Elekma  Autoracing

Äänestys

Tehdäänkö tästä...

GLT
107 (62.9%)
GLE
32 (18.8%)
muu, mikä
31 (18.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 165

240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu

  • 404 Vastauksia
  • 175405 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #195 : 19.08.2013, 23:36:35 »
Jonkin verran tullut putsattua osia.

Putsattu mäntä, yläosan jäljistä ei tarvitse pelästyä.


Imupuolen vähän hiottu venttiili.




Pakopuolen vähän hiottu venttiili.




Muutama hiekkapuhallutettu osa.









« Viimeksi muokattu: 07.11.2015, 19:37:31 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #196 : 19.08.2013, 23:42:34 »
Nokan laakeripinnatki hiekkapuhallettu ???
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #197 : 20.08.2013, 07:48:13 »
Nokan laakeripinnatki hiekkapuhallettu ???

Tota kattelin kans kauhuissani  :o

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #198 : 20.08.2013, 12:01:48 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kohtuulliset huumorit tarjosit! Toivottavasti et ole tosissasi ajatellut, että teet tästä vielä kannen. Miten ajattelit ratkaista nokka-akselin laakeripinnan halkaisijan kasvatuksen?

Puhdasta jätealumiinia!
« Viimeksi muokattu: 20.08.2013, 12:04:39 kirjoittanut Tico »
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #199 : 20.08.2013, 12:34:22 »
Riippuu millä ja miten on puhallettu, onko jätealumiinia. Oikein tehtynä ei ole lähtenyt kuin millin tuhannesosia joilla taas ei ole merkitystä tässä vakiokoneessa. Kiinnileikanneitakin nokkapukkeja on kiillotettu kuntoon, ja silloin varmasti lähtee enemmän tavaraa kuin hiekkapuhalluksen hipaisussa.
Kiillotuksen jälkeinen mittaushan tuon kertoo miten väljät pukit on. Itse olisin pitänyt venttiilikoppaa päällä ja keskittynyt siihen ulkokuoreen. Sun pitää kiillottaa nokkapukkien lisäksi nostinkuppien pesät. Niiden ei parane leikata kiinni tai mäntä avittaa venttiiliä nousemaan.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #200 : 20.08.2013, 13:28:01 »
Riippuu millä ja miten on puhallettu, onko jätealumiinia. Oikein tehtynä ei ole lähtenyt kuin millin tuhannesosia joilla taas ei ole merkitystä tässä vakiokoneessa. Kiinnileikanneitakin nokkapukkeja on kiillotettu kuntoon, ja silloin varmasti lähtee enemmän tavaraa kuin hiekkapuhalluksen hipaisussa.
Kiillotuksen jälkeinen mittaushan tuon kertoo miten väljät pukit on. Itse olisin pitänyt venttiilikoppaa päällä ja keskittynyt siihen ulkokuoreen. Sun pitää kiillottaa nokkapukkien lisäksi nostinkuppien pesät. Niiden ei parane leikata kiinni tai mäntä avittaa venttiiliä nousemaan.

Hiekalla herra sanoo puhaltaneensa ja näkeehän tuon jo lähikuvasta, että aika karhea on jälki kiilloitukselle. En ole vielä tähän päivään asti nähnyt hiekkapuhallettua alumiinipintaa, jota ylipäätään voisi kiillottaa ilman puhalluksessa syntyneiden kraatereiden tasolle hiomista tai koneistamista. Oli sitten kyseessä sentin kokoinen sepeli tai maailman pienikiteisin kvartsi- tai oksidihiekka.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #201 : 20.08.2013, 13:43:56 »
Tais vähän osien nysväys lähteä lapasesta.
Noo virheistähän oppii.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #202 : 20.08.2013, 22:00:28 »
En mitenkään mainosta, mutta täällä olis ylimääränen 530 kansi, muuten täydellinen mutta ilman nokkaa ja venttiileitä.. ;)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #203 : 21.08.2013, 02:20:25 »
Jos hiekkapuhallus laakeri pinnoille (joka oli kyllä oma vika, myönnetään :-\), hienoimmalla hiekalla mitä löysin, pilaisi koko kannen, niin aika kovaa ja kauan saisi pöhöttää, että peruttamatonta tuhoa syntyisi.

-Kadonneita kuvia-
« Viimeksi muokattu: 07.11.2015, 19:38:30 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #204 : 21.08.2013, 02:53:35 »
Kohtuulliset huumorit tarjosit! Toivottavasti et ole tosissasi ajatellut, että teet tästä vielä kannen. Miten ajattelit ratkaista nokka-akselin laakeripinnan halkaisijan kasvatuksen?

Puhdasta jätealumiinia!
Kyllä muuten jotkut moottorikoneistamotkin puhaltaa kannet tollai, ettei se nyt ihan sulatukseen viellä jouda..

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #205 : 21.08.2013, 08:36:51 »
Kyllä muuten jotkut moottorikoneistamotkin puhaltaa kannet tollai, ettei se nyt ihan sulatukseen viellä jouda..

Mutta miksi tehdään lisää turhaa välystä?

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #206 : 21.08.2013, 10:51:12 »
Kyllä muuten jotkut moottorikoneistamotkin puhaltaa kannet tollai, ettei se nyt ihan sulatukseen viellä jouda..

No huhhuh, nimeä ja osoitetta esille, että osaa varoa.

Rautalankaa: kohtuullisilla ajoilla suoritetussa hiekkapuhalluksessa liikutaan parhaimmillaankin vain pinnankarheuksissa Ra 2-3 (ks. kuva; labraolosuhteissa suoritetun tutkimuksen tulokset). Öljykalvon peittämän liukulaakeripinnan tulisi olla tällaisessa käyttökohteessa maksimissaan Ra 0,5, mielummin reilusti vähemmän. Työstömenetelmistä esimerkiksi kiillotushionnalla päästään karkeuksiin Ra 0,1-0,05, mutta sitä ei voida suorittaa karkeudesta Ra 2-3, vaan sitä ennen on suoritettava muita ainetta poistavia menetelmiä, joilla lähestytään toivottua karkeutta, tällöin syntyy liiallinen välys. Joten kyllä, väitän edelleen kannen olevan roskiskamaa, vaikka topikin aloittaja ja muut nettitohtorit väittävätkin kovasti muuta :)

http://sdrv.ms/171OLJh

PS. Mulla on myös ylimääräiset 530 ja turbon 398 (ilman pakoventtiilejä tosin) hyllyssä notkumassa.

EDIT: Tuo tutkimus on nimenomaan tehty alumiinille, joka on (jossei joku tiedä) suhteellisen pehmoista tavaraa!
« Viimeksi muokattu: 21.08.2013, 11:00:46 kirjoittanut Tico »
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #207 : 20.09.2013, 14:46:33 »
Rattiakselin putki maalattuna.


Rattiakseli kasassa.


Pohjapanssari ennen...




...ja jälkeen.




Pakosarja ennen...


...hiekkapuhallettuna...




...ja jälkeen.










Laturi ennen...




...ja jälkeen.




Etsi kaksi ruohonleikkuria.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2015, 19:49:35 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #208 : 20.09.2013, 15:24:41 »
Rattiakselin putki maalattuna.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Etsi kaksi ruohonleikkuria.[/center]
hep

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #209 : 21.09.2013, 13:56:32 »
kylläpäs on siistiä jälkeä!  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy