Carcom Oy  Ateho

240 B230FT

  • 627 Vastauksia
  • 232093 Lukukerrat

anssi68, B-Man, oh850 ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: puppetin Volvo 240 Turbo *Helman maaluuta*
« Vastaus #285 : 08.08.2015, 20:28:03 »
maaliin vain, on hiukan hölmö noin  ;)
« Viimeksi muokattu: 08.08.2015, 20:29:40 kirjoittanut Orlov »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240 Turbo *Helman maaluuta*
« Vastaus #286 : 18.08.2015, 18:46:01 »
Suurin osa alustanosista lähtee huomemma puhallukseen ja maalaukseen, väriksi tulee musta. Etu tolpat jätin vielä itselleni muokattavaksi, ja ne puhalletaan myöhemmin. Tänään silpasin jo puukosahalla joskus korjaus hitsatut alajousilautaset irti. Parempi tehdä näistä tolpista ns. kynätolpat, sillä nuo oli hitsannut vähintäänkin yhtäpätevä kaveri, kuin allekirottanut. Kiinnihän nuo on pysyneet, mutta kumminkin...

Lauantaina kävin vähän pöristelemässä, ja kerrankni sattui kamera matkaan. Onpahan joskus laittaa muutakin kun perunalla kuvattuja kuvia  *W->

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240 Turbo
« Vastaus #287 : 29.08.2015, 17:11:28 »
Maalasinpas GT-raudat ja poikkituet ryppymaalilla. Sopii paremmin venttiilikopan kanssa, kun mattamusta poikkituki ja vasaralakalla maalatut GT-raudat. Johtoja yritin myös siistiä poistamalla hankaantuneet teipit ja vaihtamalla ne kurttuputkeen.



Tänään vaihdoin vuotavan Motonetin venttiilikopan tiivisteen huomattavasti laadukkaamman oloiseen Elringiin. Materiaalissa oli sormiin tuntuva ero, Motonetin tuote oli kova koppura ja Elring joustavahko ja pehmeämpi. Onhan se kiva kun ei moottori enää sotkeennu, eikä hintakaan päätä huimannut, hurjat 9 €.  :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240 Turbo
« Vastaus #288 : 11.09.2015, 18:40:58 »
Pienimuotoinen päivitys. Tuplavakaajat asentelin keulalle ns. koe mielessä n. pari viikkoa takaperin. Koe mielessä kääntyi Ver. 1.0 asennukseksi, sillä tunkin varassa laiteltuna oli sen verran vittumaista että jätin paikoilleen. Syy miksi olisin ne pois purkanut oli se etten ollut hommannut ''varastoon'' uusia puslia korikiinnikeisiin. Paikalleen siis jäi huonohkot purku kumit. Alunperin piti hommata 25mm etu- ja 22mm takavakaajat, mutta budjetti ratkaisu oli houkuttavampi. Takapäähän hommattava vielä lattaa, että saan sinnekin tuplan kiinni.
Näpertelin samalla kertaa öljyjäähdyttäjälle paremmat kiinnikkeet. Vakaajista ja coolerista hävisi kuvat, kun piti halvatun älylaitteiden kanssa tuusta  :idiot2:

Tukivarret sain maalauksesta. Puslia tässä miettinyt, ja taidan noihin nyt laitella kumiset, mutta ostopaikka vielä hukassa. Motonettiä olen alkanut karttaa tietyin osin, sieltä kumminkin tulee tehtyä aina hinnan tarkkailua. Onkohan kumisissa puslissa merkeissä eroja, (en nyt Professional parts Swedeniä lähtisi ekana koittamaan) vai onko sama ostanko ne kenties AD:lta/Motonetistä vai Fixukselta? Uretaanit jätän hyllyyn, kun noita olis varmaan pitäny vähän vahvistellakin. Mm. panhardista/taka ylätukivarsista olisi pitänyt tehä säädettäviä, mutta ajattelin askarrella noista myöhemmin, mitkä on nyt paikoillaan. Onpahan ns. katsastus setti ja säädettävä setti  :D


