Autodiagnoosi  Carcom Oy

240 B230FT

  • 625 Vastauksia
  • 227203 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #135 : 12.06.2014, 06:03:19 »
Helmat mustiksi ja kaupasta mustaa vinyyliä/teippiä!

Vinyylillä tai teipillä tuota mustaa osaa jatkaa vielä hieman ylemmäs, kas tähän tapaan
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Hyvä vinkki, tuokin mielessä käynyt  ;) Noista G-A kuvista onkin jääny päähän pinttymä 16" vanteista. Josko tänä iltana vetäisisi helmat tai ainakin toisen mustaksi  :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #136 : 20.06.2014, 14:29:22 »
Eilen kävin katsastamassa auton, toisella läpi. Syynä kulutustavarana menevät raidetangonpäät. Tällä kertaa oikea ulompi. Kävin hakemassa ja vaihtamassa uuden ja takaisin konttorille. Sain vielä kehotuksen säätää kulmat, ovat totta kai pielessä. Nyt kun niitä aloin tässä säätämään niin eihän ne perkuleen lukitus mutterit aukea. 10mm avokidan sain voiman tunnoissani paskaksi :D

Muuten ei kummempaa murhetta, paitsi päästöt jäi vähän mietityttämään HC arvon ollessa korkea. Auto myös pätki päästöjä otettaessa. Rajoihin päästiin mutta saisi Se nyt priima olla vaikka kohta moottori varmaan vaihtuukin :D

Tulpat on uudet Densot, johdot 2v vanhat Koivuselta ostetut, pyörijä ja sen kansi myös,pari vuotta vanhat. Pitänee liitoksia alkaa tonkimaan ja vaihtaa ne johdot johonkin laadukkaampiin.

Tuli myös tehtyä alapuoleiset GT- raudat loppuun. Viimeksihän ne oli vaan n.37cm pitkät 25mm putkenpätkät jotka oli ruuvattu pohjaan. Nyt otin ne siis pois ja tein ne loppuun. Vanha reikä oli hyvä piste reikäsahalle, jolla pyöräytin ensin 19mm koloset, sitten viilasin ne 25mm:iin. Samasta putkesta jota oli jäänyt yli, 25mm pitkät pätkät molempiin päihin putkea ja väiden pohjalla 4mm lattiksesta pyöreät lätkät. Hitsaten kasaan, ja poralla 6mm reiät lattarautoihin. reikien väli on 35,5cm, jos joku tälläisiä alkaa tekemään. Porasin vielä kotelosuoja-aine reiät ja maalasin mustalla vasaralakalla.

Noille alatukivarsille pitäs kohta tehä jotain, kauheen näköset. Nyt vasta öljytty 5W40:llä ja suihkittu kotelosuojaa päälle.


Helmaa en vielä mustannut. Molemmat puolet on nimittäin hiottava pellille asti, teen sen sitten kesälomalla, tai kun kerkiän.




E: Kuvia ja lisää tekstiä
« Viimeksi muokattu: 20.06.2014, 15:19:27 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #137 : 25.06.2014, 08:55:39 »
Tänään mennään katsomaan erästä ajosta poistettua 240 Volvoa josta aion ostaa osia, jos ovat käyttökelpoisia. Alatukivarret, jotka boksataan, jos sattuvat olemaan hyvät, vakaajat tuplavakaaja projektia varten, sisustan osaa, olettaen että esim ovipahvit ovat homeettomia ja muuten siistejä.

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #138 : 11.07.2014, 12:27:24 »
On tässä tullut erään markkinapaikan myyjän kanssa keskusteltua B230FT moottorista, ja sen näillä näkymin hankin. Alkuun käyn moottorin läpi ja kansi käy kaverilla oikasussa ja venttiili töissä. Ensimmäinen etappi on saada moottori talliin ja palastella se.

Ekstriimiä moottorin vaihtoon tekee pieni peltitalli ja se, että kaikki pitää tehdä yksin :idiot2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #139 : 11.07.2014, 13:34:29 »
Ekstriimiä moottorin vaihtoon tekee pieni peltitalli ja se, että kaikki pitää tehdä yksin :idiot2:

Tee vaihto ulkona. Tilaa on enemmän.

Toiseen valitukseen: what's the problem? Pitäisikö autoharrastukseenkin saada nykyään jotain tukiaisia? Palkkaa kehitysmaasta apuri itsellesi.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa injector

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2417
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #140 : 11.07.2014, 17:06:23 »
Toiseen valitukseen: what's the problem? Pitäisikö autoharrastukseenkin saada nykyään jotain tukiaisia? Palkkaa kehitysmaasta apuri itsellesi.

Eiköhän jonkainen maksa itse omat harrastukset

Kyllä se on puolet mukavempaakin helpompaa, jos on sellainen apuri jonka kanssa työnteko pelaa
Nimimerkillä oli apurista suuri apu  :)
Tulee sitten autettua toista vastapalveluksi, homma pelaa hienosti  ;)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #141 : 11.07.2014, 21:49:10 »
Tee vaihto ulkona. Tilaa on enemmän.

Toiseen valitukseen: what's the problem? Pitäisikö autoharrastukseenkin saada nykyään jotain tukiaisia? Palkkaa kehitysmaasta apuri itsellesi.

Keskisuomen pakolaisleirillä tapahtuu: tule vaihtamaan moottori!

Eiköhän jonkainen maksa itse omat harrastukset

Kyllä se on puolet mukavempaakin helpompaa, jos on sellainen apuri jonka kanssa työnteko pelaa
Nimimerkillä oli apurista suuri apu  :)
Tulee sitten autettua toista vastapalveluksi, homma pelaa hienosti  ;)

Itellä sellanen onkelma kun asuu täällä hevon perseessä niin kavereita ei oikeasti ole, porukoilla savossa homma oli eri kun oli isot katokset jne. mutta täällä Hallissa viimenenkin apuri, joka oli oikeesti hyvä ja tekee mulle kansi työt, muutti pois. Eipä tuota tähänkään asti ole tarvinnutkaan, tuo koneen vaihto on ihan uusi  ja aika iso työ, mutta uskon siitä selviäväni  :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa squealer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #142 : 11.07.2014, 23:42:29 »
Eipä tuota tähänkään asti ole tarvinnutkaan, tuo koneen vaihto on ihan uusi  ja aika iso työ, mutta uskon siitä selviäväni  :D

Asenne on ainakin kohdillaan!  O0

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #143 : 28.07.2014, 15:31:01 »
Vaihtelin etuoviin Ground Zeron GZRF 52XII- kakstie kaiuttimet, ja lisäsin samalla äänieristettä oviin. Aiemmin on jo tullut huomattua, että oven takapää roikkuu aavistuksen kun sen avaa. Nyt kun painoa tuli takapäähänkin hieman lisää niin tuntui, että mukamas ilmiö olisi voimistunut, voi tosin johtua myös siitä kun painoa tuli lisää, niin saa käyttää enemmän voimaa, kuin ennen. Voikohan noita saranoita/lukkoja säätää? Eivät ole tällä hetkellä oikein "Volvomaiset" niinkuin takaovet  :-[

E: tollaset nyt toistaseksi, maalasin kilikoli maalilla tuon korokkeen valkoiseksi. Omaan korvaan hyvät kamppeet ja tuli huomattua vahingossa, että noi disset kääntyy.  :o kaikkee sitä nykyään!
« Viimeksi muokattu: 28.07.2014, 18:54:44 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #144 : 29.07.2014, 19:26:35 »
Pierasin tummennuskalvoa takalaseihin, tummuus aste 35% ja halvinta mitä löysin savun värissä. Takaikkunan tummennuksen laitto onkin seuraava homma, arvelin niin vittumaiseksi että lähin  <Kippis> hommiin sisälle  :D



B230FT:tä hakemaan tällä viikolla  :sundaydriver:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #145 : 29.07.2014, 21:12:13 »
Voikohan noita saranoita/lukkoja säätää? Eivät ole tällä hetkellä oikein "Volvomaiset" niinkuin takaovet  :-[

Lukoissa on säätö rungon puolella: löysätään ruuvia ja siirretään parempaan kohtaan.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #146 : 29.07.2014, 21:36:59 »
Lukoissa on säätö rungon puolella: löysätään ruuvia ja siirretään parempaan kohtaan.

Unohtukin laittaa, että säätelin vähän kuskin ovea sarana puolelta, parani huomattavasti. Pitää vielä lukko puolta kokeilla  :hello:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #147 : 29.07.2014, 21:44:03 »
Unohtukin laittaa, että säätelin vähän kuskin ovea sarana puolelta, parani huomattavasti. Pitää vielä lukko puolta kokeilla  :hello:

Juu, sittenpä saatkin siihen säädettyä Volvon ovennaksahduksen :hello:

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #148 : 29.07.2014, 22:25:31 »
Juu, sittenpä saatkin siihen säädettyä Volvon ovennaksahduksen :hello:

Pääsee taas huomauttamaan kanssa matkustajille jotka hakkaa kuin mersun ovia :nohnoh

Löytyykö moottorin korjaamiselle/huoltamiselle jotain kirjaa tai ohjeistusta mistä löydän momentit ym? En ole koskaan purkanut taikka kasannut auton moottoria, ja tuo tuleva moottori on kumminkin tarkoitus rauhassa kunnostaa.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: puppetin Volvo 240
« Vastaus #149 : 30.07.2014, 09:38:05 »
Löytyykö moottorin korjaamiselle/huoltamiselle jotain kirjaa tai ohjeistusta mistä löydän momentit ym? En ole koskaan purkanut taikka kasannut auton moottoria, ja tuo tuleva moottori on kumminkin tarkoitus rauhassa kunnostaa.

Vanhoja huoltajan käsikirjoja löytyy markkinoilta. Itse en täydellisenä harrastelijana tule toimeen ilman niitä. Olen ostanut esimerkiksi täältä vrcf-palstan myyntipalstan välityksellä joitakin oppaita. Jos ruotsin kieli taipuu vähintään auttavasti, niin tradera.com-palvelusta löytyy. Ja eiköhän noita pyöri ebay.com:issakin vastaavasti englanninkielisiä. Englanninkielisiä oppaita löytyy digitoituna joiltain palvelimilta, mm. täältä: http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/200-series/ ja sähköskeemoja mm. tältä http://360.haubits.net/index.php?dir=VolvoRacing.se%2F


 

Ateho  Elekma