Autoracing  KL-varaosat

240 B230FT

  • 625 Vastauksia
  • 227420 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #345 : 14.01.2018, 16:14:37 »
Täräytin pelonsekaisin tuntein käymään, muutahan edellis käynnistyksestä ei kyllä ole muuttunut, kuin cooleri ja sähkön syöttö, mutta ainahan sitä jotain voi unohtua, kun pätkissä tekee tunnin kerrallaan. Sehän kävi kun kisakireä v8 strippiä ootellessaan, ajattelin että jopas coolerista komeen tyhjäkäynnin sai, mutta IMM johto olikin irti  :D




Ajovalojen releytys nyt jäi tekemättä, ja valo on todella keltaista, mutta vähemmän tällä tulee syksyllä/talvella ajettua, kun valoa kaipaisi enemmän. :)

Tiistaiksi merkattu suuttimien saapumis päivämäärä, eli legendaariset R suuttimet löytyi uutena foorumin kautta. Seuraavaksi valkkaamaan ebaysta paras huoltosarja 18t:lle. Vinkkejä hyvin toimineista huoltosatseista ns superback mitsulle?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #346 : 16.01.2018, 20:35:03 »
Nyt ois suuttimia  :)

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #347 : 20.01.2018, 10:13:30 »
On tullut pohdittua spoileria kontin päälle, 240 orkkis ei sinänsä kiinnosta, ellei sitä muokkaisi jotenkin. Group-A olisi hieno, mutta ei taida istua tuon pappaluukun kanssa kunnolla? ???
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3465
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #348 : 20.01.2018, 14:15:50 »
Mitä on tuon pyöreän kannen kanssa nähnyt a-group spoilereita niin näyttävät aika kauheilta. 850R:n taisi istua oikeinkin tyylikkäästi?

Edit: Siis R:n, ei T-5R:n/kulimallin  :D
« Viimeksi muokattu: 20.01.2018, 15:45:11 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #349 : 20.01.2018, 14:23:25 »
Mitä on tuon pyöreän kannen kanssa nähnyt a-group spoilereita niin näyttävät aika kauheilta. 850R:n taisi istua oikeinkin tyylikkäästi?

Ja kun tuo oma luukkukin on perius siistissä kunnossa, niin ei viitsi vaihtaa vanhempaan malliin. Pitääpä vilkuilla googlesta 850 spoikkaa -H-
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #350 : 23.01.2018, 17:16:06 »
Toiseen suuntaan autat nii joku särkyy. Ajoin auton ulos, ja jätin käyntiin hetkeksi, tai siis piti jättää vähäksi aikaa käyntiin, koska autoin työkaveria väyrys mersun takaiskarin vaihdossa meikäläisen tallissa. Unohdin laittaa sisätilanpuhaltimen päälle, eikä syystä tai toisesta flekti mennyt päälle. Sehän sitten oli nostanut lämmöt jo punarajan yli kun muistin koko auton olemassa olon. :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Nestelammikko alla ja nestettä meni useempi litra. Käydessä tuli kuplaa paisariin varsinkin kierroksia nostettaessa ::)

Kuhan tässä rauhottuu niin huomenna varmaan testattava uudelleen.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2018, 19:03:21 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Zoniable

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #351 : 23.01.2018, 18:08:58 »
Toivottavasti ei tullu vahinkoa.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2018, 18:11:29 kirjoittanut Zoniable »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #352 : 24.01.2018, 16:02:57 »
Noh, köytun tyhjää n. 30min sisälämppärin kanssa. Ensin vaikutti ihan lupaavalta, mutta hetki termarin aukeamisen jälkeen alkoi paisariin tulla kuplaa joutokäynnillä, ja kierroksia antaessa molisi ihan huolella ja paisarissa haisee pakokaasu. Saa nähä vääntyikö kansi vai selviskö pahvilla. 20tkm ajettu kannella oikasun jäljiltä. Voi perse
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #353 : 26.01.2018, 17:37:12 »
Kansi jäi suoraksi, tai ainakin mitä nyt noilla mun teräs/alumiino viivaimilla tarkkailin. Huomenna hakemaan pahvia ja tiivisteitä, varmaan su alkaa niputus. Samalla putsailin ja maalasin imusarjan. Varmaan piste osia tulee kanssa maalattua, ompahan nätin näkönen kun ens kerran alkaa purkamaan :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #354 : 28.01.2018, 16:47:23 »
Eilen kävin hakemassa uuden pahvin, Elring niinkuin viimeksikin. Hinta ei päätä huimannu, 16€ ja kumminkin "merkki" tuote. Kansi kiinni, jakopään remmi kiinni, venttiileistä tarkastin välykset, parissa venttiilissä oli 0,45mm ja ne säätelin. Venttiilikoppa uudella Volvolaisella tiivisteellä kiinni. Mahtaako tuota uskaltaa käynnistää noilla isommilla suuttimilla vai lyönkö vielä vanhat kiinni?  :P

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #355 : 04.02.2018, 18:31:24 »
Käyttelin lämpimäksi kasailun jälkeen, eikä mitään ihmeellistä ainakaan vielä ilmennyt. Vaihdoin paisarin korkin 150kpa versioon, sillä moni sivusto ehdotti sitä 75kpa vapari korkin sijasta FT moottoriin. Turbon öljypaluu tiivisteet oli siniseltä loppu, tein nyt väliaikaisen tiivisteen kumiletkusta, joka piti paremmin kuin keskiverto orkkis :D. Vanha tiiviste katkesi asentaessa, vaihdetaan sitten oikea, kun hiustenkuivain vaihtuu .
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #356 : 23.02.2018, 16:36:57 »
Pistin ahtimen keskiön tilaten, tulee Britanniasta 7-10vrk kuluessa, eiköhän siihen posti pariviikkoa saa lisättyä.

Tuli heitettyä varastossa ollut DLSn 4 kanavainen lankku konttiin ohjaamaan kaiuttimia, toivottu lisä musiikin kuunteluun nuorisokaiuttimen kaveriksi. Yksinään tuppasi basso puskemaan turhan kovaa päälle.

Turbon "huollon" jälkeen pitää vielä takajarrut uusia ennen leimaa. Levyt, palat ja kengät. Toinen takavakaajakin odottelee alle pääsyä, laitan tuplat taakse, niinkuin edessäkin.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #357 : 16.03.2018, 15:57:59 »
Ei oo tullut keskiö vielä turboon :knuppel2:
Roikkuu jossain "turvallisessa paikassa" ja myyjä selvittelee kuriireiltaan mulle seurantakoodia suomen puolelle.

Päivitin vähän moottorin kolmatta tukea, molemmissa päissä on etukallistuksenvakaajan tukitankojen alasilmukat puslineen, jotka ovat vähän jo kilometrejä nähneet. Tangot siis katkaistu, kierteytetty m10 kierteelle ja päiden väliin 25mm putki. Putkeen m10 laippamutterit hitsaten.


Coolerin päälle joku pellin pala.


240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #358 : 24.03.2018, 08:20:54 »
Alkoi tuo kartiosuodatin ääniensä ja ulkonäkönsä takia, sekä letkujen ja putkien törrötys ärsyttää, niin päätin kääntää coolerin vielä ylösalaisin että san tilaa. Putkethan siihen saa tehdä 90% uudet, sekä tottakai kannakkeet. Mutta eipä tuo kevät tuolta näytä tulevan, niin jospa minä ehtisin  :D
Backupina mulla on toki tallessa teurastamattomat orkkis vehkeet niin saa ne tarvittaessa kiinni. :)

Turbon keskiö tuli kirjattunakirjeenä niin seurattavuus loppui käytännössä Britanniassa. Viron kautta Suomen postiin.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2018, 08:23:25 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #359 : 25.03.2018, 19:35:55 »
Tuumasta toimeen, ja väkertämään. Tuumasin, että liitosten määrä varmaan kannattaa pitää ahtoputkiston puolesta mahdollisimman pienenä, ihan vaan vuotojen ja liitosten aukeamisyen takia. Alumiini hitsauslaitteiden puuttuessa tein putket pakoputkitavarasta. U-mutkat osoittautuivatkin mitoiltaan sopiviksi. Räin "saumat" kasaan ydinjätekoneella ja löin putket sovitukseen. Enää puuttuu coolerille teline ja putkien siistintä + maalaus. Nyt voin käyttää 940 turbon putsarikoteloa ja ahtoputket ei törrötä.



240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy