Futurez  Kulkukoira

Volvo V40 2004,vas.vetoaks.pyöränpuoleinen suojakumi hajalla

  • 4 Vastauksia
  • 934 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Volvo V40 2004vm,vasemman  vetoakselin pyöränpuoleinen suojakumi hajalla.
Laatikkoöljyä vaihtaessani(toinen topic),huomasin mustaa vaseliinia renkaassa ja vanteessa.
Haitarikumin ohut pää poikki.
Kysymys kuuluu miten paljon tarvii purkaa?
Motonetin suojakumi on nivelen ylivedettävää mallia.Kartiota nyt ei ole.
Riittääkö;vetarin mutteri pois ja alapallonivel irti?

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Volvo V40 2004vm,vasemman  vetoakselin pyöränpuoleinen suojakumi hajalla.
Laatikkoöljyä vaihtaessani(toinen topic),huomasin mustaa vaseliinia renkaassa ja vanteessa.
Haitarikumin ohut pää poikki.
Kysymys kuuluu miten paljon tarvii purkaa?
Motonetin suojakumi on nivelen ylivedettävää mallia.Kartiota nyt ei ole.
Riittääkö;vetarin mutteri pois ja alapallonivel irti?

Mahtuu juurikin noilla purkamisilla vetoakseli tulemaan pois. Tilaa saa aavistuksen vielä lisää kun käännät ohjauksen linkkuun oikealle. Muista että sisempään niveleen et kohdista vetoa sitten yhtään, purkautuu huomattavan helposti ja on paskamainen kasata uudestaan.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Tuli vaihdettua haitarikumi.
Eipä ollut mikään herkkuhomma
Eihän tuo onnistunut ilman kartiota.
Vielä niille klemmareillekin olisi piänyt olla erikoistyökalu:(
Vähän säikäytti tuo sisempi niveljuttu,mutta pienellä koeajolla  toimi ok.
Otin muuten tolpasta 2 pulttia irti,sekin toimi hyvin.


Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 667
  • Group R
Tuli vaihdettua haitarikumi.
Eipä ollut mikään herkkuhomma
Eihän tuo onnistunut ilman kartiota.
Vielä niille klemmareillekin olisi piänyt olla erikoistyökalu:(
Vähän säikäytti tuo sisempi niveljuttu,mutta pienellä koeajolla  toimi ok.
Otin muuten tolpasta 2 pulttia irti,sekin toimi hyvin.

Juu onnistuu tolpan pultit irrottaen myös. Sen muuten kyllä huomaa jos se sisempi nivel purkkaantuu, siitä ei siinä tilanteessa ole mitään epäselvää. Itse kaksi "räjäyttänyt" jälkimmäinen tarkoituksellisesti.
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa TunturiPappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Näissä saa alapalloja vaihtaa niin taajaan, että lähtee siitä yleensä heloiten irti. Olen tehnyt napamutterista adapterin, niin saa liukuvasaralla ottaa nivelen irti ja pestä jos pelkän kumin vaihtaa. Tarvikeniveletkin niin halpoja, että harvoin tarvii pelkkä kummi vaihtaa.
Alta tunnin homma pesemisineen.

Jos ihan akselin juuresta kumi rikki, tai pieni reikä mistä sotkenut rasvaa, saa pelastettua uudella kumilla.
Kumi jos on kunnolla poikki niin yleensä valmis on. Täällä päin varsinkin kun tulee ajettua aika paljon hiekkatietä.
740 -84 B19E     "aukki-volvo"
V70 -97 D5252T "vanha-bertta"
V70 -00 B5244   "neesi"

 

Futurez  Kulkukoira