Pärskäytin vähän vettä päälle. Pitäs varmaan vahatakkin.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: puppetin Volvo 240 Turbo
« Vastaus #289 : 12.09.2015, 14:53:56 »
Meinasitko ohutta kerrosta massaa tukivarsille ajatella?
Itellä paha aavistus pysyyköhän noissa pelkkä maali, kuitenkin aika otollisessa kohti "hiekkapuhallukselle"

Komia Peli  O0
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240 Turbo
« Vastaus #290 : 12.09.2015, 16:09:44 »
Kyllä oli tarkoitus laittaa massat kun on paikoillaan. Samalla tulee pultit ja ympäristö suojattua  :) Maalari kyllä meinas ettei tarvitse mutta uhallakin laitan  :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240 Turbo Rötää
« Vastaus #291 : 19.11.2015, 14:42:04 »
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Onhan tuossa taas tovi mennyt, kun viimeksi tätä päiväkirjaa on kerennyt aukomaan. Suurempia ihmeitä ei ole käynyt, mutta jotain pientä sattuu aina. Parisataa km sitten kampiakselin asentoanturi (tai LH, kumminko sen ottaa) alkoi jälleen antamaan koodia 1-3-1, joten näyttäisi että anturi alkaa olla siirtymässä pikkuhiljaa ehtoo puolelle. Tällä hetkellä anturi on haistellut vauhtiksen kylkeä 400tkm. matkan plus tyhjäkäynnit päälle, saattaahan se saman teräsmökyn katselu alkaa harmittamaan heikompaakin.



Kivi pahanen hyppäsi hiekkatiellä kuskipuolen umpionlasiin, eli tietysti siihen uudempaan ja parempi kuntoiseen. Tilanne saatiin paikattua injectorilta hommatulla lasilla. Umpion kasauksen jälkeen suuntasin vielä ajovaloja korkeussuunnassa. Onneksi ostin lasit molemminpuolin, sillä oikeanpuoleinen lasi onkin niin puhaltunut että se varmaan pitää vaihtaa tuuriani uhaten.

Siisti reikä


Talvi kumit pitäisi ruuvailla seuraavaksi, ja hommata letku- tai lohkolämmitin. Vanha Defa otti itseensä niin pahasti että poltti omasta, sekä naapurin tallista sulakkeet. Vai laittaisko talveksi seisontaan  V:>
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: puppetin Volvo 240 Turbo Rötää
« Vastaus #292 : 19.11.2015, 15:06:47 »
Vielä jos noita puslajuttuja mietit niin laita Skandixilta tilaukseen. Ite vaihoin kesällä tankojen puslat ja ovat pitäneet jämäkkyytensä. Noin 10tkm uudet puslat ollu auton alla. Volvoltakin nuita saa mutta hintaa tulee melko reippaanlaisesti.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240 Turbo Rötää
« Vastaus #293 : 19.11.2015, 15:16:11 »
Vielä jos noita puslajuttuja mietit niin laita Skandixilta tilaukseen. Ite vaihoin kesällä tankojen puslat ja ovat pitäneet jämäkkyytensä. Noin 10tkm uudet puslat ollu auton alla. Volvoltakin nuita saa mutta hintaa tulee melko reippaanlaisesti.

Puslat on tosiaan hommaamatta vielä. Skandix käynyt mielessä, mutta sivustolle asti en ole vielä päässyt. Keväällä saatan olla jopa jo tilaamassa, auton käyttö status kun on "selittämättömässä tilassa", niin millään ei ole kaamea kiire. Motonetistä katselinkin esimerkki hintoja, mutta laitetaan se skandix korvan taa! :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240 Turbo Rötää
« Vastaus #294 : 01.12.2015, 20:58:26 »
Vaihtelin talvirenkaat viime viikolla kun satoi lunta, ei nuo 3v vanhat Noranzat oikein toimi tässä, varsinkaan jo on jäätä tien pinnassa.

Kalamies lähetti kampiakselin asentoantureita postissa ja tänään sain testattua toimintaa toisella anturilla. Autossa kiinni ollut vaikuttaa ainakin alkuun rikkinäiseltä. Magneetissa on kyllä yhtäpaljon tehoa, mutta kai sieltä sisältä jotain on kypsymässä. Testataan vielä, tuleeko vikakoodeja.

E: Tuplavakaajat edessä teki tästä paremman ajettavan talvella, mielestäni puskeminen on vähentynyt ja muutenkin kulku vakavoitui.
« Viimeksi muokattu: 01.12.2015, 21:11:20 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: puppetin Volvo 240 Turbo Rötää
« Vastaus #295 : 01.12.2015, 22:51:15 »
Laittaisitko siitä etu tuplavakaajan toteutuksesta kuvia, sais vähä mallia  :)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240 Turbo Rötää
« Vastaus #296 : 02.12.2015, 16:06:58 »
Laittaisitko siitä etu tuplavakaajan toteutuksesta kuvia, sais vähä mallia  :)

Koitan muistaa ottaa. Käytännössä ne on siellä päällekäin, alempaan tankoon minkä lisäsin, ei korinpuolelle tullut muuta, kun se alempi, lenkkimäinen kiinnike. Pidemmät pultit, ja teräsputkesta holkit pitämään kiinnikettä muodossaan. Ulkopäistä (reaktiotanko) jätin yhdet kumit pois, joku oli Turbobricks sivustolla todennut toimivaksi. Asennus järjestys siis puslan lautanen, pusla, vakaaja, pusla, vakaaja ja mutteri.

Ykkkkkk anturista tulee koodi edelleen. Liekkö johtosarjassa vika, vai jossain muualla :buck2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #297 : 12.12.2015, 09:07:53 »
Pienensin kaasuläpän rajoitinruuvin säätöä vikakoodit nollattuna, ensin täysin kiinni, ja sen jälkeen avasin juuri sen verran, että läppä ei pääse törmäämään kotelonsa seinämään, tai ettei se muuten mekaanisesti rajoitu ennen ruuvin kärkeen törmäämistä. N. 15 käynnistyksen jälkeen voin todeta että vika oli todennäköisesti liian korkeassa tyhjäkäynnissä. Aiemmin käynnistettäessä kierrokset kävivät jossain 1100rpm hujakoilla, mutta nyt moottori hurahtaa tulille ja jää suoraan ~775rpm. Tuo kierrosluku mittari kun on nii. Tarkka että tuollaisen luvun siitä saa luettua ;D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #298 : 04.05.2016, 20:48:44 »
Kävinpä noutamassa Matkahuollosta neljä pyöreää pakettia heti aamusta. Auringon paisteessa oli mukava ruuvailla pakettien sisältöä kiinni.


Väri vaihtuu vielä antrasiittiin kuhan otan tuumasta toimeen. Samoten pitää väkästellä säädettävä panhardi, tällä madalluksella perä on 1,5-2cm oikealla.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1998
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #299 : 16.07.2016, 16:23:21 »
Päivitettävä ei kauheasti ole, mutta pidetään topicia edes vähän hengissä. Tarvike tiivisteet on tehneet ikäviä vuotoja mm. venttiilikoppaan, öljyn täyttökorkkiin ja ilmeisesti kampiakselin taka stefaan. Talveksi onkin tullut kaikenlaista to-dota, tulossa siis ensimmäinen talvi kahdeksaan vuoteen, että suolakylpyjä ei oteta  *taavih->  Katsotaan mitä kaikkea tulee tehtyä, listalla mm. Akun siirto konttiin, putkiston värkkäilyä ja vähän alustan huoltoakin.  :)

Kesämiitissä käytiin pyörähtämässä pojan ja emännän kanssa, radalla kävin yhden possujunan verran.  Koska Yesseltä kameran käsittely onnistuu, niin tallennanpa hänen ottamat kuvansa tännekin :)






240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy