Samppasport  Futurez

Uusien 90-sarjalaisten ongelmat

  • 157 Vastauksia
  • 76923 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« : 19.01.2017, 15:21:13 »
Tasan kuukausi sitten Bilia luovutti minulle uuden V90 AWD Inscriptionin. Hieno peli.

Tai olisi, jos siis toimisi. Lämmitintä ei voi käyttää, eikä kohta muutakaan, kun akku on jatkuvasti tyhjä. Tyyppivika.

Lyhyt oppimäärä niille, jotka eivät tiedä:
2017-vuotisissa 90-sarjalaisissa (XC/S/V) on jotain häikkää Volvo on Callin kanssa, se ei vastaa ja vie akun tyhjäksi.
- lämmitin käynnistyy (tai käynnistyi silloin kun sitä vielä uskalsi käyttää) toisella tai kolmannella yrittämällä sovelluksesta
- kaikki kommunikointi auton kanssa vaatii monta yritystä, jotta menee läpi
- Vaikka ohjeiden mukaisesti ei käytä VoCia eikä lämmitystä ollenkaan, niin se imee silti akun tyhjäksi
- korjausta odotellaan
- Ilmeisesti vikaa on sekä softassa että VoC-raudassa
- Koskee ilmeisesti kaikkia ainakin marraskuun 2016 jälkeen valmistettuja 90-sarjalaisia, joissa on Volvo on Call.

Hiukkasen harmittaa, kun auto on todella hieno vehje muuten, ja muilta osin pelkästään hyvää sanottavaa. Tuo nyt pilaa valitettavasti kokonaan hyvän auton :( Vielä on sentään lähtenyt käyntiin, mutta saa nähdä kuinka pitkään: Tänä aamuna kertoi ihan erikseen kuitattavilla viesteillä, että akun varaustaso on toodella alhainen. Lämmitintä tai VoCia ei ole käytetty pariin viikkoon, ja autolla ajetaan reilusti päivittäin. Jälleenmyyjä levittelee käsiään. Tietysti eivät hekään mitään voi tehdä, kun tehtaalta ei ole kerrottu korjausta.

Onkohan muilla kokemuksia? Useammalta taholta on nyt kuulunut, että kyse ei tosiaankaan ole mistään yksittäistapauksista, vaan on laajempikin ongelma, akun tyhjentäneitä autoja on jo kuuleman mukaan hinattu Bilian pihaan useita. Kuulopuheista ei voi tietenkään mennä vannomaan, jälleenmyyjä ja maahantuoja ovat olleet tosi varovaisia puheissaan, mutta ovat myöntäneet laajemman ongelman olemassaolon.
V60 T8 Inscription

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #1 : 19.01.2017, 16:34:33 »
vast kävin sinisellä oman auton huollattamassa ja siinä korjaamolla kun seisoskelin ja huomasin että uudempia xc90:siä huollossa niin kysyin huoltomieheltä että miten on toiminut tai onko ollu paljon vikaa.. vastaukseksi sain että todella keskeneräisiä softastaan ja pikkuvikoja ollu useampia  ::)
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #2 : 19.01.2017, 16:36:59 »
Uusien mallien lastentauteja.
a car you can believe in

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #3 : 19.01.2017, 16:40:33 »
Taksikollegalta pösähti hetki sitten 20tkm ajettu uusi diiesel ysikymppi. Odottelee uutta konetta. Tiedä mitä siellä oli käyny mutta liemet oli ainakin sekaisin :idiot2:

Taitaa olla viksumpi ajella tolla vanhalla viisimukisella d4:lla maailman tappiin ;D
« Viimeksi muokattu: 19.01.2017, 16:49:22 kirjoittanut mikko078 »
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa tuplavee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #4 : 19.01.2017, 21:06:47 »
Edellinen auto oli CX60 D4 aut. etuveto missä Voc toimi aivan loistavasti ja Joulukuussa ostin V90 D4 aut. ajamaton esittelyauto, jossa myös volvocall vähä temppuilee,esim. lämmittimen ajastus pitää tehdä väh. 2 kertaa ennen kuin auto ottaa sen vastaan,myöskään Voc ei näytä puhelimessa onko lämmitin päällä,muuten Voc toimii hyvin ajopäiväkirja ym...Lisälämmitin meni n. 2vko sitten vikatilaan mikä piti huollossa käydä kuittaamassa pois,vika johtui huollon mukaan liian lyhyestä lämppärin käytöstä, mikä taas johtui väärästä tai väärin ymmärretystä käyttöohjeesta,olin epähuomiossa käynistänyt ja sammuttanut auton näytöltä lämppäriä lyhyessä ajassa monta kertaa mikä johtaa lämppärin tilttaamiseen.Tavaratilan suojapeitteen lukitusklipsi meni heti eka pakkasilla toiseltapuolen poikki,on tosi hepposesta muovista tehty,pohjoisen pakkaslumipyryssä ajaessani huomasin tankatessa ,että pakkaslunta kertyy polttoaineläpän alle aika paljon.Auto on muuten kaikin puolin aivan mahtava peli!! Suht pieni kulutuksinen ainakin mun pitkänmatkan ajossa, nyt mittarissa reilu 5200km ja kulutus 5,9/100km, tämä lukema on laskettu kulutus.Mulle sanoi myyjä ostotilanteessa, että ei saa jättää vara-avainta autoon koska silloin autossa voi jäädä jotain piileviä toimintoja päälle mikä voi johtaa akun tyhjenemiseen(en ole kyllä vara-avainta ikinä pitänyt autossa). Omassa autossani ei  ole ilmennyt minkäänlaisia akku ongelmia.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #5 : 19.01.2017, 21:19:07 »
Juuri tuossa on se syy miksi ostin kesällä uuden V70 Volvon kun vielä sai.
Alkupään autoissa on poikkeuksetta paljon vikoja, pieniä ja vielä pienempiä mutta harmillisia jos ette pysty autojanne normaalisti käyttämään?

Poissa tuplavee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #6 : 19.01.2017, 21:30:22 »
Tuosta koneen possahtamisesta : mulla on nyt kolmas volvon omalla D4 koneella oleva auto,eka oli V70 missä oli eka volvon oma tekemä D4 ajoin vuodessa 54 000km ja toinen XC60 millä ajoin 2:ssa vuodessa 109 000km ei kummassakaan ollu minkäänlaisia ongelmia,ei tarvinnu öljyä lisätä eikä ollu muutenkaan minkäänlaisia toiminta häiriöitä.Nythän niitä tehdään hirveellä kiireellä kunhan vaan ei alkais laatu kärsiin.Käsittääkseni nykyisen auton kone on täsmälleen sama kone mikä volvolta tuli n. 3-4 vuotta sitten markkinoille.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #7 : 19.01.2017, 21:39:44 »
Tuosta koneen possahtamisesta : mulla on nyt kolmas volvon omalla D4 koneella oleva auto,eka oli V70 missä oli eka volvon oma tekemä D4 ajoin vuodessa 54 000km ja toinen XC60 millä ajoin 2:ssa vuodessa 109 000km ei kummassakaan ollu minkäänlaisia ongelmia,ei tarvinnu öljyä lisätä eikä ollu muutenkaan minkäänlaisia toiminta häiriöitä.Nythän niitä tehdään hirveellä kiireellä kunhan vaan ei alkais laatu kärsiin.Käsittääkseni nykyisen auton kone on täsmälleen sama kone mikä volvolta tuli n. 3-4 vuotta sitten markkinoille.

Niihin ensimmäisiin verrattuna on hieman enemmän tehoja ja päästöjä?

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #8 : 19.01.2017, 21:59:49 »
s
Alkupään autoissa on poikkeuksetta paljon vikoja, pieniä ja vielä pienempiä mutta harmillisia jos ette pysty autojanne normaalisti käyttämään?

Sepä se juu. Autossa on nyt n. 1000e arvoinen lisävaruste, jota ei voi käyttää, ja joka vieläpä estää auton muuta käyttöä. Onneksi se vielä lähtee käyntiin ja kulkee eteenpäin.

Muuten tuo on todella mahtava peli, ja niiltä osin pelkästään positiivista sanottavaa. Adaptiivinen vakionopeussäädin ja automaattiohjaus tekevät matkanteosta todella upeaa.

Pienenä sitä katseli ihmeissään, kun ritari Ässä lueskeli kirjaa ja auto ajoi itsestään: Ei ole enää kaukana se, lähellä ollaan jo nyt ihan tuolla vehkeellä, edellyttäen tietysti että tiemerkinnät ovat selvästi näkyvissä. Joululomalta oli yhtä juhlaa ajella kotia kohti.

Toivottavasti saavat nuo pahimmat ongelmat pikaisesti kuriin.
V60 T8 Inscription

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #9 : 19.01.2017, 22:22:42 »
s
Sepä se juu. Autossa on nyt n. 1000e arvoinen lisävaruste, jota ei voi käyttää, ja joka vieläpä estää auton muuta käyttöä. Onneksi se vielä lähtee käyntiin ja kulkee eteenpäin.

Muuten tuo on todella mahtava peli, ja niiltä osin pelkästään positiivista sanottavaa. Adaptiivinen vakionopeussäädin ja automaattiohjaus tekevät matkanteosta todella upeaa.

Pienenä sitä katseli ihmeissään, kun ritari Ässä lueskeli kirjaa ja auto ajoi itsestään: Ei ole enää kaukana se, lähellä ollaan jo nyt ihan tuolla vehkeellä, edellyttäen tietysti että tiemerkinnät ovat selvästi näkyvissä. Joululomalta oli yhtä juhlaa ajella kotia kohti.

Toivottavasti saavat nuo pahimmat ongelmat pikaisesti kuriin.

Kyllä ne korjaantuu ja sitten kun minä ostan uuden V90 on se taas ehkä sinulla aika "tuskailla" uuden tulevaisuuden mallin automaattisten ongelmien kanssa. :D ;D

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #10 : 20.01.2017, 08:24:42 »
vast kävin sinisellä oman auton huollattamassa ja siinä korjaamolla kun seisoskelin ja huomasin että uudempia xc90:siä huollossa niin kysyin huoltomieheltä että miten on toiminut tai onko ollu paljon vikaa.. vastaukseksi sain että todella keskeneräisiä softastaan ja pikkuvikoja ollu useampia  ::)

Sinällään erikoista, että esim. 2016-mallisissa XC90:ssä tätä vikaa ei ole, mutta uudemmissa on. Liekö alihankkija vähän päättänyt "säästää"  :o
V60 T8 Inscription

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #11 : 20.01.2017, 08:38:06 »
Sinällään erikoista, että esim. 2016-mallisissa XC90:ssä tätä vikaa ei ole, mutta uudemmissa on. Liekö alihankkija vähän päättänyt "säästää"  :o
Koodarien työtä ulkoistettu Intiaan? Tämä on vain arvaus. Jossain välissä Oulussa EB rekrysi autosofta koodareita, sai valita työskenteleekö Oulussa vai Göteborgissa. Ei tarvi miettiä kuka oli asiakas. 2016 EB myi tuon auto puolen saksalaiselle Continentalille ja tekevät nykyään saksalaisille softaa. Ei välttämättä liity tähän, mutta tuli vain mieleen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #12 : 20.01.2017, 08:49:55 »
Tasan kuukausi sitten Bilia luovutti minulle uuden V90 AWD Inscriptionin. Hieno peli.

VOC tuntuu olevan se akileen kantapää, omassa sitä ei ole eikä ole minkäänlaista ongelmaa V90 D4R-Designissä.

Ainut mikä kismittää on peruutuskamera, se on aina paskainen eikä näin ollen siitä ole mitään iloa.
Audi Q4 40

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #13 : 20.01.2017, 22:39:48 »
VOC tuntuu olevan se akileen kantapää, omassa sitä ei ole eikä ole minkäänlaista ongelmaa V90 D4R-Designissä.

Jep, juurikin näin. Lämppärin etäohjaus ei vaan ole mitenkään mahdollista ilman sitä, niin siksi VoC:n otin. Onneksi ei ole paljoa pakkasia pidellyt, kun nyt sitä ei voi käyttää muutenkaan  :-\
V60 T8 Inscription

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #14 : 21.01.2017, 08:10:12 »
Lämppärin etäohjaus ei vaan ole mitenkään mahdollista ilman sitä, niin siksi VoC:n otin.

On 90:seen kuulema Remuciakin asenneltu Tampereen seuduilla kaiketi. Harmillisesti Remuc asennus selvisi vasta kun oma tilausputki oli jo kiinni.
Audi Q4 40

 

Samppasport  Futurez