Ateho  Elekma

M90 kytkimen vaihto

  • 6 Vastauksia
  • 3744 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
M90 kytkimen vaihto
« : 10.07.2016, 15:42:16 »
Olisi aika päivittää ysiin kytkin... Pottapyörä,d24 levy ja 763 asetelma. Ilmeisesti pallomutterin alle 4mm prikkoja niin toimii? vp:n asento ykkönen ykk ja vauhtipyörän hammskehän tyhjä kohta startin reijän kohdalle? Onko tuhoon tuomittu juttu alkaa tiputtamaan laatikkoa yksin pihalla pukkien varassa?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: M90 kytkimen vaihto
« Vastaus #1 : 10.07.2016, 18:31:39 »
Kuulostais oikeelle reseptille. Auto vaan tarpeeksi korkeelle niin hoituu kyllä. Plussaa jos kyseessä päällystetty piha.

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 kytkimen vaihto
« Vastaus #2 : 11.07.2016, 07:47:01 »
Joo, noin se menee, mäkin tein tuon rempan kaksi vuotta sitten. Taisin pistää 3 M8-prikkaa siihen pallopääruuvin alle.

Se loota muuten PAINAA, en mä kyllä ottaisi sitä irti ilman apumiestä. Mä laskin sen hallitunkin varassa alas. Biltemat rampit etupyörien alla ja takapyörien alla kakkosnelonen lappeellaan -> juuri ja juuri mahtui tuomaan lootan pois auton alta etukautta. Ja vaikka vauhtipyörässä ei olekaan silmälaakeria, huolellinen kytkinlevy keskitys helpottaa vaihdelaatikon takaisin laittoa huomattavasti.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8925
  • Teiden tukko
Vs: M90 kytkimen vaihto
« Vastaus #3 : 11.07.2016, 12:46:21 »
Joo, noin se menee, mäkin tein tuon rempan kaksi vuotta sitten. Taisin pistää 3 M8-prikkaa siihen pallopääruuvin alle.

Se loota muuten PAINAA, en mä kyllä ottaisi sitä irti ilman apumiestä. Mä laskin sen hallitunkin varassa alas. Biltemat rampit etupyörien alla ja takapyörien alla kakkosnelonen lappeellaan -> juuri ja juuri mahtui tuomaan lootan pois auton alta etukautta. Ja vaikka vauhtipyörässä ei olekaan silmälaakeria, huolellinen kytkinlevy keskitys helpottaa vaihdelaatikon takaisin laittoa huomattavasti.

Kyllä, kolme prikkaa sen pallopäämutterin alle.

M90 todellakin painaa ja kun ollaan huonossa asennossa auton alla, se painaa vielä vähän s**tanasti enemmän. Itse tein rasvamontulla vastaavan remontin, oli olosuhteet kohdallaan. Kytkinlevy kohdistettiin putkenpätkällä, en vaan muista että millanen yhtälö meillä siinä oli. Sen puolesta vaihdelaatikko meni paikoilleen oiken hyvin.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Mihax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 kytkimen vaihto
« Vastaus #4 : 20.08.2019, 10:40:06 »
Pottapyörä,d24 levy ja 763 asetelma. Ilmeisesti pallomutterin alle 4mm prikkoja niin toimii?

Voisiko joku suomentaa, mitä tuossa sanotaan? Minunkin pitäisi kytkin vaihtaa, mutta en ymmärrä noita neuvoja.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4401
Vs: M90 kytkimen vaihto
« Vastaus #5 : 20.08.2019, 16:02:45 »
Siinä on vaihtoehtoinen resepti jos haluaa päästä kaksoismassapyörästä eroon. Lisää aiheesta täällä: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24435.0

Jos auto on vakio ja haluaa pitää kaksoismassan, niin ei tarvitse ostaa kuin M90 sopiva kytkinpaketti.

Poissa Mihax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 kytkimen vaihto
« Vastaus #6 : 20.08.2019, 20:29:15 »
OK, kiitos.

No, moottori on päivitetty FK: sta FT: ksi hukkaportin mittakello vaihtamalla. Tarkoitus on pitää kaksoismassavauhtipyötä jatkossakin.

 

Kulkukoira  Proturbo