Race.fi  Puotilan autokorjaamo

6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!

  • 117 Vastauksia
  • 51929 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #15 : 06.02.2015, 08:43:40 »
Sitten tuossa race mallin 34.5mm imanauloilla oleva

11mm 370hv  12mm 390hv





Noi kuvat on vielä hieman vaiheessa olevasta kanavasta.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #16 : 06.02.2015, 08:48:07 »
Imusarja jolla virtaupenkissä hävikki periaatteessa 0 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa 120ZZZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #17 : 06.02.2015, 21:34:22 »
Täytyypä miettiä tuota kantta mitä sille tulee tehtyä,jospa käyttäis hieman enempi aikaa sille kuin oli tarkoitus.
Toi orggis imari on kyllä aikamoinen möykky ja onkohan mitään hyötyä vaparikoneessa tehdä sille asialle jotain?
Esim, boost-style imusarja.

Poissa levis69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #18 : 08.02.2015, 09:03:39 »
Vaparikäyttöön T6 lohko on ihan turha, vaikka tehotavoite olis 500hv vaparina. Vapaastihengittävässä sylinteripaine ei kasva samalla tavalla kuin ahdetussa koneessa, ja sylinteripaine on se joka halkaisee vaparin lohkot sylinteriputkien yläreunasta.

Ja T6 lohkossa ei muutenkaan ole mitään niin maagista mitä tarvitset vaparikäyttöön, verrattuna vaparin lohkoon.

Eri asia sit, jos aiot joskus ahtaa sen.

Tarviin tuon T6:n lohkon jotta saan omavalmisteeksi...
Mikään tina kuutonen ei tehojen puitteissa mene rajojen sisään...
« Viimeksi muokattu: 12.02.2015, 11:39:43 kirjoittanut levis69 »

Poissa levis69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #19 : 08.02.2015, 09:06:09 »
Saako näihin mistään kunnon nokka-akseleita?

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #20 : 09.02.2015, 08:23:23 »
Saa. Mutta pitää olla omat aihiot joista hitsataan.


Tuossa 11.3mm ja   1mm 255
Imu ja pako sama.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2015, 08:25:58 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa levis69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #21 : 12.02.2015, 11:17:59 »
Eli toi on vissiin aikalailla maximi nosto minkä saa orkkis nostimilla.?

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #22 : 12.02.2015, 11:47:35 »
Kyllä ja mullakin hiottiin nokat kahteen kertaan kun ekalla profiililla nokka raapi nostimen reunaa.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa levis69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #23 : 13.02.2015, 12:55:15 »
Sitten tuossa race mallin 34.5mm imanauloilla oleva

11mm 370hv  12mm 390hv


Meneekö tuo 34.5 vielä vakio seetiin?

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #24 : 13.02.2015, 13:06:10 »
Saakos kysyä, miks näihin T6 koneisiin ei tungeta vaan vaparin nokkia?

Ja miks ei normi nokat kelpaa jonnekkin 300hv kieppeille (vakionokilla ei kyllä myönnettävästi rikota 300hv rajaa), mut 270-280hv varmaan irtoaa jos KAIKKI muu on tiptop, eli kairattu kansi, korkea puristus-suhde, venat jne, imusarja, pakosarjat.

Itte ainakin näen omassa nokat viimeisenä keinona, sitä ennen tehdään ihan kaikki muu moniventtiilikoneessa. :)

Tollaiset 11mm+ nostoiset nokat ahdettuna etenkin ovat aika härskit toiminnaltaan. Saisi paremman luonteen koneelle vakionokilla. Omassa raaserissa ainakin käyttöluonne on ihan 10+, vaikka verrataan uusiinkin autoihin. Tämä nyt johtuu tietenkin siitä ett on suht isotilavuuksinen kone ja kevyt kori (2,5L ja 1000kg), sehän vastaa helposti 2000kg koria ja 5L konetta (ahdettuna).

Tosin, jos tuo about 3L T6 tai vapari kone tungetaan 2/7/9 sarjan raskaaseen koriin, koneen käyttöluonne kärsii varmaan aikas paljon.

Vrt. kun olen ajanut esim MB250CDI (2149ccm tuplaturbo 204hv/500Nm) konetta A,C,E,S,ML sarjoissa, niin huomaa että luonne kärsii aika pahasti raskaassa autossa, esim S tai ML vrt A tai C sarjan pikkumeset.

Kuitenkaan, kukaan ei näytä näistä 6koneista ottavan nelinumeroisia teholukemia, ja jos vaparissa jo on kerran 204hv/150kW ja 280Nm, siihen päälle 2bar ahtopainetta tekee aika pyöreästi 612hv/450kW ja 840Nm.

Toi yhtälö meni ainakin Debilin penkin, mun "streetdyno" ja oman persdyno mittauksenkin mukaan yks yhteen, kun puhutaan AQ171 viristä. 167hv x 1,45bar(+1bar) = 409,15hv, ja teholapulla 408hv. Vääntö oletettu 256Nm x 1,45bar (+1bar) = 627Nm, penkissä 664Nm, tosin dera sanoi penkin antavan väännön yläkanttiin.

Tässä koneessa siis kevyesti kairattu 532 16v kansi, pentan vakio nokat ja muuten standard kamaa.

Olettaisin että jos vaparissa (B6304F/S tai B6294S) on jotain 9+mm nostoiset nokat, ne kelpaisivat samankaltaisiin suorituksiin.

Omassa vielä mittaamatta teho uudella ahtimella ja 2,1bar paineella, persyno kertoo ainakin tehon noususta 450-500hv lukemiin.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #25 : 13.02.2015, 13:28:28 »
Ei ne vaparin vakio nokat oo mitkään ihmeelliset, RN nokista taisin mitata nostoa 8,8mm pako ja 9,2mm imu.
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa levis69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #26 : 13.02.2015, 15:18:35 »
Onko kukaan yrittänyt soveltaa Bmw M3 läppärunkoja tuohon volvon kanteen (B6304)...

Pakopuolihan käy kanavien jaon puolesta mutta mites tuo imupuoli? :pomo:

Minulla on ongelma juuri tuo imupuolella oleva tilan puute, joten jos saisi mahdollisimman lähelle kantta nuo läppärungot niin helpottaisi huomattavasti!!

Ja mitä lähempänä olisi tuo kanavien jako niin sitä lähemmäksi ne saisi!

Vaikka eihän näitä vissiin ole kukaan vielä vaparina kovin pitkälle vienyt... :-\
« Viimeksi muokattu: 13.02.2015, 18:49:11 kirjoittanut levis69 »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #27 : 14.02.2015, 09:13:08 »
Onko kukaan yrittänyt soveltaa Bmw M3 läppärunkoja tuohon volvon kanteen (B6304)...

Pakopuolihan käy kanavien jaon puolesta mutta mites tuo imupuoli? :pomo:

Minulla on ongelma juuri tuo imupuolella oleva tilan puute, joten jos saisi mahdollisimman lähelle kantta nuo läppärungot niin helpottaisi huomattavasti!!

Ja mitä lähempänä olisi tuo kanavien jako niin sitä lähemmäksi ne saisi!

Vaikka eihän näitä vissiin ole kukaan vielä vaparina kovin pitkälle vienyt... :-\

Äkkiseltään voisi kuvitella, että jos pakokanavat on samalla jaolla, niin kyllä sitten pitäisi imukanavienkin olla ???

Kanavan muotokin voisi olla sovellettavissa.

Poissa 120ZZZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #28 : 14.02.2015, 10:30:27 »
Tuollaisen jutun löysin  http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=39558
Siinä oli muokattu imusarjaa ja pakosarjoja+putkistoa.
Tuossa topikin  toisella sivulle on pari videota ja siinä jälkimmäisessä testiajossa näkyy rundarin käyvän 7Krpm.
Tuota mietin,onkohan mitään hyötyä lisätä noit kierroksia n.500rpm+?

Ja jos on,niin saako tuon lisäyksen tehtyä orggis ECUun?Siis en itse ainakaan osaa.

Tuollaiseen kuvaan törmäsin myös: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=165077&page=3  eli sivun alaosassa on kuva RWD 6-koneesta ja siinä etuvetoisen imusarja tai onko koko kone FWD?
Olisko tuollaisesta imusarjasta hyötyä?
Toi  B6304sen orggis imusarja on kyllä aikamoinen paketti.



Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #29 : 14.02.2015, 11:00:31 »
Tuossa taitaa olla koko kone S80:sta.

 

RallyBaron  Samppasport