Eli kytket sen ajoituslampun plussan ja miinuksen luonnolisesti akkuun ja runkoon ja sitten signaali johto tulpanjohdon ympärille. Sitten osoitat sitä lamppua kampiakselin hihnapyörälle jolloin näet selvästi missä kohdassa hihnapyörällä oleva ajoitusmerkki on menossa. Perusennakko tyhjäkäynnillä taitaa olla 12astetta.
Mutta:
A)
-Mikäli sinulla on LH2.4 (ykk-anturi kampiakselilla ja diagnostiikka boksi), et voi säätää sytytystä (Paitsi pikku kikkailemalla jopa 3astetta ennakolle/6astetta myöhäiselle perussäädöstä.
-LH2.2:ssa pystyt säätämään ennakkoa. Tunnistat siitä että virranjakajaan menee 3johtoa alapuolelta ja virranjakajan sisällä on Hall anturi.
B) Vinokoneen kampiakselin hihnapyörien kumivulkanointi voi alkaa luistamaan jolloin ajoitusmerkki siirtyy eikä ajoituslampulla tee enää mitään.