RallyBaron  Samppasport

Volvon makuun 740 -90 B200F...

  • 1 Vastauksia
  • 1534 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makkewl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Volvon makuun 740 -90 B200F...
« : 05.07.2018, 01:33:00 »
Kaippa kehtaan tämmöisesti karusta ja laiskasta volvostakin aiheen tänne tehdä, kaikilla täällä kun tahtoo vissiin turbo volvoja olla  :-[ Tuli tuossa viime talvena tosiaan ostettua ensimmäinen Volvo toiseksi autoksi. Työmatka piteni ja tuli muutettua keskustan ulkopuolelle ja toista autoa tarvitsi. Semmoisen auton vielä halusin mihin ei remontteihin uppoa kokoajan rahaa, (toisena autona kuitenkin Vag-konsernin auto  :2funny:) ja voisi oppia itsekkin autojen tekniikasta. Autojen konehuoneeseen kun ei ole tullut ennen liiemmin tutustuttua niin ajattelin, että tämä peli voisi olla passeli siihen.

Tosiaan kone taitaa olla se melkein laiskin mahollinen eli B200F ja AW70-laatikolla. Kilometrejä on noin 380,000km. Mittaristo vaihdettu, mutta Trafin sivuilta sain suurinpiirtein laskettua kilometrit. Siisti on sisältä, ei ole penkit revennyt mistään ja kaikki muovit löytyy ja on ehjiä.

Auto tällä hetkellä näyttää tältä;











Aamulla tuli työkaverille sanottua, että nyt tarvii jonkun tarran volvoon. Pienen googlettelun jälkeen löytyi sopiva kuva ja jota vähän muokkaili vielä. Tuli aivan mahtava eikä näitä muilta varmasti löydy  ELK



Auton ostohetkellä vikoja olivat:

-Öljyvuoto venttiilikopan ja öljykorkin välistä Tiivisteet vaihdettu.Vuotaa silti, huohotinjärjestelmä ehkä tukossa(?)
-Bensamittari ei toiminut Bensamittari irti ja juotoksiin lisää tinaa ja lähti toimimaan
-Lohkolämmittimen pistoke rikki 2e uusi pistoke purkaamolta ja pelittää
-Takakaarista maali lohkeillut pois Sopivan hintainen tarjous saatu maalauksesta, ei vielä tehty.

Suunnittelun alla mitä autoon tekisi:

-Takakaarien ja apparin oven alareunan maalaus, ehkä muutakin.
-Myllytys
-Maalipinnan pinnoitus tai vahaus
-Muoviosien pinnoitus
-Tuulilasin pinnoitus
-Takalasien tummennus 15% tai 25%
-Etusivulasien tummennus 50%
-Jonkin näköiset teipit johonkin
-Madallussarja
-Jotkin suht halvat vanteet, tarvittaessa jaonmuutos spacerit
-DSP + Bluetooth soitin
-Etuoviin kaiuttimille kaulukset
-Etuovien vaimennus
-Vahvistin subbarille + piuhat takakonttiin
-Sytytystulppien vaihto
-Huohotinjärjestelmän putsaus

Ideoita saa laittaa ja olisi hyvin toivottua. Suunnittelulista näyttää niin jonkun 18-vuotiaan amiksen märältä unelta, että melkein hävettää.. Autosta olisi kuitenkin tarkoitus saada siisti eikä mikään amisräpellys.

Tällä hetkellä varsinkin mietityttää tuo madallus, löytyisikö mistä edullinen n. 120-180e esimerkiksi ja mikä olisi sopiva määrä tiputukselle? Alaspäin saisi ihan jonkun verran tulla kun on niin korkealla ja huojuu mutkissa. Ihan tonttiin ei kuitenkaan ole tarkoitus saada.

Teippaus-ideoita saisi myös antaa. Itse olen ajatellut mattamustalla jonkun näköisiä viivoja alalaitoihin, ehkä 740 lukemaan johonkin. Voipi myös tulostaa kuvia ja teipata jos jollain joku hyvä idea on, Volvo tekstejä en kuitenkaan etu- tai takalasiin halua
« Viimeksi muokattu: 05.07.2018, 01:45:31 kirjoittanut Makkewl »

Poissa 740_Arkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon makuun 740 -90 B200F...
« Vastaus #1 : 31.03.2019, 20:59:52 »
Hyvä lista hommista. 
Omassa 745:ssa B230F vaparissa oli kanssa tuota öljyn puskemista vaikka tiivisteet uusittu. Huohotuspuolen avaaminen puhdistus poisti ongelman.

Mun ajokilla oli ostaessani ajeltu noin 360 000km.   Huoltokuitteja oli hanskalokerossa jonkin verran.  Niiden perusteella laskin tuon ajomäärän, sillä mittari oli uusittu noin 280 000km kohdalla.   
Monasti oli näemmä öljytihkumista huolloissa etsitty, kunnes joku korjaaja oli älynnyt putsata huohottimen 180 000km kohdalla ja ongelma oli poistunut.
Minulle tuo öljytihkuminen tuli vastaan noin 390 000km kohdalla.  Eikä tahtonut huolto uskoa, että pitää putsailla.  Piti oikein näyttää paikka ja vaatia että tuolta noin putsaten mars samalla kun tekivät muutakin remppaa kuten nivelien ja puslien vaihtoa, johon minulla ei ollut mahdollisuutta itse.   Ongelma poistui.

3 vuotta ehdin ajella, kun tuli eka hylsy katsastuksessa. ( korjauskehoituksia oli tullut edellisillä kerroila ) Yksi pakoventtiili vuoti eikä mennyt päästöistä tyhjäkäynnillä läpi. Venttiiliremppaan kansi ja hyvä tuli.


Peltihitsailut sujuu itse ja parhaillaan maalailen "uusia" etulokareita.  Purkuosina nuo ostin. Ruosteettomat,, sanoi purkamon jamppa.  On noissa ehkä 10% vähempi ruostetta kuin auton alkuperäisissä eli ei vielä puhki asti nämä ruosteettomat ole.   :o 

Hiekkapuhallus ( minä itse ), pohjamaalit ( minä itse) eilen,,, ,,,pintakerros vetäisty tänään sisäpuolelle lokareita ( minä itse ).   Huomenna ruikin ruostesuojamassat ja tiistaina varmaankin aloitan ulkopuoliskon maalaamisen, kun on pakko päästä huomenna sorville, joka on nyt peitetty suojamuovilla, koska tuo pieni ( 1,5mx3,5m tila) sorvaustila tomii nyt väliaikaisena maalaamona..  Pohjat sinne ulkopuolelle lokaria toki vedin heti puhalluksen jälkeen.
IKH:sta hankin ruotsalaista isomman kaluston maalia ja paineilmaruiskulla sen levittelen.


Toivotan mieluisia remppa ja erityisesti ajohetkiä "uudella" Volvollasi.     ;)





 
740 GL 1990 B230F "kuormamuuli" 2012-2020 helmikuu,   elinluovuttajana nyt 940:lle
940FT 1993,,"Turbokameli", Toukokuu 2020 alkaen

 

Proturbo  Autodiagnoosi