Kyllä muuten jotkut moottorikoneistamotkin puhaltaa kannet tollai, ettei se nyt ihan sulatukseen viellä jouda..
No huhhuh, nimeä ja osoitetta esille, että osaa varoa.
Rautalankaa: kohtuullisilla ajoilla suoritetussa hiekkapuhalluksessa liikutaan parhaimmillaankin vain pinnankarheuksissa Ra 2-3 (ks. kuva; labraolosuhteissa suoritetun tutkimuksen tulokset). Öljykalvon peittämän liukulaakeripinnan tulisi olla tällaisessa käyttökohteessa maksimissaan Ra 0,5, mielummin reilusti vähemmän. Työstömenetelmistä esimerkiksi kiillotushionnalla päästään karkeuksiin Ra 0,1-0,05, mutta sitä ei voida suorittaa karkeudesta Ra 2-3, vaan sitä ennen on suoritettava muita ainetta poistavia menetelmiä, joilla lähestytään toivottua karkeutta, tällöin syntyy liiallinen välys. Joten kyllä, väitän edelleen kannen olevan roskiskamaa, vaikka topikin aloittaja ja muut nettitohtorit väittävätkin kovasti muuta
http://sdrv.ms/171OLJhPS. Mulla on myös ylimääräiset 530 ja turbon 398 (ilman pakoventtiilejä tosin) hyllyssä notkumassa.
EDIT: Tuo tutkimus on nimenomaan tehty alumiinille, joka on (jossei joku tiedä) suhteellisen pehmoista tavaraa!