Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: AtAi - 11.11.2010, 19:50:52

Otsikko: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (död)
Kirjoitti: AtAi - 11.11.2010, 19:50:52
Kaikki alkoi vuonna 2007, kun hankin halvempaa käyttöautoa ylläpitää ja ajaa...

Lainaus käyttäjältä: AtAi - 10.08.07
Ostin eilen, torstaina klo 21.10. ERITTÄIN RUMAN 240 med d24.
Mittarissa 473tkm.
Tekniikka pelittää loistavasti, jopa sähkönen ylivaihde toimii  ;D
Soli halpa.
Kuten kuvasta näkyy aika rujo, mutta kulkee ku unelma.  ;)
Edit, ainiin, on herkkuja: keskuslukko, sähkölasit jne.  ;D
Autohan näytti suunnilleen tältä:
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/240D24-84/10082007581.jpg)

Ensimmäiselle leimalle elokuun lopussa, auto näytti tältä
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/240D24-84/pappakeula.jpg)
Lookista huolimatta katsastusmieheltä heltisi leima toisella yrittämällä.

Jossain vaiheessa talmut ja hirvitarra liittyi kuvioihin.
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/240D24-84/07122007866.jpg)

2008 keväästä telavalkoiseksi, nimimerkki Riikka halusi sinisen pellin silloiseen siniseen autoonsa, joten tehtiin vaihtokaupat, tästä syystä pelti punainen.
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/240D24-84/0103.jpg)

Väriteeman muutos alkoi kesällä 2008
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/240D24-84/1373.jpg)
Tässä välissä auto sai lempinimen lehmäauto.

2009 intissä ollessani, vapaa-ajat ja päivärahat menikin sitten ahtamiseen
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/240D24-84/ahdistus/27062009649.jpg)
Lopputuloksena 143hp/348Nm

2010 kesä mitä nyt talven laatikkorikon jälkeisen remonti venyessä kesäkuulle lähes, ehti, niin tässä lookissa:
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/240D24-84/savustin.jpg)

Katsastukseen 2010 jouduttiin sitten etujouset uusimaan, ja keula nousi jälleen taivaisiin.
Kevät-kesän-2011 suunnitelmissa on:
- Laatikon vaihto, m46 ei kestänyt montaa kuukautta, joten nyt GETRAG262 tilalle.
- Peräksi 3.31 välityksen omaava 1031 akseli aussielocker, räikkälukolla.
- Ahtimen päivitys, jos em. hommat on valmiita ennen heinäkuuta
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: adrock - 11.11.2010, 20:36:03
Katsastukseen 2010 jouduttiin sitten etujouset uusimaan, ja keula nousi jälleen taivaisiin.

oliko siellä (katkotut) alkuperäiset vai?
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: AtAi - 11.11.2010, 22:35:51
oliko siellä (katkotut) alkuperäiset vai?
Katkosin täksi kesäksi ja toista vähäC liikaa, olis pitäny tyytyä 2,5kierrokseen  ;D
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: 240-gl - 14.11.2010, 08:48:38
Katkosin täksi kesäksi ja toista vähäC liikaa, olis pitäny tyytyä 2,5kierrokseen  ;D
etuiskarit saa sorvissa lyhennettyä helposti niin sopii vaikka 3,5 kierrosta katkottu jousi ja kelpaa leimalle, eikä ajettavuuskaan nyt ihan hirveä ollut.
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: AtAi - 14.11.2010, 11:09:18
etuiskarit saa sorvissa lyhennettyä helposti niin sopii vaikka 3,5 kierrosta katkottu jousi ja kelpaa leimalle, eikä ajettavuuskaan nyt ihan hirveä ollut.
Ei kuulu sorvi tallin varustukseen, joten jäi silloin, kunnei jaksanu ees tolppaa kokonaan autosta irrottaa.
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: 240-gl - 14.11.2010, 11:10:56
Ei kuulu sorvi tallin varustukseen, joten jäi silloin, kunnei jaksanu ees tolppaa kokonaan autosta irrottaa.
ensi kerralla sitten vaihdat lyhyemmät iskarit ennemmin kuin pitemmät jouset  ;)
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: AtAi - 14.11.2010, 12:07:56
ensi kerralla sitten vaihdat lyhyemmät iskarit ennemmin kuin pitemmät jouset  ;)
Vähän ajatuksissa olis kesäks 3kierrosta ja 75% pohjaanlyöntikumista
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: Puusilmä - 14.11.2010, 16:44:54
ensi kerralla sitten vaihdat lyhyemmät iskarit ennemmin kuin pitemmät jouset  ;)

Onkos kukaan kysynyt että paljonko sorvarit pyytävät iskarin lyhentämisestä?
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: HembalanD - 14.11.2010, 16:53:22
Onkos kukaan kysynyt että paljonko sorvarit pyytävät iskarin lyhentämisestä?
Oisko jollain tuttavalla 20e pari? Ei ole kyllä vaikea rasti hoituu melkein yläastetaidoillakin  :)

Ja näin kuittaan tämän kiinnostavan projektin seurattuihin  ;)
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: AtAi - 18.11.2010, 15:06:19
tilulilulei, vihdoin sain getraginkin raahattua kotio, tosin mitään kiirettä ei ois ollu, kunnei vieläkään kuulu eikä näy adapterilaippaa ameriikan maalta, vois tänään taas koittaa iltasella soitella jos olis jotain meriselitystä, 4.päivä piti tulla niitä sinne firmaan, ja luulis ny kahessa viikossa Suomeen asti eksyneen. Jossei ole jo matkalla niin otan rahat takas ja tommin pillettiin teettämään perkele.  :nohnoh
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: AtAi - 22.11.2010, 18:09:41
TD-pumpun perusremppa + nestepäänvaihto & säätö olis noin 400e asdhäkkisellä, pitäis kysellä varmaan muualtakin, että tietäis onko toi kallista vai halapaa.

Ameriikassa olivat viimeviikon lomalla niin ei saanu päivitystilannetta laipan osalta.
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: Volvomies89 - 24.11.2010, 20:59:47
TD-pumpun perusremppa + nestepäänvaihto & säätö olis noin 400e asdhäkkisellä, pitäis kysellä varmaan muualtakin, että tietäis onko toi kallista vai halapaa.

Ameriikassa olivat viimeviikon lomalla niin ei saanu päivitystilannetta laipan osalta.
Halpaa.
täällä pelkkä nestepään vaihto 300e...
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: AtAi - 07.12.2010, 18:51:04
Vihdoin laippa lähti jenkeistä viikonloppuna niin nyt prkleen FedEx kettuilee ja haluu laskuttaa kaikkea turhaa.

Tullauksesta maksupalvelu maksu 2,5% väh. 12,5eur.
Jos haluan itse tullata lähitullissa, veloittavat sinne toimituksesta 40eur.
EI JUMA*AUTA. Rahastusta.
Kaikki muut kuljetuspuljut, mm. ups ja gls osaavat toimittaa tulliin ilman lisälaskuja, DHL jopa tullaa ilman extrakuluja.
Eka ja vika FedEx-paketti kyllä.

Laippa on siis vihdoin lähettyvillä, tulee vaan varmaan 2x niin kalliiks kun muut tässä maassa, olis pitäny vaan heti ottaa silmä käteen ja ostaa se tuolta naantalin paronilta.  :buck2:
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: porko - 09.12.2010, 15:00:38
Mites se Aussie Locker ? Oletko uhrannut ajatusta saati ottanut jakaria käteen  :hello:
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: AtAi - 09.12.2010, 19:38:28
Mites se Aussie Locker ? Oletko uhrannut ajatusta saati ottanut jakaria käteen  :hello:
Perä on metrin kinoksen alla, pitäis tallia siivota vähän lisää että mahtuis askartelemaan.
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: AtAi - 15.01.2011, 11:36:57
Vihdoin tallissa olis perän askartelutilaa. Perän päällä on tosin 1,2metriä lunta, tai voi olla että se on tuolta lähteny jonkun matkaankin, mutta toivotaan ettei. Kuun loppuun mennessä olis tarkotus kaivaa se hangesta viskata talliin ja rakentaa joku muovitettu häkkyrä ympärille että pääsee hiekkapuhaltamaan ilman että koko talli on hiekassa  ;D Sininen vasaralakka olis tarkotus vetästä pintaan sen jälkeen. Ja sitten se aussielocker sinne asennella, tosin unohdin jo mistä niitä shimmejä, pitää konsultaatio apua pyydellä PORKOlta..

Sitten ihan ostoslistaan, eli mikä levy getragin ja -763 astelman kaveriksi? Tars olla taas halpa ja hyvä  :pomo:
Pumppu menee Häkkiselle näillä näkymin Helmikuun tilistä jossei tuu ostettua trailerinveturia tässä kuussa.  :P
Kytkin Maaliskuun, ja Huhtikuussa sitten ahdinpäivitys. Sitten on reilu kuukaus aikaa hajottaa vehkeet ennen alastaron kiihdyttelypäiviä  ;D

Aasinsilta siitä, piti jo aikaa sitten laittaa incaria elokuulta mutta eipä tullu muokkaamisen jälkeen toimivaa videota, olis tarvinnu vähän lyhentää ettei jonotusta tuu varttia.  Mutta siitä näkee että miks aika ei parantunu tarpeeks, kytkin tekee kuolemaa isommilla pykälillä vaihdossa  ::)
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: porko - 15.01.2011, 13:27:07
Ne shimmit mitä joskus aiemmin suosittelin (ranskalaisen automaatin hilppeet) ei ollut ihan hyvät. Tilasin ne itselleni, mutta oli ne sen verran väärää kokoa että ei voi käyttää. Kollasin miljoonalaatikosta Mersun perän (W203/211 ?) shimmejä jotka oli jo paljon lähempänä totuutta. Kaivelen vähän lisätietoja ja numeroita.

E: Asiaa kun tiedustelin niin nuo MB:n shimmit löytyykin ilmeisesti ko. mallien automaattivaihteistosta eikä perästä. Oikea koko shimmilevyille on siis 60mm ulkohalkaisija ja 40mm sisä. Paksuus sitten vaihtelee tarpeen mukaan. Itse laitoin muistaakseni keskimäärin 1,25mm per puoli. Pösön ja Sitikan käyttämän "robottivaihteiston" korjaukseen on saatavilla valmis lajitelma(varaosanumero 2314A4) likimain sopivia shimmejä (joita osittain itsekin sovelsin), mutta tuo setti näyttää maksavan 165€ joten se voitanee unohtaa ! Multa löytyy vielä jokunen noita, jos oikein hätä tulee.

Luulisin kyllä että joku vaihteistoja/ periä korjaava yritys myy noita 60/40mm shimmejä irtokappaleina vähän järkevämpään hintaan. Kyselepä paikallisilta kyläsepiltä. :smiley6600:
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (seisonnassa 31.10 alkaen)
Kirjoitti: kauppine - 16.01.2011, 17:12:13
Tää on härskiydessään komee.  :D
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (ootteloo lootaa)
Kirjoitti: AtAi - 14.07.2011, 08:51:14
En jaksa guuglata, paljos on 262getragin kytkinakselin pään halkaisija? Ja paljonkon on tarve olla halkaisija d24 silmälaakeriin? Voisin kaverin laittaa sorvaamaan sovitteen.
Kytkinakselin holkin ulkohalkaisia d24applikaatiossa yhä hukassa.

Jotta auto taas liikkuis ees tänä kesänä, niin oikastaan vähän noita mutkia, kytkimeksi tulee orig. asetelma(varmaan tehtaalla asennettu) ja levyksi e30 325i bemmin vakio levy, ei tolla uskalla paljoa nykiä, mutta näin saadaan ehjä loota paikalleen, eikä takuulla loota antaudu kun kytkin tulee luistelemaan puolellakin kaasulla  ;D
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (ootteloo lootaa)
Kirjoitti: AtAi - 04.09.2011, 18:16:12
Oikaisen vielä enemmän, nyt kun tää oikeesti tarvii saada talviautoks kun setrikin koneenvaihto oottelee edelleen raktorimiestä joka ei tullutkaan. Niin laitetaan talveks ihan M46sella kasaan ja leiman jälkeen voi sitten katella lukkoperän laittoa, kun tuo aussielocker just asennettuna voi olla jarrurullilla vähän kemppilukkomainen  ::) Ny vaa tarvii toi vahuj saada myymään toi m46 mulle, ku kukaan muukaan ei niitä oo suostunu myymään. Talven jälkeen jossei rikottu, niin m46 siirtyy 164seen.
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (ootteloo lootaa)
Kirjoitti: AtAi - 10.10.2011, 08:46:51
Eilen ohimennen hain JuhaVltä ehjän M46lootan ja kytkimen mallia X. Ei nykysessäkään kytkimessä ongelmaa, mutta kokeillaan vaihteeks toisen näköstä kytkintä.

Kun joskus, toivottavasti ennen juhannusta on motivaatiota vaihtaa loota niin vanhan lootan kytkinkoppa uhrataan getragin vaatimille muutoksille.
Talveks ei enää tarvii saada valmiiks mitään, kun talvi-datsun jo ajossa.
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (ootteloo lootaa)
Kirjoitti: AtAi - 10.10.2011, 18:16:32
Jaa mutta hei nyt vasta huomasin että toi loota on pikkulaipallinen  :o
Pitää pärkkele laippakin vaihtaa.
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v1.8 (M46hajettu)
Kirjoitti: AtAi - 13.11.2011, 19:11:55
Kun ei jaksa vanhojakaan hommia, tehä niin tarvii keksiä uusia hommia:

(http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/393260_2166774770024_1266327312_31867231_541099359_n.jpg)
(http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/393260_2166774850026_1266327312_31867233_492335380_n.jpg)
(http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/393260_2166775010030_1266327312_31867235_1805506383_n.jpg)

Versionumero päivittyköön lähemmäs kolmosta sitten kun tuo rojekti valmis ja konetta lisää kutiteltu.
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: SanttuM - 13.11.2011, 21:21:01
What?!
Nyt heräsi mielenkiinto
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: Ristus - 13.11.2011, 22:45:29
selvästikkin pelastettu yks 164 entisöinniltä ja liikenteeltä ja tehään mörködiiseliin 160 sarjan keula...
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: AtAi - 14.11.2011, 08:38:02
selvästikkin pelastettu
Mitä tulee pelastuksiin, niin semmoset on joku tehny about 10v sitten jo.... Tarpeiden luovuttaja lienee jo 2kertaan kierrätetty, ensin itsenään, ja varmaan sen jälkeen jo yhtenä riisikippona. :2funny:
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: Ristus - 14.11.2011, 09:23:19
no loppu tais ees mennä arvauksessa oikein? :)
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: SanttuM - 14.11.2011, 10:00:30
Tämähän pitää nahdä  :o eli kuvia lisää kun etenee :)
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: AtAi - 30.12.2011, 23:15:14
Jahas, tulee punavalkoset takavalot, maksettu jo, ei voi perääntyä.
Lisäksi takapuskuri tulee poistumaan kokonaan myös, tilalle tod. näk. suoraa peltiä mihin pakoputkille kolot. Totesin että tulee liian takapainoinen jos takana puskin mutta eessä ei, ja ton keulapäivityksen kanssa ei saa oikeen järkevästi puskinta sovitettua. Pitäs saada joku koritinalla kikkailemaan että sais uudet frankenstein etulokasuojat siistiksi.
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: SanttuM - 09.03.2012, 11:36:42
Mitäs tälle rojektille kuuluu
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: AtAi - 09.03.2012, 18:16:00
Mitäs tälle rojektille kuuluu
Odottelee että lumi sulaa auton päältä että voi taas askarrella, sellasta se on kun "tallissa" on katto korkeella ja seinät leveellä....  :-\
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: AtAi - 10.05.2012, 11:25:41
Lainaus
Malli / moottori   D2 (115 hv)     D3 (136 hv)    D4 (163 hv)    D5 (215 hv)   D6 (285 hv) 

Tehdas lupaa 285hv d6selle, joten kaippa pitää sitä ahdistinta päivittää että päästään luvattuihin lukemiin. :pomo:
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: VahuJ - 10.05.2012, 13:58:28

Tehdas lupaa 285hv d6selle, joten kaippa pitää sitä ahdistinta päivittää että päästään luvattuihin lukemiin. :pomo:

Älä turhaan tee moottoristas käyttökelvotonta ainakaan millään isolla kiinteäsiipisellä... :P
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: HembalanD - 10.05.2012, 17:15:05
Ai tuleeko siihen 70hevosvoiman sähkömoottori takapäksiin  :pomo:
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: Niko_S - 10.05.2012, 20:34:35
Tuo sivun 1. rotta-look (kesä 2010) kuva on kyllä niin komea, että rakentelisin itsekin samansuuntaisen  :pomo:
( Jahka on varaa ostaa toinen Volvo tontille  :-\ ... )
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: AtAi - 14.11.2012, 14:51:49
Töttöröö, mitään saatu aikaseksi!  :2funny:

Tossa on ny ainakin 3 kaveria lupaillu tulla jeesiin laatikon vaihto-operaatiossa, joten kaippa se motivaatio löytyy sitten taas kun valinnassa on muutakin kuin 4.vaihde... ja varsinkin sitten kun lumi saapuu voi houkutuksesta niputtaa tulla uskomattoman suuri.  :pomo:

ainiin, nyt talli siivottu, niin mahtuu pientä komponenttiaskartelua tekemään sisällä, eli vaan sovitus pihalla.
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: AtAi - 21.02.2013, 21:40:30
Yks kaveri kahtena lauantaina on käyny auton alla makaamassa, ja saanu yhteensä 3pulttia laatikosta irti, tällä menolla noin 2015 se varmaan on saanu laatikon vaihdettua.

ei se mitään, leepuilun suuntakin vaihtuu, lähinnä kroonisesta persaukisuudesta johtuen, 164 keula on myyty, siirrytään vakiokeulaan jenkkivaloilla ja faceliftin jenkkivilkuilla. Puskurit 850 sedanista(etupuskuriin golf3gti lippa) ja maalauksen jälkeen asennetaan nuo punavalkoiset takavalotkin paikalleen, todennäköisesti lopputulos iha saakelin ruma mutta pysytäämpä ees todetulla linjalla  :2funny: :2funny:
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: Diudi - 22.02.2013, 09:07:17
Kyllä se siitä vielä valmistuu, laitat jonku tavotteen niin vaikuttaa hommiin kummasti!  O0 Vaikka ens kesän miittiin..  ::) Vaikka voin sanoa omista touhuistani, ettei se tavotekkaan aina auta...  :-\  ::)
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: REX - 22.02.2013, 13:27:48
2010 kesä mitä nyt talven laatikkorikon jälkeisen remonti venyessä kesäkuulle lähes, ehti, niin tässä lookissa:
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/Volvo/240D24-84/savustin.jpg)

Minkäs vehkeen lipan oot laittanu tohon keulaan?
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: AtAi - 22.02.2013, 14:33:48
Minkäs vehkeen lipan oot laittanu tohon keulaan?
mk1 golfi  ;)


E: uus värikin tuli päätettyä äsken telkkarilla istuessa, tulee samalla sinisellä maalilla kun tuo KiimaWiima:
(http://i78.photobucket.com/albums/j95/IGP-84/busbusbus/P1030969.jpg)
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: AtAi - 23.02.2013, 08:30:40
Tuo emäntä tuossa orjapiiskurina nyt ku se o lomalla täällä, niin on hyvä motivaattori, auto kaivettu hangesta, lokasuojat kaivettu hangesta, konepelti tilattu kaverilta. Tänään tyhjennetään auto varastokäytöstä, mihin se on joutunu jotenkin tässä 3. talven seisomisella. Revitään turhat verhoilut pois. Seuraavasta ylimääräsestä rahasta tilaan tohon pääkaaren ja jotain muuta kaarta sisälle, tarvii vaan arpoa että millaset tarvii askarrella että vois vielä taaksekkin jättää ainakin 2paikkaa. Korin kuntoa tzoomailtu että kesällä vois vaihtaa helmat ja pätkät takakaaria kun niitä on niin monesti jo kursittu kasaan. Jenkkivalot kaivoin eilen jemmasta, todetakseni että vähän tarvii kehyksiä ehostaa(ja maalata mustaksi) ja toinen lisäpitkävaihtaa kun kuplii heijastin, taidan laittaa h4set lisäpitkien paikoille. ::)

Otan tänään nuo lokasuojat varmaan talliin ja teen niistä maalausvalmiit, ens viikolla tarvii hakee pari palikkaa hitsikoneeseen niin voi sitten laikan kanssa tarkistella joku päivä nuo lokasuojien sisäpuolelle jäävät kohdat, kun niitä harvoin pääsee näkemään kunnolla.
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.01 (leepuilua)
Kirjoitti: AtAi - 23.02.2013, 16:13:33
2jätesäkillistä jätettä.
1getrag
ämpärillinen "hukassa" olleita työkaluja
ja jotain muuta pientä siivottiin sisältä. :buck2:

Aika määrä kamaa varastoitunu kyllä kolmessa talvessa. Piti tunkata perä pukeille ja ottaa coldstarttivideota noin pitkän seisonnan jäljiltä, mutta 2006 vuodesta palvellut 19,90e motonet hallitunkki päätti ottaa lopputilin, niin se jää myöhempään.
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (facelift-sekoitus)
Kirjoitti: AtAi - 24.02.2013, 17:21:48
http://youtu.be/A_uxeP4EWgE
Se elää sittenkin ja ekalla startilla vieläpä, ilmeisesti joku hehku vähä pimeenä. Oli muutakin ohjelmaa kun ei oikeen meinannu hehkut toimia, tarvinnee tehdä uusiks hehkureleen johdot, vaihtaa rele ja konealta menevät johdot uusia, kun oli vähän lyhkäset tolle optiman akulle plussa piuha. :buck2:
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (facelift-sekoitus)
Kirjoitti: TVS - 24.02.2013, 19:58:06
Hyvin on nokea pytyissä kun 0:16 kohilla putkesta tulee savua jo ennenko kone pyörii  ;D
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (facelift-sekoitus)
Kirjoitti: VahuJ - 25.02.2013, 10:40:45
Ootko sää viekä tarkistanu tota pumpun ennakkoo? Outoa meinaan toi sininen savu vai kuseeko suutin, kone niin harva tms? Sitä kun silloin aikoinaan jo ihmeteltiin :)

http://www.youtube.com/watch?v=8T8JBqv4jOw&list=UUAoM6YT4qdgfyoRVJ1r4WHA&index=149 (http://www.youtube.com/watch?v=8T8JBqv4jOw&list=UUAoM6YT4qdgfyoRVJ1r4WHA&index=149)

PS.Noi tupla ulostulot on tyylikkäät! Taidanpa rakennella omaanki vastaavat kun vielä toistaiseksi oon ajellu pelkällä downpipella :)
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (facelift-sekoitus)
Kirjoitti: AtAi - 25.02.2013, 21:14:29
Ootko sää viekä tarkistanu tota pumpun ennakkoo? Outoa meinaan toi sininen savu vai kuseeko suutin, kone niin harva tms? Sitä kun silloin aikoinaan jo ihmeteltiin :)
En, ennakko tarkastunee siinä samalla kun tarvii pumpuremmin ja jakoremmin vaihdossa käyttää... kyllä vaikka pätevyys on niin mulla on fobia dieseljakopäitä kohtaan, sillon kun tarvii omaan piikkiin tehdä.


Äsken tulin tallista, lokasuojiin vedetty eka kerros maalia, huomenissa toinen ja kolmas jos tarvii kolmannen. Ylihuomenna sitten kun on lokasuojat saanu alta pois, niin sitten konepelti ja kuskin ovi saakoon värin. Sitten onkin loppuauton osalta ootteleminen siihen että kevät saapuu, saa pari pikku peltiräpellystä tehtyä ennen väritystä.
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (facelift-sekoitus)
Kirjoitti: JuHaU - 25.02.2013, 21:17:40
Kait kaikki ovet ja pellit tuli eri väreillä, että tämän tunnistaa jatkossakin, jos sattuu tulemaan kohdalle?
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (facelift-sekoitus)
Kirjoitti: VahuJ - 26.02.2013, 19:24:15
En, ennakko tarkastunee siinä samalla kun tarvii pumpuremmin ja jakoremmin vaihdossa käyttää... kyllä vaikka pätevyys on niin mulla on fobia dieseljakopäitä kohtaan, sillon kun tarvii omaan piikkiin tehdä.


Eihän tossa jakopäässä nyt mitään ihmeellistä sinäänsä oo... vauhtipyörältä kattoo 0-merkin kohdalleen ja sitten nokka-akselin takapäästä sen loven kannen suuntasesti. Enemmänki saattaa se muodostua ongelmaks että saa kampi-akselin pultin tarpeeks kireelle. Aukihan se lähteeki kätevästi startilla pyöräyttäen ;)

Onks sulla vielä se kytkin minkä multa ostit? Myy se mulle takas? :)
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (facelift-sekoitus)
Kirjoitti: AtAi - 26.02.2013, 21:51:24
Eihän tossa jakopäässä nyt mitään ihmeellistä sinäänsä oo... vauhtipyörältä kattoo 0-merkin kohdalleen ja sitten nokka-akselin takapäästä sen loven kannen suuntasesti. Enemmänki saattaa se muodostua ongelmaks että saa kampi-akselin pultin tarpeeks kireelle. Aukihan se lähteeki kätevästi startilla pyöräyttäen ;)

Onks sulla vielä se kytkin minkä multa ostit? Myy se mulle takas? :)
Ei ole ei, mutta juuri kampuran pultin takia haluan siirtää vastuun jollekkin muulle taholle. Jos olisin vielä pajalla hommissa niin ei olis mikään ongelma tehä asiakkaan autoon tota, mutta sillon kun oma lompsa on kyseessä niin ei viiti itelle tehä, ny ku vie pajalla niin jos levähtää niin pajan vastuulla.

En myy, se tulee tähän ehjän laatikon kera  :buck2:

(http://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/62471_4495496906622_753945310_n.jpg)
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (facelift-sekoitus)
Kirjoitti: tikkku - 26.02.2013, 22:01:21
kysympä vaan minkä takia se kampuran pultti pitää ottaa irti, stefan vaihtoko?
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (facelift-sekoitus)
Kirjoitti: Volvomies89 - 26.02.2013, 22:08:58
kysympä vaan minkä takia se kampuran pultti pitää ottaa irti, stefan vaihtoko?
Hankale se on jakopäänhihnaa vaihtaa jos ei ota kampiakselin hihnapyörää ensin pois...

Atai hommaa uudenpultin ja kiristää sen sitten oikeilla työkaluilla oikeeseen tiukkuuteen niin se ei siitä irtoa.
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (facelift-sekoitus)
Kirjoitti: AtAi - 30.04.2013, 21:44:01
Oikeen puolisen lokasuojan sain vihdoin paikalleen. Konepellin heitin jo aikoja sitten paikalleen.

Etuspoilerin lisälipan ehjäsin ja koputtelin helmoja, vaan 5paikkaa tarvii tehä  :o
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (död)
Kirjoitti: AtAi - 27.06.2013, 03:33:54
Turhaa maalasin lokasuojat ja muut pellit, irrotellaan, irrotellaan muukin rahan arvoinen ja loppu laite joko maalle kuusen alle tai metallinkeräykseen, kun loppuu tila pihasta. Ja liian hidas harrasteautoksi ja liian harrasteauto käyttikseksi(ja liian manuaalivaihteinen, vanha ei jaksa enää lajitella kepillä rattaita).

Takalasiritilän hävitin jo tänään, ja etuspoilerin lisälippa sovitetaan kalsarivolvon etupuskuriin.

Tarina jatkuu joskus jos tää päätyy maalle, jos sen sijaan kuusankoskelle niin sitten tulevia vaiheita voi seurata hyundai-kia -foorumilta, eiku. Kellekkään ei kelvannu kokonaisenakaan, vaikka pitkään myynnissä...
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (död)
Kirjoitti: JuHaU - 27.06.2013, 09:09:41
Tähän sopii nyt tämä legendaarinen kommentti, että PAALIIN.
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (död)
Kirjoitti: sekokupu - 27.06.2013, 11:59:51
Turhaa maalasin lokasuojat ja muut pellit, irrotellaan, irrotellaan muukin rahan arvoinen

Ei onneksi ole sitten kovin paljoa purkamista. Paalausta odotellessa!
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (död)
Kirjoitti: jen - 04.11.2013, 21:58:17
mikäs tämän tarinan loppu oli?
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (död)
Kirjoitti: AtAi - 04.11.2013, 22:13:40
(http://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/p206x206/1186951_10200492309171358_164998793_n.jpg)

Tuolla se seisoo piharakennuksen kulmalla maalla, naamioituna Reudiksi.
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (död)
Kirjoitti: jen - 04.11.2013, 22:17:38
noh,siellähän se joutaa odotella uutta innostusta ja parempia aikoja,ehkä joskus taas menossa mukana. ;)
Otsikko: Vs: Savukone. 244GLD->244STD(?) v2.07 (död)
Kirjoitti: AtAi - 06.07.2022, 19:25:47
Tälle kävi niin, että perinteisesti kun seisoo oottelees motivaatiota liian pitkään, niin ei sitä tule enää, kun on pohjaton peli.

Tänä kesänä sitten kiikutettiin paaliin, vaikka ooteltiin motivaatiota maksimit, mutta tuli kiinteistön siivous, kun _piti_ olla varma ostaja, turhaan lähti, kun varastokiinteistö ei mennykkään kaupaks.

Savukone tekee joskus comebackin toisessa koostumuksessa.