Proturbo  Autodiagnoosi

240 B230FT

  • 625 Vastauksia
  • 230364 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #390 : 30.06.2018, 09:43:52 »
Seuraava epäilys olis ollu juurikin nuo hitsiläiset. Tossa on ilmeisesti joku an kierre letkussa, kiitti linkistä ja vinkistä!
AN-kierrehän on käytännössä sama kuin JIC-kierre eli millinen joita kyllä löytyy kyllä kans, mutta ota tuo kyhäys mukaan liikkeeseen niin ne etsi sulle kyllä oikean.
Onko nipassa kartio => vai =< ?
=< BSP
=> JIC

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #391 : 30.06.2018, 10:00:03 »
Letkussa on naaras kartio
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #392 : 30.06.2018, 10:11:01 »
Joo eli se on sillo AN tai JIC

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #393 : 30.06.2018, 10:45:19 »
Joo eli se on sillo AN tai JIC

Pitääpä vierailla IKH/JHT Jämpsässä, jos vaikka löytyisi tälläinen sopiva väliin https://www.ikh.fi/fi/kulmaliitin-jic-7-16-45-ulkokierre-sisakierre-jic14200404
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #394 : 01.07.2018, 15:09:31 »
Banjo rupesi pitämään, kun poisti pultista jämähtäneen ja värjääntyneen vanhan prikan pois  :2funny:. Työmaalla on jotain banjopultteja joihin on tehty prikan kanssa samaa halkaisijaa oleva olake, katoin ensin (ja varmaan aika monta kertaa aiemmin) että tuossakin on samanmoinen tiivistepinta mutta pieni kuparin kajastus "tiivistepinnalla" paljasti prikan. Taltalla vasaralla koputellen varoen Parikka huitsin vit, ja liitokset läjään. Pitää kumminkin vielä etsiä tuohon uudet himmeet, niin saa letkun kulkemaan paremmin. 

Pakko oli testata vanhalla kaapinovella, miltä  joku splitterin tapainen näyttäisi Bross lipan alla

No sehän on miltei välttämätön!


Annoin nyt kuitenkin levylle vielä uutta muotoa puun työstö vehkeillä, mitä talosta sattui löytymään. Paikka/ulkonema on vielä vähän hakusessa, ja materiaali toki muuttuu vielä komposiittiin.


Sisempänä



Ulompana


E: uudet kuvat :D
« Viimeksi muokattu: 01.07.2018, 15:25:34 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #395 : 11.07.2018, 16:06:52 »
Lisäsin toisen äänenvaimentajan. Nyt putki on 3" turbolta ja vaihtuu 2.5" vähän ennen ensimmäistä vaimenninta. Koko putken olisi voinut aikanaan tehdä kokonaan 3 tuumaiseksi, mutta tuon pitäisi riittää jonkun taulukon mukaan 270hv asti. Ei vieläkään mikään orkkis putkiston vertainen äänentasoltaan, ovathan molemmat vaimentajat vapaasti virtaavia, mutta hiljeni silti mukavasti. Ekalle vaimentajalle tein kannakkeen auton henkeen kuuluvasti naulauslevystä; valmis sinkki pinnassa, ja materiaali vahvuutta löytyy, miksikäs ei?  :D Joustoksi ruuvasin tähän kumilieriön.

Ilmanputsarikotelo olisi kuidutettu läjään, vielä pitäisi siistiä ja näpertää joku letku/putki (do88?) turbolle immulta ja ostaa sovite immulle.

Empähän ottanut yhtään kuvaa, spämmätään nyt sitten ulkokuorella O:-)

« Viimeksi muokattu: 11.07.2018, 16:09:25 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT, ensiautosta rivakaksi kesäautoksi
« Vastaus #396 : 13.07.2018, 15:52:32 »
Lisäsin vaimentajalle kannakkeeseen letkunpätkän kumilieriön ylempään kierteeseen, mutterin alle. Samalla vaihdoin kumilieriön 25mm paksuun, entisen 15mm tilalle. Syy muutokseen oli epäily siitä, että itse putki ei ole äänekäs, vaan liian jämäkkä ripustus ja siitä johtuisi kumea ääni auton sisälle läpi kierrosalueen. Ääni poistui, ja nyt ääni on kruisaillessa maltillinen. Käskettäessä ääntä pitää enää kartiotöhötin konehuoneessa.

Kökkö kuva, mutta onpahan edes jotain. En alkanut siistimään kulmia sen enempää, tämä hoitunee katin lihotessa aikanaan :)


E: tulihan sitä pestyä penkkejä, kun eilen innostuin aloittamalla käyttiksestä. Jäteneste näytti enemmän kuralammikosta imetyltä, kun mitä odotin :D Kärcherin oma pesuneste pääsi loppumaan jo jossain emännän tärkeämmässä käytössä, mutta pesukintaasta bongasin vinkin nestemäisen pyykinpesuaineen käytöstä. Oli pestessä mielekkäämpi hajukin autossa, märkä penkki haisi alkuun märältä koiralta :D
« Viimeksi muokattu: 13.07.2018, 16:20:36 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT, ensiautosta rivakaksi kesäautoksi
« Vastaus #397 : 22.07.2018, 17:16:39 »
Kesäloman aikaan ei käyttiksen öljynvaihto huollon ja tallin siivouksen lisäksi ole a autollevtullut mitään oikein tehtyä kun ajettua. Tällä viikolla kuitenkin pesu, jonkunlainen kliineri vahaus (Meguiars step 1) ja päälle Collinite 476s vaha. Syylärin päälle lisäsin vakio coolerista napatun pellin, tuo vähän lisää mustaa ja siisteyttä omalla tavallaan konehuoneeseen. Vielä kun jostain saan käsiini vapari 240 syylärin tukiraudat.





240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa apopse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: 240 B230FT, ensiautosta rivakaksi kesäautoksi
« Vastaus #398 : 22.07.2018, 21:25:11 »
 On tämä vaan pirun komia S*
ex. 93` 240GL B230FD
ex. 91' 964 Italo B234FT
ex. 98` C70 T5

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT, ensiautosta rivakaksi kesäautoksi
« Vastaus #399 : 23.07.2018, 08:43:57 »
On tämä vaan pirun komia S*

Kiitos  :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT, ensiautosta rivakaksi kesäautoksi
« Vastaus #400 : 27.07.2018, 14:49:51 »
Ensimmäinen pesu vahauksen jälkeen, olipas tyydyttävää puuhaa! :o Kastelu, vaahto, huuhtelu kuivaus ja kaikki tämä vartissa! Auton maalipinta ei ole mitenkään hyvä, sanotaanko 60% ok kunnossa. On halkeamaa, väri vikaa, lommoa ja vähän jopa Mersun valkoistakin jossain. Aiemmin menty kaavalla, pesu kintaalla, joku nestemäinen marketti vaha pintaan ja seuraava joskus. Kuitenkin on aina harmittanut, kun lika pinttyy kiinni.







240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT, ensiautosta rivakaksi kesäautoksi
« Vastaus #401 : 29.07.2018, 21:35:35 »
Kesämiittissä pyörähdetty. Tänäkään vuonna en uskaltautunut radalle possujunaa kummoisemmin, vaikka moottorissa voimaa varmaan siihen olisikin ollut :) Possujunassa oli ihan riittävästi vauhtia tälle kertaa  :D

Meno matkalla matkaan tarttui 240 takapuskurin alus muovi, josta pitäisi jotain  kehitellä tuonne perään.

Itse otin liian vähän kuvia, tuli vaan ihasteltua ja keskusteltua kanssa harrastajien kanssa :)

Maxxxed kamerasta:

Veskuvaa alias Vesa Hanski kamerasta


E: niin matkahan meni ongelmitta ja takaisin ajeltiin kahdella Ruotsissa valmistetulla Volvolla. Vähän hävetti varikolla ajella tällä ja huutavalla -044 kopio pumpulla. Viimeistään talvella heitän nyky systeemin nurkkaan, ja nakkaan jonkun tankin sisäisen painepumpun tilalle. 25°c alkaa olla raja kun pumppu alkaa vähäisen ajon jälkeen pitämään kauheaa meteliä. Noh väliaikaisratkaisuksi tuo pumppu tuli hommattuakin, meteli ongelma oli tiedossa :D
« Viimeksi muokattu: 29.07.2018, 22:49:49 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT, ensiautosta rivakaksi kesäautoksi
« Vastaus #402 : 03.08.2018, 09:36:29 »
Takaraivossa kuuluu madaltaja pirulaisen ääni :D pitäisköhän puottaa keulasta vielä sentti ja takaa 1-2cm? Joskus kun on fyffeä ja massia niin hommaan kyllä jotkut muotoilultaan miellyttävämmät vanteet, koko varmastikin pysyy 17 tuumassa. ::)

Kuva: Sami Timonen
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT, ensiautosta rivakaksi kesäautoksi
« Vastaus #403 : 16.09.2018, 15:54:30 »
Hyllyssä odottelisi -025 immu kiina 012 tilalle, samalla "säädöllä" pitäisi kääntää kylmäkäynnistys rikastukset kondikseen, nyt käy 30sek kolmella, tai neljällä huonosti. Seokset pyörii siinä kympin tuntumassa, ja bensa haisee, yleensä pölläyttää vähän mustaa kun lyö käyntiin :D

Tänään aloittelin jo vähän takapuskurin alle tulevaa muovia.  Sain istumaan jo melkohyvin ja ennen kaikkea totesin että on toteutettavissa siten, kuinka sen kuvittelin. Vähän on hankalaa saada puolista samanlaiset, kun olen joskus käsivaralta päästellyt nuo valkoiset osat. :nohnoh Samoiten hommaamani orkkis muovi on saanut joskus valtavat reiät vetokoukkua varten, joten osa on vempula ja vetelee helposti.





Voi olla että tästä tehdään lasikuidulle muotti, tai sitten lisään tähän materiaalia niin paljon, että kestää. Talvikin tulossa, kohta seisontaan :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT, ensiautosta rivakaksi kesäautoksi
« Vastaus #404 : 30.09.2018, 10:20:09 »
Tietämättäni väliaikais ratkaisuksi hommaamani kiina -012 IMM varoitteli jo alkuviikosta hajoamisestaan LH:n vikakoodin saattelemana. Nollasin koodin ja toiveikkaana ajelin vielä muutaman päivän pakolliset ajot. Eilen kuitenkin bändi treeneihin ajaessa alkoi seosmittariin tulla lukemia tasakaasulla, jotka olivat linjassa bensamittarin viisarin painumisen kanssa ;D



Kaasupolkimen asennolla ei ollut suurta merkitystä. Takaisin tullessa ja talliin ajaessani auto savuttikin jo mustaa joutokäynnillä. Muuan lastuvelho Orivedellä varoittelikin kiinaimmujen maanantai kappaleista, optimistina toivoin että tämä olisi tehty tiistaina :D Pikku hiljaa viimeinen pesu ja talliin tutkimaan mitä ehtii tekemään talven aikana.

Tavoitteita kuitenkin on

-044 pumppu roskiin, tarkoitus laittaa painepumppu tankkiin.
-Takapuskurin alushärpäke kondikseen
-3" katti putkeen
-Oikean taka nostopisteen läheisyydessä metalin muutosta havaittavissa
-Taka kylkiin maalausta tiedossa
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

RallyBaron  Samppasport