahka aikataulut ja jaksaminen antavat myöten. Istuimet alkavat pikkuhiljaa olla vapaat silikonista, mutta edelleen paikoitellen tuntuvat ikävän liukkailta ja näyttävät kiiltäviltä.

Tämän projektoinnin lisäksi jarruvalo kuljettajan puolelta oli palanut ja auto alkoi huomauttamaan siitä joka ikinen kerta kun painaa jarrua. Joka ainoa kerta.  >:( Parin päivän jälkeen hermot paloivat tuohon ilmoitukseen niin hyvin, että nyt on vaihdettu jokainen polttimo auton takapäähän, rekisterikilven valoja myöten.  :D Samalla tehty myös havainto, että pelkääjän puolen takavalokoppaan on jostain päässyt kosteutta ja se on varmaan hapetellut punaisten ledien kontaktit siihen pisteeseen etteivät enää pala ollenkaan. Ehkä kesällä voisi katsoa saako tuon fiksattua kuosiin.

Mainittakoon tässä yhteydessä tulevasta myös sen verran, että etupuskurin alle on ennen pitkää sujahtamassa lippa, se projekti odottelee myös nyt rahakkaampia päiviä että on varaa ostaa maalia yms. Korinvärinen cupran lippa olisi siis tarkoitus asennella tuonne.  8)
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: Kraft - 25.03.2018, 21:28:15
Kissasaippuan kaveriksi tälläinen on varsin pätevä: https://m.clasohlson.com/fi/Bambuharja-Capere/44-2764

Jos sillä ihoa kärsii pestä, niin silloin nahkapenkkejäkin. (Ehkä vähän hifistelyä, mutta itsellä käytössä myöskin)  ;)
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: SamiKla - 25.03.2018, 21:32:51
Kissasaippuan kaveriksi tälläinen on varsin pätevä: https://m.clasohlson.com/fi/Bambuharja-Capere/44-2764

Jos sillä ihoa kärsii pestä, niin silloin nahkapenkkejäkin. (Ehkä vähän hifistelyä, mutta itsellä käytössä myöskin)  ;)
Kiitoksia vinkistä, pitää kokeilla joskos tuolla saisi vaahtomuovisientä paremmin irti sitä silikoonia. Jahka saa penkit siihen kuosiin ettei enää kiiltele niin voi alkaa miettimään jotain nahanhoitoainetta tai ekstremempää elvyttelyä jos tarve vaatii siinä kohtaa. Osittain vähän sen näköistä että voi alkaa pinta halkeilemaan.  :-\
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: HenkkaR1 - 25.03.2018, 23:16:39
Kiitoksia vinkistä, pitää kokeilla joskos tuolla saisi vaahtomuovisientä paremmin irti sitä silikoonia. Jahka saa penkit siihen kuosiin ettei enää kiiltele niin voi alkaa miettimään jotain nahanhoitoainetta tai ekstremempää elvyttelyä jos tarve vaatii siinä kohtaa. Osittain vähän sen näköistä että voi alkaa pinta halkeilemaan.  :-\
Kurkataan joskus mitä voi tehdä penkeille.
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: SamiKla - 30.03.2018, 01:05:15
Pitkän työpäivän jälkeen iski turhamaisuusfiilis ja kävin pesemässä pirssin.

(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/IMAG0017.jpg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/IMAG0017.jpg)

(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/IMAG0019.jpg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/IMAG0019.jpg)

HenkkaR1 sattui myös paikalle. Tuo lippa istuu kyllä tuohon uudempikoriseen äärimmäisen nätisti.  S*

(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/IMAG0013.jpg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/IMAG0013.jpg)
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: SamiKla - 20.04.2018, 23:12:46
Kesäisemmät renkaat vaihdettu alle. Ei sen ihmeempiä päivityksiä tähän autoon, vielä. Tykkään kyllä noista vanteista vaikkei ne mitenkään isot ja sporttiset olekaan. Cupran lippaa ehkä aletaan työstämään lähiaikoina, myös takalasien tummennokset tulossa, nekin varmaan aika hillityt. Liian tummaksi jos vetää niin voi alkaa näyttää vähän hölmöltä tuon maalin kanssa.
(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/IMAG0022.jpg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/IMAG0022.jpg)
Otsikko: Vs: Samin ikäkriisikiesi, V70
Kirjoitti: SamiKla - 21.05.2018, 20:44:16
Äänentoistoprojektia on nyt aloiteltu jollain tasolla, vaimennuksia on tehty etu- ja takaoviin sekä jonkinasteisen mielenhäiriön vuoksi myös takaluukkuun, varsinainen kontin puoli on siis vielä vaimentelematta. Urakka kuitenkin aloitettiin etuovista ja niiden ovipahveista.

(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/IMAG0029.jpg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/IMAG0029.jpg)

Ovipahvin irroituksessa kävi tavallaan nolo moka alkuun, verhoilunastojen keskipinnit työnnettiin kyllä sisään, muttei riittävästi. Ihmettelin aikani että ei voi olla näin tiukassa kunnes hoksasin että tinnit jumittavat edelleen.  :D Sivuhuomiona, jahka minut kuopataan niin arkun kantta ei tarvitse naulata kiinni jos käytetään samaa tavaraa millä kosteussulku oli näihin oviin liimattu kiinni. Tuntui ettei lähde irti millään, venyy vain. Leikkasin loppuviimein mattoveitsellä liiman halki. Alkuperäinen idea oli laittaa vaimennusmattoa kosteussulun tilalle, mutta ovipahveissa olevat styroksihärpäkkeet (joiden varsinainen funktio on minulle edelleen mysteeri  ??? ) aiheuttivat sen, että vaimennusmattoa olisi pitänyt työntää oven sisälle kuopalle, tietenkin juuri tarpeeksi että styroksimuhkura mahtuu sisälle mutta matto ei ota lasiin kiinni. Tämän askartelun jätin suosiolla toiselle kertaa.

(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/IMAG0031.jpg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/IMAG0031.jpg)

Vaimennusmattona käytetty hyväksi koettua Stp Black Silveriä, vaimentaa hyvin ja helppoa työstää. Lisänä on paikoin käytetty Stp Biplast -pehmytmattoa poistamassa johtojen ja muiden komponenttien tärinöitä ja kaiutinelementin ympärillä tiivisteenä.

(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/IMAG0030.jpg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/IMAG0030.jpg)

Oven sisälle ulkopellin sisäkylkeen laitettiin vaimennusmattoa niin laajalle alalle kuin vain oli mahdollista, kaiutinelementtien taakse kaksi kerrosta Black Silveriä sekä palaset Stp Spleniä, ns. telttapatjamateriaalia lisädemppaamaan.

(https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/IMAG0033.jpg/_smaller.jpg) (https://samimheinonen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+V70+2.5T+AWD+Classic+Business/IMAG0033.jpg)

Takaovien ovipahveille tehtiin periaatteessa sama mitä etuoville, mutta hivenen kevennettynä. Takaovien sisään laitettiin myös Black Silverit sekä Splen-palaset.

Projekti on vielä kesken, kontin vaimennusta ei ole vielä edes aloitettu, mutta jo nyt huomaa radikaalin eron. Soundi on paljon tasapainoisempi ja bassotoisto parani sekä selkeydeltään että voimakkuudeltaan. Toki autosta ei vielä ole tullut jumputusmasiinaa, saa nähdä tuleeko koskaan, mutta varapyöräkoteloon on subbari suunnitteilla. Ei mitään älytöntä, tällä hetkellä suunnittelupöydällä pyörii ajatus 12" elementistä suljetussa kotelossa.

Sitten, ei mitään niin kivaa etteikö jotain todella tympeääkin. Eräs ilta istahdin autoon ja aloin pyöräyttämään avainta virtalukossa. Ei pyörähtänyt kuin ykkösasentoon. Mietin automaattilaatikon lukituksen menneen jotenkin epäkuntoon, mutta aikani ärräpäitä päästellen päädyin lopputulokseen joka ei ollut kovin mieluisa. Virtalukko on hajalla, jokin sen sisällä on mennyt rikki ja estää avaimen kääntämisen ykkösasennosta pidemmälle.  >:( Sikäli toki hauskaa, että autolla pystyy silti ajamaan. Ykkösasennossa rattilukko kytkeytyy pois, virtalukon pohjasta saa käännettyä sytytysvirrat ja laatikon pysäköintivaihteen lukituksen saa pois vetämällä laatikon kyljestä lukitusvaijeria. Virtalukon vaihto originaaliavaimelle sarjoitettuna sinisellä n. 530e. Tietääpähän mihin lomarahat menee.  :(