Elekma  Autoracing

240 B230FT

  • 625 Vastauksia
  • 227291 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240//Out with the old, in with new
« Vastaus #180 : 04.10.2014, 21:49:35 »
Bensapoksiin saa, mutta syttyyn ei ilman tytärkorttia. Kumma juttu että itellä jäi noi 940:n ahtoputket noin 2cm vajaaksi, niin piti laittaa pidemmät silarit. Liekö sitten mulla kone enemmän takakenossa tjsp. Paljon sulla on tilaa tulipellin ja kannen takaosan välissä?

Noi on vissiinki 740 putket, toisin ku aikasemmin tuli kirjotettua, mutta eipä tuolla vissiä eroa? Hankala heittää, mutta venttiilikopan ja tulipellin välissä 2-2,5 cm? Samalle kohin tuli kun edellinen oli ennen lähtöä.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240//Out with the old, in with new
« Vastaus #181 : 09.10.2014, 20:40:01 »
Tuli hitsuuteltua dp:tä hieman kasaan. Pari 90asteen mutkaa ja puolenmetrin suora pätkä, siihen supiste ja katti perään.

Kävi tuossa ährätessä tunaroitua Ahtimen öljynpaluu putken tiiviste moottorin sisään. :buck2: P#rkele. Toivottavasti tulee huuhtomalla ettei tarvii alkaa öpohjaa repimään paikoillaan. Mihinköhän väliin suuttimien etuvastus tulee? Tai missä sellanen 240 volvossa mahtaa sijaita/onko sellasta edes koko autossa?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: puppetin Volvo 240//Out with the old, in with new
« Vastaus #182 : 09.10.2014, 21:45:01 »
240:ssa ei ole suuttimien etuvastusta, se tulee kuitenkin plussapuolelle ennen suuttimia.
No kun halvalla sai.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240//Out with the old, in with new
« Vastaus #183 : 10.10.2014, 05:55:29 »
240:ssa ei ole suuttimien etuvastusta, se tulee kuitenkin plussapuolelle ennen suuttimia.

Ilmankos sitä ei oo löytyny  ;D pitääkin kaivella kytkentäkaavio esille ja alkaa modaamaan suuttimien johtoja.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240//Out with the old, in with new
« Vastaus #184 : 11.10.2014, 18:12:33 »
Auoin johtosarjaa sitten oikein reilulla kädellä, jonka siis vasta olin teipannut, ja kötöstelin etuvastuksen paikoilleen. Johtojen väritykset oli eri, mitä missään lh 2.4 skemassa, joten katsoin plussan suuttimista. Tässä tapauksessa väritys oli oranssi. Tällä kertaa "kasasin" johdot imusarjan alle nippusiteillä, ihan vaan jos meni vituralleen Kaadoin öljyt koneeseen, rakentelin laturin jäähdytys/imuilmaputken ja sovittelin alkuperästä jäähdytys ilma muovia öljyn jäähdyttimen kaveriksi. Leikkasin härskisti palan pois, muovi olikin jo ennestään rikki. Kuvia sitten joskus, ja savut alle viikon sisään?  ???
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240//Out with the old, in with new
« Vastaus #185 : 15.10.2014, 19:01:44 »
Tänään piti olla ''The hetki'', mutta eihän se lähtenyt. Naksahdus kuuluu, mutta mitään ei sen jälkeen tapahdukkaan. Virta- ja maajohdot on samat kun ennen ja kytketty samalla lailla, ja sinikeltaseen johtoonkin virta tulee nätisti. Pumputkin surahtaa mukavasti, mitä koskaan ennen ei ole tapahtunut. Naputtelin vasaralla starttia, mutta ei sekään auttanut. Startti on vaan 2 vuotta vanha, että en usko vian olevan sisällä?

Hoh hoijaa sporttia kerrakseen.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240//Out with the old, in with new
« Vastaus #186 : 16.10.2014, 18:39:18 »
Kokeilin meisselillä käynnistellä, putsailin ja mittailin maat, mutta ei mihinkään. Herätteen jännite startatessa n. 12.3V ja tänään ladattu akku. Meisseli käynnistyksessä löi vaan kipinää, muttei pyörinyt. Naksahdus kuului pari hassua kertaa, jonka jälkeen sekin loppui. Lauantaina sitten vissiinkin uutta starttia ostamaan.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240//Out with the old, in with new
« Vastaus #187 : 17.10.2014, 18:46:59 »
Käytin startin ihan pöydällä asti ja totesin siinä olevan kaksi lattaliitin paikkaa --> johan alkoi pyöriä. Pyörittelin siinä vähän aikaa siinä toivossa, että bensapaineet nousisi ja käynnistyminen tapahtuisi. Näin ei kumminkaan käynyt, bensa haisee ja tulpat kastui, heitin 2litasen vanhat tulpat vielä kokeeksi mutta ei. Pyöriä on tehnyt ikävät jäljet jakajan kanteen, eli se ei ollu kunnolla paikoillaan. Puolassa ei tiettävästi ole kauheasti potkua enää 24vuoden jälkeen, eikä tarvike puolakaan, jonka joskus ostin jaksa käynnistää autoa talvikelissä!

Perkale, huomenna siis tulppa ja jakaja/pyöriä ostoksille."Kuivattelin" onnistumisen toivossa moottoria ilman suuttimien johtoja, tiedä sitten riittikö? Kuvia lisäilen kuhan pääsen koneelle.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: puppetin Volvo 240//Out with the old, in with new
« Vastaus #188 : 17.10.2014, 19:52:27 »
Puolassa ei tiettävästi ole kauheasti potkua enää 24vuoden jälkeen,

Ei kai se puola menetä tehojaan iän mukana?
144-70

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240//Out with the old, in with new
« Vastaus #189 : 17.10.2014, 20:36:59 »
Ei kai se puola menetä tehojaan iän mukana?

Jostain mikanin wiinakertomuksesta, muistelin tuollaista lukeneeni, mutta voin olla väärässäkin? Juolahti mieleen myös, että jakajan akseli voi olla päin vithuja kasauksen jälkeen, jos se on mahdollista saada väärin. Huomenna tarkastamma asian.

Nyt  <Kippis>



Sormet mahtuu kannen ja tulipellin väliin:


Kurttuputki on must:


Öljyjäähy:
« Viimeksi muokattu: 17.10.2014, 20:58:28 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: puppetin Volvo 240//Out with the old, in with new
« Vastaus #190 : 18.10.2014, 11:43:48 »
Käytin startin ihan pöydällä asti ja totesin siinä olevan kaksi lattaliitin paikkaa --> johan alkoi pyöriä.

Itselle kävi aivan samalla lailla, kun vaihdoin tekniikan. Se ensimmäinen vaihtoehto sille herätteelle on liian houkutteleva kun on paremmin esillä :D Tosin itse en kerinnyt starttia irti asti ottaa.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240//Out with the old, in with new
« Vastaus #191 : 18.10.2014, 12:26:30 »
Tossa oli johtoja sun muita edessä niin en tajunnut sitä paikoillaan :buck2:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240//Out with the old, in with new
« Vastaus #192 : 18.10.2014, 18:32:11 »
 *taavih->
 It's alive!



Jakajan akseli oli miten sattuu niinkun arvelinkin.

Videota en ottanut, mutta koeajolla kävin. Kyllähän se ''vähän'' paremmin vetää, kun B200F  :D Seuraavaksi onkin tulipellistä läpiviennin paikkaus, (miten lie tehty?) ja öljyn vaihdon jälkeen turbon öljylaipan paikkaaminen ja se pakoputki. Hain tänään motonetistä sytkävehkeitä ja biltemasta pakoputki mutkia akselin ylitystä varten. Alunperinhän meinasin tehdä ali, mutta ei tuo ylityskään niin vaikelta vaikuta.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240//Out with the old, in with new
« Vastaus #193 : 24.10.2014, 09:46:11 »
Eilen sain naputeltua pakoputki ver. 1.0:n paikoilleen ja totesin jo siinä maassa maatessani, että ei mitään mahkuja toimia :D tunkin varassa on ainakin omakohtaiset pakoputken rakentelu kokemukset tällä hetkellä kamalat. Viikonlopun aikana pitää yrittää saada lisää välystä miltei koko putkistoon ja jos nosturi sattuu jostain löytymään niin sinne on mentävä rakentamaan ainakin vaihdelaatikon ja putken välinen tuki. Lännityslaitteen letku halki, melkein parempi tilata molemmat uudet, eivärpähän heti hajoa. Kävin myös heittämässä pienen testilenkin, ja totesin käyttöalueen olevan repäisevä ja lyhyt. Painemittarin kun saan hommattua niin pääsee vähän hukkiksen toiminnasta jyvälle  :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: puppetin Volvo 240//Out with the old, in with new
« Vastaus #194 : 25.10.2014, 13:48:19 »
Kävin tuossa ajamassa lenkin, kun korjasin jäähdytysneste vuodon, sekä pakoputken. Lenkillä tein yhden lähes täyskaasu vedon, jonka seurauksena öp valo, joka kumminkin sammui yli tyhjäkäynti kierrosten mentäessä (kasuun koskettaessa). Ilma sumuinen, ja olin näkevinäni savua. Nyt ÖP-valo vilkkuu tyhjäkäynnillä mutta sammuu kaasuun koskettaessa. Liekkö ''huollettu'' turbo niin sohlo, että ampui öljyt läpi?  :buck2: Öljyinä Mobil super 3000 tai 2000 ja 5w40, liekkö liian ohuet? ei ylimääräisiä ääniä havaittavissa
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron