Elekma  Autoracing

Ohjaustehostimen öljynvaihto huuhtelemalla

  • 19 Vastauksia
  • 28087 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa skaaba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • Piston whipped
Vs: Ohjaustehostimen öljynvaihto huuhtelemalla
« Vastaus #15 : 25.08.2018, 10:08:09 »
Ääriasennossa pumpun kuuluukin ääntää. Tarkoituksella tuossa ääriasennossa pitämistä tulisi välttää, sillä se aiheuttaa ylimääräistä rasitusta systeemiin.
Onko Volvomiehellä ollut tuo auto uudesta asti? Luulisi jonkun vaihtaneen nesteet jossain vaiheessa. Todella vanhat öljyt tunnistaa yleensä mukana kulkevasta metallista, tai viimeistään hajusta.

Öljyt menettävät ominaisuuksiaan ajan ja kuormituksen kanssa. Öljyä tulisi siis vaihtaa vaikka se olisikin puhtaan näköistä. Itse olen vaihtanut tehostimeen moottoriöljyn vaihdon yhteydessä säiliöllisen verran ATF:ää. Ajon jälkeen vaihto tietty niin kuin muutkin öljyt, että epäpuhtaudet ovat öljyn seassa. Tyhjästä säiliöstä voi pyyhkiä rätillä sisäpinnan, jos tuntuu likaiselta.

Yksi Volvomies

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostimen öljynvaihto huuhtelemalla
« Vastaus #16 : 25.08.2018, 10:41:51 »
Kyllä on auto ollut alusta saakkka minulla eikä tehostimen öljyä ole ainakaan minun tietojeni mukaan missään välissä vaihdettu. Tuota minäkin olen ajatellut että voisi vaihtaa säiliöllisen verran sitä öljyä joskus. Jotta välttyisi ilmaamiselta, niin voisi varmaan pumpata säiliöstä öjyä pois sen verran että pinta laskee minimiin, sitten täyttää maksimiin ja käyttää konetta hetken, ja taas pumpata minimiin ja täyttää uudestaan maksimiin.

Kankikari

  • Vieras
Vs: Ohjaustehostimen öljynvaihto huuhtelemalla
« Vastaus #17 : 25.08.2018, 11:02:48 »
Minulla on sellainen kanisteripumppu jonka putki menee säiliöstä paksumpaan letkuun sisälle ja siitä pumppaa letkulla jäteöljyastiaan.


Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1627
  • It's Hip To Be Square
Vs: Ohjaustehostimen öljynvaihto huuhtelemalla
« Vastaus #18 : 14.09.2018, 19:28:53 »
Jaetaan nyt tässä vielä yksi niksi jolla tehostimen saa huuhdeltua helposti ja kohtuullisen tehokkaasti vaikka yksinään.

Ensin säiliö (ja letku) tyhjäksi joko imaisten tai konetta pyöräyttämällä. Tämän jälkeen säiliö letkuineen pumpusta irti ja tarpeen mukaan pestäväksi. Pumpun lähtöön sopivankokoisen kumiletkun pätkän tai kahden avulla bensasuppilo, "supersuppilona" myyty malli sopii vinokoneen kylkeen kuin isä äitin selkään.

Suppiloon mahtuu tarvittaessa pari litraa löröä. Tämän aikana ehtii rauhakseen käännellä ohjauksen ääriasennosta toiseen, vaikka virtaus on kohtuu vilhakka. Suppilon kautta pumpun ensi korahduksen kuulee selvästi, muttei haittaa josson kaiffari seuraamassa öljyn hupenemista.

Sitten vain säiliö paikalleen ja täyttö. :)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Ohjaustehostimen öljynvaihto huuhtelemalla
« Vastaus #19 : 12.06.2020, 07:50:09 »
Tämän voisi varmaan siirtää FAQ-puolelle? Olisi helpommin löydettävissä.

 

Kulkukoira  Proturbo