RallyBaron  Samppasport

Volvo XC60

  • 1534 Vastauksia
  • 565643 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sonni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1425 : 12.01.2020, 23:43:20 »
Tyhmä kysymys, mutta mikä kuvassa olevan Volvon katolla oleva kehikko on? Ja meneekö se piiloon kun kattoluukku suljetaan?


Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6846
  • Kaikkee sitä...
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1426 : 13.01.2020, 08:37:06 »
Tuulisuoja ja menee piiloon kun luukku kiinni.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa katemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1427 : 14.01.2020, 23:13:42 »
Auto 60tkm huollossa, mittarissa 53tkm, ajettu kaksi vuotta, liisaria jäljellä vuosi....tilaukseen koeajon jälkeen uusi xc60 insricption t8,muutamalla lisävarusteella, ilma-alusta, technic, b & w sterkat, yms., luovutus näillä näkymin syyskuussa -20.. 

Poissa V.Olvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1428 : 13.04.2020, 16:05:13 »
Terve!
Olen uusi tällä foorumilla.

Tuli hankittua XC60 D4 business summum vm. 2016 melkein kaikilla herkuilla.
Nyt kysynkin kun on paljon sähköjuttuja autossa ja mm. start/stop, niin pärjääkö normiakulla vai kannattaako asennuttaa kiinteä akkulaturi tai parempi akku (agm)?
Ajo kun on paljon myös lyhyttä vetookin.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Poissa Sande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1429 : 13.04.2020, 19:10:42 »
Terve!
Olen uusi tällä foorumilla.

Tuli hankittua XC60 D4 business summum vm. 2016 melkein kaikilla herkuilla.
Nyt kysynkin kun on paljon sähköjuttuja autossa ja mm. start/stop, niin pärjääkö normiakulla vai kannattaako asennuttaa kiinteä akkulaturi tai parempi akku (agm)?
Ajo kun on paljon myös lyhyttä vetookin.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Paha sanoa...toki jos talvella paljon webastoa käytät ja on lyhyttä ajoa, niin saattaahan se akku uuvahtaa. Itsellä vuotta uudempi ja laitatin siihen laturin + letkulämppärin + sisätilahaaroituksen, juurikin lyhyen ajon takia talvella. Vaan eikös noissa ole jo vakion AGM akku?
Volvo XC60 D4 AWD Business Classic Summum A HighTech -17

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1004
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1430 : 13.04.2020, 19:32:26 »
Pitäis varmaankin olla AGM ja lisäksi vielä 10 Ah:n apuakku, ainakin jos on automaattilootalla. Mulla tässä XC70:ssä kyllä herjaa alhaisesta akkujännitteestä aika usein, kun kaupunkiin mennessä lossissa joutuu jonkun aikaa paikoillaan olemaan, sammuttaa mm infotainmentin/radion. Käynnistyvyyden kanssa ei ole ongelmia ollut paisti tuo s/s toimii hyvin harvoin. Defan multicharger on asennettuna, mutta vain pari kertaa tänä menneenä talvena käyttänyt, Webastoa 2-3 kertaa viikossa.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1431 : 13.04.2020, 19:42:16 »
Täältä ääni AGM-akulle. Omassa XC60:ssä meni pari vuotta vanha normaali akku tänä talvena tyhjäksi pari kertaa pätkäajon takia. Lämmitän webastolla joka päivä pari kertaa ja sitä ei normaali akku kestä ilman latausta.
On mulla laturikin, mutta jaksa mitään johtoja joka viikko vedellä  :2funny: yrittäny kerran kuussa silti ladata mutta ei tullut enää edellisestä akusta kalua.
Nyt on paikallaan Vartan AGM ja jo startin äänestä kuulee että poweria löytyy taas.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1432 : 13.04.2020, 21:05:05 »
Täältä kans AGM ääni. 2017 ostin tuon XC60 ja auto oli silloin noin 3v ikäinen ja sen orggis flooded (eli perinteinen akku) uuvahti mulla heti eka syksynä. On niin intensiivistä tuo meidän webasto käyttö. Heitin tilalle 95Ah AGM eikä ole sen koomin tarvinut akusta murehtia. En käytä latureita lainkaan. Pelkkää ajoa. Saman hoidon tein aiemmallekin Volvolle (V70). Minun aikana ei ehtinyt sen AGM loppua.

Kaikillahan tämmöttinen akku pitäis olla :)
« Viimeksi muokattu: 13.04.2020, 21:09:09 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Sande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1433 : 13.04.2020, 23:12:50 »
Olen ollut siinä luulossa, että jos on S/S niin olisi AGM akku vakiona? Itse olen disabloinut tuon S/S:n Ebays:ta hankkitulla palikalla. On kyllä Suomen oloissa turha toiminto.
Volvo XC60 D4 AWD Business Classic Summum A HighTech -17

Poissa V.Olvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1434 : 14.04.2020, 02:19:49 »
Olen ollut siinä luulossa, että jos on S/S niin olisi AGM akku vakiona? Itse olen disabloinut tuon S/S:n Ebays:ta hankkitulla palikalla. On kyllä Suomen oloissa turha toiminto.

Tietämätön kysyy mikä on S/S?

Poissa vesapu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1435 : 14.04.2020, 07:14:41 »
Tietämätön kysyy mikä on S/S?
Olisiko Start/Stop
Volvo XC60 T8 2018

Poissa V.Olvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1436 : 14.04.2020, 10:44:16 »
Olisiko Start/Stop

Niinpä tietysti. Kiitos vastauksesta.
Ja mun autossa on S/S. Tänään saan auton.

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1437 : 14.04.2020, 21:26:24 »
Omaani laitatin  kiinteän laturin.

Paljon lyhyttä ajoa, mutta mukava lähtee liikkeelle ku hyttiki lämmin. Edellisessä -11D3 S60 uuvahti akku moisella käytöllä.

Kovin usein ei kuitenkaan tota latausta tartte tehdä eli ei oo jatkuvasti piuhan päässä  :)

Ja juu kovin on paljon sähköhärpäkkeitä XC60 autoissa eli jos kaikki avustimet etc. päällä nii varmaan kuluu virtaakin.

Sande,  millanen palikka toi s&s :n disaploiva laite on?  Saan omastanikin kyllä sen konsoolista pois, mutta joka kerta täytyy muistaa napsauttaa ku on oletuksena automaattisesti aina päällä. On kyllä kerrassaan ärsyttävä ominaisuus eli olis hieno saada pois   O0

V.Olvolle onnittelut hyvästä hankinnasta. Omaani olen ollut todella tyytyväinen.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2020, 21:29:23 kirjoittanut Ansoni »
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa V.Olvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1438 : 14.04.2020, 22:32:44 »
No niin tänään tuli ekat 100km ajettua xc60:llä. Hieno kyyti, mukava ajaa ja turvallisen oloista kun ympärillä valot ilmoittelee, että tiellä ajaa muitakin  :D
Vielä en kerinnyt kaikkia tietokoneen hommeleita katsoo läpi, mutta muutama kysymys tuli mieleen kun ohjekirjassakaan ei selkeetä vastausta.
Sammuuko moottorinlämmitin itsestään kun lähden ajoon? Vai saanko sen sammutettua itse? Kauankohan se on päällä?
Toinen kysymys öljymäärän näytöstä. Kun sen mittaustuloksen näkee vain moottori sammutettuna, niin toimiiko tietokone siis ilman moottorin käynnistämistäkin? (en kokeillut vielä). Autossa siis avaimeton käynnistys.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #1439 : 14.04.2020, 22:55:13 »
No niin tänään tuli ekat 100km ajettua xc60:llä. Hieno kyyti, mukava ajaa ja turvallisen oloista kun ympärillä valot ilmoittelee, että tiellä ajaa muitakin  :D
Vielä en kerinnyt kaikkia tietokoneen hommeleita katsoo läpi, mutta muutama kysymys tuli mieleen kun ohjekirjassakaan ei selkeetä vastausta.
Sammuuko moottorinlämmitin itsestään kun lähden ajoon? Vai saanko sen sammutettua itse? Kauankohan se on päällä?
Toinen kysymys öljymäärän näytöstä. Kun sen mittaustuloksen näkee vain moottori sammutettuna, niin toimiiko tietokone siis ilman moottorin käynnistämistäkin? (en kokeillut vielä). Autossa siis avaimeton käynnistys.

Onnea uudelle autolle. Webasto sammuu itsestään kun lähdet ajamaan ja moottori lämmennyt (näin ainakin minulla). Joskus sammutan, joskus annan itse sammuttaa itsensä. Oleellista että se saa pöhistä edes varttitunnin per poltto niin pysyy toimintakuntoisena. Lyhyitä polttoja vältellen mun XC60 webasto on kuuden talven ja 200tkm jälkeenkin vielä toiminnassa. Mulla on myös automaattikäyttö aina päällä. Suorakäynnistyksellä webasto on päällä luokkaa 30min (en ole satavarma).

Öljyt tsekataan niin että moottori seis ja virrat pois, jalka pois jarrulta ja painat start nappia pitkään. Siis pitkään. Silloin pulpahtaa valikot esiin ja voit valita öljymääränäytön. Auton pitää olla mielellään useita tunteja ajamatta ennenkuin tarkistat öljymäärän että näyttää oikein.

« Viimeksi muokattu: 14.04.2020, 22:59:49 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo