Autodiagnoosi  Carcom Oy

Sisätilojen muoviosat; Kojelauta, konsoli etc

  • 3 Vastauksia
  • 2349 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Sisätilojen muoviosat; Kojelauta, konsoli etc
« : 26.05.2019, 08:04:48 »
Koetin etsiä aiheesta topicia,  muttei löytäny eli kertokaapa vinkkejä.

Millä aineella olette saaneet hyviä tuloksia sisätilojen muovisen puhdistuksessa/kiillotuksessa. Kyseessä siis ihan tavallinen sisätilojen pintojen puhdistus/kiillotus. Autossa nahkapenkit ja niiden puhdistukseen ja hoitoon täältä foorumilta olenkin jo löytänyt hyviä ohjeita. Nyt siis pitäisi käydä muun sisustuksen kimppuun.

Ei mitään vikoja tai virheitä ole tarvis korjailla, vaan  ihan puhdistaa ja pitää kunnossa. Joitakin perus silikoni -spray pulloja ym.. aiemmin käyttäny, mutta lopputulos ei aina oo ollu ihan 10 arvonen :)

Eli millaisilla aineilla ja muilla välineillä arvon kokeneemmat fixarit ja kiillottajat olette toimineet? Suihkutatteko aineen suoraan kohteeseen vai puhdistusliinaan ja millaiseen liinan.  Noita kaiken maailman pyyherullia ym. on tarjolla kun sieniä sateella.

Nyt siis haussa toimivat aineet ja tarvikkeet. Nyt alla olevan kulkineen olisi tarkoitus pysyä talossa hiukan pidemmän aikaa, niin haluaisin sen myös pitää sen mukaisessa kunnossa.

Kiitos kaikista vinkeistä ja asiantuntija-avusta jo etukäteen  O0
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Sisätilojen muoviosat; Kojelauta, konsoli etc
« Vastaus #1 : 26.05.2019, 09:02:19 »
Ite käyttänyt ihan chemical guys allclean:iä. Toimiva ollut minulla, kaikki rapa mitä ollut niin saatu irti. Tolla pesen myös ovien välit.
Ja ihan mikrokuitu liinoilla pyyhkinyt. Ainetta suoraan pintaan tai rättiin jos tarkenpi kohta eikä halua roiskia ympäriinsä
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Overcrest

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Sisätilojen muoviosat; Kojelauta, konsoli etc
« Vastaus #2 : 05.05.2020, 20:13:23 »
Jos vanhaan aiheeseen vastaaminen sallitaan niin Ma-Fra:n 3 in 1 Plasticheä oon itse ainakin käyttänyt muoviosille. Tai sitten saman valmistajan 3-toiminen verhoilunpuhdiste (vaikka onkin enemmänkin suunniteltu sametti-/alcantrapinnoille). Kummallakin putsaantui aika hyvin vähän pinttyneempikin paskendaali.
Oispa lonkeroa.
V70 -02 "ruotsinlaiva"

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Sisätilojen muoviosat; Kojelauta, konsoli etc
« Vastaus #3 : 01.08.2020, 12:27:11 »
Ihan saippuavesi+rätti-yhdistelmällä olen vuosia auton sisältä puhdistanut imuroinnin jälkeen. Nyt siis puhutaan muoviosat, kytkimet, ikkunat sisältä jne. Puhdas ja raikas lopputulos tullut. Koristelistat mikrokuidulla lopuksi.
a car you can believe in

 

Ateho  Elekma