Carcom Oy  Ateho

740 B230F sytytysennakon tarkistus

  • 3 Vastauksia
  • 3699 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
740 B230F sytytysennakon tarkistus
« : 14.08.2011, 22:49:59 »
Olikos jossain jokin FAQ tms aiheesta. Mulla on nyt näin ohimennen lainassa tommonen lamppu ja ihan pelkkä vilkutin näyttää olevan - ei mitään mittareita.. Eli saako tuon ennakon mitattua semmosella ja kuis se tehdään?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F sytytysennakon tarkistus
« Vastaus #1 : 14.08.2011, 23:00:58 »
Eli kytket sen ajoituslampun plussan ja miinuksen luonnolisesti akkuun ja runkoon ja sitten signaali johto tulpanjohdon ympärille. Sitten osoitat sitä lamppua kampiakselin hihnapyörälle jolloin näet selvästi missä kohdassa hihnapyörällä oleva ajoitusmerkki on menossa. Perusennakko tyhjäkäynnillä taitaa olla 12astetta.
Mutta:
A)
-Mikäli sinulla on LH2.4 (ykk-anturi kampiakselilla ja diagnostiikka boksi), et voi säätää sytytystä (Paitsi pikku kikkailemalla jopa 3astetta ennakolle/6astetta myöhäiselle perussäädöstä.
-LH2.2:ssa pystyt säätämään ennakkoa. Tunnistat siitä että virranjakajaan menee 3johtoa alapuolelta ja virranjakajan sisällä on Hall anturi.
B) Vinokoneen kampiakselin hihnapyörien kumivulkanointi voi alkaa luistamaan jolloin ajoitusmerkki siirtyy eikä ajoituslampulla tee enää mitään. ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F sytytysennakon tarkistus
« Vastaus #2 : 21.08.2011, 13:48:27 »
Jaa-a, no mä sanoisin, että aika kohdillaan se oli. Vaihdoinpa sitten tulpat tuossa samalla ja sieltä löytyi 3 Bosch Super + tulppaa ja 1 NGK BP7ES - joka näytti viimeks vaihdetulle, mutta oli kovasti pyöreempi kuin noi bossit. Voihan ne näköjään vaihtaa yksitellenkin :D Kymmenisen sekkaa toi vehje kävi vähän miten sattuu ja taas sai elämästä kiinni. Tyhjäkäynti ei oo vieläkään mikään singeri, mutta vaikuttais tasasemmalle.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F sytytysennakon tarkistus
« Vastaus #3 : 21.08.2011, 13:51:18 »
Eikä se ainakaan ollu se tulppa mikään noista
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

 

Ateho  Elekma