KL-varaosat  Race.fi

Volvon moottoreiden kesto - paljonko koneellasi on ajettu kilometrejä

  • 478 Vastauksia
  • 219635 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8914
  • Teiden tukko
940 -98, B230FT, vasta ~274500 km mittarissa. Pikkusen vuotaa, hikoilee ja ehkä vähän syökin öljyä mutta veto on tallella. Jäähdytysneste karkaa lämppärin kennosta, pitäis vaihtaa...  ::)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
850 -94 10V, 381tkm.

Öljyä menee noin 10l / 10000km ja vettä 10l / 1000km, mutta liikkuu omin voimin.
144-70

Poissa Pate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
740 -90 b200f + m47 mittarissa reilu 540 000 eikä kyllä huomaa jos ei mittaria katso.
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
850 -94 10V, 381tkm.

Öljyä menee noin 10l / 10000km ja vettä 10l / 1000km, mutta liikkuu omin voimin.

Toi öljyn kulutus enemmän kun tapana noissa kymppi kantissa malleissa , osa vie vähemmän osa vie enemmän. Vettä voi hävitä monesta muustakin paikasta kuin itse koneesta johtuvasta syystä, syyläri tai sisäkenno esim..  :)
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
No otetaan nyt tuosta esimerkiksi vähiten ajettu 244Gl B19A , karvan alle 200000 km ja historia tiedossa pääpiirteittäin v.sta 85 ja hoito oli hyvää, kuten vanhan kansan ammattilaisilla yleensä. Mobilin Superit uudesta asti ja 5tkm.n vaihtovälillä öljynkulutus noin 0,5 l ja käy nyt huollon jälkeen rykimättä tyhjäkäyntiä noin 900 rpm.

Sitten tämä ajoauto, viime kevättalvella hommattu 960 B6304 esisarjalainen 91. Mittarissa 440000 ja huolloista ei hajua, mutta näytti tulppia tarkastettaessa koskemattomalta suojakannen alta, eli melko varmasti tehtaan jäljiltä sinetit. Ei näemmä kuluttanut Teboilin 0W30 öljyä tämän 6000 km välillä kuin sen suurinpiirtein 0,7l. Käynti nyt on kuutosille tyypillistä siistiä, mutta hellepäivinä teki 2 kertaa ilmeisesti höyrylukon kun vaati järjettömän pitkän starttauksen kaasu pohjassa mutta käynnistyi lopulta. Ainoa öljyhikoilu on imunokan anturinliitos, vuotoja ei ole merkittäviä.

Tässä nyt 2 eri tyyppistä esimerkkiä.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
tuolla 940:llä on nyt ajettu 339000 ja amazonilla on ajettu 490000 (tarkka historia tiedossa). Ex 145 oli 635000 mittarissa. Ja Ex 740:set kaikki yli 400000 ajettuja.  :)
amazon B20 - 71
Entisiä: xc90 D5 - 04, S80 B5204T4 - 99, 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Vee 90 on alla ja 360000 km mittarissa, eikä tykkää pahemmin muuta niellä kuin bensaa ja kilometrejä

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
b200f+m47, ajettu 324tkm moottori pelaa kuin unelma mutta vaihteisto alkaa osoittamaan jo vähän väsymistä, ykkönen ei mene aina kauhean helposti päälle jos ei käytä muun vaihteen kautta ja pakki sorvaa aika paljon jos ei käytä muun vaihteen kautta. perästä kuuluu välillä kaikenmoista pauketta.
niin joo, moottori on jokapuolelta aivan kuiva, öljyä ei tihku tippaakaan mistään välistä jota kyllä ihmettelen. eikä tunnu syövänkään sitä lainkaan.  :o
ja vielä niille ketä arveli kytkimen kuntoa, nainen ei ole ikinä ollut auton ratissa, eikä sillä ole leikitty.
ja jos toisen vaihteen kautta pitää käyttää niin eiköhän se silloin ole synkroissa tai jossain vähän kulumaa? eikä vain pakin ja ykkösen kohdalla olisi ongelmaa.
V70 2.0T -98

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
niin joo, moottori on jokapuolelta aivan kuiva, öljyä ei tihku tippaakaan mistään välistä jota kyllä ihmettelen. eikä tunnu syövänkään sitä lainkaan.  :o
ja vielä niille ketä arveli kytkimen kuntoa, nainen ei ole ikinä ollut auton ratissa, eikä sillä ole leikitty.
ja jos toisen vaihteen kautta pitää käyttää niin eiköhän se silloin ole synkroissa tai jossain vähän kulumaa? eikä vain pakin ja ykkösen kohdalla olisi ongelmaa.
Pakissa ei ole synkroja, eli jos kytkin pohjassa "seisominen" ei riitä pakin rusauksettomaan kytkemiseen, ei kytkin irrota kunnolla. Viimeistään sen saat selville, kun kytkin pohjassa pakki päällä, laitat vapaalle pitäen kytkintä koko ajan pohjassa, ja laitat pakin uudestaan. Ei saa kuulua minkäänlaista rusausta, pieni kytkentä-klops korkeintaan. Mulla ei kytkin irrota kun autolla ajetaan kyläajoa, maantiellä ajon jäljiltä kytkin irrottaa jonkun aikaa, samaten kylmänä. Lämmettyään(?) sitten ei...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Pakissa ei ole synkroja, eli jos kytkin pohjassa "seisominen" ei riitä pakin rusauksettomaan kytkemiseen, ei kytkin irrota kunnolla. Viimeistään sen saat selville, kun kytkin pohjassa pakki päällä, laitat vapaalle pitäen kytkintä koko ajan pohjassa, ja laitat pakin uudestaan. Ei saa kuulua minkäänlaista rusausta, pieni kytkentä-klops korkeintaan. Mulla ei kytkin irrota kun autolla ajetaan kyläajoa, maantiellä ajon jäljiltä kytkin irrottaa jonkun aikaa, samaten kylmänä. Lämmettyään(?) sitten ei...
joo, jos pakki on jo päällä, ja käytän välillä vapaalla ja kytken pakin uudelleen niin ei mitään ongelmaa menee ihan nätisti päälle.
V70 2.0T -98

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2193
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Pikkusen vajaa 250tkm ajettu 744 -89 B200F.. Kansipahvi vaihtu tuossa 500km sitten.. Muuten koneessa ei ole mitään vikaa ollut, paitsi sen laitteissa on.. Lambda vaihtu (rikki), ykk-anturi vaihtu, imm vaihtu (rikki), bensapumpun rele vaihtu (rikki), imusarjan tiiviste vuoti (joku oli laittanu ketuilleen).
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa oskuu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • Jeba
S40, vuasmallii 96 parilitrasel koneel ajeltu karvan verran vajaa 379tkm.
Kantapään kautta

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Yleisesti puhutaan että ajettu vaikka 400tkm ja sanotaan, että ei tunnu kilometrit ajossa, moniko näistä on ajanut uutta vastaavaa  ;)

614tkm oli B200K vehkeen mittarissa kun motorin toimivana nostin konehuoneesta pois ja vaihdoin toiseen koriin. Konetta ei tarkistettu mutta ei ole remonteista kuulunut ja alakerta pientä pistonslappia huutelee..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa OssiKaba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Ärrässä 204tkm tällä hetkellä muistaakseni, ei syö öljyä eikä muutakaan ongelmaa koneessa eikä muuallakaan.
En osaa sanoa paranisko meno turbon huollolla tms. Mitään ongelmaa ei kuitenkaan ole. Käynnistyykin aina heti avainta hipaisemalla.
Lastutettuna ollut jo jonkin aikaa, en tiedä kuinka kauan. Kulutus (siis ajotietokoneen mukaan) sekalaisessa ajossa 10-11l /100 km.
Joskus kesällä menin Itä-Suomeen mökille (~400 km) ja tapani mukaan reipasta tahtia, muutamia kunnon ohituksia jne.
Etappikulutus koneen mukaan 8,1l /100 km.

Poissa Riikka

  • Rva. Valvoja
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1660
  • www.vrcf.fi
ja vielä niille ketä arveli kytkimen kuntoa, nainen ei ole ikinä ollut auton ratissa, eikä sillä ole leikitty.
No onkos suurikin ylpeyden aihe..  :idiot2:  :facepalm:




Omassa 240 -86 B230E mittarissa vähän alle 540 tkm.  Sitähän en tiedä onko mittari tai kone joskus vaihdettu mutta päästötesti näyttää varsin vihreää eikä öljyä tai vettä vie yhtään.  :)

Alle 200tkm ajettua 240 B230F kokeilin ja kyllä oli unelma.  S*
240 B200F -89 240 B230E -86 V70I TDI -98 "Rousku" V50 2.0D -05 "P*rkele" 240 B230F -90 "Jaakko"  V70 D3 -11 "Grace"

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy