En ota kantaa siitä mistä osat ovat kotoisin, mutta hyvin tuntuu pelaavan 2 litran koneissa jos 4050rpm tulee 600nm vääntöä täysin vakio moottorista (pakosarja ja suuttimet vaihdettu). Ja tässä moottorissa on tehtaalta lähtiessä harvinaisen mummot kärsät, suoraansanoen säälittävät.
Ja tuohon pakosarjapukitilanteeseen kommentti: 33mm reikä riittää kyllä useimpien tavoitteisiin jos ahtimena on HX35 kokoluokan ahdin. Turhaan tekee isommasta, hankkien ehdointahdoin sitä lagia. Lopputulos on se että herääminen kärsii ja sitten haukutaan ahdinta. Asia korjaantuu kun hankitaan pienellä reiällä pakosarja ja se booollllpearinggg ahdin niin johan syttyy. Garrett siis pesee Holsetin.
Totta kai se holsetti toimii, onhan noilla ajeltu jo liki 15v sitten 9sek varttimailiaikoja eli H1E/D sekoitus ahdin.
Siis likipitäen muuten identtinen ahdin mutta vain kompressorisiiven profiili hiukan eri.
Ei ole paljon maailma muuttunut niistä ajoista.
Ihan yhtälailla toimii pienempi pakosarjan putki nykyään kuin aikoinaan, liian iso ei ole hyvä.