Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

auton ääni eristys

  • 17 Vastauksia
  • 10866 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa d24tdic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 180
  • www.vrcf.fi
auton ääni eristys
« : 11.07.2016, 17:20:55 »
Nyt kun on tuota koppaa hitsailtu ja maalailtu sisältä niin millä tuo pittää ääni eristää vanhat oli niin kovettuneet  että lähtivät pieininä murusina pois  ELK

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: auton ääni eristys
« Vastaus #1 : 11.07.2016, 18:01:40 »
Stp black goldia. Ja paljon. Bulkkipaketti (4,5m2) menee jo oviin. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Masutus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • Justihi
Vs: auton ääni eristys
« Vastaus #2 : 23.08.2016, 10:59:12 »
Mitenköhän Bilteman bitumihuopa tai bitumilevy toimis? Ajattelin ite kokeilla pyöräkoteloihin jos 740 vanhuksesta saisi edes pahimmat jyrinät, kolinat ja huminat vaimennettua :D kohtuu edullistakin näyttäs olevan. Kokemuksia kellään??

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Aanenvaimennus/Bitumihuopa-4-kpl-2000021214/
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Aanenvaimennus/Aanta-vaimentava-bitumilevy-2000021213/

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: auton ääni eristys
« Vastaus #3 : 23.08.2016, 11:16:20 »
Mitenköhän Bilteman bitumihuopa tai bitumilevy toimis? Ajattelin ite kokeilla pyöräkoteloihin jos 740 vanhuksesta saisi edes pahimmat jyrinät, kolinat ja huminat vaimennettua :D kohtuu edullistakin näyttäs olevan. Kokemuksia kellään??

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Aanenvaimennus/Bitumihuopa-4-kpl-2000021214/
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Aanenvaimennus/Aanta-vaimentava-bitumilevy-2000021213/
ei pysy. Älä kokeile, mää kokeilin jo :D
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: auton ääni eristys
« Vastaus #4 : 23.08.2016, 11:29:24 »
Pysyypäs jos lattialle laittaa  :nohnoh :D

Mutta oikeasti; hetken aikaa toimii, sitten ei enää toimikkaan kun tuo bitumi tuosta vähitellen kovenee. Ja kun kovuusaste luokkaa kivi niin ei tee muutakuin korostaa ääniä  :-\ Huonosti myös saa muotoiltua tuollaista ellei ole kuumailmapuhallinta käsillä

edit: jos nyt siis ihan niinkuin oikeasti ruvetaan vaimentamaan autoa niin se tehtäisiin näin; auto nosturille ja pohjasta paskojen pesu pois. Jonka jälkeen säälimätön määrä ruostesuojamassaa pohja täyteen. Yleensä tuohon kuuluu 2 x koteloainekerrosta ja 1 x varsinainen ruostesuojakerros, riippuu käsittelystä. Jos lisähiljaisuutta haluaa niin käsitellään myös lokasuojat (ne muoviset irtonaiset) koska suurin kohina siirtyy autoon pyöränkoteloiden kautta. Ja ennenkuin joku tulee sanomaan ettei pysy massa kiinni kun kivet ym hakkaa niin itsellä menossa toinen auto jossa on hommat toteutettu ko. tavalla. Kyllä pysyy :)

Sitten voidaankin siirtyä auton sisätiloihin. Melkein kaiken mitä irti sisustasta saa otetaan irti ja pellit vuorataan jollakin hyvällä matolla, vaikkapa stp goldilla tietenkin myös ovet :)

Jos tuokaan ei riitä, voidaan alkaa tunkemaan pilareihin järkyttävää määrää vaahtomuovia lisävaimennuksen toivossa niinkuin allekironnut on tehnyt :D
« Viimeksi muokattu: 23.08.2016, 11:37:43 kirjoittanut razori »

Poissa Masutus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • Justihi
Vs: auton ääni eristys
« Vastaus #5 : 23.08.2016, 11:39:26 »
Kuinkahan nopeesti kovettuu? Kuumailmapuhallin ois kyllä käytössä. Löytyis myös tollasta butyylistä ja alumiinista valmistettua levyä, oliskohan noihin bitumi tuotteisiin verrattuna parempaa? :puavo:

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Aanenvaimennus/Aanieristyslevy-2-kpl-2000037971/

Poissa Masutus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • Justihi
Vs: auton ääni eristys
« Vastaus #6 : 23.08.2016, 11:45:29 »
Omassa rotiskossa riittäis jos pahimmat huminat sais vaimennettua. Mahtaa meikälläkin olla alkuperäset äänieristykset jo jotain kipsilevyn tasoa :D
Johonkin kohtuu helppoihin paikkoihin jos löis jotain mattoa, esim. ne pyöräkotelot, oviin jos jaksaa pahvit irrottaa, jne.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: auton ääni eristys
« Vastaus #7 : 23.08.2016, 11:49:25 »
Jo puolessa vuodessa alkaa huomaamaan eron, ettei olekkaan enää niin hyvä kuin ennen  :idiot2: Alumiinimatosta ei itsellä kokemusta

Johonkin resonointien poistamiseen tuo bitumimatto on hyvä, kun vaimennettavaan kohteeseen tulee niin paljon painoa lisää tuolla 4mm levyllä niin resonanssitaajuus siirtyy jonnekkin muualle  :)

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: auton ääni eristys
« Vastaus #8 : 23.08.2016, 15:30:48 »
Kuinkahan nopeesti kovettuu? Kuumailmapuhallin ois kyllä käytössä. Löytyis myös tollasta butyylistä ja alumiinista valmistettua levyä, oliskohan noihin bitumi tuotteisiin verrattuna parempaa? :puavo:

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Aanenvaimennus/Aanieristyslevy-2-kpl-2000037971/
On parempaa. Ei kovetu ja ropise pois, sekä 100x helpompaa ja mukavampaa asentaa.

Poissa jkan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: auton ääni eristys
« Vastaus #9 : 28.08.2016, 21:47:56 »
STP Black Gold:ia itse suosittelen.
Kohtuu hintaista ja helppoa asentaa.

Tänään tuli haettua omaan XC90:seen vaimennustarpeet (Black Gold + pehmytmattoa) ja ehkä ensi viikonloppuna asennetaan jos ehditään.
XC90 D5 -04

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: auton ääni eristys
« Vastaus #10 : 21.09.2016, 14:47:09 »
Jatketaan täällä, ettei mene tuo S/V90 osio vääntämiseen.


On kokemusta. Se olematon massakerros ei vaikuta esim. rengasääniin juuri mitään. Pikku kerros koteloissa ja pohjassa ei melua vie pois. On kokemusta ihan kunnon vaimentamisestakin ja sekin hyöty on vähän siinä ja tässä. Jokaisella on toki  oikeus uskoa mihin lystää. Omat jokuset suojatut, kyllä myös Tectylillä, kuvittele. Vaikutus ruostumisen estämiseen on kiistaton ja siitä olen samaa mieltä. Sitä vartenhan se on ja siinä se toimiikin. Äänenvaimennus on sitten lähes puhdasta tuubaa.

Tuolla massan laittamisella on täysin sama vaikutus äänenvaimennukseen, kuin sillä motonetistä haetulla SPT:n mattopaketilla. Massa vain tulee eri puolelle autoa.

Vaimennusaste riippuu käsittelystä, jonka valitset. Jos auto on tehdasuusi (alle 2v. vanha) niin siihen tehdään takuukäsittely, jossa tartunta-ainetta (koteloainetta) suihkutetaan 2 kerrosta, jonka päälle varsinainen ruostesuojamassa suihkutetaan. Normaalissa käsittelyssä (yli 2v. vanha auto) kutakin ainetta suihkutetaan vain yksi kerros. Eli enemmän ainetta, enemmän vaimennusta.

Jos asiakas haluaa ruostesuojauksen lisäksi äänieristyskäsittelyn, suihkutetaan massaa myös lokasuojien molemmin puolin (kyllä, niihin muovisiin lipareihin) ja vasten yleistä kuvitelmaa, massa ei kulu lokasuojista pois. Voin käväistä ottamassa kuvan oman auton lokasuojista, jos on todistamisen tarvetta.

Massan suihkutus vaikuttaa lähinnä mataliin ääniin, mutta vähentää merkittävästi pyöränkoteloista kantautuvaa melua ohjaamoon, koska niissä on yleisesti tehtaalta lähtien heikoin äänenvaimennusaste. Omassa autossa huomasi massauksen välittömän vaikutuksen mm. näin; ennen massausta oli selkeästi havaittavissa päätään kääntelemällä, mistä ylimääräinen melu kantautuu. Melu kuului eteen pääasiassa auton takaosasta. Massauksen jälkeen ylimääräinen "kohina" väheni ja tällä hetkellä on hankala sanoa, mistä päin autoa ajomelu kuuluu. Kun päästään tähän pisteeseen, että melu tulee "kaikkialta", on autoa hankala enää vaimentaa, sillä melun lähdettä ei tiedetä selvästi ja näinollen vaimentava materiaali laitetaan herkästi väärään paikkaan.

Ja ennenkuin kuuloaistiani kritisoidaan vialliseksi, on kitara pysynyt tällä hetkellä käsissäni n.5v.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: auton ääni eristys
« Vastaus #11 : 21.09.2016, 16:34:57 »
Oot soittanut ittes kuuroks? :D Neuvoisin vanhoissa autoissa välttämään lattian eristämistä sisältä koko alalta. Bitumia on ainakin pirun vaikea saada niihin lattiapeltien pokkauksiin tiukasti kiinni, joten noihin kohtiin kehittyy hyviä ruostetaskuja.

Butyylimatot muotoutuu paljon paremmin, niillä ei välttämättä vastaavaa ongelmaa olekaan.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: auton ääni eristys
« Vastaus #12 : 21.09.2016, 16:49:29 »
Oot soittanut ittes kuuroks? :D

Kerrostalokompleksissa ei paljoa päästellä :D

The moose

  • Vieras
Vs: auton ääni eristys
« Vastaus #13 : 21.09.2016, 16:55:25 »
Tää homma on vähän ku pimeeseen huoneeseen veis säkillä valoa.

Varsinkin jos melun syynä ovat 225 55 17 silestone renkaat tai vastaavat autoon kuulumattomat renkaat.

Itellä kartano volvo ilman lisä äänieristyksiä todella hiljainen rengasmelua ei ole oikeastaan yhtään. tavaratilan verhon jos laittaa sivuun niin kuulee kuinka takavalot suhisee.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: auton ääni eristys
« Vastaus #14 : 21.09.2016, 17:02:36 »
Varsinkin jos melun syynä ovat 225 55 17 silestone renkaat tai vastaavat autoon kuulumattomat renkaat.

Toki rengasvalinnalla on suuri vaikutus ajomeluun, mutta joissakin autoissa on jo valmiiksi isot renkaat joten siitä on pahan alkaa rengaskokoa pienentämään, koska silloin voi tulla muita rajoitteita vastaan

 

Carcom Oy  Ateho