Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Aiheen aloitti: Axu85 - 31.07.2011, 19:14:25

Otsikko: Akku lähes kuollut.
Kirjoitti: Axu85 - 31.07.2011, 19:14:25
Olisko kellään akkulaturia joka antais tarvittaessa Pulsseja että sais ehkä akun herätettyä kunnolla henkiin takaisin.
Alkaa oleen siin kunnossa että melkein 2vuotta ollut autossa ja sit pääsi tyhjäks asti.
Nyt tarttis saada Turun seudulta sellaista laturia lainaksi.

Muuten akku toimii moitteitta, mut purkaantuu aika nopiaan jos on hiukankin sähköä kuluttavaa päällä. (esim: hälytin)
Otsikko: Vs: Akku lähes kuollut.
Kirjoitti: make1993 - 02.08.2011, 09:54:29
laturit ei kauhian kalliita ole kaupassa,mutta ehkä järkevintä olisi ostaa uusi akku . Kumminkin se zippaa ensi talvena vaikka saisitkin sen toimimaan  ;)
Otsikko: Vs: Akku lähes kuollut.
Kirjoitti: Axu85 - 02.08.2011, 13:41:27
Uus akku on joka tapaukses hommattava, mut nähtävästi konkkakin on tullut tiensä päähän.
Otsikko: Vs: Akku lähes kuollut.
Kirjoitti: Fincer - 02.08.2011, 14:21:27
Uutta akkua kehiin vain, ja vanha pois. Ei sitä hirveästi kannata latureiden kanssa käydä leikkimään, jos akku on noin kuollut. Ainoa mitä itse ehkä tekisin, olisi yleismittarilla jännitteiden mittaus. Ellei sitten ole varmasti mennyt tyhjäksi, esim. valot jäänyt päälle ym.

Turun seudulla Akkupojilta (http://www.akkupojat.fi/) ostin taanoin uuden akun (siinä Kupittaalla pitävät majaansa). Vanhan mötikän vein Orikedolla E18 -tien varressa sijaitsevalle (pien)jäteasemalle.
Otsikko: Vs: Akku lähes kuollut.
Kirjoitti: Vartsi - 02.08.2011, 18:44:19
Itselläni oli akku melko finaalissa, piti 10min avainta acc asennossa ja musiikit hiljaisella (orkkis kaijuttimet, ei vahvistimia), niin ajotietokone näytti että akkujännite alhainen. 20-40min ja auto ei lähtenyt enää käyntiinkään (näin kävi kahdesti)
Mielenkiinnosta päätin kokeilla sellaista, että laitan akun pitemmäksi aikaa lataukseen pienemmällä virralla. Laturin virtamittarin viisari ei värähtänytkään, kun latasi akkua 1-teholla. Viikon laturin päässä oltuaan laitoin akun takaisin autoon kiinni. Nyt ei ole (viiteen päivään) ajotietokone kertaakaan valittanut että akkujännite olisi alhainen :)
Otsikko: Vs: Akku lähes kuollut.
Kirjoitti: Tuomas-89 - 02.08.2011, 21:30:38
kannattaa ostaa samantien kunnon akku ettei tarvi vuoden päästä ostaa uutta ja talvella kirota kun voima ei riitä moottorin pyörittämiseen  ;D ittellä oli vartan akku varmaan 5-6v volvos ja talven jälkeen ei enää ladannut kunnolla.. mut tehot viel riitti sillon pyöräyttään -30 asteen pakkasesta koneen käyntiin ilmanlämmitystä, kun tarvi lähtee naapurin tyttöä kouluun viemää kun Opel ei käynistynyt :D vaikka oli virrassa :D
Otsikko: Vs: Akku lähes kuollut.
Kirjoitti: Axu85 - 03.08.2011, 07:53:52
Seuraava akku jonka ostan niin katson että siinä on kylmäkäynnistysvirta vähintään 700A.
Eli todennäköisesti Exide:n Geeliakku.

konkasta en sitten tiedä kun Toxic:ia ei enään myydä.
Pitää seurata mikä olis hintalaadultaan hyvä.
Meinasin 2Faradin konkkaa, kun viimeks oli 1Faradin.
Otsikko: Vs: Akku lähes kuollut.
Kirjoitti: hukka - 24.08.2011, 09:44:45
Itsellä on kans hieman huono akku. Ei kestä kauaa soittaa musiikkia ettei auto olis käynnissä. Ja kun auto on käynnissä ja sähköflekti lähtee päälle, niin valot himmenevät hetkeksi.

Kokemuksesta sen verran että bilteman akkua en kyllä enään osta  >:(
Viime autoon ostin biltemasta uuden akun, muttei silti jaksanut lähteä käyntiin kovalla pakkasella! Aina sai olla latailemassa!


Pitää ennen pakkasia ostaa uusi ja HYVÄ akku..
Otsikko: Vs: Akku lähes kuollut.
Kirjoitti: o_j - 24.08.2011, 10:25:39
Pitää ennen pakkasia ostaa uusi ja HYVÄ akku..

Kunnon akku on kyllä merkittävä mukavuusvaruste talvella, nimim. 2 vuotta surkeella akulla kihnuttanut. Jotenkin sitä ei vaan saanut aikaseks ostaa uutta, onneks auto vaihtu. :idiot2:

Muistan inttitalvenakin kun sai aina olla kusi sukassa lomille lähtiessä, maajohto irti tietty kun seiso sen viikon verran. Just jakso pyörittää kun johdon laitto kiinni, onneks sillonen toyota oli herkkä käynnistyyn. ;)
Otsikko: Vs: Akku lähes kuollut.
Kirjoitti: Irual - 24.08.2011, 10:43:42
Optima.

varmasti lähtee käyntiin kelis ku kelis.
Otsikko: Vs: Akku lähes kuollut.
Kirjoitti: TuomasR - 24.08.2011, 11:22:01
Optima.

varmasti lähtee käyntiin kelis ku kelis.

Ja toinen omassa käytössä ihan päteväksi havaittu akku, Exiden Maxxima DC. Samantyyppinen rullakennoakku kuin Optima, jonkinverran edukkaampi omasta maksoin muistaakseni 155e.

Virtaa tuntui hyvin antavan ulos viimekin talvena, -27c pakkasella pyöritti ihan leikiten tuota dieselkutosta, kun oli lohkari rikki :)
Otsikko: Vs: Akku lähes kuollut.
Kirjoitti: Axu85 - 25.08.2011, 20:30:34
Ja toinen omassa käytössä ihan päteväksi havaittu akku, Exiden Maxxima DC. Samantyyppinen rullakennoakku kuin Optima, jonkinverran edukkaampi omasta maksoin muistaakseni 155e.

Virtaa tuntui hyvin antavan ulos viimekin talvena, -27c pakkasella pyöritti ihan leikiten tuota dieselkutosta, kun oli lohkari rikki :)

tota Exiden Maxxima DC:tä olen itsekkin ajatellut, kun Optima maksaa sen 300€. :idiot2:
Otsikko: Vs: Akku lähes kuollut.
Kirjoitti: TuomasR - 25.08.2011, 21:04:07
tota Exiden Maxxima DC:tä olen itsekkin ajatellut, kun Optima maksaa sen 300€. :idiot2:

Ihan asialliselta akulta tuo tähän mennessä on tuntunut, tosin ollut vasta vuoden päivät käytössä. Toivottavasti on hieman pidempi-ikäinen kuin edellinen banner, joka alkoi tehdä kuolemaa jo parin vuoden iässä :idiot2:

Btw. sillon kun ite mietin tuota akun ostoa, löysin tämmöisen puljun: http://www.j-mat.fi/tuotteet.htm

Tuolla tuo suurinpiirtein vastaava 55Ah optima 196ekua, ihan kait kilpailukykyinen hinta ja 75Ah 235e, joka mielestäni aika edullinen jopa. Ei tosin oo kokemuksia tuosta paikasta onko miten luotettava pulju.