KL-varaosat  Race.fi

Team Recycle Racing Finland - Amazon V8 avo - Case Closed

  • 66 Vastauksia
  • 30695 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon V8 avo
« Vastaus #15 : 06.01.2017, 15:31:02 »
Olipa suunnitelma sitten mikä tahansa niin tarvinnee pitää tätäkin silmällä, näitä kuitenkaan jokapihalla ole  :)
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon V8 avo
« Vastaus #16 : 06.01.2017, 16:51:44 »
On muuten harvinaisen kätevä vaihtaa öljynsuodatin.  :)

Niinpäs onkin. Kunhan ei vaan sattus mitään  ::)

Tohon putsarin paikalle vois istua kätevästi pikku ruuvi jolle sais ilmanoton suoraan edestäpäin  :)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon V8 avo
« Vastaus #17 : 07.01.2017, 19:08:35 »
Onko tää koska muutettu kun ei näy sitä turvakaarta?

Tekniikkamuutos hyväksytty 11.11.1983
Korimuutos hyväksytty 6.3.1986

Joku toinen väri toisi ehkä arvokkuutta. Tosin mattamusta ei ole henk.koht lemppari.

Eipä ollut paljoa valinnanvaraa värissä - eipä ole minunkaan lempiväri.
Toivottavasti kokee muutoksen jossain vaiheessa.

Stroukkaus- ja kampikulmajutut minne kuuluvat ! Kaima varmaan sitten kertoo jos moista suunnittelee ?

Jep ko koneen tekniikasta löytyy juttua paljon muilta foorumeilta. Ei jauheta sitä tässä ketjussa.

Tohon putsarin paikalle vois istua kätevästi pikku ruuvi jolle sais ilmanoton suoraan edestäpäin  :)

Katsotaan mitä konttorilla vastataan tähän aiheeseen.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon V8 avo
« Vastaus #18 : 07.01.2017, 21:47:49 »
Itse ymmärtänyt, että vanhoilla säännöillä rakennettua moottoria ei saa muuttaa (mitenkään) , tai saa mutta vain nykysäännöillä. (jollon tilavuus paukkuu yli?)

Mutta peukkuja. Eihän sitä pikku stroukkia kukaan huomioi :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon V8 avo
« Vastaus #19 : 07.01.2017, 22:00:06 »
Saiskohan ruuvin läpi,  jos pokkana kysyttäessä kertos sen olevan imusarjaan integroitu vesipumppu tai "tyhjäkäyntimoottori"  ???

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon V8 avo
« Vastaus #20 : 07.01.2017, 23:29:25 »
Saa remmin laitettua ihan ilman mitään kikkailuja.

On vaan oma työmaansa saada se tähän koneeseen laitettua.
Asiaa on selvitetty ja pengottu aika tavalla ja taidan itse luopua tuosta suunnitelmasta.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon V8 avo
« Vastaus #21 : 08.01.2017, 00:34:59 »
Saa remmin laitettua ihan ilman mitään kikkailuja.

On vaan oma työmaansa saada se tähän koneeseen laitettua.
Asiaa on selvitetty ja pengottu aika tavalla ja taidan itse luopua tuosta suunnitelmasta.

Mikäs koneessa vastustaa asiaa?  ???

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon V8 avo
« Vastaus #22 : 08.01.2017, 01:25:19 »
Mikäs koneessa vastustaa asiaa?  ???

Ei itse koneessa mikään, mut kokolailla kaikkiin muihin kaseihin saa Bolt on ratkasuja,tai lähes, roverin koneeseen ei taas saa.

Ausseissa on yksi paja mikä tekee kaikennäköisiä remmi ratkaisuja, mut ei sieltäkään saa tähän.
Itse siis joutuisi kaiken tekemään.

Vaihtoehto on tietysti koneen kylkeen ahdin, itselleni ei, vaan se pitäisi olla kansien välissä.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon V8 avo
« Vastaus #23 : 08.01.2017, 01:28:48 »
Ei itse koneessa mikään, mut kokolailla kaikkiin muihin kaseihin saa Bolt on ratkasuja,tai lähes, roverin koneeseen ei taas saa.

Ahaa, ok. Onpa jännä.

Poissa Shovelhead

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon V8 avo
« Vastaus #24 : 08.01.2017, 02:09:18 »
Moi.

Olen auton yksi entisistä omistajista, joskus 90-luvun alkupuoliskolta tuonne johonkin 96-97 tietämille.
olenkin monesti ihmetellyt mitä tälle kuuluu? muutamia kertoja hakenut AKE:n kautta mutta mitään ei ole löytynyt ja ajatellutkin tämän jo paalatuksi.
Mutta ei! mukava nähdä vanha tuttu!

Tämä on muutoinkin ensimmäinen kerta kun tänne kirjoitan, vaikka lukenut kyllä jo vuosia loistavaa Foorumia, Kiitos tästä ylläpito ja harrastajat jotka jaatte täällä tietoa/ kokemuksia. ( Olispa ollu silloin ku aloittelin näitä hommia )
silloin piti mennä kirjastoon ettimään ja tilaamaan Haynesin ym. kirjoja jos ei Esson baari auttanut..

Mut joo, ensinnäkin: kone ei ole enään vakio mitoissa, porautin sen ensimmäiseen ylikokoon hehehh.. ja tietysti laakerointi yms.
btw. Roverin männät taisi olla jotain 550mk kpl mutta kun haettiin Buickin koodilla niin kas kummaa 305mk kpl ( Sama valmistaja varaosamyyjän mukaan )
no hekoteltiin hetki ja hän tiedusteli kummatko haluat? hmm.. otan ne Buickin kiitos.

näköjään syöttö laitteisto muuttunut yhdeksi kaasariksi, mulla oli 2kpl muuttuva kurkkuisia joita säädin ja vaihdoin useita ennen kuin sain pelaamaan.

Vaihteisto ilmeisesti vielä sama, tuli tehtyä tähänkin panta remontti.
lootassa oli "kiva" sift kit. eli ei väliä miten hiljaa kiihdytti niin aina ulvas renkaat kun meni seuraava pykälä sisään.

Jonkin aikaa meni kun etsin vikaa aivan julmettuun resonanssiin kaikilla nopeuksilla, mutta eräänä päivänä nostin takapyörät ilmaan ja menin makaamaan auton alle.
pyörittelin renkaita ja huomasin että joo-o on toi kardaanin laippa hitsattu n.15mm sivuun keskikohdastaan, eli heitti semmosta kananmunan muotoista rataa ympäriinsä ( on vissin ollut kiire saada ajoon ) noo eiku akseli irti ja laipasta poikki, kaverin sorvissa keskitittiin uusiks jonka jälkeen uudet hitsaukset ja johan pelas.

Ajoin autolla ihan päivittän keväästä syksyyn kaikki nuo vuodet ja aina se oli yhtä jännää sekä käteni kovin mustat, mutta oli se sen arvoista.

Minun aikana tuli ainakin 2krt. maalattua ja väri oli punainen, näytti hyvältä vahattuna, varsinkin kun vanteetkin olivat semmoset umpinaiset koko cromiset ja syvällä huulella.

Maskiksi tein lavuaarin kaarevista poistoputkista hampaat niinku Mercuryssä, ei oo näköjään enään.

puskureita ei mulla ollut, tein rosterista pellin eteen ettei näytä siltä että jotain puuttuu tästä, takana pelti myös jonka läpi tuli tupla putkisto.

Rättikaton etureuna oli hieman hankala kun nopeus nousi yli 60kmh niin katto alkoi kauttaaltaan pullistumaan, kerran tai pari kun ajoin hieman reippaampaa vauhtia luulin että kohta Volvo nousee kokonaan ilmaan kun ohjaamo tuntui jo melkoisesti paineistetulta, puhumattakaan mitä se ajo oli vesisateella.. sitä oli välillä hieman kostea olo.
Kumminkin melko hyvä ratkaisu oli kun laitoin noiden rätin pitimien väleihin tarranauhaa mitä sai Lahdesta Neppinapista, silloin rätti oli silti helppo avata ja tiivis suljettuna.

Rekisteriotteessa oli mun aikana maininta: Moottorin tehoa ei saa nostaa. eli mikäli se vielä siellä lojottaa niin ei onnistu tuo lisäilmaa tuottavan ruuvin asennus helpolla.

Ja kyllä on laillinen avo ilman turvakaarta, runko on vahvistettu pitkittäis palkeilla ja takana kolmio tuennat.

Voin joskus jos löydän niin laittaa muutaman kuvan entis aikojen ulkoasusta jos tahdotte?
tosin jos kuljettaja näkyy kuvissa on muuttunut niinkuin autokin, silloin tukkaa oli tossa edessä ylhäällä, nyt ei ollenkaan vain pitkä parta leuassa tilalla..

lopuksi vielä että vaikka aikaa onkin kulunut on tämä auto jäänyt mieleeni lähtemättömästi, pidin siitä.
enkä ole Volvoilua hylännyt, yks 144 ollut sen jäkeen ja Pari Amazonia. yksi työn alla kunhan ehdin tekemään, tätä varten teurastin yhden 244 B19at tekniikalla olevan vanhuksen mutta siitä lisää sanotaanko 10v. sisällä.. 

- Kiitos -

Mikä mua öisin aina Volvottaa?

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon V8 avo
« Vastaus #25 : 08.01.2017, 02:26:26 »
Moi.

Hienoa, että tänne tulee uusia, vanhoja naamoja (tuttuja)

Olinkin lähes varma, että tämä auto on Lahdesta kotoisin ja sinulta  :)
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon V8 avo
« Vastaus #26 : 08.01.2017, 12:24:22 »
Hienoa, että entinen omistaja ilmaantui ja saatiin lisätietoa autosta.

Auto on ollut ilmeisesti 2002 - 2016 välin pois rekisteristä ja kasattu nyt uudelleen.

Tässä syy miksi ei ole  löytynyt tietoja.

Laita ihmeessä kuvia jos löytyy, niin lisätään ne tähän kertomukseen.

Ajokokemuksia mulla ei vielä ole muita kuin tallista trailerille, eli kevättä odotellessa.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2017, 21:49:43 kirjoittanut JuHaU »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon V8 avo
« Vastaus #27 : 08.01.2017, 12:39:17 »
Rekisteriotteessa oli mun aikana maininta: Moottorin tehoa ei saa nostaa.

Vastaava teksti on ollut minullakin kaikissa poikkeuslupapapereissa, mitä on vuosien varrella ollut.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon V8 avo
« Vastaus #28 : 08.01.2017, 13:09:07 »
Mielenkiintoinen laitos! Hienoa lukea myös vanhoja kokemuksia edelliseltä omistajalta :)

Minkälainen ratkaisu tuossa katossa on? Shovelhead kertoi noista katon ongelmista. Erästä 50-luvun avo Buickia kerran laittelin. Tehdasvalmisteinen hydraulikatto oli teräsrunkoinen, tuulilasinkarmia vasten oli teräsputki katon rungossa, näin on katto jäykkä etuosastaan. Välissä oli vain kumitiiviste ettei tuuli suhise. Upea insinöörityön taidonnäyte tuollainen hydraulikatto, erittäin makea ratkaisu tälläiseen 50-luvun muotoiluun, nappia vain painaa niin katto nousee pois :P

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Team Recycle Racing Finland - Amazon V8 avo
« Vastaus #29 : 08.01.2017, 13:34:56 »
Moottorin tehoa ei saa nostaa mutta jos se sattus laskemaan tai pysymään samana :P
940 classic
Amazon -68

 

Autoracing  KL-varaosat